Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURPERHEET viikkoon 35

25.08.2008 |

Laitanpa uutta pinoa, kun kirjautuneena oon...

Ja edellisiä on täällä: [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Kommentit (51)

1/51 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa sen listan edelliseen viestiin, mutta unohdin jo kenelle piti päivittää mitäkin, niin laitan tähän.

15.09.08....Hansu79...........28v...neljäs..........Oulun seutu

16.09.08....Tuuteliluu..........28v....viides..........Pohjois-Pohjanmaa

16.10.08....Tanni..................36v...neljäs..........Etelä-Savo, MKS

06.12.08....Petite-te.............32v...seitsemäs..Etelä-Suomi

22.12.08....Nektariina.........30v....viides..........Etelä-Pohjanmaa

01.01.09....Kimmi................34v...viides...........Keski-Suomi

15.01.09....3xäippä74.........34v...viides...........Etelä-Pohjanmaa, SeKS

31.01.09....JB72...................35v...neljäs..........Kanta-Häme

08.02.09....Katjalah.............33v...neljäs..........Pirkanmaa, TAYS

14.02.09....Helmikukka75..33v...neljäs..........Pohjois-Savo, KYS

17.02.09....Vaahtis..............41v...seitsemäs..Vantaa

19.02.09....Oliviaana...........38v...neljäs..........Keski-Suomi, K-SKS

26.02.09....Zeldatar.............33v...neljäs..........Pk-seutu, NKL

23.03.09....Kinde.................36v...viides...........Pohjois-Karjala

28.03.09....Orvoliina............38v...kuudes........Kanta-Häme

01.04.09....Minni74.............33v...seitsemäs..Vantaa

03.04.09....Helmielina........32v...neljäs..........Päijät-Häme

Neljäs neuvolakäynti takana, puoliväli torstaina ja rakenne ensi viikolla... Melkein jo kysyn mihin tää aika on mennyt? Eipä siihen meikäläisen tammikuuhun enää niin pitkä oo, vaikka se ei tuntunut koskaan tulevan vielä toukokuussa, kun plussa tuli.

(.) on kunnossa, kaikki oli neuvolassa ok. Hb piti ottaa kahteen kertaan, kun eka näytti 116. Terkka ei millään uskonut, että vois niin matala olla, kun viimeksi oli 146, joten uusinta näytti 134, joka meni paremmin läpi. Syke tällä juniorilla oli 150, ultrallakin taas kurkattiin ja kovaa oli meno. Liekö sitten johtunut, kun anturilla tökittiin, mutta kädet ja jalat heilui ahkerasti. Th vähän tutkaili jo etukäteen, että saattais olla tyttökin tulossa, kun ei mitään erikoista näkynyt. Odottelen siis rakennetta, jos vaikka selviäis paremmilla laitteilla kumpi siellä nyt sitten on. Mulla kun on ei oo tyttö-oloa ollut ollenkaa. Olishan se kiva saada toinenkin prinsessa, kun poikiin on jo tottunut...

Jaa, meen tutkimaan kaappeja välipalan toivossa. Alkaa hiukoa jo.

Ihanaa viikkoa kaikille!

Äippä ja J nro5 rv 19+4

Vierailija
2/51 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä tulee mukaan neljättä lastaan odottava äippänen. laskettu aikan on 29.4 joten alussa ollaan mutta on välillä kiva jakaa mielipiteitä muiden kanssa. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis nuo jo syntyneet ovat olleet 39+5, 31+1 ja 37+3(käynnistys)... Ei siis toisen raskauden aikana osannut vähimmissäkään määrin epäillä mitään sellaista, mitä sitten tuli. Silloin opin sen, ettei tosiaankaan koskaan voi tulevasta tietää. Onnellinen saan olla kun kaikki meni hyvin ja poika on nyt terve ja reipas. Seuraavasta hyppäsin äitipolilla kontrolleissa, vielä viikolla 28+5 ei ollut mitään poikkeavaa, mutta kun menin seuraavaan 30+6, niin jo oli kohdunsuu auki ja vuodelepoon jouduttiin, liki 6 viikkoa sitten makailin, kunnes lääkäri viimein armahti ja oli pakko käynnistää synnytys. (Viikolle 35 supisteli, sitten helpotti, mutta tuli ongelmia vauvan sydänäänten kanssa).

