Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tajusin, miksi jotkut skippaa koirakoti-ilmoitukset nettikirppareilla

Vierailija
21.01.2023 |

Siis ostin vatteita ja kenkiä tällaisesta koirakodista nettikirpparin ilmoituksen kautta.

Vaatteista puolet piti heittää roskiin! Mies otti yhden vaatteen käteen, ilme meni ihan oudoksi ja sanoi tuota et kyllä laita meidän pesukoneeseen. Siis ne haisi niin pahalta!

Oon monesti käyttäny kirpparivaatteita etikkaliotuksessa tai pessyt sanytolilla, mut näissä haju oli niin järkky et en ees yrittänyt Siis sellainen, et vaatteet on unohtunu aika monta kertaa pesukoneeseen yön yli ja sit kuivattu siellä koirankarvojen seassa Ja sellainen haju kyl tarttuu muihinkin pyykkeihin!

Ja puhdistin kenkiä ja joitakin vaatteita koirankarvoista nukkarullalla. Siis mulla meni kokonainen Sinin nukkarulla siihen! Aivan järkkyä se karvan määrä.

Miten ihmiset pystyy elämään tuollaisen karvamäärän seassa? Ja vielä vauvat?! Oli siis myös vauvan vaatteita siinä. :(

Pahin nettikirpparimoka ikinä - koirakodista ostaminen.

Disclaimer: Tykkään koirista ja tiiän, et kaikki koirakodit ei oo tuollaisia. Mutta mistä sen tietää etukäteen, mikä on

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläintalouksissa kuivausrumpu on melkein pakollinen kodinkone. Kerää melkein kaikki ylimääräiset karvat. Jos vaatteet vaan laittaa narulle kuivumaan niin niistä tulee karvakasoja.

Tää on totta. Muuten ei pärjää. Kolme pitkäkarvaista kissaa meillä ja ei kyllä luovuta kuivausrummusta

Vierailija
42/68 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ite en osta mitään eläinten omistajilta ihan siitä syystä, että oon allerginen. Lisäksi ällöttäisi ostaa mitään koiranperseen hajuista huonekalua, mihin lemmikki hieroo sitä itseään joka päivä. Hyhhyh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuon takia meillä ei koira saa mennä sohvalle tai sänkyyn. Vaatteet pysyy karvattomana, eikä tartu sitä koiran hajuakaan vaatteisiin.

Vierailija
44/68 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinkodissa kasvanut lapsi on todennäköisemmin vapaa allergioista. Ja jos pestyissä vaatteissa on joku voimakas haju niin se ei kyllä johdu koirasta.

Vierailija
45/68 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi saada loisia myös. Tai täitä.

Mitä loisia voi tulla? :O

Osaako joku vastata? Voiko oikeasti tulla loisia? Mitä loisia?

Vaatteista? No ei todellakaan voi.

Vierailija
46/68 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon kans kiinnittänyt huomiota tuohon ihme vauvalemuun vauvatalouksissa, sellanen ällöttävä vähän imelä haju.

Se imelä haju tulee kertakäyttövaipoista. Me käytettiin kestoja ja ne haisi ihan reilusti pissalle ja kakalle, jos haisivat. Varavaippoina olleet kertikset taas lemahtivat sellaiselle makealle kuolemanlöyhkälle, kun niihin joku lasti tuli.

Ah joo! Imelä lemu on siis Pampersien haju! Niissä on sellainen imelä haju ja kyllä, se muuten öklöttää itseänikin. Esim. Liberoissa ja muumeissa ei ole sitä hajua.

En oikein usko että se on toi, koska nuo vauvataloudet lemuavat kaiken aikaa, vaikka vauvalla ei olisi hetkeen ollut lastia vaipassa.

Vierailija
47/68 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon kans kiinnittänyt huomiota tuohon ihme vauvalemuun vauvatalouksissa, sellanen ällöttävä vähän imelä haju.

Se imelä haju tulee kertakäyttövaipoista. Me käytettiin kestoja ja ne haisi ihan reilusti pissalle ja kakalle, jos haisivat. Varavaippoina olleet kertikset taas lemahtivat sellaiselle makealle kuolemanlöyhkälle, kun niihin joku lasti tuli.

Ah joo! Imelä lemu on siis Pampersien haju! Niissä on sellainen imelä haju ja kyllä, se muuten öklöttää itseänikin. Esim. Liberoissa ja muumeissa ei ole sitä hajua.

En oikein usko että se on toi, koska nuo vauvataloudet lemuavat kaiken aikaa, vaikka vauvalla ei olisi hetkeen ollut lastia vaipassa.

Joo hyi hitto sitä löyhkää, p as kan lisäksi haisee sellainen pilaantunut maito, en tiedä tuleeko sekin vauvan ulosteesta, vauvan ihosta vai äidistä. Valitsisin koiran hajun mieluummin koska tahansa.

Vierailija
48/68 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat kasvaa. Koirat haisee koko elämänsä. Ennenkuin hyökkäät niin meilläkin on koira. Vieläpä landseer eli kyllä, meillä varmastikin haisee koira :) vauvaikäisiä ei enää ole.

