Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikkoja on jos vaan on oikea koulutus

Vierailija
05.01.2025 |

Ei, se eli ole merkonomi tai tradenomi vaan DI, lääkäri, juristi tai ekonomi. Sori, kylmää faktaa

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei auta koulutuskaan, jos työpaikkaan on 1000 muuta hakijaa.

Vierailija
2/21 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina ei auta koulutuskaan, jos työpaikkaan on 1000 muuta hakijaa.

Ei ole jos on eliittitutkinto, merkonomeja on 10t työtöntä ja joka vuosi koulutetaan 1000 lisää 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh ei auta koulutus.

Vierailija
4/21 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh ei auta koulutus.

Siivojan tai lähihoitajan koulutus ei auta, totta

Vierailija
5/21 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pöljä persun aloitus.

Vierailija
6/21 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko. Työtehtäviä ei ole Suomen kansalle riittävästi sekä jos tekisimme kaikki kyseisiä töitä, miten Suomella menisi, suorittavat työt jää tekemättä.

Vierailija
7/21 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ko. Työtehtäviä ei ole Suomen kansalle riittävästi sekä jos tekisimme kaikki kyseisiä töitä, miten Suomella menisi, suorittavat työt jää tekemättä.

Suorittavat työt hoitaa maa hanmuuttajat

Vierailija
8/21 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kyllä ihan näin yksinkertaista ole. Minulla on yksi noista tutkinnoista, ja tiedän useita etenkin vastavalmistuneita, joilla on haasteita työllistyä, koska ilman aiempaa kokemusta tai vähäisellä kokemuksella niihin sopiviin paikkoihin on paljon muitakin hakijoita, jolloin pelkkä tutkinto ei todellakaan riitä paikan saamiseen.

Vierailija
9/21 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on DI ja KTM-koulutus. Valinta ei ole kohdistunut minuun. Kovasti mietin kuntakokeilussa lisäkoulutustarpeita.

Vierailija
10/21 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putin on DI, liittyy aiheeseen.

Vierailija
11/21 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on DI ja KTM-koulutus. Valinta ei ole kohdistunut minuun. Kovasti mietin kuntakokeilussa lisäkoulutustarpeita.

Vale ja emävale

Vierailija
12/21 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös persut ajaneet juuri läpi esityksen, että et voi opiskella toista ammattia, kun olet yhden opiskellut. Pitäisikö Persujen poistaa virheellinen päätös? Tuskinpa. Tämä tarkoittaa vain sitä, että suomi on pysähtynyt, pysähtynyt hallituksen toimien takia. Ei ole ymmärretty kansantalouden dynamiikkaa. Taaskaan. No, kansa on heidät sinne valinnut, kansa käsiköön valinnoistaan. Ja uudelleen parin vuoden päästä.

Vierailija
13/21 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kyllä ihan näin yksinkertaista ole. Minulla on yksi noista tutkinnoista, ja tiedän useita etenkin vastavalmistuneita, joilla on haasteita työllistyä, koska ilman aiempaa kokemusta tai vähäisellä kokemuksella niihin sopiviin paikkoihin on paljon muitakin hakijoita, jolloin pelkkä tutkinto ei todellakaan riitä paikan saamiseen.

No sen takia onkin tarkoitus käydä harjoitteluissa opiskeluaikana ja saada jalkaa oven väliin sitä kautta. Jos vaan istuu kirjastossa nyhräämässä koko opiskeluajan, niin onko ihme, että valmistuu työttömäksi. Kaikki tuntemani tyypit ovat saaneet työpaikan ennen valmistumista. Esimerkiksi juristeille on järjetön määrä entry level paikkoja, jos on vaan vähän viitsinyt opiskeluaikana nähdä vaivaa. Toki tälläkin alalla viime vuodet on olleet vaikeampia, mutta ei kenenkään nyt herranenaika tarvitse työttömänä olla.

Vierailija
14/21 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki olisi lääkäreitä, juristeja ja insinöörejä, ei yhteiskunta toimisi. Kukapa silloin huolehtisi elintarvikeiden valmistuksesta, viljelystä, sähkö ja putkitöistä, poliisi, puolustus, sairaanhoito ja hoivatöistä, jäte ja vesihuolto, rakentamisesta, ym jotka oikeasti  pyörittää tätä yhteiskuntaa.

Vierailija
15/21 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaamisen päivittämiseksi löytyy paikallisesta ammattikoulusta perusopetuslinjan peruskursseja. 

Vierailija
16/21 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristi ja insinööri ei ole varma ala. Lääkäri ja hammaslääkäri on, samoin sosiaalityöntekijä. 

Vierailija
17/21 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vale ja emävale

Et elä tätä maailmaa.

Vierailija
18/21 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vale ja emävale

On fakta, että keskustelin kuntakokeilussa lisäkoulutustarpeesta. Kukaan ei vielä tiedä, mikä lisäosaaminen tuo vakituisen palkkatyön.

Vierailija
19/21 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nythän päästiin keskustelemaan. Yksi lisäkoulutusvaihtoehto on Juristin koulutus, mutta se ei taida onnistua. Ammattikoulussa olisi 3ov koneistuksen perusteita.

Vierailija
20/21 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä saa jos osaa mainostaa itsensä. Olen aina saanut töitä ja kävin pelkän amiksen vuonna 1992-1994.