Onko elämä reilua?
Miten tähän pitäisi suhtautua? Olen huomannut että maailmassa joillekin annetaan ja joillekin ei, oli sitten kysymys sielunruoasta, kyvyistä, rikkauksista, rakkaudesta jne. Havaintoni mukaan ihmisille jaetaan elämän onnea ja iloa epätasaisesti ja epäreilusti. En tykkää...
Kommentit (41)
Ei elämä ole reilua. Heikot ja kiltit sortuvat elontiellä, mutta porsas senkun porsuttaa. Siitä huolimatta itse kukin pystyy valinnoillaan vaikuttamaan jonkin verran siihen millainen hänen elämästään muodostuu.
Ei tämmöisessä epäreiluudessa tee mieli lisääntyä ja saada lapsia. Olen itse koko elämäni kärsinyt epäreiluutta ja vaikka tämä seikka on minusta tehnyt reilun ja rehdin, niin ei se paljoa lohduta.
Ei kannata vertailla omaa elämää toisten elämään. "Etsikää ensin Jumalaa, niin kaikki muukin teille annetaan."
Tavallinen on riittävää, tyytyväisyys siihen mitä kuitenkin on saanut.
Hyviä, toisiaan tukevia ihmisiä on paljon enemmän kuin porsaita.
Anna hyvän kiertää, ole muutos jonka haluat maailmassa nähdä ja sitä rataa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata vertailla omaa elämää toisten elämään. "Etsikää ensin Jumalaa, niin kaikki muukin teille annetaan."
Minkä takia ei pitäisi vertailla? Meille uskotellaan miten kaikki on tasa-arvoisia ja tasavertaisia, mutta miten tämä näkyy käytännössä? Epäreilu kohtelu ei ole tasavertaista jne.
Minun mielestä kaikilla pitäisi olla yhtä hyvät mahdollisuudet elämälle, myös tällä armolla ryyditettynä. Nyt kuitenkin monesti on näyttänyt siltä kuin ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Anna hyvän kiertää, ole muutos jonka haluat maailmassa nähdä ja sitä rataa.
En jotenkin usko tähän. Minua on esim kaikki suomalaiset kohdellut eriarvoisesti syntymästä saakka. Kukaan ei ole minua rakastanut tai tarjonnut sielunruokaa ravinnoksi. Vaateita työteliäisyydestä ja kunnollisuudesta silti on. Ja yksin jätetty, henkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna hyvän kiertää, ole muutos jonka haluat maailmassa nähdä ja sitä rataa.En jotenkin usko tähän. Minua on esim kaikki suomalaiset kohdellut eriarvoisesti syntymästä saakka. Kukaan ei ole minua rakastanut tai tarjonnut sielunruokaa ravinnoksi. Vaateita työteliäisyydestä ja kunnollisuudesta silti on. Ja yksin jätetty, henkisesti.
Sulla on lukutaito ja kirjastossa ilmaiseksi koko tähän asti tunnetun historian suurimpien filosofien pohdintoja elämästä sielunruoaksi.
Rakasta sä itseäsi.
Loppujen lopuksi jokainen meistä on yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia ei pitäisi vertailla? Meille uskotellaan miten kaikki on tasa-arvoisia ja tasavertaisia, mutta miten tämä näkyy käytännössä? Epäreilu kohtelu ei ole tasavertaista jne.
Minun mielestä kaikilla pitäisi olla yhtä hyvät mahdollisuudet elämälle, myös tällä armolla ryyditettynä. Nyt kuitenkin monesti on näyttänyt siltä kuin ei olisi.
Saitko käydä koulua? Onko sinulla toimeentulo? Saatko äänestää? Ajaa autoa? Jne
Ärsyttää suunnattomasti tämä koko ajan jatkuva valittaminen tämän kaiken hyvinvoinnin keskellä.