Vierailija
49/68 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pampersit siis haisee sellaiselle imelälle ihan itsessään. Paketin kun avaa niin koko kylppäri ja huusholli haisee sellaiselle jollekin muoviselle imelälle Jotkut ostaa noita Pamperseja kun saa ison laatikon alennuksella. Ne joilla ei oo rahassa niin tiukkaa ostaa liberoita, muumeja tai natyja.

Vierailija
50/68 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme pahinta

- home

- pesty Omolla tai BioLuvililla (se löyhkä)

- eläinten haju ja karvat

Nuo kun välttää niin voi käytettynä löytyä ihan ok tavaraa.

Vierailija
51/68 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt hyvänen aika vaatteisiin se koira mene. Sehän on vain siksi että jos on erittäin allerginen ihminen niin voi saada oireita.

Vierailija
52/68 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirataloudet aina lemuaa eläintarhalle. Ilmeisesti omistajat niin tottuneita lemuun etteivät huomaa, mutta joka ikisessä koirataloudessa missä itse olen käynyt niin kyllä huomaa heti sen lemun.

Siis tottakai siihen koiran hajuun tottuu. Tuntuu jotenkin, että koet sen negatiivisena asiana kun puhut lemusta. Minusta kuitenkin koiran haju on parempi kuin vaikka sellaisen perheen koti jossa on pieni lapsi. Tuskin vanhemmat sitä haistaa mutta multa meinaa päästä oksennus. Vauvat on silti ihania.

Siis anteeksi mitä? En oo kyllä ikinä huomannut vauvaperheiden kotona mitään hajua..?! :D Siis joku kakan tai puklun haju vai?

Niin, siis todellakin anteeksi mitä. Vauvataloudessa tuoksuu puhdas pyykki  ja vauvat tuoksuvat puhtaalle. Oletko jotenkin vajaa että vertaat vauvakotia koirakotiin. Herätys.

Vierailija
53/68 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tuon takia meillä ei koira saa mennä sohvalle tai sänkyyn. Vaatteet pysyy karvattomana, eikä tartu sitä koiran hajuakaan vaatteisiin.

Eikai puhdas koira edes haise millekkään. Meillä ainakin koira viedään samantien suihkuun ja jynssätään koira shamppoolla jos se alkaa haista. En ymmärrä sellaisia koira koteja joissa haisee ensimmäisenä koira kun oven avaa. Me ollaan asuttu uudessa kodissa muutaman vuoden ja on oikein kiva tulla kotiin kun on uuden kodin tuoksu vastassa. Peseekö ne koskaan koiria, joiden koirat ovat sellaisia rasvaisia että oikein käsissä tuntuu jos on kauan silitellyt sitä koiraa. Meidän koira haisee koira shamppoolle, parempi tuoksu kuin monet hajuvedet.

Vierailija
54/68 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ei kyllä tasan haise koirat. Eikä hajusteet. Eikä kyllä mikään.

Äitini vasta ihmetteli, että miten tuoksuton koti voikaan tuoksua niin hyvältä, kun kävi.

Meillä paljon luonnon omia materiaaleja. Koirien pedit ovat aina puhtaat, koirat kuivattelevat eteisessä/työvaatehuoneessa ennen sisälle tuloa ja ne uivat tai telmivät hangessa läpi vuoden, riippuen onko mikä vuodenaika. Lisäksi toki koirat pestään, jos tarvetta on.

Omat ulko/työvaatteet kuivatetaan huolella, kämppä tuuletetaan säännöllisesti ja siivotaan huolella pari kertaa viikossa. Pikasiivous joka päivä.

Ja tosiaan, kaikki pyykit käyvät kuivausrummun ja siitä vielä menevät narulle ottamaan raikkaan tuoksun.

Eli voi koirahuushollikin olla "tuoksuton", mutta asiaan pitää oikeasti panostaa.

Vierailija
55/68 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme pahinta

- home

- pesty Omolla tai BioLuvililla (se löyhkä)

- eläinten haju ja karvat

Nuo kun välttää niin voi käytettynä löytyä ihan ok tavaraa.

Tupakoivan ihmisen vaatteet ovat mielestäni yhtä paha kuin home. Se lemu ei lähde vaatteista edes pesussa. Tämän takia toivoisin, että kirppisilmoituksissa olisi myös maininta myös tästä.

Vierailija
56/68 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni koiranomistaja haisee koko ajan "märälle koiralle". Eivät varmaan itse huomaa sitä, mutta kyllä sen koiranhajun ainakin minä haistan. Aika kuvoa. 

Vierailija
57/68 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni koiranomistaja haisee koko ajan "märälle koiralle". Eivät varmaan itse huomaa sitä, mutta kyllä sen koiranhajun ainakin minä haistan. Aika kuvoa. 

Ei se poikkea juuri muista pahoista hajuista,  kuin edukseen.  Omistaja ei raaski pestä koiraa tai se ei ole sille hyväksi.

Vierailija
58/68 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
59/68 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
60/68 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi