Illan pähkinä lääketieteen tuntijoille?
Nainen 32v, oireita vajaan vuoden: ahdistuneisuus, raivarit, itkukohtaukset, haluttomuus, väsymys, lihominen, silmie ja ihokalvojen kuivuminen, mustelmat, turvotus, huimaus (myös makuulla) sekä näköhäiriöt ja puheen tuoton ongelmat.
Kommentit (44)
on aika pitkä aika, uudestaan kilpirauhasarvot ja jos ne kunnossa, psykiatrin pakeille!
spekuloitu myös muilla sairauksilla.. kunta ei ota kilppariarvoja, lähtökohta on mielialalääke..
Yksityinen on määrännyt eri määrän testejä ja nehän MAKSAA..
ap
Itse epäilen näillä oireilla kortisolin liikatuotantoa tai kilpparia.
ap
Jokin puutos, imeytymishäiriö, keliakia?
Yksityinen lekuri oireiden perusteella ja ihon ja kropan tutkimuksen mukaan katosisi: folaatin, b 12 arvon ja kilpparin.
Itse kuitenkin epäilen joko lisämunuaista tai aivolisäkehäikkää. : (
Ihan sama kunhan löytyy jokin SYY ja hoito!
ap
+ korvien alipainetta on myös ollut yli 6kk (nämä kaikki viitta kilppariin tiedän) ja sen on suurentunut MUTTA mitä jos arvo on rajoissa.
2kuussa 8 kg lihominen on JÄRKYTTÄVÄÄ + huimaus syö ihmistä ja pelottaa että vedän ketoon!
ap
Verihiutaleet on suuret mutta 1.5v sitten katsottu myös folaatti ja B 12 ja ne ok.
ap
Sinulla voisi olla vaikka fibromyalgia.
Jo kolmas sairauksistasi aloittama viestiketju, jonka luin.
Syötkö mahdollisesti epäterveellistä ruokaa? Liikutko?
Liian vähärasvainen, vitamiiniköyhä runsaskofeiininen ruokavalio jossa nestettäkin saadaan jatkuvasti liian vähän(eli ns. kotiäitidieetti), riittää varsin hyvin tekemään olon tuollaiseksi.
Koita korjata elintapoja, elikä jätä kahvi, tee, kokis ja vastaavat edes viikoksi, mieluummin pariksi, syö paljon vihanneksia, hedelmiä, juureksia, täysjyväpuuroa, tumma leipää, pähkinöitä, vähän kalaa tai kanaa joka päivä ja vaihda riisi tummaan, makaroni kaurapastaan tai muihin tummiin makaroneihin jne. Tuoremehua ja suolattomia kivennäisvesiä juomaksi ja rasvaa vähärasvaisen ruuan lisäksi vähintään viisi teelusikallista päivässä(margariinin ja öljyn muodossa).
Vierailija:
Nainen 32v, oireita vajaan vuoden: ahdistuneisuus, raivarit, itkukohtaukset, haluttomuus, väsymys, lihominen, silmie ja ihokalvojen kuivuminen, mustelmat, turvotus, huimaus (myös makuulla) sekä näköhäiriöt ja puheen tuoton ongelmat.
OLISKIN joku helppo esim. B 12 juttu! Minusta vain oireet ei stemmaa vaan enemmän menisi tuonne lisämunuaisiin tai aivolisäkkeeseen noi oireet.
Samalla ihmettelen miten eri arvoisia olemme. Mun kaveri sai magneetikuvauksen kun sitä huimasi ja mä en saa edes labroja! : (
(joo ja kaverillaei onneksi ollut mitään)
ap
Joissakin reumasairauksissa saattaa olla em. oireita (kuivuus, kivut, mustelmat, neurologiset oireet), mutta esim. lihoaminen tai raivokohtaukset eivät oikein sovi kuvaan;)
Sopimaton valmiste selittäisi nuo kaikki.
voileipää. nesteeksi, teetä, kofeiinitonta kahvia tai vichya. Viikonloppuna noin 10annosta alkoholia.
ap
oli 2 viikoa sitten 100/145 nyt lopetuksen jälkeen 80/120
ap
syödä (suolaista) silloin kun on lievästi kuivunut. Nestehukka myös turvottaa.
Vierailija:
Joissakin reumasairauksissa saattaa olla em. oireita (kuivuus, kivut, mustelmat, neurologiset oireet), mutta esim. lihoaminen tai raivokohtaukset eivät oikein sovi kuvaan;)
Minuööa oli megaihana lääkäri mutta hän sai ylläri ylläri paremman pestin ja sitten kaikki onkin mennyt ihanplörinäksi..
Olisi ihanaa jos joku lääkäri keksisi mikä mulla on, ilman että köyhdyn monta tonnia, varsinkin kun ei ole sitä montaa tonnia.. : (
ap
Ihminen tarvitsee rasvaa joten ap tarkista ruokavaliosi
epäilisin