Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luulen, että en saisi uutta työpaikkaa, jos nyt pitäisi hakea. Ihan pelleilyltä kuulostaa nykyiset työnhakukäytännöt.

Vierailija
21.01.2023 |

Eikö sen pitäisi riittää, että näyttää mitä on tehnyt ja mitä kouluja käynyt. Ihme sirkustemppuiluksi mennyt tämäkin.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näinhän se on. Aikamoista yksisarvista haetaan joka paikkaan.

Vierailija
2/29 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen ole pakko lähteä. Mä sain nykyisen työpaikkani siitä huolimatta, että kirjoitin hakemukseen ihan suoraan, että toivon, ettei intorvertin somettomuus häiritse työllistymistä. Ei häirinnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten on kuulemma kamala työntekijäpula. Samaan aikaan työnantajat suhtautuvat hakuprosessiin, kuin olisivat jumalia ja ehkä jumalan armosta saattavat pyytää haastatteluun.

Vierailija
4/29 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti se työnantajan yksisarviseksi katsoma tyyppi ei välttämättä kuitenkaan ole lopulta paras mahdollinen työhön. Joskus joku innokkaampi vähemmällä kokemuksella voi olla luotettavampi, kuin joku vuosikausia kovapalkkaisen palkkapussin päällä istunut elämäänsä kyllästynyt ja eläkevirassa lojuva narsisti.

Vierailija
5/29 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei riitä työnanajille, ei mikään. On koulutusta, kokemusta ja kielitaitoa, mutta vastauksia hakemuksiin ei tule. Haetaan jotain ihmeellistä gurua, mutta kukaan ei kelpaa. Sitten joku ehkä palkataan ja se tyyppi lähtee uusien haasteiden perään puolen vuoden jälkeen.

Vierailija
6/29 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa työpaikassa olen ollut 22 vuotta, en enää uskalla lähteä pois, koska en missään tapauksessa selviäisi mykymaailman työnhakuprosessista.

Vierailija
7/29 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi myös olla verkostoitunut ympäri suomen, myös mielellään ympäri maailman ja lähes presidentin kumminkaiman serkku.

Vierailija
8/29 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin tekemäni työhakemukset eri firmoihin menivät johonkin automaattisilppuriin. Muutin hakemusta ja ansioluetteloa ja nyt ne eivät enää mene automaattisesti silppuriin, mutta eipä tule vastauksia siltikään.

Mitä ihmettä te työnantajat oikein haluatte?

Vierailija
9/29 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei riitä työnanajille, ei mikään. On koulutusta, kokemusta ja kielitaitoa, mutta vastauksia hakemuksiin ei tule. Haetaan jotain ihmeellistä gurua, mutta kukaan ei kelpaa. Sitten joku ehkä palkataan ja se tyyppi lähtee uusien haasteiden perään puolen vuoden jälkeen.

Kyllä olen tullut siihen tulokseen jo ajat sitten,että naaman perusteella valitaan suurimmaks osaks,että miten juttu luistaa pomon kanssa ja kemiat käy,vaikka olin vaan töitä tullut tekemään

Vierailija
10/29 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs te akat aina haette johonkin viestintätoimistoon! Siellä on sellaista.

Vierailija
11/29 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat nykyisillä työnhakukäytännöillä?

Vierailija
12/29 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kuulemma on sosiaalisia. Sitä teiltä vaaditaan. Itse olette brändinne luoneet.

Vierailija
13/29 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkiin paikkoihin ole sellaista rumbaa. Itse sain juuri uuden työn perustuen pelkästään koulutukseeni ja työkokemukseeni.  Oli vain normaali työhakemus ja yksi haastattelu ja sekin perin normaali.   

Vierailija
14/29 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen ole pakko lähteä. Mä sain nykyisen työpaikkani siitä huolimatta, että kirjoitin hakemukseen ihan suoraan, että toivon, ettei intorvertin somettomuus häiritse työllistymistä. Ei häirinnyt.

Eikös introvertit juuri someta eniten.

Vierailija
15/29 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekryfirmat ovat onnistuneet saamaan itselleen töitä tekemällä työnhausta tarpeettoman ja naurettavan monimutkaista. Haluaisitko muka töihin niin typerään yritykseen, joka uskoo tällaisten sirkustemppujen löytävän ne parhaat tekijät?

Vierailija
16/29 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat nykyisillä työnhakukäytännöillä?

Veikkaisin että tarkoitetaan kaikenmaailman sometilejä, linkedInejä, videoituja hakemuksia,  monen eri vaiheen haastatteluja, ryhmähaastatteluja jne... 

Vierailija
17/29 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös introvertit juuri someta eniten.

En tiedä, ainoa someni on aina ollut tämä, ja tätä en tunnusta työnhaussa.

Vierailija
18/29 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ole oma itsesi, mutta sävellä CV:n sitä, tätä ja tuota, ettei lennä lukematta roskikseen. Kuvaa itestäs joku veetun video.

Vierailija
19/29 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että sulla ei ole instaa, twitteriä tai facea, ei tarkoita, ettet someta. Tänne someen tuonkin kommenttisi kirjoitit.

Vierailija
20/29 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että sulla ei ole instaa, twitteriä tai facea, ei tarkoita, ettet someta. Tänne someen tuonkin kommenttisi kirjoitit.

Ks viesti 12. Työnantajat eivät kysele käytkö aihevapaalla.