SUURPERHEET viikkoon 35
Laitanpa uutta pinoa, kun kirjautuneena oon...
Ja edellisiä on täällä: [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Kommentit (51)
Muiden rohkaisemana aktivoituisin minäkin mukaan kirjoittelemaan tänne suurperheellisiin jos vain mukaan vielä huolitte?
Eli meille odotetaan viidettä villahousua raskausviikolla 17+5 (l.a siis 30.1.09)
Entisestään perheestämme löytyy neljä vilkasta viikaria ikähaitarilla 9-2v ja kummatkin sukupuolet edustettuna. Ikää on itselleni kertynyt lasiin jo kunnioitettavat 37v.
Majaa pidetään täällä etelä-Suomessa ja maanantaina koittaa arki kun aloitan työt hoitovapaan jälkeen. Ykkönen ja kakkonen ovatkin jo koululaisia, mutta komonen ja nelonen aloittavat minun työhön paluuni myötä oman urakkansa päiväkodissa (onneksi sentään puolipäiväisenä kiitos osittaisen hoitovapaan/joustavien työaikajärjestelyjen).
Tässäpä tällainen pikainen esittely meidän suurperheestä näin illan hämärtyessä. Nyt täytyy rientää peittelemään ja pusuttelemaan pikkuväki unten maille joten lisää huomenissa.
t: KainoElvi ja kamu 17+5
Nyt sit lähti viimeinenkin koululainen tienpäälle, joten hetkeksi sain istahtaa koneelle, mitä nyt herra 5v odottelee jo "omaa" vuoroaan päästä pelaamaan pikkukakkosen pelejä.
Kindelle; Meillä onneksi anoppi hoitelee nuo lastenvaate ostokset, itselläni ei innostusta riitä kierrellä kirppiksiä varsinkaan kun sinne ei koskaan pääse yksin!
Jos ihan rauhassa saisin mennä niin kyllä varmaan lähtisin.Vaunut olisi ainaskin ostoslistalla, meidän kolmevuotiaalla oli vielä isoveljensä vuonna-95 ostetut vaunut, jotka oli kyllä jo aikansa eläneet, mutta eipä tuo vesseli niissä kauaa viihtynytkään :)
Nyt täytyy kyllä lähteä pyykkivuorta selvittelemään ja päästää tuo "isäntä" vähäksi aikaa koneelle.
Jonna 18+4
4 isompaa koulussa,2 pienempää lahkeissa roikkumassa;)
Lähdössä kohta kampaajalle,lapset jää tädille hoitoon.
Ihanaa,hetki omaa aikaa.
petite ja seiska rv 25+5 kai
heippa kaikille . laskettu iakani muuttui sitten päivällä elikkäs se olisi 28.4 nyt kokeet tehty ja odottelu ultraan alkaa.
tervetuloa uusille.
minna ja cabriel 5+2
iiks..niin että huomenna uudestaan kontrollin...kun lapsivesi niin vähänä... käynnistetään jos tulee vedetön tilanne....vähän niinkun maha sekasi ja alkanu jännittään...;)) eilen painoarviota 2600...että aika kirppu tulossa jos nyt jo pitää se synnyttää...
MIHIN RIESA ON JOUTUNUT??? ilmoitteleppa kuulumisia;)
Tuuteliluu ja pikkuruinen 37+2
Tervetuloa uusille!
Tuuteliluu, sehän voi olla ettäs sinulla on jo hyvin hyvin pian nyytti käsissäsi. Rupesi ihan minuakin jänskättämään puolestasi.
Kaksi vanhinta saapui jo koulusta. Läksyjä vääntävät. Isompi oli käynyt lainaamassa kirjastosta VAIN 19 kirjaa...
Nuorimmainen on kerhossa. kolmelta loppuu.
Täällä on sateisen harmaata. Koko pvän on enemmän tai vähemmän satanut.
