HS ja Turun Sanomat: Presidentti Niinistö: Suomessa pidetään yllä elintasoa, joka ei ole ansaittu
Linkki Helsingin Sanomien artikkeliin
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009342327.html
Pitäisikö suomalaisten tottua alempaan elintasoon ja vähentää velanottoa? Pärjätäänkö alemmalla elintasolla?
Kommentit (1125)
Niinistö ja kansanedustajat voivat näyttää esimerkkiä säästämisestä meille köyhille. Ensin palkoista puolet tai oikeastaan melkein kaikki nykyisestä pois. Eikö toikin oo kutsumusammatti?
Mihin minun maksamat veroeurot tuhlataan? Olen keskituloinen ja teen paljon töitä. Ymmärrän vähäosaisten tukemisen Suomessa, mutta en ymmärrä, miksi Suomi jakaa miljardeja ympäri maailmaa jopa Suomea rikkaimpiin maihin. Suomen pääministeri on kansainvälisesti suosittu juuri siksi, että hän on globaalisti niin solidaarinen ja jakaa suomalaisten veroeuroja ympäri maailmaa ja ottanut omaksi prioriteetikseen ukrainaan sodan voittamisen. Suomessa suosio taataan holtittomasti rahaa jakamalla ympäriinsä. Kaikki kuitataan velan otolla, kun verovarat ei kansainvälisen rahanjaon jälkeen riitä omalle kansalle. Vastuu siirretään tuleviin vuosiin, kun kaikki on mällätty.
Vierailija kirjoitti:
Mihin minun maksamat veroeurot tuhlataan? Olen keskituloinen ja teen paljon töitä. Ymmärrän vähäosaisten tukemisen Suomessa, mutta en ymmärrä, miksi Suomi jakaa miljardeja ympäri maailmaa jopa Suomea rikkaimpiin maihin. Suomen pääministeri on kansainvälisesti suosittu juuri siksi, että hän on globaalisti niin solidaarinen ja jakaa suomalaisten veroeuroja ympäri maailmaa ja ottanut omaksi prioriteetikseen ukrainaan sodan voittamisen. Suomessa suosio taataan holtittomasti rahaa jakamalla ympäriinsä. Kaikki kuitataan velan otolla, kun verovarat ei kansainvälisen rahanjaon jälkeen riitä omalle kansalle. Vastuu siirretään tuleviin vuosiin, kun kaikki on mällätty.
Eivät he ole kiinnostuneita kuin itsestään ja urastaan. Kansa ne elättää.Olisipa
tuottavaa hommaa enemmän. Nuoret piinattu masentuneiksi, toivottomiksi, työkyvyttömäksi. Tuskin sieltä nousevat. Pitäisi maan ylimmän se tietää, mikä on tilanne oikeasti. Vaan kiinnostaako, kun yläilmoista ikänsä katsellut, sukunsa ympäröimänä, varmassa elintasossaan. Joutaisi herrat ponssekuskiksi talvella,jokainen.
Jos katsoo ensi vuoden budjettia, ei se tulojen mukaan eläminen ihan mahdotonta valtiolla olisi. Toki supistus olisi niin iso, ettei sitä voisi tehdä kerralla (sellaista työttömien määrää ei niin vaan työllistettäisi), mutta esim. kolmessa-neljässä vuodessa voitaisiin varmaan alkaa elää ihan tulojen mukaisesti. Valitettavasti aika on sillä tavalla huono, että puolustukseen on pakko satsata todella paljon vielä muutama vuosi, että saadaan varastot täyteen ja puuttuvat suorituskyvyt hankittua. Venäjän nykyhallinnon kaatuminen tulee roiskumaan tännekin.
"elättää noin miljoonaa e lintasopa ko laista tässä maassa,"
Oikeesti? Tuo on kyllä hirveetä. Laitapa muutama linkki tähän.
Naamiot on riisuttu - pienten ihmisten kokkarikyykyttäjä astui esiin....
onneksi tästä narisijasta kohta päästään...
Tietysti suoraan ei voi verrata aikaa 70-80 -luvuilta tähän päivään. Olin tuolloin lapsi/nuori. Moni asia oli kohtuullisemmin, sillä pienilläkin palkoilla pystyi elämään, koska kustannukset olivat edulliset. Harrastuksista oikeastaan ratsastus oli kallein, johon kaikki viikkorahat säästin.
Äiti ompeli vaatteita. Koulussa ei kiusattu vaikka oli vaatimattomat varusteet.
