Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tajusin, miksi jotkut skippaa koirakoti-ilmoitukset nettikirppareilla

Vierailija
21.01.2023 |

Siis ostin vatteita ja kenkiä tällaisesta koirakodista nettikirpparin ilmoituksen kautta.

Vaatteista puolet piti heittää roskiin! Mies otti yhden vaatteen käteen, ilme meni ihan oudoksi ja sanoi tuota et kyllä laita meidän pesukoneeseen. Siis ne haisi niin pahalta!

Oon monesti käyttäny kirpparivaatteita etikkaliotuksessa tai pessyt sanytolilla, mut näissä haju oli niin järkky et en ees yrittänyt Siis sellainen, et vaatteet on unohtunu aika monta kertaa pesukoneeseen yön yli ja sit kuivattu siellä koirankarvojen seassa Ja sellainen haju kyl tarttuu muihinkin pyykkeihin!

Ja puhdistin kenkiä ja joitakin vaatteita koirankarvoista nukkarullalla. Siis mulla meni kokonainen Sinin nukkarulla siihen! Aivan järkkyä se karvan määrä.

Miten ihmiset pystyy elämään tuollaisen karvamäärän seassa? Ja vielä vauvat?! Oli siis myös vauvan vaatteita siinä. :(

Pahin nettikirpparimoka ikinä - koirakodista ostaminen.

Disclaimer: Tykkään koirista ja tiiän, et kaikki koirakodit ei oo tuollaisia. Mutta mistä sen tietää etukäteen, mikä on

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni koiranomistaja haisee koko ajan "märälle koiralle". Eivät varmaan itse huomaa sitä, mutta kyllä sen koiranhajun ainakin minä haistan. Aika kuvoa. 

koi

KoiRat haisee

Vierailija
62/68 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tuon takia meillä ei koira saa mennä sohvalle tai sänkyyn. Vaatteet pysyy karvattomana, eikä tartu sitä koiran hajuakaan vaatteisiin.

Eikai puhdas koira edes haise millekkään. Meillä ainakin koira viedään samantien suihkuun ja jynssätään koira shamppoolla jos se alkaa haista. En ymmärrä sellaisia koira koteja joissa haisee ensimmäisenä koira kun oven avaa. Me ollaan asuttu uudessa kodissa muutaman vuoden ja on oikein kiva tulla kotiin kun on uuden kodin tuoksu vastassa. Peseekö ne koskaan koiria, joiden koirat ovat sellaisia rasvaisia että oikein käsissä tuntuu jos on kauan silitellyt sitä koiraa. Meidän koira haisee koira shamppoolle, parempi tuoksu kuin monet hajuvedet.

Tiedätkö miltä pestyt ja puhtaat räsymatot haisee, kun ne on viikon olleet ulkona kuivumassa syksyllä, ja kastuneet puhtaalla sadevedellä uudelleen? Minä tiedän. Kokemuksesta. Opin kerrasta. Se puhtaiden mattojen haju on järkyttävä. 

Meillä on koira, jolla rasva on turkin ominaisuus. Koira on ollut jo monta vuotta. Silti itsekin inhoan sitä märän koiran hajua, kun on sateessa oltu lenkillä, tai koira on kesällä käynyt uimassa. Ja ei, sitä ei saa kuivaksi pyyhkeeseen kuivaamalla. Kesällä kun ilmankosteus on muutenkin korkeampi, niin tuntuu ettei se turkki kuivu "koko päivänä". Sen kanssa nyt vaan pitää elää, kun on kerran hankittukin. Mutta se ei saa mennä koskaan sohvalle, eikä makuuhuoneisiin (koko yläkertaan siis), joissa vaatteita säilytetään. Kaksi aikuista ja koira taloudessa. Käytämme kotona kotivaatteita, jotka vaihdetaan aina ennen kuin mihinkään mennään koiran ulkoilutusta lukuunottamatta. Kuivausrumpu auttaa karvojen vaatteisiin jäämisongelmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni koiranomistaja haisee koko ajan "märälle koiralle". Eivät varmaan itse huomaa sitä, mutta kyllä sen koiranhajun ainakin minä haistan. Aika kuvoa. 