Meillä masuasukki on ollut hirmu vähäliikkeinen tänään. Välillä kyllä hikkailee ja muljuaa vähän ikävän oloisesti, mutta kun tavallisesti potkii kamalasti (on siis tosi eläväinen) niin tuntuu ihan oudolle. Mistähän johtuu??
Eipä muuta ihmeellistä. Eilen oli vanhimman (4lk) vanh.ilta, täällä meidän kunnassahan koko kunnan väki lomautetaan, myös opettajat, joten koskee myös meidfän koululaisia. Luokan vanhemmat tekivät yhteisen päätöksen että lomautuspäivinä ei laiteta lapsia kouluun ja kirjoitettiin koulutoimenjohdolle ja kunnanjohtajalle asiasta kirjelmä joka ens viikolla toimitetaan hlökohtaisesti lehdistön kera kaupungin johdolle. Onpahan ainakin kantamme ilmaistu.
Että tämmöisiä täällä eteläisessä Savossa....
tanni
... eli siis 20.11.2008...
Kiitos taas.
R.
Minutkin kyllä vois laittaa tuohon listaan alapuolella...
Eli siis:
Riesa ja ikää 33 vuotta. Kuudes kersa ja Ruotsi.
Kiitos kiitos jo etukäteen...
Riesa ja pien'
15.09.08....Hansu79...........28v...neljäs..........Oulun seutu
16.09.08....Tuuteliluu..........28v....viides..........Pohjois-Pohjanmaa, OAS
16.10.08....Tanni..................36v...neljäs..........Etelä-Savo, MKS
06.12.08....Petite-te.............32v...seitsemäs..Etelä-Suomi
20.11.08....Riesa.................33v...kuudes........Ruotsi
22.12.08....Nektariina.........30v....viides..........Etelä-Pohjanmaa
01.01.09....Kimmi................34v...viides...........Keski-Suomi
15.01.09....3xäippä74.........34v...viides...........Etelä-Pohjanmaa, SeKS
31.01.09....JB72...................35v...neljäs..........Kanta-Häme
08.02.09....Katjalah.............33v...neljäs..........Pirkanmaa, TAYS
14.02.09....Helmikukka75..33v...neljäs..........Pohjois-Savo, KYS
17.02.09....Vaahtis..............41v...seitsemäs..Vantaa
19.02.09....Oliviaana...........38v...neljäs..........Keski-Suomi, K-SKS
25.01.09....Jonna-78..........30v...seitsemäs..Pohjois-Karjala
26.02.09....Zeldatar.............33v...neljäs..........Pk-seutu, NKL
23.03.09....Kinde.................36v...viides...........Pohjois-Karjala
28.03.09....Orvoliina............38v...kuudes........Kanta-Häme
01.04.09....Minni74.............33v...seitsemäs..Vantaa
03.04.09....Helmielina........32v...neljäs..........Päijät-Häme
03.04.09....Sauanne...........??v...seitsemäs..Pohjois-Suomi
10.04.09....-mani-................26v...neljäs..........Pirkanmaa
16.04.09....RauPotar..........38v...viides...........Satakunta
29.04.09....Minttumaria......29v...neljäs..........Kouvola
Nokka ihan tukossa, joka paikkaa särkee ja vähän lämpöä. Eilen läksin kesken päivän pois töistä ja tämän päivän "lepäilen" kotona. Tosi lepoa tuon 1v5kk kanssa. Olo aika kurja :(
Onnittelut kaikille synttäreitään viettäneille ja uusille tervetuloa porukkaamme. Tuuteliluun puolesta jänskättää!