Suomi on hölmölä, jossa esim pienituloinen kuvittelee, että hänellä on joku ihme oikeus keskituloisen elämään ja jos hän ei siihen omin avuin kykene, jonkun muun pitäisi se hänelle taata.
Yhteiskunta on kokonaisuus, jossa kaikkia tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna hyvän kiertää, ole muutos jonka haluat maailmassa nähdä ja sitä rataa.En jotenkin usko tähän. Minua on esim kaikki suomalaiset kohdellut eriarvoisesti syntymästä saakka. Kukaan ei ole minua rakastanut tai tarjonnut sielunruokaa ravinnoksi. Vaateita työteliäisyydestä ja kunnollisuudesta silti on. Ja yksin jätetty, henkisesti.
Sulla on lukutaito ja kirjastossa ilmaiseksi koko tähän asti tunnetun historian suurimpien filosofien pohdintoja elämästä sielunruoaksi.
Rakasta sä itseäsi.
Loppujen lopuksi jokainen meistä on yksin.
Olen huomannut, että joillain miehillä ja naisilla synkkaa keskenään erityisen hyvin. Johtunee sielunystävyydestä ja sen aikaan saamasta kemiasta, mikä on kukn elämän nektariinia keholle. Myös se seikka, että joillekin ihmisille on annattu näitä sielukykyjä enemmän jota sitten hyödyntävät sosiaalisessa kanssa käymisessä. Tästä tietoiset naiset etsivät näitä sielukavereita miehistä jotka täydentää alphan (a) ja omegan (o). Eli tässäkin asiassa on ihmisille jaettu epäreilusti ominaisuuksia, enkä pidä siitä, että jotkut on jätetty ilman näitäkään elämän herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitko käydä koulua? Onko sinulla toimeentulo? Saatko äänestää? Ajaa autoa? Jne
Ärsyttää suunnattomasti tämä koko ajan jatkuva valittaminen tämän kaiken hyvinvoinnin keskellä.
Ihmisen sisäinen hyvinvointi koostuu sieluntarpeista, joita on jaettu eri ihmisille epätasaisesti ja epäreilusti. Tosin jos ei näistä tiedä, niin eihän sitä arvaakkaan, mistä sitä on jäänyt paitsi. Ei se ainoastaan ihmistä elätä, että saa ajaa autoa kuten muutkin, vaan se saako sisäistä hyvinvointia osakseen.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on hölmölä, jossa esim pienituloinen kuvittelee, että hänellä on joku ihme oikeus keskituloisen elämään ja jos hän ei siihen omin avuin kykene, jonkun muun pitäisi se hänelle taata.
Hölmöläisten maton jatkamis tarina kuvaa oikein oivallisesti miten suomalainen on sitä elämäänsä elänyt. Nyt hän syyttää yhteiskuntaan siitä, että hänen mattonsa on auttamassa jäämässä lyhyeksi. Sitä niittää mitä kylvää.
Riitta Väisänen opasti eilen nuoria, että laskut pitää maksaa ajoissa. Olisikohan kuitenkin tehty nippu vääriä valintoja, kun niitä laskuja alkaa tippumaan sieltä postilaatikosta?
Vierailija kirjoitti:
#valmiiseenpöytääntullutsukupolvi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta on kokonaisuus, jossa kaikkia tarvitaan.Hölmöläisten maton jatkamis tarina kuvaa oikein oivallisesti miten suomalainen on sitä elämäänsä elänyt. Nyt hän syyttää yhteiskuntaan siitä, että hänen mattonsa on auttamassa jäämässä lyhyeksi. Sitä niittää mitä kylvää.
Riitta Väisänen opasti eilen nuoria, että laskut pitää maksaa ajoissa. Olisikohan kuitenkin tehty nippu vääriä valintoja, kun niitä laskuja alkaa tippumaan sieltä postilaatikosta?
