Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset riehuu koko ajan ja minä olen koko ajan vihainen. Auttakaa?

Vierailija
21.01.2023 |

Lapset (neljävuotiaat kaksospojat) riehuu koko ajan ja minä olen koko ajan vihainen siitä riehumisesta. Auttakaa katkaisemaan tämä kierre. Inhoan itseäni, kun olen vihainen lapsille, mutta en kestä sitä riehumista.

Riehuminen on tietenkin aina ollut kiellettyä meillä kotona sisällä. On istutettu poikia monta kertaa jäähypenkilläkin, mutta ei mitään vaikutusta. Ja tänäänkin on oltu useita tunteja pulkkamäessä, silti sisällä vain riehutaan. Mikään ulkoilu ei sitä näytä våhentävän eikä mikään yhdessä tekeminen, jota meillä siis tehdään paljon.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on väsynyt, koska mies on tuollainen pakoilija. Ja apn väsymys ilmenee vihaisuutena. Lapset taas riehuu, koska äiti on väsynyt.

Vierailija
22/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on levottomia, koska ovat turvattomia. Isä on jo lähtenyt, lähteekö seuraavaksi äitikin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee terapiaan

Vierailija
24/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo tuo isä.

Vierailija
25/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap. Pojat riehuu, teitpä mitä vaan. Mulla on 10v sun poikiasi vanhempi poika ja nykyään hän pelaa näin iltaisin yläkerrassa, kun oli päivällä pipolätkää pelaamassa kaverinsa kanssa. Hän tykkää päivisin liikkua ja on aina liikkunut, mutta pienenä riehui kyllä iltaisin

Kyllä sullekin vielä rauhalliset illat koittaa. Tsemppiä!

Vierailija
26/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastukset on keksitty.

Tutulla on sama tilanne. Olen vihjaissut että viekää johonkin harrastukseen kun ovat energisiä.

Mutta perheellä on joku liikuntafobia ja mikään raisumpi harrastus ei sovi

Jos pulkkamäessä on jo oltu useampi tunti, ei ole mitään syytä ruokkia vaan kovempaa menoa. Päinvastoin.

Pulkkamäessä koheltaminen on erilaista kuin ohjattu harrastus jossa on hyvä opettaja ja mielekäs sisältö. Oma energinen lapsi käy taekwondossa, 1,5h ohjattua treeniä kerran pari viikkoon. Hyvin jää aikaa levolle ja vapaalle leikille, mutta harrastus tuo hiukan haastetta ja tolkkua, siellä ei vain juosta verenmaku suussa ja vailla harkintaa. Toki tuollaista ohjelmaa voi järjestää itsekin kotiolosuhteissa mutta harvasta siihen on, eikä tarvitse ollakaan.

Vierailija
27/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ehkäisy käytössä? Kierukan pois ottamisen jälkeen sain tietää että olekaan se räyhäävä hermoraunio joksi luulin muuttuneeni lapsen saamisen takia.

Vierailija
28/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan isä tekee väärin. Hänen pitäisi olla komentamassa poikia. Mun mieheni on aina osallistunut kasvatukseen. T. Nro 26

Vierailija
29/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisiä pelejä, temppuratoja, sylittelyä, musiikkihetkiä, rakentelua, palapelejä... Järkevää puuhaa niin jää vähemmän aikaa riehumiselle ja välillä kannattaa tosiaan jakaa lapset toisen vanhemman kanssa.

Vierailija
30/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sekin vaikuttaa että pulkkailun idea on teillä hauskanpidon ja rennon ulkoilun sijaan se että vanhempi kyttää kellosta joko ollaan riehuttu tarpeeksi kauan jotta oltaisiin väsyneitä. Lapset aistivat asioita. Tämä on samantapainen juttu kuin väkisin nukuttaminen, lapsi huomaa jos aikuinen ei ole läsnä ja vilpitön. Kyllä sitä aistii jos toinen vain odottaa että pääsee pois eikä halua ja jaksa olla siinä missä on. Yleistä vanhemmilla.

Vierailija
31/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ole yhtään asiallista kommenttia. Kaikki katsovat nenänvarttaan pitkin alentuvasti ja antavat turhia neuvoja. "Ei meillä vaan koskaan". Joo, mutta lapset ovat erilaisia ja vaikka oletkin pyhimys ja täydellinen äiti, niin sinun ei ole kuitenkaan tarvinnut kasvattaa juuri näitä kahta

Vierailija
32/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sekin vaikuttaa että pulkkailun idea on teillä hauskanpidon ja rennon ulkoilun sijaan se että vanhempi kyttää kellosta joko ollaan riehuttu tarpeeksi kauan jotta oltaisiin väsyneitä. Lapset aistivat asioita. Tämä on samantapainen juttu kuin väkisin nukuttaminen, lapsi huomaa jos aikuinen ei ole läsnä ja vilpitön. Kyllä sitä aistii jos toinen vain odottaa että pääsee pois eikä halua ja jaksa olla siinä missä on. Yleistä vanhemmilla.

Ei tuo ole meillä pulkkailun idea vaan yhdessä olo ja kiva yhdessä tekeminen. Aivan läsnä olin siellä koko ajan. Kelloa en katsonut kertaakaan. Ap

Vierailija
33/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää olettaa tällaista. Väität, tuntematta ihmistä ollenkaan, että hänen motiivinsa ovat väärät, että hän ei ole läsnä ja vilpitön eikä halua olla lastensa kanssa. Olet varmaan joku katkera vanhapiika

Vierailija
34/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteisiä pelejä, temppuratoja, sylittelyä, musiikkihetkiä, rakentelua, palapelejä... Järkevää puuhaa niin jää vähemmän aikaa riehumiselle ja välillä kannattaa tosiaan jakaa lapset toisen vanhemman kanssa.

Hemmetti että tuo sylittely on typerä sana. Ja tässä taas yksi, joka on vain lukenut lastenhoito- oppaita ja on nyt ylin auktoriteetti lasten kasvatuksessa

Vierailija
35/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunteesi lapsiasi kohtaan siis riippuvat siitä miten lapsesi käyttäytyvät? Olet paha ihminen.

Hyvä ihminen rakastaa ihan riippumatta siitä miten toinen käyttäytyy. Ei rakkautta saa rahalla, ei käytöksellä, ei rakkautta ansaita teoilla. Rakkaus saadaan automaattisesti ansaitsematta - hyviltä ihmisiltä. Pahoilta sitä ei saa millään.

Sinun tunteillasi ei ole merkitystä sinun lapsillesi, koska mitään hyviä tunteita he eivät voi sinulta saada.

Jos sinun tunteillasi on jokin arvo, niin se arvo on olemassa ainoastaan sinulle. Absoluuttisen itsekeskeiset tunteet, arvo vain itselle. Muille ne ovat arvottomia.

Onpa omituinen ja törkeä kommentti.

Vierailija
36/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, se issä pitää saada vastuuseen ja lapsia hoitamaan.

Vierailija
37/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea puoliso sinulla!

Vierailija
38/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä ole yhtään asiallista kommenttia. Kaikki katsovat nenänvarttaan pitkin alentuvasti ja antavat turhia neuvoja. "Ei meillä vaan koskaan". Joo, mutta lapset ovat erilaisia ja vaikka oletkin pyhimys ja täydellinen äiti, niin sinun ei ole kuitenkaan tarvinnut kasvattaa juuri näitä kahta

No minä en ainakaan ihmettele, että lapset riehuu, jos on tuollainen isä. Eikä perus av-mamma pärjäisi tosiaan tuossa tilanteessa yhtään ap:ta paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi