Sokerittomuus
Kyselen että onko ketään joka pitää ruokavaliota sokerittomana joko kokonaan tai melkein? Onko sellaista vaikea noudattaa?
Ajattelen että silloin sokeria/ makeutta saisi vain hunajasta tai kuivatuista hedelmistä.
keväällä olin viikon totaalisesti sokerittomana, eli en syönyt edes kuivattuja hedelmiä. Se oli aluksi aivan kamalaa, mutta lopussa olo oli aika hyvä. Mutta ajattelin että kannattaisiko ajatella tälläistä? Pitemmän päälle se voisi olla hyvä. Huomasin, että sokerittomalla ruokavaliolla saa olla aika tarkkana mitä syö.
Olisikohan tietoa asiaan liittyen?
Kommentit (3)
Sokerin lisäksi kannattaa vältellä muita tyhjiä hiilihydraatteja esim. fruktoosia (siis lisättyä fruktoosia, ei hedelmien itsensä sisältämää), valkoisia jauhoja ja kaikkea niistä leivottua. Lisäksi esim. potut eivät ole tosiaankaan mitään terveysruokaa.
Luotettavaa tutkimukseen (ei maatalouspoliikkaan) perustuvaa tietoa terveellisestä ruoasta:
http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/pyramids.html
Joo, kokemusta on. Pidän sokeritonta diettiä suoliston hiivanhäädön vuoksi. sitä pitäisi jatkaa n. 3 kk, että se tehoaisi.
Samalla pannassa on valkoiset vehnäjauhot, peruna ym. Alkuun otti aika koville, kun tuntui, ettei voi syödä mitään. Nyt on jo ihan ok.
Kuurin aikana ei kannata syödä edes hunajaa, tai jos on " pakko" , niin ei enempää kuin 1 tl päivässä..
Mikäli vältät sokeria muista syistä, hunaja ja kuivatut hedelmät on ok.
sitten olen lopulta päässyt tässä sokerittomuudessa alkuun,
ja se olikin karppauksessa. Aikaisemmin olin sivuja lukenut muttei oikein napannut kuin vasta nyt; eli nyt ymmärrän miksi ja milloin tulee makeanhimo. Eli kuten minulle vastattiin aikaisemmin että vähiilihydraattisella ruokavaliolla.