Kiinan sappikarhut
Kiinassa sappikarhut elävät jopa 30 vuotta pienessä häkissä. Niiltä otetaan sappea päivittäin. Se on tuskallista karhuille. Itse olen lahjoittanut Animalialle rahaa karhujen hyväksi. Julmaa on kiinalaisten kohtelu karhuille
Kommentit (86)
Kiinan sappikarhutarhoilla sappi tosiaan vuodatetaan elävästä karhusta. Se on äärimmäisen kivuliasta karhuille ja järkyttävä kokemus. Näitä karhuja on siellä pienissä häkeissä noin 10000. Itse lopetin kiina tuotteiden ostot juuri tämän takia
Kuulostaa hirveältä sappikarhujen elämä. Ei kiinan tuotteita enää
Ei kiina tavaroille. Vieläkö kiinassa sappikarhuilta otetaan sappea? Julmaa! Lopettakaa karhujen rääkkäys
BOIKOTTIIN JULMA ELÄINRÄÄKKÄJÄ KIINA JA KAIKKI SEN TUOTTEET IÄKSI.
Joo boikottiin vaan KIINA kun tuommoista tekkeevät sappikarhuille. Ei KIINA tuotteille
Boikottiin vaan Kiina tuotteet. Ei osteta kiina krääsää.
Sappikarhuja vapautetaan Vietnamissa, siellä on päätetty lopettaa sappikarhujen tarhaus. On jo yksi vapautettujen karhujen tarha (tästä on liikuttavia videoita kun pääsevät sinne), mutta tarvitaan vielä toinen, ja sitä varten kerätään rahaa. Lahjoittamaan pääsee halutessaan esim. Animalian sivuilta, joka yksinkertaisin, koska lahjoituksen voi tehdä tavallisena tilisiirtona suomalaiselle tilille, ei tarvitse kortin numeroa antaa.
Joo, olen itse lahjoittanut Animalian tilille sappikarhuille joka kuukausi. Rahat menevat suoraan sappikarhulle. Instagramissa on tosiaan hyviä videoita vapautetuista karhuista.
Boikotoin KIINA tuotteita. Onhan tuo sappikarhujen sappinesteen otto kyllä äärimmäisen julmaa ja järjentöntä
Tämäkin on seurausta siitä, että ihmiset uskovat höpöhöpö-"lääkkeisiin". Jos näissä asioissa seurattaisiin ihmiskunnan parasta lääketieteellistä ymmärrystä niin kysyntä karhun sapelle loppuisi välittömästi.
Mutta sama ongelma on tämän kuin muidenkin lääketieteellisten harhakuvitelmien, esim. rokotevastaisuuden kanssa. Miten saada todisteilla ihmiset ymmärtämään, että he uskovat hölynpölyyn kun uskomuksia ei ole omaksuttu todisteiden nojalla ja kielteisyys todisteita kohtaan on sisäänrakennettu uskomuksiin itseensä?
AnimalsAsia foundationilla on näille karhuille oma paikka, jossa karhut kuntoutetaan ja saavat elää loppuelämänsä siellä vapaudessa. Olen tätä järjestöä silloin tällöin rahoittanut pienellä summalla.
Eivätkä Kiinalaiset rääkkää vain eläimiä.
Esimerkiksi pasifistiseen Falun Gong -liikkeeseen kuuluvia laitetaan keskitysleirille ja heidän sisäelimiään myydään laittomassa elinkaupassa. Ainoastaan yhden uhrin, useista sadoista tuhansista, tiedetään selvinneen. Kaikki muut on tuhkattu.
Tehkää siis vastuullinen kulutuspäätös ja jättäkää kiinanromut hyllyyn pölyttymään, niin verkkokaupassa kuin kivijalassakin! Yhdessä voimme kuivattaa Kiina Kommunistisen puolueen rahavirrat, kunhan vain tietoisuus leviää tarpeeksi laajalle.
Samaa mieltä. Jätetään vaan KIINA krääsä hyllyyn pölyttymään. Olen minäkin rahoittanut Animals Asiaa pienillä summilla. Aion myös jatkossa rahoittaa
Kiina tavaroita ei meille osteta. Katson tarkkaa kun ostan tavsroita ettei niissä lue made in china. Karhutarhaus pitäsi ehdottomasti lopettaa. Lahjoitan pieniä rahasummia sappikarhuille suomen animalian kautta
Ja tuollaiseen paikkaan Suomi lähettää pandat.
Kiina harjoitteli kesällä Suomenlahdella Venäjän kanssa sotaa Suomea vastaan ja suomalaiset vielä ostavat niiden autoja kuten Volvoa ja Polestaria.
Ei Kiina tuotteille. Sappikarhut kärsivät höpö höpö uskomuksen takia. Järkyttävää!
Kiinassa pitäis lopettaa sappikarhutarhaus niinkuin vietnamissa tehtiin. Siellä tosiaan lopetettiin sappikarhujen tarhaus. Samaa mieltä kiina krääsästä. Ei temuja eikä mitään KIINA krääsää
Ei Kiinalaisia tavaroita osteta. Sappikarhutarhat on lopetettava.
Ei tule tänne kiina krääsää. Eivät kestä mitään. Sappikarhu tarhaus tullee lopettaa.