koi

KoiRat haisee

Vierailija
64/68 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ite en osta mitään eläinten omistajilta ihan siitä syystä, että oon allerginen. Lisäksi ällöttäisi ostaa mitään koiranperseen hajuista huonekalua, mihin lemmikki hieroo sitä itseään joka päivä. Hyhhyh.

o

Vierailija
65/68 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirataloudet aina lemuaa eläintarhalle. Ilmeisesti omistajat niin tottuneita lemuun etteivät huomaa, mutta joka ikisessä koirataloudessa missä itse olen käynyt niin kyllä huomaa heti sen lemun.

Vierailija
66/68 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirataloudet aina lemuaa eläintarhalle. Ilmeisesti omistajat niin tottuneita lemuun etteivät huomaa, mutta joka ikisessä koirataloudessa missä itse olen käynyt niin kyllä huomaa heti sen lemun.

Siis tottakai siihen koiran hajuun tottuu. Tuntuu jotenkin, että koet sen negatiivisena asiana kun puhut lemusta. Minusta kuitenkin koiran haju on parempi kuin vaikka sellaisen perheen koti jossa on pieni lapsi. Tuskin vanhemmat sitä haistaa mutta multa meinaa päästä oksennus. Vauvat on silti ihania.

Siis anteeksi mitä? En oo kyllä ikinä huomannut vauvaperheiden kotona mitään hajua..?! :D Siis joku kakan tai puklun haju vai?

Vauvat itsessään haisee sellaiselle hapantuneelle maidolle. Se loppuu aika nopeasti, viimeistään vuoden ikäisenä, monella aiemminkin.

Vierailija
67/68 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä törmännyt häiritsevään eläimen hajuun, tosin en ole allerginen millekään. Kaikki muut hajut saa pois, mutta hajustettu pesuaine tai huuhteluaine pinttyy kai jotenkin niin pahasti, ettei sitä meinaa saada pois millään. Moni netissä käytettyjä vaatteita myyvä osaa jo onneksi kertoa, jos on hajusteeton koti.

Vierailija
68/68 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tuon takia meillä ei koira saa mennä sohvalle tai sänkyyn. Vaatteet pysyy karvattomana, eikä tartu sitä koiran hajuakaan vaatteisiin.

Eikai puhdas koira edes haise millekkään. Meillä ainakin koira viedään samantien suihkuun ja jynssätään koira shamppoolla jos se alkaa haista. En ymmärrä sellaisia koira koteja joissa haisee ensimmäisenä koira kun oven avaa. Me ollaan asuttu uudessa kodissa muutaman vuoden ja on oikein kiva tulla kotiin kun on uuden kodin tuoksu vastassa. Peseekö ne koskaan koiria, joiden koirat ovat sellaisia rasvaisia että oikein käsissä tuntuu jos on kauan silitellyt sitä koiraa. Meidän koira haisee koira shamppoolle, parempi tuoksu kuin monet hajuvedet.

Tiedätkö miltä pestyt ja puhtaat räsymatot haisee, kun ne on viikon olleet ulkona kuivumassa syksyllä, ja kastune

Koiran turkki kannattaa kuivata esimerkiksi hiustenkuivaajalla joka uinnin ja pesun jälkeen. Muuten on riskinä hotspot ja se on äärimmäisen kivulias koiralle. 

tiedän kyllä tuon koirien hajun. Kaikkien koiranomistajien autot haisevat aivan kamalalta. Itse kun kärsin todella pahasta matkapahoinvoinnista niin on useamminkin tullut sanottua kun olen ovea aukaisemassa, että en tule sisälle, en pysty ja jään kotiin tai mihin ikinä. Suurin osa loukkaantuu suunnattomasti, mutta on suojeltava itseäni ja ei ole yleensä pakko mennä mukaan joten jään pois. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi