Kun puoliso sanoo aina, ei vielä
Olemme olleet puolisoni kanssa tänä vuonna 4vuotta yhdessä, asumme omistus asunnossa ja molemmilla vakituiset työsuhteet. Runsaasti tukiverkostoa ympärillä. Minä pian 25v ja puolisoni pian 28v . Minä olen lapsesta haaveillut jo useita vuosia...puolisoni tietää kuinka tärkeä asia minulle on ja useasti olemme lapsesta keskustelua käynyt. Aina keskustelu kuitenkin päättyy siihen, että puolisoni sanoo "ei vielä, tuo painostaminen ei auta tilannetta" Vaikka en missään nimessä painosta enkä edes halua painostaa. Olemme yli vuoden käyneet minun toimestani aktiivisesti keskustelua lapsesta, joka kerta "katsotaan sitten kun..." aina kun olen tietyn "tavoitteen" saavuttanut niin se ei enään riitäkkään vaan jokin muu asia täytyy taas olla toisin...
Nyt kahdesti ehkäisy jäänyt pois, kuitenkin jälleen puolisoni haluaa ehkäisyn käyttöön... kovasti mielestäni hän asiaa ikään kuin työstää...ystävältään kysyi mm. Miltä tuntuu olla isä?
Koen kuitenkin asiassa useita takapakkeja...vähemmän näitä etenemisiä asian suhteen...
Olo tuntuu toivottomalta ja tuskaiselta kun toinen ei vaan halua...
Kommentit (256)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hän ei halua ja sillä sipuli. painostamisesi vuoksi hän asettaa noita tavoitteita, ei siksi että sitten haluaisi.
Olisi tosi ahdistavaa tulla painostetuksi vanhemmaksi.
Se puolison pitäisi sanoa selkeästi ettei halua eikä tule hakemaan lapsia. Mikä oikeus sillä on vedättää lasta haluaa puolisoa?
Uskon, että tuossa tosiaan toisella on kova vauvakuume ja toinen ei ole vielä valmis. Mutta ehkä kannattaisi kysyä ääneen, että haluaako toinen lasta ollenkaan.
Miehen on pakko vedättää kun ei lapsia haluavia naisia on mahdoton löytää.
Tuskainen kirjoitti:
Miksi kaikki olettaa että tarkoitukseni on pakottaa ja painostaa?
Olen asian nostanut useasti esille vain saadakseni tietää mitä puolisoni tulevaisuudelta todella haluaa, jos hän ei moniin vuosiin lasta haluat niin mitä varten minäkään roikun suhteessa jossa lopulta unelmat eivät kohtaa, onko se todella sen arvoista satuttaa itseään?
Kaipasin enemmän vertaistukea miten muut on toimineet kyseisessä tilanteessa, jääkö sitä vaan odottelemaan itse tuskaisena että koskakohan se toinen sitten mahtaa suostua...
No minä kerron, mitä tapahtuu: sinun toiveesi on selvä, ja mies kokee sen painostuksena. Näin meilläkin oli. Mieheni sanoi jopa suoraan, että ei halua vielä lapsia, koska ei halua jakaa minun huomiota edes lastensa kanssa. Kolmekymppisenä sitten huomasi, koska olemme saman ikäisiä, että varsinkin minun kelloni tikittää. Ne lapset tehtiin. Mies sen jälkeen vain pakeni töihin, minä tietysti väsyin yksinhuoltajuuteeni, ja minusta tuli oikeasti ylsinhuoltaja. Kantapään kautta opin, että jotkut eivät todellakaan, ehkä koskaan, ole valmiita vanhemmuuteen. Syitä voi ihmetellä, mutta ne ovat silti todellisia. Edes sosiaalinen paine ei tee ihmisestä tässä mielessä aikuista. Sitä sopivaa ajankohtaa lapselle ei varmaan ole, mutta yritäpä eröivää vakuuttaa asiasta.
Voi myös olla niin että mies ei halua lasta juuri sinun kanssasi. Usein näiden ei vielä sanojen taustalla on se, että mies odottaa jotain parempaa tulevan kohdalle.
Kun se oikea tulee vastaan, kaikki asiat yleensä käy ja järjestyy.
