Lapset riehuu koko ajan ja minä olen koko ajan vihainen. Auttakaa?
Lapset (neljävuotiaat kaksospojat) riehuu koko ajan ja minä olen koko ajan vihainen siitä riehumisesta. Auttakaa katkaisemaan tämä kierre. Inhoan itseäni, kun olen vihainen lapsille, mutta en kestä sitä riehumista.
Riehuminen on tietenkin aina ollut kiellettyä meillä kotona sisällä. On istutettu poikia monta kertaa jäähypenkilläkin, mutta ei mitään vaikutusta. Ja tänäänkin on oltu useita tunteja pulkkamäessä, silti sisällä vain riehutaan. Mikään ulkoilu ei sitä näytä våhentävän eikä mikään yhdessä tekeminen, jota meillä siis tehdään paljon.
Kommentit (38)
https://www.mll.fi/vanhemmille/tietoa-lapsiperheen-elamasta/vanhemmuus-…
https://www.erkkaope.fi/449074886
On jostain syystä jäänyt vajaaksi tuo kiintymyssuhteen luominen!
Eli lisää rakkautta ja "lässytystä", vuoronperään kummallekki. Toinen odottaa vuoroaan, ei häiritse.
Jos ovat päiväkodissa, kysy sieltä erkkaopelta tai mikä hän nykyään on, sama koulussa.
Teettekö yhdessä mitään rauhallista vai onko aina jotain ulkoilua? Ohjaa Legojen rakentamiseen, puurtämiseen, kirjoihin. Anna esimerkkiä.
Jäähypenkistä ei ole mitään hyötyä. Lapsesi ovat turhautuneita ja pitkästyneitä, siksi ne riehuvat.
Vierailija kirjoitti:
https://www.mll.fi/vanhemmille/tietoa-lapsiperheen-elamasta/vanhemmuus-…
https://www.erkkaope.fi/449074886
On jostain syystä jäänyt vajaaksi tuo kiintymyssuhteen luominen!
Eli lisää rakkautta ja "lässytystä", vuoronperään kummallekki. Toinen odottaa vuoroaan, ei häiritse.
Jos ovat päiväkodissa, kysy sieltä erkkaopelta tai mikä hän nykyään on, sama koulussa.
No hitto! Mitäs, mä arvasin! Siis isältä se vuorovaikutus puuttuu!
No eipä siinä mitään ongelmaa: lähde autoilemaan jonnekin pois jos ärsyttää.
Niin voi tehdä, luin juuri.
Vierailija kirjoitti:
Jäähypenkistä ei ole mitään hyötyä. Lapsesi ovat turhautuneita ja pitkästyneitä, siksi ne riehuvat.
Aivan höpölöpö hommia! Rakkautta ja rajoja kuten Tahkokallio sanoo!
Meillä kaksospojat rauhoittuivat, kun luettiin yhdessä kirjoja. Se oli takuuvarma konsti, kun kierrokset yltyivät. Tsemppiä! Ei ne enää nyt 14v:nä riehu (eivät kyllä juuri lue kirjojakaan).
Jos asuisitte lähellä, voisin tulla ohjaamaan, isä+ lapset, sinä "häivyt" ulos siksi aikaa. Eipä kauaakaan kun isäkin hanskaa homman.
Oi noita aikoja <3
Fakta 1: lapset ja koirat riehuu ja tekee tuhojaan, jos niillä ei ole riittävästi mielekästä aktiviteettia
Fakta 2: lasten kuuluu saada riehua ja mennä, väsyksiin saakka, sitten ne rentoutuu
Fakta 3: kaipaat vielä tuota aikaa kun itse olet kasvanut aikuisena
Kaksi lasta, kaksi aikuista. Toiselle toinen kainaloon ja toiselle toinen. Sitten lukemaan ja vaikka jalkahieronta samalla. Näin kumpikin saa vanhemmalta tarvitsemaansa huomiota. Huomenna vaihdatte lapset eripäin.
Joskus myös voi tehdä niin, että toiselle ensin rauhoittava kylpy ja toinen tekemään palapeliä tmv ja sitten vaihto. Eli koko ajan ei tarvitse yrittää hallita lapsia könttänä. Isä sen sijaan ei voi paeta paikalta. Toki jos sovitte, että molemmilla on vaikka yksi ilta vkossa kokonaan omaa aikaa niin se on fine. Mutta toimii vain kun se on molemmilla.
Lasten pitäisi antaa leikkiä ja liikkua, sisälläkin. Se kuuluu kropan ja aivojen kehitykseen. Jos pitää rauhoittua joskus, sitä opetellaan. Sisällä lapsi ei voi vain istua paikoillaan, pitää löytää turvalliseen liikkumiseen ratoja ja kohtia. Lapsi on melko leikkivä. Mutta "pahanteosta" täytyy poistaa, esim. jos hamuaa pesuainepurkkia, ettei satu vahinko. Onko heillä myös leluja tai joku peli, kirjaa. Missä on toinen vanhempi tai mummo? Olisi silti hyvä jos tottelee, koska pelkkä riehuminen ei kai ole leikkiä.
Itselläni on kuitenkin kolme teinipoikaa. Ei ole koskaan sisällä riehuttu. Ei ole tarvinnut huutaa ei komentaa.
Et ainna heille rittävästi omaa läsnäoloa .Tälkin irjoitat kun voisit olla heidän kansaan.Seuravaksi menet varmaan FB/Instagram.Jos lapset ei saaa oikeasti sinulta läsnäoloa,huomiota hyvällä niin sitten saavat pahalla.Kuten sinun tapauksessasi.
Harrastukset on keksitty.
Tutulla on sama tilanne. Olen vihjaissut että viekää johonkin harrastukseen kun ovat energisiä.
Mutta perheellä on joku liikuntafobia ja mikään raisumpi harrastus ei sovi
Sulla ei ole auktoriteettia ja isä luistaa vastuustaan. Miten ensinnäkin hyväksyt tuon, että isä luikkii pakoon? Itsellä se olisi joko puolison vastuunotto tai ero, vastuitaan pakoilevaa miestä en katselisi.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on kuitenkin kolme teinipoikaa. Ei ole koskaan sisällä riehuttu. Ei ole tarvinnut huutaa ei komentaa.
Sama täällä.
Vierailija kirjoitti:
Harrastukset on keksitty.
Tutulla on sama tilanne. Olen vihjaissut että viekää johonkin harrastukseen kun ovat energisiä.
Mutta perheellä on joku liikuntafobia ja mikään raisumpi harrastus ei sovi
Jos pulkkamäessä on jo oltu useampi tunti, ei ole mitään syytä ruokkia vaan kovempaa menoa. Päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ole auktoriteettia ja isä luistaa vastuustaan. Miten ensinnäkin hyväksyt tuon, että isä luikkii pakoon? Itsellä se olisi joko puolison vastuunotto tai ero, vastuitaan pakoilevaa miestä en katselisi.
Ap on varmaan niin väsynyt tuohon pakoilevaan mieheen, että ei ole voimia erota.
Puhumattakaan mitä tuo miehesi toiminta tekee lastenne kehitykselle ja tunne-elämälle, isä karjaisee ja lähtee pois. Siis MITÄ????
Joku tulee kuitenkin kysymään, että missä isä, eikö isä saa poikia ruotuun. Isä on paljon poissa kotoa, koska se ei jaksa mitään meteliä. Ja isän tapa on se, että se karjaisee riehuville lapsille, että olkaa hiljaa, ja jos ja kun lapset ei tottele, niin isä lähtee jonnekin lenkille tai autoilemaan yksin.
Ap