Luulen, että en saisi uutta työpaikkaa, jos nyt pitäisi hakea. Ihan pelleilyltä kuulostaa nykyiset työnhakukäytännöt.
Eikö sen pitäisi riittää, että näyttää mitä on tehnyt ja mitä kouluja käynyt. Ihme sirkustemppuiluksi mennyt tämäkin.
Kommentit (29)
Itsekin ihmettelen, että etsitään harjoittelijaksikin kokemusta kerryttänyttä henkilöä.
Pitäisi olla sertifioitu, 20 vuotta kokemusta, ikää max. 30 v. Kansainvälinen ja kielitaitoinen, vaikka työssä pärjää hyvin suomeksi. Edustava ulkonäkö plussaa.
Ja tähän kaikkeen kilpailukykyinen palkka, eli TES minimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen ole pakko lähteä. Mä sain nykyisen työpaikkani siitä huolimatta, että kirjoitin hakemukseen ihan suoraan, että toivon, ettei intorvertin somettomuus häiritse työllistymistä. Ei häirinnyt.
Eikös introvertit juuri someta eniten.
En tiedä, ainoa someni on aina ollut tämä, ja tätä en tunnusta työnhaussa.
Se lienee viisainta :)
Vierailija kirjoitti:
Samassa työpaikassa olen ollut 22 vuotta, en enää uskalla lähteä pois, koska en missään tapauksessa selviäisi mykymaailman työnhakuprosessista.
Niin minäkin, mutta pakko hakea muuta työtä kun terveys ei kestä nykyistä.
Olin työhaastattelussa ja meni maku paikasta, kun kysyttiin suosittelijaa. Tuollaiseen en suostu. Suosittelukin on peliä ja korruptiota.
Vierailija kirjoitti:
Olin työhaastattelussa ja meni maku paikasta, kun kysyttiin suosittelijaa. Tuollaiseen en suostu. Suosittelukin on peliä ja korruptiota.
Tätä minäkin olen miettinyt, että en minulla ole antaa suosittelijaa. Edellisen työpaikan poko on nykyinen asiakkaamme, eikä hänelle ole sopivaa kertoa, että etsin uusia töitä. Ja sitä edellisesti työstä on niin kauan aikaa, että ei ne samat tyypit enää ole siellä töissä.
Hauska läppä olisi läpäistä kaikki testit ja sitten ennen töiden aloittamista lähettäisi haistattelusähköpostit ja nauramiset rekrypelleille.
Olen 70 + ja kysellään vieläkin töihin.
Kauppaan, hoitoalan eri tehtäviin, yhteen siivousfirmaan.
Enkä tee ilmaiseksi niitä töitä, enkä ole mihinkään verkostoitunut.
En kyllä enää jaksa, sillä olen tehnyt yli 50 v töitä ja niiden ohessa opiskellut kaksi keskiasteen tutkintoa.
Olen yli 50,v ja uskomatonta hakea työtä. Voi, kun olisi anonyymi työnhaku.
Miksi se hakee pois eläkevirasta?