Muodin huipulle Suomi 3.kausi
Eilen tuli telkkarista mainos uudesta Muodin Huipulle kaudesta. Kilpailijat on julkistettu jo joulukuussa. Onko tää mennyt muiltakin ohi?
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/11628a64-0071-4cc9-9990-764de72…
Kommentit (790)
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo Laurin asu oli muka heikko? Upea catwalkilla!
"Luulin että housut oli tehty housuista" aijjaa...
Ainakin amerikkalaisessa versiossa tuodaan jatkuvasti esille sitä, kuinka vaikeaa on tehdä itse housut hyvin ja istuvasti, joten ajattelin Mertin viittavaan tuohon tuolla kommentillaan.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin Riikan instan. Hänellä on vähintäänkin mielenkiintoinen historia, eikä sitä mainittu ohjelmassa. Selittää tuon asunkin. Olisin halunnut nähdä lisää.
Luin lehdestä hänen haastattelun ja ajattelin että tuossa on voittaja. Hyvä asenne ja näkemys!
Vierailija kirjoitti:
Katsoin Riikan instan. Hänellä on vähintäänkin mielenkiintoinen historia, eikä sitä mainittu ohjelmassa. Selittää tuon asunkin. Olisin halunnut nähdä lisää.
No millainen se mielenkiintoinen historia, jota ei mainittu ohjelmassa, on?
Vierailija kirjoitti:
En muuten ymmärtänyt, miksi sen tummaihoisen Antèron aikaansaannos ekassa jaksossa joutui huonoimpien joukkoon, se Berliinin inspiroima punk-henkinen vaatekokonaisuus. Oli minusta sen verran hieno, että oli keskitasoa, ei huonoimpia.
Minustakaan Berliini-asu ei olisi kuulunut huonoimpien joukkoon. Tuomarit perusteli huonoutta sillä, että oli liian normaalin kokoinen, olisi pitänyt leikitellä enemmän mittasuhteilla eli ilmeisesti oversized-meininkiä kaivattiin? Jos se oversized ei ollut muotia Berliinissä Anteron asuinvuosina, miksi olisi pitänyt vääristää historiaa ja luoda sellaista?
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin ohjelma on sitten pilattu kaikenkattavilla, ah niin hienolla sukupuolineutraaleilla oudoilla "vaatteilla". Tyylittömiä, epäkäytännöllisiä ja kaikenpuolin onnettomilla räpellyksillä. Pali on ainoa selkeästi tähän mennessä tehnyt miesten vaatteita. Toki sopivat myös naisten käyttöön. Pali ei ole onneksi lähtenyt tähän "me ollaan nyt niiiiin ennakkoluulottomia" harhaan mukaan.
Näyttää siltä että mitä rumempi ja omituisempi tekele on, sitä enemmän se saa hehkutusta. Vaatteiden funktio ei kuitenkaan ole pelkkä outouden korostaminen. Maata laahaavat helmat ja laahukset ei vaan toimi suomen oloissa, ainakaan ulkona. Woke kulttuurin suosiminen ja liiallinen into siihen pilaa monta hyvää ideaa ja vääristää asioita. Tavoite lieneen ollut alunperin ihan toinen.
Etkö ole katsonut koskaan Project Runwayta? Siinähän on ollut jo vuosikymmeniä erittäin androgyyneja ja omituisia muotiluomuksia (paaaaljon oudompia kuin Suomi-versiossa). Vuosia, vuosia ennen mitään woke-villitystä. Kuten muutenkin muotimaailmassa. Minä ostin teininä ysärillä ulkomaisia katumuotilehtiä js silloin juuri outous, androgyynisyys ja nistilook oli kuuminta hottia. Eivät nämä ole mitään uusia, woketuksen tuomia muoti-ilmiöitä.
Keitähän muita täs tullaan näkemään vierailevina tuomareina? Katri Niskanen, Jorma Uotinen, Jukka Rintala, Teemu Muurimäki, Aalto Asplund, Ritva Falla, Minna Parikka, Mikko Puttonen, Sandra Hagelstam, Janita Autio, muita some-tyyppejä? Paola Suhonen taisi olla cancelled.
Kotikutoisen oloinen ohjelma.
En saa selvää noiden kilpailijoiden puheesta.
Lisäksi woke ja sukupuolineutraali tuntuu olevan tärkeämpiä asioita kuin ne suunnitellut vaatteet.
Olisi minusta virkistävää, jos tässä ohjelmassa kilpailijat eivät lähtisi erityisemmin avautumaan traumoistaan, vaan annettaisiin heidän suunnittelemiensa vaatteiden puhua puolestaan. Hyvä työ ei kaipaa selittelyä.
Mentorointi pysyisi ammatillisena eikä yrittäisi muuttua terapioinniksi.
Positiivista on, että voittaja saa edes jonkinlaisen rahapalkinnon eikä vaan luvata julkisuutta tai jonkinlaista yhteistyösopimusta.
Jarkko tai Pali voittaa, luulen minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi woke ja sukupuolineutraali tuntuu olevan tärkeämpiä asioita kuin ne suunnitellut vaatteet.Voi voi, onko sedän tai tädin nyt vaikea käsittää tätä nykymuotia? Booneri, mikä boomeri.
Juurikin näin. Tuosta tietää, että on keski- ikäinen tai vanhempi, kun ei ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi woke ja sukupuolineutraali tuntuu olevan tärkeämpiä asioita kuin ne suunnitellut vaatteet.Voi voi, onko sedän tai tädin nyt vaikea käsittää tätä nykymuotia? Booneri, mikä boomeri.
Ai jaa, onko 36-vuotias jo boomeri?
T. kommentin kirjoittaja
Tuollaisen sarjan suurin ongelma on, että annetaan suunnittelijoiden kautta ymmärtää suurelle yleisölle, että muodin pitää näyttää omituiselta. Katsoja ei saa mitään selvää tekemisen tasosta, kun esitellään omituisesti roikkuvia mustia kangasriekaleita muutaman sekunnin ajan.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla oli kaksi spoilaajaa, älkää! Monesta ei varmaankaan ole kiva kuulla kuinka käy! Pitäs senverran kunnioittaa palsta-kavereita ettei pilaa odotusta. Kaikki eivät voi katsoa silloin kun se tulee! Nyt on muuten ollu melko asiallista keskustelua, se on KIVAA!
Tosiaan suomalaiset nuoret suunnittelijat ovat maailmalla kovassa kurssissa.
Niin ja hei vielä yks juttu! Ei pilkata buumereiksi tai miksikään muuksikaan! Mä olen jo 68v ja tykkään katsoa taitavia ja lahjakkaita nuoria, kannustaa tälläkin tavalla että menkää ja tehkää, älkää ottako itseenne pas*apuheita, antakaa palaa!
Ei muuten synnytetä uusia tähtiä kartalle!
Aikoinaan olin ite niin nynny etten uskonut itseeni ja kykyihini, jos näin saisi jollekki valettua luottamusta! Aika oli toinen mutta nyt...antakaa palaa!
Tässäpä harvinaisen yksinkertainen ihminen. Minä olin se, joka ekana tänne kirjoitti viläpä caps lockilla, että "SPOILER ALERT" ja kirjoitin siihen mietteeni kahdesta ekasta jaksosta. Nyt sinä idiootti olet mennyt poistamaan viestini. Etkö osaa englantia? 😂😂 Tuo varoitus tarkoittaa juuri, että kannattaa hypätä viesti yli, jos ei ole katsonut jaksoja. Täällä av:lla kannattaa ottaa kopiot omista viesteistään, kun tuollaiset idiootit toimivat noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla oli kaksi spoilaajaa, älkää! Monesta ei varmaankaan ole kiva kuulla kuinka käy! Pitäs senverran kunnioittaa palsta-kavereita ettei pilaa odotusta. Kaikki eivät voi katsoa silloin kun se tulee! Nyt on muuten ollu melko asiallista keskustelua, se on KIVAA!
Niin ja hei vielä yks juttu! Ei pilkata buumereiksi tai miksikään muuksikaan! Mä olen jo 68v ja tykkään katsoa taitavia ja lahjakkaita nuoria, kannustaa tälläkin tavalla että menkää ja tehkää, älkää ottako itseenne pas*apuheita, antakaa palaa!
Aikoinaan olin ite niin nynny etten uskonut itseeni ja kykyihini, jos näin saisi jollekki valettua luottamusta! Aika oli toinen mutta nyt...antakaa palaa!