Ulkona leikittiin illat.
No, nyt lähti muistelumopo käsistä.
Jos valtion päämies meitä pienipalkkaisia kehottaa vielä köyhtymään, niin ihmettelen suuresti. Muutenkin jo tiukilla ollaan ja säästäväisiä.
Niinistö on viime kädessä rikkaiden kokoomuslaisten puolella
Varmasti leikata pitää, mutta mistä se on se kysymys.
Kaikki poliitikot joko valehtelevat suoraan, puhuvat muunneltua totuutta tai jättävät asioita kertomatta.
pressa yrittää verhotuilla sanoilla kertoa että matuille ei saisi antaa ilmaista rahaa kun se passivoi niitä eiihme että lehdessä kirjoitetaan että somalinaiset eivät hae hommia. ihmetteletkste että miksi
Sanna Marinin puolue on systemaattisesti tuhonnut ihmisten motivointia tehdä työtä ja ansaita omat rahat ja osallistua yhteiskunnan ylläpitämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Niinistö on viime kädessä rikkaiden kokoomuslaisten puolella
Olet säkin aikamoinen aasi.
Oletko tullut ajatelleeksi, että jos meillä ei olisi noita "rikkaita kokoomuslaisia" ei meillä olisi montakaan, joka maksaa veroja ja montakaan, jolla olisi tarjota työtä.
Luuletko sä, että raha kasvaa itsekseen?
Vierailija kirjoitti:
Naamiot on riisuttu - pienten ihmisten kokkarikyykyttäjä astui esiin....
Hohhoijaa
Vierailija kirjoitti:
Kaikki poliitikot joko valehtelevat suoraan, puhuvat muunneltua totuutta tai jättävät asioita kertomatta.
Niillon valakiat käjet ja lipevä on liike lärven... Kun minä niille selkäni käänsin, sillon ne vei sen järven..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmeköhän me eläkeläiset saa äänestää vaikka Aku Ankkaa, verot olemme maksaneet eläkkeen saadaksemme. Tulkaa perässä, tuilla ei paljon eläkettä kartuteta.
Veroilla ei eläkkeitä pääosin makseta. Jätitte nimenomaan eläkkeenne maksamatta työuranne aikana.
Se on totta, maksoin työurani aikana jo eläkkeellä olevien eläkkeitä.
Oletko kuullut että eläkeyhtiöt sijoittavat, minun eläke on eläkemaksujen tuotolla ansaittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät he ole kiinnostuneita kuin itsestään ja urastaan. Kansa ne elättää.Olisipa
tuottavaa hommaa enemmän. Nuoret piinattu masentuneiksi, toivottomiksi, työkyvyttömäksi. Tuskin sieltä nousevat. Pitäisi maan ylimmän se tietää, mikä on tilanne oikeasti. Vaan kiinnostaako, kun yläilmoista ikänsä katsellut, sukunsa ympäröimänä, varmassa elintasossaan. Joutaisi herrat ponssekuskiksi talvella,jokainen.
Tämä. Nuoret joutuvar kärsimään. Ja vanhemmatkin ikäpolvet. Työttömyys on systeemin hedelmä, ei yksilön vika. Olen kyllä itse työssä, mutta olen kokenut myös työttömyyttä. Suurin osa suomalaisista on tekeväistä sorttia, mutta työmarkkinat on pilattu erilaisilla vuokrafirmoilla, nollatuntisopimuksilla jne. Yksilön omanarvontunne kärsii, vaikka ei saisi, sillä vika ei ole yksilössä. Tsemppiä meille kaikille, voimia yrittämiseen. Pidetään yllä elämänhalua, vaikka herrat ja narrit koittaa sen meiltä viedä.
Vierailija kirjoitti:
Niinistö ja kansanedustajat voivat näyttää esimerkkiä säästämisestä meille köyhille. Ensin palkoista puolet tai oikeastaan melkein kaikki nykyisestä pois. Eikö toikin oo kutsumusammatti?
Etkö voisi ottaa oppia säästämiseen muutenkin, mitä tuo 201 henkilön esimerkki saisi aikaan, ei mitään !
Jäätiköt mustan tuhkan peitossa. Tuhkaa kylvämällä sulattivat ennen pihamaita. Nyt varakkaat lentokoneilla kylvävät sitä ympäri palloamme ja toimittavat tyhjää. Harvoilla on tuottavaa työtä. Nimivirkoja kyllä tyhjäntomijoille.