Minulla oli maanantaina neuvolakin. Oli niin kiva kuulla sydänäänet, kun ei aina raskaana tiedä olevankaan. Ja neuvolassa kyseli joko liikkeitä olen tuntenut ja sanoin etten vielä. Aivan kuin siitä innostuneena tunsin sitten maanantai-iltana ensimmäiset pienen pienet hipaisut, tiedättehän ne joita jää kuuntelemaan ja ei meinaa vauvan aiheuttamiksi edes uskoa. Niitä on nyt sitten ollut päivittäin useita kertoja, ihanaa! Eka kerta, kun näin varhain liikkeet tunnen. Neuvolassa todettiin kaiken olevan mallikelpoisesti ja seuraava käynti on vasta 9.10. Sitä ennen rakenneuä 29.9. Eipä minulla ole mitään syytä siellä neuvolassa ravatakaan, saahan sinne soitettua jos jotain tärkeää tulee. On onneksi aivan ihana neuvolan tätikin, toivottavasti pysyy samana loppuun asti.
Tuplaratas asiaa on täälläkin mietitty, ei olla vielä mihinkään ratkaisuun päästy. Jonkinlainen sisaristuin viritelmä löytyy ennestään, mutta tiedä sitten sen käytännöllisyydestä. Onneksi on vielä aikaa miettiä asiaa.
Tanni: onko niitä opettajien lomautuspäiviä tulossa useitakin? Miksikäs ne lapsoset edes pitäisi viedä semmoisina päivinä kouluun, kuka heitä siellä opettaisi? Ei ole tänne päin Savoa vielä nuo tuulet ehtineet.
Nyt on pakko vetäytyä tuohon sohvalle lepäämään, kylmä hiki pinnassa.
Helmikukka 15+6
Meillä koululaiset oli nuhaisia ja tukkoisia ja nuorin on vähän aivastellut mutta onneksi ei vielä muuta (koputtaa puuta).
Helmikukalle vastaan lomautusasiaa... eli lomautuspäiviä on kai yhteensä 8. Opiilaita koskettaa vähintään 4. Eli Opettajillehan kuuluu virkaehtosopimuksen mukaisia koulutuspäiviä tietty määrä vuodessa. Meidän kunnassa nuo siirrettiin syyslomalle ja opet silloin lomautettuna eli näin ei rikota lakipykäliä (lomalla ei voi lomauttaa). Eli käytännössä opet ilman koulutusta koko vuoden ja esim. ennen koulun alkua ei ollut yhteistä suunnittelupäivää ollenkaan. Loput lomautukset on järjestettävä jouluun mennessä. Meidän lasten koulussa järjestetään niin, että neljänä päivänä on aina puolet opettajista pois. Eka on jo nyt syyskuussa lauantaityöpäivä (ns. urheilupäivä) jolloin puolet oppilaista pois ja aina yksi ope vahtii kahta luokkaa (yli 40 oppilasta). Syysloman alkua siirrettiin päivällä eli loma ti-ma ja loman aloitusviikon maanantaina siis taas puolet lomautettuna. Yksi lomautuspäivä hoidetaan niin että kun 5-9 lk on taksvärkissä ja heiltä vapautuu opettajia niin he vahtivat lomautettuja ja viimeinen on 20.12. eli viiminen työpäivä. Päivää ei kuitenkaan saa kuitata pelkällä tod. jaolla ja nyt ei oo resursseja esim. järjestää joulujuhlaa . Tavallisesti kun on ollut joulujuhla illalla, on pystytty pitämään lyhyt viiminen päivä. Eli taas jotain tehdään suurryhmissä. Eli rehtori ilmoitti että varmasti opsin mukaista ohjelmaa ei pysty järjestämään mutta mahdollisuuksien mukaan pyritään turvallisuus takaamaan. Kuvittele 50 ekaluokkalaista yhden open ohjauksessa! (Turvallisuus on taattu!!) Säälittää kun lapsethan ne siitä joutuu kärsimään. Meidän lasten koulu on 767 oppilaan yhtenäiskoulu ja koko koulussa on yksi ainoa kouluavustaja!! Ja koska on lomautukset, ei esim. harjottelijoita tms. saa palkata joten taas lapset kärsivät. Sääli!
Ihanaa kun tänään on omassa mahassa taas myllätty, eilen olin jo hiukan huolissani kun oli hiljaiseloa niin paljon. Mutta nyt liikkeet siis kunnolla tuntuu. Hyvä näin.