Ihmisille ei ole annettu reilusti ominaisuuksia esim älyä, järkeä, keskittymiskykyä jne. Tämä näkyy koulunkäynti menestymisesssäkin ja itse en enää pidä sitä ihmisen omana syynä jos ei menesty. Muunmuasaa minulla itsellä ollut oppimisvaikeuksia koulussa ja henkisiä ongelmia minkä takia ei opiskelut onnistuneet. Ja tiedän sen ettei se kaikki omaa syytäni ole ollut.
Myös nämä kaikenlaiset maniat yms tuhlaamisvimmat ja rahankäsittely ongelmat, eivät välttämättä ole omaa syytä.
Ei elämä ole reilua. Elämä on elämää. Täällä synnyttävän ja kuollaan. Siinä välissä eletään. Toiset kauemmin kuin toiset. Kannattaa suhtautua kunnioituksella elämään. Se on mielestäni hyvä lähtökohta.
Ei ole reilua, mutta olen huomannut, että jotkut eivät näe yhtään, että ovat itse ajaneet itsensä siihen tilanteeseen, missä ovat. Tiedän muutaman, jotka valittavat, etteivät ole saaneet sitä mitä muut ovat. Rahat menee ulosottoon, työtä ei saa kuin matalapalkkaisilta aloilta ja terveysasiatkin pitää hoitaa julkisella (koska työterveyttä ei ole). Mutta kun katsoo eräänkin tyypin historiaa: ulosottoon joutui alle 3kymppisenä, koska tilaili netistä yli varojensa tavaraa. Eikä ole päässyt parempipalkkaisiin hommiin, koska ei opiskellut mitään ammattia loppuun. Lopulta opiskeli lähihoitajaksi, en tiedä miksi tuli yllätyksenä, että sillä palkalla ei kolmea lasta yksin elätä... Ja samaan aikaan haukkua mua ja miestäni hyväosaisiksi. Mieheni kävi amiksen, ei ole alansa työssä. Itse opiskelin amk-tutkinnon, johon hänellä on ihan yhtä suuri mahdollisuus kuin mulla. Jopa suurempi, kun hän on oikeasti todella terävä päästään, itse taistelin lukihäiriön kanssa koulun loppuun. Mutta on se helpompi syyttää muita kuin ottaa vastuu itsestään ja omista valinnoista.
90-luvun lama-aikana oli porukkaa jotka saivat luumuilla vuosikaupalla työttömänä ilman keppiä. Helppoa oli näköjään sen ajan heikkolahjaisilla, nykypäivänä heitä ollaan kärräämässä internointileireille ja eutanasiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakasta sä itseäsi.
Loppujen lopuksi jokainen meistä on yksin.Olen huomannut, että joillain miehillä ja naisilla synkkaa keskenään erityisen hyvin. Johtunee sielunystävyydestä ja sen aikaan saamasta kemiasta, mikä on kukn elämän nektariinia keholle. Myös se seikka, että joillekin ihmisille on annattu näitä sielukykyjä enemmän jota sitten hyödyntävät sosiaalisessa kanssa käymisessä. Tästä tietoiset naiset etsivät näitä sielukavereita miehistä jotka täydentää alphan (a) ja omegan (o). Eli tässäkin asiassa on ihmisille jaettu epäreilusti ominaisuuksia, enkä pidä siitä, että jotkut on jätetty ilman näitäkään elämän herkkuja.
Samanlaiset kemiat kiehtoo toisiaan. Kehitä omaa kemiaasi ja sieluasi niin "sielukykysi" kasvaa.
Vain pieni osa on nettoveronmaksajia ja niitä joiden avulla Suomi eroaa kehitysmaasta. Muut eivät osaa paljon muuta kuin lisääntyä, mitä tekevät kaikkien edestä.
Ei ole.
Kannattaa asennoitua kuin asuisi viidakossa.
Mätki myrkkyeläimet syrjään, ja tee mitä tarvitaan, että selviytyisit.