renkaiden jälkikiristys
Teettekö koskaan tai käyttekö rengasasemalla?
Meillä on renkaat olleet säilytyksessä+ vaihdossa vuosikausiaVianorilla, mutta en ole koskaan vaivautunut jäkeenpäin käymään
Pitäisikö?
Kommentit (42)
Teen itse momenttiavaimella, helppo homma
Aina kun olen sen tehnyt, ei ne pultit kiristy yhtään. Turhaa hommaa.
Teen aina itse. Momenttiavaimen saa parilla kympillä.
Vierailija kirjoitti:
Kun vaan sitten osaa säätää oikein kilot. Paljonko laitat?
Laitan rengasavaimen pulttiin, astun päälle ja kiristän kaikki omalla 75kg painolla.
Voin myydä palvelua 50€ hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hartiamomentilla kohdilleen.
Useimpien rengasliikkeiden jälkeen turhaa kun laittavat pultti koneella ylikireälle.
Joka vuosi joltain lähtee ajossa rengas alta. Ei muistettu kiristää alkuperinkään?
Ei niitä kiristetä kuin tarvitrtaessa, normaalisti pelkkä tarkastus että kaikki ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan 120 Nm.
Vierailija kirjoitti:
Monellako kilolla olet kokeillut?
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi joltain lähtee ajossa rengas alta. Ei muistettu kiristää alkuperinkään?
Mulle rengasliikkeessä sanovat, että ei tarvitse paljoa likaa olla jäänyt väliin, kun ei kiristykkään kunnolla. Silti, itse olen aina kiristänyt ja koskaan ei ole (VIELÄ) liikahtanutkaan. Vaihdan yleensä itse renkaat, ainoastaan kumien uusinnan yhteydessä menen liikkeeseen vaihdattamaan.
N33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan 120 Nm.
Juurikin oikea kireys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle rengasliikkeessä sanovat, että ei tarvitse paljoa likaa olla jäänyt väliin, kun ei kiristykkään kunnolla. Silti, itse olen aina kiristänyt ja koskaan ei ole (VIELÄ) liikahtanutkaan. Vaihdan yleensä itse renkaat, ainoastaan kumien uusinnan yhteydessä menen liikkeeseen vaihdattamaan.
N33
Itsellä jälkikiristyksessä saattaa 1 tai 2 pulttia kuudestatoista hieman kiristyä.
En ole koskaan jälkikiristänyt, eikä ole ollut ongelmia toistaiseksi. Ei se rengas yhtäkkiä hyppää irti ilman ennakkovaroitusta, vaan täristää ensin. Kiristän jos alkaa tärisemään.
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla mutta ehkäpä joillakin se mutterit vielä kiristyy, joten jos sulla maistu tietty ruoka niin se sama ruoka voi olla minun herkkuruokaa .
Olen nyt ajanut samoilla kitkoilla kaksi vuotta yhtäjaksoisesti. Ei ole renkaat tippuneet matkalle vaikka kilometrejä on tullut reilut 50000km.
Ainakin alumiinivanteilla olevat renkaat jälkikäristys
En tietenkään. Viiden minuutin homma tehdä itse.