Nyt jännittää jo tuleva, kun viikkoja on 16+1 ja ihan selvästi jo supisteli. Joten pääsenköhän koskaan siihen haaveilemaani kahdeksaan lapseen. Jos tämä alkaa olla tätä joka kerta niin kai on myönnettävä, että kun kroppa ei kestä se ei kestä.

Siis ymmärrän, että on rankkaa, jos raskaus menee yli, mutta silti täytyy sanoa, että hieman kadehdin teitä joilla kaikki menee aina hyvin.

Vierailija
4/51 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko sitten tein hukkuneiden menkkojen takia testin yövuoron jälkeen ja täysin puskasta siihen pamahti 2 viivaa. Tämä tuli niin yllätyksenä että ei tosikaan. Talon rakennus menossa juuri ja ajoitus ei mikään maailman parhain muutenkaan, mutta vastaan otetaan meidän oma "vahinko" jos on tullakseen.

Ennestään meillä 3 poikaa vm 02, 05 ja 07.

Laskettu menee Huhtikuun 10-20 päivän välille luultavammin koska mun kierto on jotain maailman hulluinta ja pitkä kun mikä.

Ensi tiistaina ekaseen neuvolaan ja luultavammin käyn yksit. ultrassa tarkastuttamassa tilanteen jos ultra aika menee kunnallisella pitkällekkin,

Minkälaisia ikäeroja teillä tulee nuorimmille lapsille?

Meille tulossa 1v11kk ja tuplia mietin... suositteluja?

viikon jatkoja kaikille!!

Vierailija
5/51 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hansu79:lle...oulaskankaalle oon sitte menossa mihin sinä?...ethän vaan oo jo livistäny...joka tapauksessa oon ihan kade jos pääset aikasemmin ;))

Saas huomenna nähä onko tää lapsivesi vähentyny entisestään. vähän jännittää huominen kontrolli, tulenpa sitten kertomaan kuulumisia.

Tervetuloa taasen uudet!

Tuplarattaathanne täytyy olla..mani,meillä abc:n kolmipyöräiset,hyvin palvelleet! Ikäeroja meillä 1,4v sitten 2,5 sitten 1,7 ja nyt tulee 1,3-4 ;o

Tuutski ja tasan37!

Vierailija
6/51 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tuli sitten käytyä, eipä siellä sen kummempaa. Paineet oli matalat kuten aina ja painoa oli tullut alkupainoon 600g lisää. Viikkoja on jo hurjat 17+5...mihin ihmeeseen se aika menee. Seuraava neuvola onkin sitten kun ollaan kelan papereiden täyttö vaiheessa, no siinä välissä kyllä käydään rakenneultrassa. Kohdun suu oli pehmeä...kuten useampikertalaisilla yleensäkkin. Sydänäänet olivat tosi terhakat ja vauveli yritti väistellä =)

Minä en ainakaan kovin usein jaksa siellä ravata kun ei ole sen kummalisempaa vaivaa.

Lasketuista ajoista on ollut puhetta meillä näin 39+5, 39+5 ja 40+2 eli aika lähelle ovat osuneet, hauskinta on se että eka syntyi kello 18.11, toka 19.12 ja kolmas 19.45. Ja synnytykset ovat kaikki käynnistyneet iltapäivällä 14-15 aikoihin. Jos nyt sitten tekisi poikkeuksen ;)...toisaalta tuo on ollut todella ihanteellista, seuraavana päivänä kun on ollut ihan kuin ei olisi synnyttänytkään, olen aina ekaksi yöksi pyytänyt että ottavat vauvan vauvalaan ja tuovat vain syömään niin olen saanut nukkua rauhassa...sitten ei siitä ole kyllä enään malttanut luopua. Itse olen tykännyt olla sairaalassa "niin kauan kuin pitävät" se on mahtavaa kun tuodaan ruoka eteen eikä tarvitse muista huolehtia kuin itsestä ja vauvelista. Nytkin ajattelin olla ainakin sen kolme päivää... tätä sirkusta kyllä ehdin pyörittämään.

