Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten selittää lapsille, että isä joutuu vankilaan?

Vierailija
21.01.2023 |

Lasten isä (emme asu yhdessä) sai kuin saikin sitten hovista vahvistetun tuomion. Siis hovi vahvisti käräjäoikeuden tuomion.
Kahdeksan vuotta vankeutta, alkaa tammikuussa.

Lapset tapaavat isäänsä joka toinen viikonloppu, tänäänkin 9v poika oli lämäämässä isänsä kanssa 3 tuntia lätkärinkulassa. Ja joka toinen viikonloppu ovat isällään. Viimeksi molemmilla (tytär 8v) oli mukanaan kaverit isänsä luona yökylässä. Isä hengasi ja vietti aikaa yhdessä tyttöjen kanssa.

Siis ihan totaalinen malli-isä.

Minulla on vielä yksi tytär 6v eri liitosta, hän tietää tästä mutta on luvannut ettei kerro sisaruksilleen.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi totuus ?

Vierailija
2/35 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitten sentään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen malli-isä siellä.

Tappoiko jonkun vai?

Vierailija
4/35 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muunnettu totuus: Isä on ulkomailla töissä. Lähettää maisemakuvia joku juliste taustalla, josta näkee että se on lavastettu. Totuus: Isä on ollut tuhma? Mitä teki. Ei toimi malliesimerkkinä lapsille? Kuinka vakava rikos kyseessä.

Vierailija
5/35 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vain, että iskä teki virheen, ja laki vaatii sen maksamista näin.

Ei kai sitä tarvitse yksityiskohtiin mennä.

Vierailija
6/35 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen malliäiti olet sinäkin.

Vierailija
7/35 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kertoa totuus. Mikään ei ole ikävämpää lapsille kuin kuulla asia myöhemmin joltain ulkopuoliselta.

Vierailija
8/35 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tuo sinun 6 v pitämään salaisuuksia.

Vierailija
9/35 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano totuus että äiti on tyhmä koska valitsi häviäjän.

Vierailija
10/35 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 9-v:lle jo pitää rehellisesti kertoa tämmöisistä asioista, ja tehdä selväksi että isä teki väärin ja sai siitä rangaistuksen. Hyvin hoidettuna estetään ylisukupolvinen kierre.

Vierailija
11/35 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

totaalinen malli-isä

vanki

valitse toinen

Vierailija
12/35 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että epäkelvot yksilöt siivotaan linnaan.

Vierailija
13/35 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isi on jännä-isi.

Vierailija
14/35 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan totuus. Mun isä istui kun olin lapsi, ei mulle lapsena kerrottu miksi mut kävin isää tapaamassa vankilassa monet kerrat.

Ihan normaali veronmaksaja minusta kasvoi, vaikka totuuden tiesin. Vanhempana sain tietää myös syyn miksi isä oli vankilassa, kun kaivelin ja luin sen ajan lehtiä. Eikä sekään järkyttänyt tai laittanut rakastamaan isää vähemmän, mä olen aina ollut ja olen vielä aikuisenakin isälleni niin rakas.

Vierailija
15/35 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 9-v:lle jo pitää rehellisesti kertoa tämmöisistä asioista, ja tehdä selväksi että isä teki väärin ja sai siitä rangaistuksen. Hyvin hoidettuna estetään ylisukupolvinen kierre.

Aika ristiriitaista, että isä saa rangaistuksen, kun lapset on kuitenkin pienestä pitäen kasvatettu positiivisesti ilman rangaistuksia tai muuta kuritusta. Joku vanhanajan selitys että "isi oli tuhma ja sai rangaistuksen" herättää lapsessa vain hämmennystä.

Vierailija
16/35 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot, että ilkeä yhteiskunta laittaa malli-isin nyt vankilaan silkkaa pahuuttaan ja isi ei ole tehnyt mitään väärää.

Vierailija
17/35 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tuo sinun 6 v pitämään salaisuuksia.

Juu, muuten hyvä provo, mut tuo paljasti aloittaja u l i ksi, jolla ei kokemusta lapsista.

Vierailija
18/35 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusvuotiaat on hyviä pitämään salaisuuksia!

Vierailija
19/35 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä teki jotain, mikä on laissa kiellettyä ja siksi hänet määrättiin vankilaan.

Vierailija
20/35 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ois voinu olla totta jossain wt-porukassa, jos muutaman asian ois jättänyt pois. 6-vuotias lupaa, ettei kerro, miks hiivatissa nuorimmalle olisi kerrottu totuus ja 6-vuotias ei ymmärrä, miksi ei saa kertoa. Lisäksi toi 8v on pitkä tuomio ensimmäiseksi(?) eli kyseessä olisi melko vakava rikos. Tähän tuskin saisi vastata vapaalta jalalta, kuitenkin lapset ovat ap:n mukaan olleet isänsä luona lähiaikoina. Millainen vanhempi antaisi lapsensa tavata edelleen vanhempaansa, joka epäiltynä vakavasta rikoksesta? Ja vielä lapsen kaveri mukana, täysin vieras ihminen... Nyt voisit AP lähteä vaikka lenkille ja jättää provoilut niille, jotka eivät keksi näin tyhmiä juttuja...