Ompeluhommia oon tehnyt. Ompelin vauvalle tilkkupeittoa, siskon vauvalle oon virkannut peittoa ja muutaman kestovaipan ajattelin surauttaa. Aiemmin en oo kestoillut ja nyt viimiselle tulee liian kalliiksi pelkästään kestoilla mutta "sekakäyttäjäksi " ajattelin ryhtyä. Tai ainakin kokeilla. Eli tämmöisiä tänne. Mukavaa viikonloppua!
Tanni
Yritin kyllä eilenkin jo kirjoitelle, mutta tämä palsta perkule takkuili taasen vaihteeksi, enkä sitten enää ehtinyt palata asiaan myöhemmin. Mutta joskos nyt olisi sitten parempi onni tämän tekstin suhteen.
Ensiksi nuhaisille parantumisia. Mekin ollaan sairastettu flunssaa koko viikko + kakkoselle tuli myös korvatulehdus, mutta nyt alkaa olla kaikkien nenänaluset kuivat, joten kovin pahaksi tauti ei tällä kertaa onneksi päässyt. Kauhulla vaan odottelen ensiviikkoa kun lasten päiväkoti alkaa, että minkälaiset tautikierteet sitä tänä syksynä saadaan kun ainakin aikasemmin pari ensimmäistä hoitokuukautta ovat olleet tosi repaleisia sairastelujen vuoksi.
Tanni: meillä noi lomautukset nappaavat oikein tuplana. Ensiksikin sekä minä että mies kuulutaan näiden lomautettavien piiriin (hei hei kuukauden palkka) ja sitten vanhimmat lapset saavat kärsiä oman osansa kun opettajat koulusta ovat lomautettuna viisi arkipäivää. Voitte vaan arvat että millainen meno suuressa koulussa/ luokissa on muutenkin saati sitten kun opettaja puuttuu paikalta. Että tällaista hyvää perhepolitiikka "harrastetaan" myös täällä etelä-suomessa.
Mullakin tuntuu nuo liikkeet hyvin vaihdellen. Onneksi tuli hankittua kotiin doppleri niin voi sitten sillä tarkistaa tilanteen jos oikein alkaa mietytyttää, että onko siellä vatsassa vielä elämää (ja onneksi tähän asti sieltä vahvat sykkeet on heti löytyneet). Pienen pelon kanssa odottelen rakenneultraa kun jotenkin nyt viidennellä kerralla olen ollut paljon herkempi miettimään kaikkia niitä asioita jotka voivat vielä mennä pieleen.
Pitää lopetella ja ryhtyä laittamaan pienet päiväunille. Isot lapset alkavat myös kotiutua koulusta ja ajattelin paistaa lettuja välipalaksi näin perjantain kunniaksi.
Jos joku päivittelee tuota listaa niin tässä vielä minun tietoni pähkinänkuoressa
Nimim: KainoElvi
Ikä: 37v
Asuinpaikka: etelä-suomi
monesko lapsi tulossa: 5
l.a 30.1.09
olikohan muuta?
Leppoisaa viikonloppua kaikille!
t: KainoElvi ja kamu 18+0
pikainen päivitys/korjaus. Kiitos tuutski Riesan päivityksestä! Pitää vaan omia mokia taas korjailla...