Meilläkin on mietitty noita tuplia, ikäeroksi kun tulee 1.7kk. Meillä kun kävellään aika paljon joka paikkaan niin se voisi olla kätevämpää. Olen ajatellut niitä Carenan tuplia joihin saa sellaisen vaunukopan erikseen, voisi olla mukavampi ihan sydäntalvella kuin sellainen pelkkä kantokassi. Ei ole kokemusta kun aikaisemmat vauvat on kevät ja keskikesä painosta =) Onneksi sinne on vielä vähän aikaa, niin ehtii miettimään.

Jaahas kohta tulee lauma nälkäisiä villipetoja kotiin...täytynee aloittaa ruuan valmistelut.

Mukavaa viikkoa kaikille masuille

JB72 & KeijoKerttu rv 17+5

Vierailija
7/51 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa.

Miä en ole oikein potentiaali vastaaja laskettu aika-galluppiin, sektiomamma kun oon. No, eka on luomuna lähtenyt syntymään ja loppujen lopuksi sektioon päädyttiin kun viikkoja 40+2. Muut syntyneet suunnitellusti sektiolla n. viikkoa ennen laskettua.

Kaikki rupeaa olemaan valmista ja nyt vaan ootellaan. Väsy hiukan vaivaa eikä oikein kotihommia saa aikaiseksi. No, jospa se tästä pikkuhiljaa...

Joku kyseli ikäeroa nuorimpaan, meillä se tulee olemaan suuri teihin moneen verrattuna eli 5vuotta ja 3kk. Jos se minusta kiinni oisi tehtäisiin vielä neloselle kaveri mutta mies ei suostu ja kohtu ei kestä. Joten nautittaan nyt, viimeistä kertaa.

Syksykeli oli jo tänään. Ihan syksyinen tuuli ja jotenkin kalsaa.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille.

tanni

Vierailija
8/51 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysinpähän oikean palstan,olen aika tumpelo tämän koneen kanssa.

Olen seitsemättä odottava pohjois-suomesta.Vanhin on yläasteella ja toistaiseksi nuorin täytti just 2 vuotta. Alku pahoinvointi on täysillä päällä,paino laskee kun ei haluttaisi syödä mitään,Kun jotain syö on heti pestävä hampaat,muuten yököttää. :(

la on 3.4.

Vierailija
9/51 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ikäeroa tulee 1v8kk ja tuplia oon kovin miettinyt ja etsinytkin.Juuri ABC:n tai emman vastaavat rattaat kiinnostaisivat!!

Aiemmat ikäerot olleet 1v2kk,1v8kk,2v,2v10kk,2v7kk.

Silloin kun 3ekaa olivat pieniä en olis ilman tuplia pärjännyt.Esikoinen oli alta 3v kun kolmonen syntyi.

Vierailija
10/51 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidettä lasta odotellaan mutta raskaus neljäs :) Ennestään siis löytyy poika 12v, tyttö 10v (kaksossisar enkelinä) ja poika 1v8kk. Nyt laskettu aika jossain huhtikuussa :) Eli ihan alussa mennään..

Minäkään en ole koskaan raskauksissa päässyt vkolle 40 asti: ensimmäinen syntyi 38+4 ja kaksoset 24+5 ja tällä hetkellä nuorin 38+5. Elikkä luulen tämänkin vauvan haluavan maailmaan ihan normaalin rajoissa vkolla 38 :))

Huhtikuussa kun vaaveli syntyy niin poika on 2v4kk ja aattelin pärjätä semmosella seisoma-alustalla (skeittilaudalla) joka kiinnitetään vaunuihin. Onko kellään siitä kokemuksia?

Niin ja auton vaihtokin on edessä :o Neljä lasta, kaksi aikuista ja koira ei oikeen tavaroineen enää mahdu ihan tavisautoon eli etsimme tila-autoa. Mutta kun suvussa on tuota kaksosuutta ja ultra on vasta joskus lokakuun lopussa niin ei sitä autoa nyt ennen kannata ostaa kun ei tiiä että riittääkö kuuden hengen vai pitääkö olla 7:n :)) Hei, kait noihin molempiin riittää ihan normaali henkilöajokortti??