Tässäpä harvinaisen yksinkertainen ihminen. Minä olin se, joka ekana tänne kirjoitti viläpä caps lockilla, että "SPOILER ALERT" ja kirjoitin siihen mietteeni kahdesta ekasta jaksosta. Nyt sinä idiootti olet mennyt poistamaan viestini. Etkö osaa englantia? 😂😂 Tuo varoitus tarkoittaa juuri, että kannattaa hypätä viesti yli, jos ei ole katsonut jaksoja. Täällä av:lla kannattaa ottaa kopiot omista viesteistään, kun tuollaiset idiootit toimivat noin.
Mistä sinä tiedät minkä takia ja kuka viestisi on poistanut? Oletko moderaattori?
Pyydettiin kokonaisuutta joka kuvastaa tekijää itseään, sitten se ei kelvannutkaan ja arvosteltiin jos housujen leveys ei miellyttänyt! Mutta kun piti asun kuvastaa omaa itseään niin jos leveät housut ei ole sitä niin miksi tuomarit vetää hernettä!? Ei tuomarit tajunnut itse koko juttua! Noloa tehtävänantoa kerralseen! Tuomarit erittäin huonoja tälläkin kertaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät minkä takia ja kuka viestisi on poistanut? Oletko moderaattori?
Ainakin tuo kirjoittaja oli viitannut kahteen spoilaajaan ja meitä oli juuri kaksi, jotka olimme kirjoittaneet "SPOILER ALERT". Ja kas kummaa, ne viestit kadonneet. Jokainen voi miettiä, miltä tuntuu kun itse on kirjoittanut kaikki mietteensä jostakin sarjasta ja joku toinen vain poistaa koko viestin ja vielä syyttää siitä, ettei kunnioita toisia palstalaisia koska muka spoilaa. Huh. Tuossa selkeä varoitus. Viestini oli asiallinen ja kehuin esim. Kaisaa. Kaisa on upea ja hän suunnitteli ihania vaatteita niiden kuvien perusteella, mitä näytettiin ja todella harmi, kun putosi. Onkin mukavaa, että mielipiteeni nyt sensuroitiin jonkin yksinkertaisen ihmisen takia, joka ei ymmärrä spoilausvaroitusta. 😂
Sama juttu muissakin ketjuissa. Jos yrittää olla huomaavainen ja laittaa oman viestinsä alkuun kohteliaasti ison spoilerimerkinnän, se ilmiannetaan paljon herkemmin kuin ennakkojaksoa käsittelevä viesti, jossa ei varoiteta spoilereista. Kummallista, mutta näin se usein menee. Spoiler-merkintä on niin näkyvä, että se jotenkin triggeröi ja on helppo ilmiantaa. Jotkut kun vastustavat ennakkojaksoja niin paljon. Sen takia en itse enää laita mitään näkyviä merkintöjä vaan puhun ihan suoraan uusista jaksoista siinä järjestyksessä kun ne katson. Ohis.
Vierailija kirjoitti:
Pyydettiin kokonaisuutta joka kuvastaa tekijää itseään, sitten se ei kelvannutkaan ja arvosteltiin jos housujen leveys ei miellyttänyt! Mutta kun piti asun kuvastaa omaa itseään niin jos leveät housut ei ole sitä niin miksi tuomarit vetää hernettä!? Ei tuomarit tajunnut itse koko juttua! Noloa tehtävänantoa kerralseen! Tuomarit erittäin huonoja tälläkin kertaa!
Ei.
Pyydettiin suunnitella ja toteuttaa asukokonaisuus, jolla kertoo tuomareille, keitä he ovat suunnittelijoina.
Katsoin juuri ekan jakson niin tuo minihamehan oli aivan kauhee! Minäkin olisin voinut ommella kankaanriekaleen yhteen ja jättää vähän pitsiä roikkumaan reiteen. Eikö muotiin kuulu, että jos alaosa on paljastava niin yläosa olisi peittävämpi? Siinä oli yläosakin pelkkä riekale. Suunnittelija vaikuttaa muuten ihan mielenkiintoiselta, että odotan häneltä kyllä paljon enemmän. Tykkäsin siitä berliinin punkkareiden innoittamasta asusta, luulin että olisi ollut kärjessä. Hienosti käytti vanhat farkut. Voittaja-asukin oli hyvä.