15.09.08....Hansu79...........28v...neljäs..........Oulun seutu
16.09.08....Tuuteliluu..........28v....viides..........Pohjois-Pohjanmaa, OAS
16.10.08....Tanni..................36v...neljäs..........Etelä-Savo, MKS
06.12.08....Petite-te.............32v...seitsemäs..Etelä-Suomi
20.11.08....Riesa.................33v...kuudes........Ruotsi
22.12.08....Nektariina.........30v....viides..........Etelä-Pohjanmaa
01.01.09....Kimmi................34v...viides...........Keski-Suomi
15.01.09....3xäippä74.........34v...viides...........Etelä-Pohjanmaa, SeKS
25.01.09....Jonna-78...........30v...seitsemäs..Pohjois-Karjala
30.01.09....KainoElvi...........37v...viides...........Etelä-Suomi
31.01.09....JB72...................35v...neljäs..........Kanta-Häme
08.02.09....Katjalah.............33v...neljäs..........Pirkanmaa, TAYS
14.02.09....Helmikukka75..33v...neljäs..........Pohjois-Savo, KYS
17.02.09....Vaahtis..............41v...seitsemäs..Vantaa
19.02.09....Oliviaana...........38v...neljäs..........Keski-Suomi, K-SKS
26.02.09....Zeldatar.............33v...neljäs..........Pk-seutu, NKL
23.03.09....Kinde.................36v...viides...........Pohjois-Karjala
28.03.09....Orvoliina............38v...kuudes........Kanta-Häme
01.04.09....Minni74.............33v...seitsemäs..Vantaa
03.04.09....Helmielina........32v...neljäs..........Päijät-Häme
03.04.09....Sauanne...........??v...seitsemäs..Pohjois-Suomi
10.04.09....-mani-................26v...neljäs..........Pirkanmaa
16.04.09....RauPotar..........38v...viides...........Satakunta
28.04.09....Minttumaria......29v...neljäs..........Kouvola
Muutin Minttumarian la:n. Saisivat ainakin täälläpäin laittaa samat ohjelmat kuin äitipolilla, niin olis samat laskutavat molemmissa. Neuvola menee mulla päivän edellä äitipolia. :( Niin ja siirsin Jonnan omalle paikalleen tammiksiin eikä helmien väliin. Sitä menee vissiin viimeisetkin aivosolut odotusaikana, kun ei osaa enää numeroitakaan...
Tilasin aamupäivällä ajan luomen poistoonkin. Mulla on kainalon alla pienehkö luomi, joka on jostain syystä ottanut nyt nokkiinsa rintsikoista. Vähän väliä hankaa reunaan, repee vähän ja sitten on kipee koko ajan. Mistä sitten lie johtuu, että just nyt on kipee, täs on mennyt monta vuotta ilman mitään. Laitoin laastaria ensiavuksi, ettei aina olisi tulilinjalla. Aika kun tuli vasta vajaan kk päähän...
Jaa, pitää jatkaa hommia, siivousta ja semmosta. Illaksi on tulossa 'vieraita' ja neiti hokee koko ajan: joko äiti saa kakkusynttäriä?
Hyvää viikonloppua!
Äippä ja J-vitonen rv 20+1
sanonpa minäkin pitkästä aikaa jotakin. En ole päässyt tänne norkoilemaan, kun jostain syystä langaton yhteys ei toimi, joten pitää hoidella tietokoneasiat miehen verstaan puolelta ja ipanoita en tänne viitsi raahata, etteivät vain sotke kaikkia paikkoja ja telo itseään.
Varmaan riippuu aika monesta asiasta, miten pitkään itse kukin lastensa kanssa rattaita tarvitsee. Meillä on noiden kahden edellisen välillä ikäeroa tasan 2 vuotta (jos vähän pyöristetään) ja EDELLEEN tuplat käytössä. Tosin niistä vanhempi, 5-vuotias, istuu enää hyvin harvoin rattaissa, mutta joskus kuitenkin. Yleensä poika ajelee pyörällä ja tyttö istuu nuken kanssa rattaissa. Näille nuorimmaisille on tulossa ikäeroa tasan 4v (la:n mukaan, mutta kuten mainittua niin meidän tapauksessa ne voivat olla hyvinkin epätarkkoja).
Miten muuten teidän raskaudet? Ovatko olleet kovinkin erilaisia, esim. tyttöjen/poikien osalta? Mulla kun oli kahdessa ekassa jatkuvasti selkäsärkyä , molemmat ekat siis poikia, tytöstä ei ollut selkäsärkyä ja nyt on taas selkä kipeenä, joten olisikohan poika. Toisaalta kahdessa keskimmäisessä on ollut karsea pahoinvointi ekat 3kk, ensimmäisessä ja nyt taas ei lainkaan (ja nuo olivat siis poika ja tyttö).
Jospa nyt jo hillitsisin sormeni,
Katjalah, joka siis odottaa nro 4:sta rv16+5
Raskaudet on olleet hyvin samanlaiset.Kaikki!Koskaan en oo voinut niin pahoin että olisin oksentanut,pientä etomista vaan.Väsymys on kaikista ollut valtaisa alussa ja palelu.Monesti oonkin ensin luullut tulevani flunssaan tai kuumeeseen ennenkuin oon tajunnut odottavani=)Kaikista paitsi nelkusta paino noussut sen n 15 kg(nelosesta vaan 10kg)
Ihan piikuerot on olleet nämä:
Kaikista tytöistä mulle tullut tumma linea negra navan yli rintojen alle asti,pojista taas ei mitään.
Ja pojista taas mulla selkä kukkinut=/Tytöistä saattoi olla alkuraskaudesta joku näppy ötsassa,ei muuta.
Mies osti meille tuplat!Oli pongannut paikallislehdestä vaunuliikkeen tarjousmainoksen ja meni ostamaan,kiva yllätys.Kun tiesi miten olin huutiksesta ym etsinyt ja tuskastunut miten huonokuntoisista vaunuista pyydetään hurjia summia ja nyt sain uudet emman tuplat takuulla vain 199e
Makuupussin tilasin vauvalle juuri.Ja mulla oikeastaan alkaa kaikki olla valmista.Ystävä ei vielä oo sitteriä ja kaukaloa sekä niitä kestovaippoja ehtinyt tuoda mutta ne on kyllä tulossa.
Maanantaina mulla 4D ultra,jännää kurkata taas tuota kohtulaista!
mutta nyt vilkutan ja toivotan viikonloppuja!
petite ja seiska rv 26
Huomasin lukiessani,että minun tiedoista puuttuu ikäni.Olen kunnioitetavat 40 vuotta.
Viimeyönä näin todella mietityttävää untä; meille odotettaisiin kolmosia!
Vaika heräsin yön aikana montakertaa,uni vain jatkui jatkumistaa.!Aamulla kerroin miehelleni unesta j kysyin mitä hän pitäis ajatuksesta,niin hän totesi että kaksoset ois kyllä mahtava juttu!Minulle kyllä riittää yksi kerrallaan,please.
Pahaolo vain jatkuu,eilen erehdyin maistamaan koululaisten paistamia lettuja,josta johtuen kokoyön etoi.Makea ei maistu,hampaat pitää pestä edelleen jokaisen suupalan jälkeen.
Missä vaiheessa olette tavanneet kertoa isoille sisaruksille tulevasta vauvasta?Minä en ole vielä kertonut,mutta olen huomaavinani tietynlaisia katseita 13 vuotiaalta ja ihmetteleväthän nuo kun äiti on jatkuvasti väsynyt ja pahantuulinen kun vain etoo ja etoo!
Nyt tässä odotellaan miestä töistä palaavaksi pitsan kanssa,säästynpähän ruoankäryltä.Lapset saivat äsken herkutella jätskillä ja piirakalla kun niin reippaasti siivosivat huoneensa.
.Ensviikko onkin sitten "tynkä" arkiviikko,koska lähdemme jo torstaina kuusamoon koko loppuviikoksi asuntovaunulla reissailemaan ja lomailemaan.Koululaisilla mukavaa kun saavat perjantain vapaaksi.Aiomme kierrellä luontopoluilla,käydä kylpylässä ja sukulaisissa.Kivaa vaihtelua.
sauanne ja seiska rv9
!
petite ja seiska rv 26
[/quote]
:D :D :D :D :| :D :D :(
Viikko vierähtänyt enkä ole paljon ehtinyt kirjoittelemaan. Olen kyllä käynyt lukemassa viestejänne. Mukavasti aktivoitunut tämä meidän ketju. Minä olen voinut mukavasti. Pahoinvointia ei enää ole kuin joskus aivan hetkittäin. Muita vaivoja ei ole vielä ilmaantunut. Nyt pitää siis nautiskella kasvavasta vatsasta. Minulla raskaudet ovat olleet jokseenkin samanlaisia. Tosin esikoiselta verenpaineet nousivat liikaa loppuraskaudessa ja synnytys sen vuoksi käynnistettiin. Kadesta ensimmäisestä (poikia) pahoinvointi oli aika vähäistä. Kolmannesta (tyttö) pahoinvointia oli jo selvästi enemmän. Nyt tässä nelosraskaudessa pahoinvointia oli myös ihan kunnolla, vaikka oksennuksilta vältyinkin juuri ja juuri. Tiedä sitten, onko tulokas tyttö.
Eilen kävin toista kertaa neuvolassa tämän raskauden aikana. Kaikki näytti olevan kunnossa. Sydänäänetkin saatiin kuuluviin, tosin aika pitkään terkkari niitä etsiskeli. Pieni taisi olla tätiä nopeampi liikkeissään ja livahti aina dopplerin alta karkuun.
Hieman tässä jo olen hankintoja alkanut miettiä. Meidän kun pitää hankkia tälle iltatähdelle kaikenlaista, kun kolmosen jälkeen annoin lähes kaikki vauvan tarpeet pois. Vaunutkin menivät kaatopaikalle, kun olivat kolmea lasta palvetuaan jo aika huonokuntoiset. Tässä nyt pähkäilenkin, millaiset vaunut sitä nyt raaskisi ostaa, kun tämä nelonen jää meidän viimeiseksemme. Meillä ei tarvita kaksosten rattaita, kun ikäeroa kolmosen ja nelosen välille tulee 5,5 vuotta. Oletteko te muut ajatelleet hankkia uudet vaunut? Millaisiin olette päätymässä? Katselin Vauvattaren (olikohan nimi oikein) nettisivuilta Oran vaunuja, joiden hinta oli alle 400 euroa. Onko teillä kenelläkään kokemusta kyseisistä menopeleistä? Jotenkin tässä vaiheessa tuntuu, että en kyllä viitse vaunuista maksaa yli 500 euroa, kun tosiaan tulevat vain yhden lapsen käyttöön.
Toinen asia, mitä olen miettinyt jo näin hyvissä ajoin on tuo kestovaippailu. En ole kestoillut aiempien lasten kohdalla ja poden huonoa omaatuntoa perheemme jätetuotannosta. Onko teillä muilla kokemuksia kestovaippailusta? Harmi, kun heräsin tähän asiaan näin myöhään ja nyt tuntuu, että yhdelle lapselle kestovaippojen hommaaminen on melko tyyristä. Tosin maksavathan ne kertakäyttövaipatkin vuodessa paljon. Tanni taisi olla ommellut vaippoja itse. Osaatko kertoa, mistä sen tietää, millaiset vaipat parhaiten istuvat omalle vauvalle?
Toivotaan koko Suomeen sateetonta viikonloppua vaihteeksi.
oliviaana 15+1
Mene kestovaippa infon sivuille vaikka googlen kautta(en muista tarkkaa osoitetta)sieltä löytyy paljon hyviä vinkkejä ihan aloittelijallekin.Myös vaippojen kaavoja.Itse siltä otetuilla kaavoilla keväällä ompelin ekat taskuvaippani.
Olen kyllä käyttänyt kestoja jo viitosesta asti mutta nyt vasta koitin itse ommella.
Jollei ole ompelutaitoinen,yksi hyvä vinkki on ostaa vaippa kerran/kaksi kuussa,niin ei yhteis summa niin kirpaise.Kun sullakin hyvä aika vielä kerätä satsi vaippoja.
