Kiinan sappikarhut
Kiinassa sappikarhut elävät jopa 30 vuotta pienessä häkissä. Niiltä otetaan sappea päivittäin. Se on tuskallista karhuille. Itse olen lahjoittanut Animalialle rahaa karhujen hyväksi. Julmaa on kiinalaisten kohtelu karhuille
Kommentit (87)
Kiina on riippuvainen mm. euroopasta ja Yhdysvalloista kaupan suhteen, joten Kiina joutuu kuuntelemaan muita maita. Animal Asialle kohdennettu raha menee sappikarhujen auttamiseksi. En itsekään osta enää Kiinalaisia tuotteita. Ovat todella surkeita.
Ei kannata ostella mitään kiinalaisia tuotteita. Ovat surkeita. On kyllä aika rääkkäystä tuo sappikarhujen kohtelu. Kuka on voinut edes keksiä jotain noin sairasta. Elävä karhu suljetaan pieneen häkkiin ja metallipiikillä otetaan sappinestettä. Aivan sairasta.
Joo, surkeita ovat. Kyllä tuon kiinan pitää lopettaa sappikarhujen julma kohtelu. Minä päätin lopettaa kiina tuotteiden ostot. Jos tuotteessa lukee made in china, en osta niitä
Täälläkin menee kiina krääsä boikottiin. Pitää tarkkaan tutkia missä on tehty ja jos on kiinassa niin ei kyllä ostella. Tuo sappikarhujen sapen otto on aivan selvää rääkkäystä.
Antakaa te teinien vaan räplätä sitä Tiktokia niin saadaan lisää sappokarhuja Kiinaan.
Kiinassa on noin 10000 sappikarhua pienessä häkissä.Niille tehdään tuskallista sapen ottoa jopa joka päivä. Vietnam onneksi on lopettamassa nämä sappikarhutarhat mutta kiina jatkaa edelleen tätä julmaa tarhausta. En osta kiina krääsää.
Saa kyllä jäädä kiina tuotteet kaupan hyllylle. On tuo karhujen kohtelu kyllä julmaa
Törmäsin sappikarhuihin joskus 2007 netin ihmeellisessä maailmassa ja pyrin kertomaan sappikarhuista jo silloin kaikille, sen verran nuorta minua tuo toiminta risoi (monien muiden eläinrääkkäysten ohella, esim. Karttulan koe-eläimet jne.). Surullista, jos mikään ei ole vieläkään muuttunut. Hyvä, että tästä puhutaan vielä. Voisikohan mediaa kiinnostaa aihe, jolloin karhujen kohtalo tavoittaisi vielä laajemmin ihmisiä? Olen varma, että suurin osa ei tiedä sappikarhujen olemassaolosta.
Mediaa ei taida aihe kovin paljoa kiinnostaa. Ei ole sappikarhuista ollut pitkään aikaan mitään. Vietnam on onneksi lopettamassa sappikarhutarhat. Kiinassa karhuja on tuhansia tarhalla. Eivät toki kaikki kiinalaiset kannata tarhausta. Siellä on lääkäreita jotka eivät kirjoita karhunsappireseptejä.
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö kiinalaiset ole vieläkään lopettaneet sappikarhutarhausta? Uskomatonta. Kiina yrittää olla moderni maa ja samalla karhuja rääkätään pienissä häkeissä vuosikymmeniä sappinesteen takia. Nyt menee mulla kiinalaiset tuotteet boikottiin.
Se on kyllä monissa Aasian maissa niin, että siellä toimii edelleen varsin perinteisia kyläyhteisöjä vanhojen tapojensa kanssa rinnan kehittyneen yhteiskunnan kanssa, ja eläinten oikeuksia ei siellä juuri ole tunnettu. Asenne eläimiä kohtaan on edelleen pääosin perinteinen näissä kulttuureissa. Japanissakin vapaankananmunat ovat uusi ja marginaalinen ilmiö. Edelleen häkkikanalat käytössä.
Karhun sappineste voitaisiin korvata synteettisilla tuotteilla. Miksi kiina ei tätä tee? Edelleen 10000 karhua pienissä häkeissä kiinassa kärsimässä sapen otosta. Kyllä kiina tuotteet saa jäädä kaupan hyllylle
Olen laittanut sappikarhuille Animalian kautta lahjoituksen monia kertoja. Se menee niiden olojen parantamiseen. Tää sappikarhujen hyväksikäyttö on ehkä julminta, mitä eläimille voi tehdä. 30 vuotta häkissä jossa ei pysty liikkumaan. Sappirakosta puoskarit ottaa likaisilla välineillä karhuista sappea. Aivan sairasta. Mää en tule ostamaan kiina tuotteita ennen kuin lopettavat sappikarhujen rääkkäyksen
Animalian kautta voi tehdä lahjoituksia sappikarhulle. Olen lahjoittanut. Kiina tuotteita en osta enää.
Olen laittanut lahjoituksia sappikarhuille ja teen sitä myös jatkossa. On niin järkyttävää niiden kohtelu. Kiinan tuotteita en tule enää ostamaan.
Mie lahjoitan joka kuukausi sappikarhuille. Kiina tavaroita ei osteta
Hyvä, että lahjoitatte sappikarhuille
Aasiassa eläinten hyväksikäyttö voi olla julmaa. Sappikarhujen kohtelu on kyllä järkyttävää. Osa aasialaisista tosiaan uskoo , että karhun sappineste on lääke, joka parantaa. Kyseessä on uskomus josta ei olr mitään tieteellistä näyttöä. Karhu parat joutuvat kärsimään tälläisen typerän uskomuksen takia. KIINA KRÄÄSÄÄ ei meille osteta.
Luuletteko rahanne menevän sappikarhuille? Ei kiinalaisten tarvitse kuunnella ketään.