Eipä tällä erää muuta. Voikaahan paksusti ;)

RauPotar ja Schrimp 6+5

11/51 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun porukka lisääntyy, mukavaa!

03.04.09....Sauanne...........??v...seitsemäs..Pohjois-Suomi

??.04.09...._mani_..............??v...neljäs..........??

16.04.09....RauPotar..........??v...viides...........??

29.04.09....Minttumaria......??v...neljäs..........??

Tarkistakaahan uudet tietonne, niin korjataan vikaan menneet. RauPotarelle laskin LA:n laskurilla, mutta muutetaan, jos meni metsään...

Ikäeroista sitten, eli meillä on 1v1kk, 5v1kk ja 2v1kk sekä tämä tuleva väli 1v8kk. Tuplat on nyt, veljen perheellä käytössä olleet (heillä sama 1v8kk ikäero), pääsen kahden nuorimman kanssa vähän ulos ennen uutta tulokasta. Kahden ekan kanssa oli hetken myös peräkkäin istuttavat, jotka saatiin naapurista, mutta olivat hieman kömpelöt eikä ollenkaan talvikäyttöön sopivat. Sittemmin ovat jo hajonneetkin. Mutta päästiin vähän ulkoilemaan niidenkin kanssa.

RauPotar kyseli autosta, meillä on 7h:n tila-auto (Chrysler Grand Voyager), jota saan ajaa ihan henkilöajokortilla. Mä en edes saisi kuorma-autokorttia bussikortista puhumattakaan (epilepsia), joten 9h:n autoa ei voida hankkia. Lapsilukukin tyssää viimeistään kuutosen jälkeen. Toisaalta ajattelisin, että kun teillä on koirakin, se 7h auto olis parempi/tilavampi. Toki autoja on monenlaisia ja mallisia.

Mutta jos lähtis ulos klapihommiin. Isäntä sahaa ja minä pinoan. Yritin jo pari tuntia sitten kirjoittaa, mutta kuopus päätti, ettei nyt käy ja sammutti koko koneen juuri, kun sain jutun kirjoitettua ja aioin lähettää... Argh!

Hyvää viikonjatkoa!

Äippä taas 19+5 tällä kertaa

12/51 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kas kun osaan tehdä alleviivauksenkin tähän uuteen systeemiin... Pitää näköjään keksiä joku toinen tyyli tuohon manin nimeen, kun ei oikeaa anna tehdä...

Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää.

Pate-Äippä jälleen

Vierailija
13/51 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytän marraskuussa 30v.....jäi juominki synttärit bilettämättä, heh no eip haittaa. ja olen Kouvolasta kotoisin. huomenna menen ekaan neuvolaan...kirjoittelen sitten lisää. ;)

Vierailija
14/51 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs tein oulun laskurilla niin laskettu olisi 10.4.09, ikää 26 ja pirkanmaa

Vierailija
15/51 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olen huomenna 30v täyttävä äiti pohjois-karjalasta.Meillä odotellaan seitsemättä syntyväksi 25.1.09. Lapset ennestään 13v,11v,9v,7v,5v ja 3v. Meillä on myös kaksi isoa koiraa ja kaksi kissaa sekä akvaario.

Meillä on tällä hetkellä 7h:n tila-auto opel zafira, joka pitäis nyt saada myytyä.Liian pieni meidän perheelle!Isompi auto on ollut jo kauan tilauksessa, kun emme ole päässeet koko porukalla minnekkään vaan aina on jonkun jäätävä kotiin, siksi pidemmät matkat on täytynyt jättää väliin.

Täytyy jatkaa paremmalla ajalla lisää!!

Jonna 18+3

Vierailija
16/51 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä olen tänään 38v (onnea vaan minulle :)) ja asustellaan satakunnassa. Laskettu aika on juu tän lehden laskurin mukaan 16.4. muuttuukohan tuo tuosta enää?

Kyselin alkuraskauden ultraa yksityiseltä ja hinta hirvitti niin että onneksi olin jo valmiiksi istualtaan :o siis 75eur lääkärin palkkio + 66eur ultra!!! Huh huijaa - - tolla summalla mein perhe syö ruokaa melkeen viikon!!! Pitäköön tutkimuksensa - hmph!