On myös kestovaippalainaamo-sananmukaisesti saa lainaksi,kokeiluun vaippoja.Helpottaa alkuun pääsyä ja apuna vaipan valinnassa.Googlettamalla löytyy myös.
Sitten jos asuinpaikallasi citymarket,tarkkaile heidän vaippaosastoa.On jo monesti myynet esm muumi kestovaippoja 5e hintaan,kampanja.Siinä ei enää hinta kirpaise.
Voit hyvin käyttää kestoja niin että kotona kestot käytössä ja kun liikut vauvan kanssa,niin kertikset.Silloinkin roskien kuormitus vähenee huomattavasti.
Onhan se sellaista sählää ja hakemista alkuun,mutta jos roska määriä ajattelee,muutamakin kesto päivän aikaa pienentää selvästi roskakassin sisältöä=)
Mulla itselläni käytössä Dreamnappyn taskuvaipat(14 kpl nb/s kokoja) sekä cittarista ostetut aio vaipat 4 kpl (all-in-one)Ja noin 6kpl itse tehtyjä taskuvaippoja.
Anoppi on luvannut kutoa parit hahtuvahousut lisäksi.
Niin ja esim kestovaippa kaupasta saat hyvin tilattua kankaita,ihan vaippatarkoitukseen.Taas googlettamalla sanan kestovaippa,löydät monia linkkejä nettikauppoihin joista saat juuri tarvittavat tarvikkeet.
Ja pikkuhiljaa kun tässä näitä tulee mieleen,saa vaippoja myös käytettynä ostettuna.Esm huutonetissä laaja valikoima vaippoja.
Mitäs muuta?Itsekään en ole mikään ekspertti vaan edelleen tunnen itseni ihan aloittelijaksi mutta tässä mitä mulla mieleeni tuli=)
Tänään viikot tasan 26!Jee,niin se aika vaan kuluu!!!
Syksy on tullut, ei voi mitään. Kovin on koleaa ja ulkona nukkuvalle kuopukselle pitää pukea jo kunnolla päälle että tarkenee.
Vaunuasioita olen minäkin miettinyt. Olen kallistumassa yhdistelmä-sisaristuinsysteemiin kunhan sellaisen onnistun löytämään kohtuuhinnalla ja hyvässä kunnossa olevat. Saa nähdä nyt. Uutenahan sisaristuimia ei saa, harmi. Näin yhdellä äidillä eilen pari vuotta vanhat yhdistelmät joissa oli istuin päällä kiinni. Tottapa ne käy uusiinkin vaunuihin jos vaan sen istuimen löytää käytettynä. Huutonet :)
Minä olen ostellut pikkuhiljaa unisex-vaatteita, ihan vaan pikkuisen ;) Äiityspakkausta kyllä jälleen himoitsisin, taidan sortua siihen niin saa jotain uuttakin. Siellähän taitaa olla suht pieni toppapukukin.
Meinaatteko odottajat ottaa pakkausta?
Z ja katras + "toukka" 14+2
Voi kuinka ihana yllätys täällä olikin, kuinka paljon on tullut uusia mukaan! Tervetuloa kaikille =) !
Olin siis alkuviikon mökillä pienimmäisten lasten kanssa mattojen pesussa. Jäi tuo(kin) homma "hivenen" viimetinkaan... Onneksi kuitenkin sää suosi sen verran, että sain matot ulkona melko kuivaksi ja vain ihan loppukuivatus jäi sisälle. Nytpä onkin sitten ollut tänään 10 asteen 'helle' ja vesi tihkua vähän väliä. Piti sormikkaat etsiä lapsille käteen, kun nyt illalla olimme ulkona leikkimässä. Kaipa se kesä sitten alkaa ihan oikeasti olla ohi. Höh.
Oletkos Jonna-78 tulossa Lastenkirppikselle viikonloppuna Joensuun raviradalle?
kinde
10+2