Kissa pöydälle ja sanot, että et aio odotella parhaimpien hedelmällisyysvuosiesi jälkeiseen aikaan, että mies on valmis isäksi. Joko hän päättää haluaako, tai sinä lähdet etsimään miestä joka haluaa. Sinusta tulee muuten katkera.
Vierailija kirjoitti:
Voi myös olla niin että mies ei halua lasta juuri sinun kanssasi. Usein näiden ei vielä sanojen taustalla on se, että mies odottaa jotain parempaa tulevan kohdalle.
Miehet haluavat reiän johon tyhjentyä. Sori jos se sinua loukkaa että itse manguit liikakansoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hän ei halua ja sillä sipuli. painostamisesi vuoksi hän asettaa noita tavoitteita, ei siksi että sitten haluaisi.
Olisi tosi ahdistavaa tulla painostetuksi vanhemmaksi.
Se puolison pitäisi sanoa selkeästi ettei halua eikä tule hakemaan lapsia. Mikä oikeus sillä on vedättää lasta haluaa puolisoa?
Uskon, että tuossa tosiaan toisella on kova vauvakuume ja toinen ei ole vielä valmis. Mutta ehkä kannattaisi kysyä ääneen, että haluaako toinen lasta ollenkaan.Miehen on pakko vedättää kun ei lapsia haluavia naisia on mahdoton löytää.
Vain viidesosa naisista jää lapsettomiksi ja siihen on laskettu mukaan lapsia haluavat lapsettomat.
Velanaiset ovat todellakin uniikkeja lumihiutaleita :(
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "aina kun olen tietyn "tavoitteen" saavuttanut niin se ei enään riitäkkään vaan jokin muu asia täytyy taas olla toisin..."?
Sitä että miehen vedätys toimii toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "aina kun olen tietyn "tavoitteen" saavuttanut niin se ei enään riitäkkään vaan jokin muu asia täytyy taas olla toisin..."?
*pojan
Vierailija kirjoitti:
Haha naisen logiikkaa taas :D
"Kyllä pojat pitävät kotileikeistä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienoinen red flag. Helpompi sanoa ei vielä kun sanoa ettei halua lapsia kanssasi lainkaan.
Ja tästä naiset nerokkaasti päättelevät että se haluaa lapsia toisen naisen kanssa.
Yleensä se menee niin että ensin mies jahkailee ei vielä, ei vielä, sitten eron jälkeen uusi nainen on paksuna kuukauden päästä joko vahingossa tai "vahingossa". Ja yhtäkkiä mies huomaakin olevansa isämateriaalia ja menee naimisiin. Kiltti nainen jää pähkäilemään, oliko ongelma hänessä vai miehessä. Kiltit naiset jotka pyytää miehen suostumusta jää ilman lapsia, itsekkäät ja huolimattomat hankkii lapsia vastoin miehen tahtoa.
Vaikea tähän on neuvoa. Itse en kyllä odottelisi vuosikausia tuollaisessa "en ole vielä valmis"-asetelmassa. On paljon ihmisiä, jotka kokevat pelkoa perheen perustamisesta ja voivat vetkuttaa sitä loputtomiin. Ja se on hirveän luonnollista, koska se on yksi elämän suurimpia muutoksia.
Toisaalta on totta, että painostaminen ei myöskään toimi. Myös vastentahtoinen suostuminen voi johtaa erittäin huonoon lopputulemaan.
Sanoisin ehkä asiasta tiukasti, että sinulle on tärkeää lähivuosina perhe perustaa ja se ei ole asia, missä voit kovin pitkään sietää epävarmuutta. Kyllä fiksu mies silloin ymmärtää, että hänen on sanottava jotain selkeää aiheeseen liittyen ja oikeasti panostettava asian työstämiseen, ei tietoisesti haudata asiaa pois mielestä. Päätös voi sitten olla melkein mitä vaan, se on kummankin hyväksyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienoinen red flag. Helpompi sanoa ei vielä kun sanoa ettei halua lapsia kanssasi lainkaan.
Ja tästä naiset nerokkaasti päättelevät että se haluaa lapsia toisen naisen kanssa.