Ups - pomo raahautu töihin - ihme!! Pitänee näyttää tehokkaalta, palaillaan masusisaret :)

RauPotar ja Schrimp 6+6

17/51 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taasen... Tuntuu jo pateilulta, mutta koettakaa kestää.

25.01.09....Jonna-78..........30v...seitsemäs..Pohjois-Karjala

03.04.09....Sauanne...........??v...seitsemäs..Pohjois-Suomi

10.04.09....-mani-................26v...neljäs..........Pirkanmaa

16.04.09....RauPotar..........38v...viides...........Satakunta

29.04.09....Minttumaria......29v...neljäs..........Kouvola

RauPotarelle tosiaankin tälle päivälle hyvää syntymäpäivää! Ja jonna-78:lle huomiselle! Kylläpä riittää synttäreitä tällä viikolla, kun mullakin täyttyy 34v perjantaina. Onnea meille siis! =D

Jos maksais pari laskua ja menis sitten hommiin. Meiltä löytyy aina jotain, jos ei muuta niin siivousta ja pyykkäystä. Nytkin kuuluu lusikkalaatikosta kilinää, taitaa kuopus 1v tyhjätä ja neiti 3v sählätä vieressä...

Se Äippä-ryökäle taas kerran 1 päivä vaille rv 20

Vierailija
18/51 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, kun löytyi tällainen keskustelu.

Olen 36 vee Satakunnasta ja odotan neljättä. Laskettu aika on 20.3. Aikaisemmat lapset ovat 16, 15 ja 2 eli toista iltatähteä varmaan odotellaan.

Raskausaika on kyllä kovempaa nyt kuin nuorempana, mutta tavallaan niin erilaista, kun on kai oikeasti aikuinen.

Vierailija
19/51 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitää kommentoida vaunuasiaa. Meidän ensimmäisille lapsilla on ikäeroa 1v9kk ja silloin työntelin yhdistelmiä kera sisaristuimen. Toimi ihan loistavasti! Vaunut otettiin heti käyttöön tammikuussa kun pikkusisko syntyi ja esikoinen istui sisaristuimessa muistaakseni sen talven ja kesän yli syksyyn. Sitten ostetiin seisomalauta tilalle, oisko ollut 2,5 v kun sille siirtyi. Hyvin toimi sekin ja oli käytössä pitkään.

Nyt nuoremmille tulee ikäeroa 1v11kk ja en millään tahtoisi tuplia. Luulen, että käyttöikä on lyhyt enkä muutenkaan koe tarvitsevani tuplia. Ajattelinkin etsiä käytettynä yhdistelmät+sisaristuimen. Niitä saa kyllä eikä ole vanhojakaan, n. 2005 vuoden malleissa (ainakin Emmaljungalla) on saanut vielä sisaristuimen kiinni.

Perustelen itselleni tätä valintaa myös sillä, että jos lähdenkin pelkästään vauvan kanssa liikenteeseen niin on sitten ne vaunut olemassa. Puolitäyttöisiä tuplia ei viitisi työnnellä :) Eikä meillä mahdu säilyttämään monia menopelejä.

Z + lapset 8v, 6.5v, 1v5kk ja "toukka" 13+6

Vierailija
20/51 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä pojilla ikäeroa 1v6kk,aluksi oli käytössä vaunut ja sisaristuin ja sitten hommaattiin peräkkäin istuttavat,kyllä ne vaan aika kömpelöt mun mielestä oli. nyt tytölle ja tälle tulevalle tulee ikäeroa 2v2kk niin olemme ostaneet phil&tedsit ne minusta tuntuvat aika käytännöllisiltä vaikka en sitten tiedä miten on kun niitä pääsee käyttämään. jotenkin mä en niistä tuplista välitä kun ovat niin kamalan leveät..

perjantaina olis neuvola jos sais vähän kuulla et joko tässä olis lähtö lähellä. :) olen miettinyt et vieläköhän tässä loppu raskaudessa lääkärineuvolaa kun ei ole mitään mainittu ja mullakin viikkoja jo 37+2.. sepä varmaan sitten perjantaina selviää :) aika tukalat oltavat tahtoo jo olla,iltaisin varsinkin kun tuntuu et painaa jo tuonne niin hirveän alas.