Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys karppauksen aloittamisesta

Vierailija
16.11.2006 |

Mietin vain sitä että miten elimistö kestää jos alkaa kerralla kunnon karppaajaksi? Jos kerta heitolla jätän kaikki viljat, sokerit ym pois niin voiko elimistö mennä jotenkin " sekaisin" . Minä kuitenkin syön kaikkea mikä karppauksessa on kielletty.....

Vitsi mua oikeesti kiinnosta toi juttu, kiitos teidän karppajien kannustavien viestien. Mut pitäskö joulu vielä elellä karppaamatta....?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei elimistö saanutkaan päivittäistä hiilaripläjäystään iskivät suoranaiset vieroitusoireet.

Sen jälkeen oonkin ollut elämäni kunnossa enkä koskaan enää palaa hiilarihelvettiin.

Vierailija
2/9 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aterian jälkeen tolkuton väsy, vatsa turvonnut ja pieretti. Vaan eipä enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elimistö meni sekaisin. Mä aloitin tosi tiukasti (niinkun tapani on kaikessa, kaikki tai ei mitään) ja heti ilmestyi huuleen herppesrupi!! Mulla oli niitä rupia joskus lapsena ala-asteen aikaan ja sen jälkeen ei ole kertaakaan ollut ennen karppausta. Mä lopetin ja rupia ei ole sen koommin taas näkynyt. Tosta siis aikaa joku vuosi. Eli en osaa sanoa oikeestaan kunnon vastausta koska en ole kunnolla karpannut. Mä luovutin tosiaan jo alkuvaiheessa joten se hyvä olo jäi saavuttamatta :)

Vierailija
4/9 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi ruisleipää, ehkä lounaankin kera, töistä tultua siivu kahvin kanssa ja mahdollisesti vielä iltaleivät päälle. Leipätiedotuksen suositushan on 9 siivua leipää/vrk, joten mun mielestä voisi jo sanoa että jos tollaisen määrän syö niin kyllä elää ruisleivällä.

Vierailija
5/9 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aamupalaksi ruisleipää, ehkä lounaankin kera, töistä tultua siivu kahvin kanssa ja mahdollisesti vielä iltaleivät päälle. Leipätiedotuksen suositushan on 9 siivua leipää/vrk, joten mun mielestä voisi jo sanoa että jos tollaisen määrän syö niin kyllä elää ruisleivällä.

Kannattaisi ehkä pitää tietynlainen järki kädessä ja miettiä Leipätiedotuksen antaman informaation puolueettomuutta... Yhdeksän siivua leipää päivässä on ihan liikaa. Itse syön ehkä korkeintaan yhden siivun päivässä. Noudatan siis hiilihydraattitietoista ruokavaliota, en kuitenkaan karppaa.

Vierailija
6/9 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänsärkyä ja ummetusta parin ensimmäisen päivän jälkeen.

Mutta usein on myös unohtunut se veden juonti, josta päänsärky aiheutuu.

Mutta pian, kun päivittäiset " sokeripiikit" jäävät saamatta, olo paranee ja olo on HIENO!

Plussaa vielä se, että painokin putoaa.

Vaivaa tässä täytyy nähdä, kun ei vain voi syödä sitä leipää pitkin päivää, vaan joutuu tekemään ihan oikeata ruokaa ;)

Vierailija
7/9 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asiahan on niin, että leipä tuntuu olevan ihmisten mielestä jokin välttämättömyys ruokavaliossa jota ilman ei voi elää tai ainakaan pysyä terveenä. Älytöntähän se on syödä leipää siivukaupalla päivässä, siitä saa vaan hirveän määrän p*aa aikaiseksi:). Miksi ihmiset eivät mieti ruokavaliotaan itse omalla järjellä, vaan nielevät kaiken mitä joku Leipätiedotus tai muu virallisterveellinen taho syöttää?

Vierailija:

Kannattaisi ehkä pitää tietynlainen järki kädessä ja miettiä Leipätiedotuksen antaman informaation puolueettomuutta... Yhdeksän siivua leipää päivässä on ihan liikaa. Itse syön ehkä korkeintaan yhden siivun päivässä. Noudatan siis hiilihydraattitietoista ruokavaliota, en kuitenkaan karppaa.

Vierailija
8/9 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä alun kaks viikkoa on tosi rankka, vain 19-20 hh päivässä. Tämä ei ehkä ole ihan terveellinen mutta kuten joku tuossa aiemmin kertoi, mullakin on ' kaikki tai ei mitään' -pakkomielle.

Alussa muutama päivä sellanen epätodellinen olo, ehkä vähäistä päänsärkyä.

Parissa päivässä vatsavaivat katosivat. Ei enää laktoosi-intoleranssia eikä alkavan keliakian oireita. Ei vatsan turvotusta ruokailun jälkeen ja mikä parasta: ei pierun pierua !

Ihania herkkuja saa syödä ja ikinä ei nälkä vaivaa =D

Vierailija
9/9 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mietin vain sitä että miten elimistö kestää jos alkaa kerralla kunnon karppaajaksi? Jos kerta heitolla jätän kaikki viljat, sokerit ym pois niin voiko elimistö mennä jotenkin " sekaisin" . Minä kuitenkin syön kaikkea mikä karppauksessa on kielletty.....

Vitsi mua oikeesti kiinnosta toi juttu, kiitos teidän karppajien kannustavien viestien. Mut pitäskö joulu vielä elellä karppaamatta....?

Mä aloitin aikalailla kertaheitolla ja elimistössä en huomannut muuta kuin että kakka alko kulkemaan ja pierut loppu! ;)

Toki joillakuilla tulee enemmänkin oireita, kuten hikoilua/palelua, päänsärkyä, lihasten heikkoa oloa jne. Kaikki nämä oireet häviää kuitenkin jo ensimmäisten päivien/ensimmäisen viikon aikana.

Ja kuule, jouluhan on oikein karpin juhlaa! Paljon ihania kaloja, lanttulaatikkoa, rosollia ja kinkkua, suklaajälkkäreitä tummasta suklaasta runsaan kermavaahdon kera, juustoja ja pähkinöitä, sokeritonta glögiä!