Yleensä se menee niin että ensin mies jahkailee ei vielä, ei vielä, sitten eron jälkeen uusi nainen on paksuna kuukauden päästä joko vahingossa tai "vahingossa". Ja yhtäkkiä mies huomaakin olevansa isämateriaalia ja menee naimisiin. Kiltti nainen jää pähkäilemään, oliko ongelma hänessä vai miehessä. Kiltit naiset jotka pyytää miehen suostumusta jää ilman lapsia, itsekkäät ja huolimattomat hankkii lapsia vastoin miehen tahtoa.
"Yleensä"?
Maailmassa on yli 4mrd miestä. Prosentuaalisesti kuinka monesta sinulla on kokemusta?
Argumentoinnin taso on täällä kyllä hulvatonta. Varmasti korkeasti koulutettua porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vastasyntynyt vauva otetaan hätääntyneeltä äidiltään ja heitetään teuraaksi, jotta ihmiset joita ei ole liikaa voivat lutkuttaa sille tarkoitetun maidon.
Tällä palstalla on todella sairaitakin ihmisiä. Oletko ottanut lääkkeesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*pojan
Siirtymällä mieheksi saa vain velvoitteet ilman hyviä puolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasyntynyt vauva otetaan hätääntyneeltä äidiltään ja heitetään teuraaksi, jotta ihmiset joita ei ole liikaa voivat lutkuttaa sille tarkoitetun maidon.
Tällä palstalla on todella sairaitakin ihmisiä. Oletko ottanut lääkkeesi?
Tämä. Ketään vauvaa ei kylläkään teurasteta!!!!
Kuulostaa välttelyltä. Kyllä oman kumppanin toiveet pitää pystyä kohtaamaan rakentavasti, keskustella aiheeseen liittyvistä huolista ja sopia itse aktiivisesti asiaa miettivänsä, vaikkei heti olisi lasta haluamassakaan. Mitään täydellistä varmuutta ei myöskään valtaosalla ole, jossain vaiheessa on vaan päätettävä lapsi joko hankkia tai olla hankkimatta.
Miehesi kuulostaa siltä, että hän haluaa vaan ajatella lasta "joskus ehkä" -asenteella. Eli käytännössä hän ei ajattele asiaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin vahinkojahan ne mutta kun yleensä naiset kuvittelevat että entinen miehensä halusi ehdottomasti lapsen sen uuden naisen kanssa.
Naisen hedelmällisin ikä tulla raskaaksi on 18-25 vuotta. Hedelmällisyys alkaa laskea selvemmin jo 30 vuoden iässä. 35-vuotiaan mahdollisuudet tulla raskaaksi ovat jo merkittävästi aikaisempaa pienemmät. Raskaaksi tulo on kuitenkin mahdollista aina vaihdevuosiin saakka.
Vuoden yrittämisen aikana 30-34-vuotiaista naisista keskimäärin 63 prosenttia tulee raskaaksi, kun 40-vuotiaista naisista keskimäärin enää vain kolmannes.
Vierailija kirjoitti:
Naisen hedelmällisin ikä tulla raskaaksi on 18-25 vuotta. Hedelmällisyys alkaa laskea selvemmin jo 30 vuoden iässä. 35-vuotiaan mahdollisuudet tulla raskaaksi ovat jo merkittävästi aikaisempaa pienemmät. Raskaaksi tulo on kuitenkin mahdollista aina vaihdevuosiin saakka.
Vuoden yrittämisen aikana 30-34-vuotiaista naisista keskimäärin 63 prosenttia tulee raskaaksi, kun 40-vuotiaista naisista keskimäärin enää vain kolmannes.
Premenopausaalisen siirtymävaiheen katsotaan alkavan kuukautiskierron muuttuessa epäsäännölliseksi. Tämä tapahtuu keskimäärin 510 vuotta ennen menopaussia, eli oireet voivat alkaa jo 40 ikävuoden jälkeen. Menopaussi tulee keskimäärin 51 vuoden iässä. Hedelmällisyyden aleneminen alkaa jo huomattavasti aiemmin, noin 35 ikävuoden jälkeen.
Mitä vähemmän elämänkokemusta lisääntyjillä on ja mitä enemmän heidän oma kehityksensä on kesken, sitä parempi.