Miksi ihmiset tuijottaa mua? Mikä minussa on, että ne vaan toljottaa :O
Opiskelupaikassa huomasin, että yksi vanhempi naisopettaja vain toljotti ja jäi kiinni katsomisesta monta kertaa. Rautatieasemalla ihmiset tuijottaa. Joo olen pitkä mutta hei, en ole varmasti tämän valtakunnan pisin kuitenkaan 177cm.
Kertoka amulle nyt arvon toljottajat. Minkälaisia ihmisiä käännytte katsomaan ja tuijottamaan ja miksi?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Tilaa itsellesi netistä paita, jossa on teksti: "MITÄ VTTUA SÄ TUIJOTAT???"
No sitten vasta tuijotetaankin, sitä paitaa.
Jos ihmiset katsovat sinua ja hymyilevät, on kyse siitä että pitävät sinua standardisesti miellyttävän näköisenä... Ei siis mikään huono juttu.
Suomessa tulee kiinnitettyä huomiota jos joku on kivasti/tyylikkäästi pukeutunut. Sen verran rönttöistä on pukeutuminen täällä. En ole kyllä niin juntti että avoimesti töllöttäisin, ihailen vaivihkaa! Samoin jos jollain on hyvä kroppa/on kaunis. Kai olen aika visuaalinen ihminen ja muutenkin havainnoin paljon ympäristöäni.
Pohjois-Savossa toljottaa lähes kaikki kaduntallaajaat. Se on sellainen savolaisten oma harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmiset katsovat sinua ja hymyilevät, on kyse siitä että pitävät sinua standardisesti miellyttävän näköisenä... Ei siis mikään huono juttu.
Ai kauhia, minä hymyilen vaistomaisesti kaikille. Kuinkakohan moni on ottanut sen flirttailuna?
Oon 25 vuotias nainen ja kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta ja mulla on orastava päihdeongelma. Hitto että ahdisti kun sellainen pukumies tuijotti pitkään kaupassa ja tuli kaks kertaa samalle hyllylle ja vielä kassallakin katto. Tuli tosi likanen maanmatonen olo, sitä se varmaan katto et miten toi on noin resunen kun ite on nii fressi.
Taidan itse olla tuijottaja. Katselen mielelläni ihmisiä, siis ihan kaikenlaisia. Mielestäni ihmiset ovat mielenkiintoisia ja viehättäviä. Yritän toki olla tuijottamatta pitkään, mutta saatan katsella vilkuilemalla tai niin, ettei toinen huomaa. Jos katseet osuu yhteen, hymyilen.
En toljota. Joskus vilkuilen vähän, jos vähän matkan päässä on joku pitkä komistus. Ai niin, toljotan sittenkin! Sellaisia, jotka näyttävät ihan joltain tutultani. Jään miettimään, että onko kyseessä tuttuni vai sen kaksoisolento.
No eihän se suhun mitenkään liity jos ne tuijottaa. Niinhän ne tuijottajat aina tekee, sellasia ne vaan on, se on vaan joku niiden juttu.
Vierailija kirjoitti:
Taidan itse olla tuijottaja. Katselen mielelläni ihmisiä, siis ihan kaikenlaisia. Mielestäni ihmiset ovat mielenkiintoisia ja viehättäviä. Yritän toki olla tuijottamatta pitkään, mutta saatan katsella vilkuilemalla tai niin, ettei toinen huomaa. Jos katseet osuu yhteen, hymyilen.
Kunhan muistat, että katseiden kohtaaminen on merkki siitä, että älä tuijota enää kyseistä ihmistä. Hän on huomannut tuijotuksesi ja tuntee olonsa kiusalliseksi.
Maalla kaikki tuijottaa. Ahdistavaa.
Paskat sua kukaan tuijota trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän haluaisin tietää, että mikä minussa on hassua ja omituista??
No, esimerkiksi se pituutesi... Oletko noin muuten isokokoinen, voimailija tai ylipainoinen? Kookkaat naiset useimmiten herättävät huomiota. Vai oletko aivan nollakoon mallimitoissa? Sekin kääntää päitä.
Minä olen sporttisen hoikka ja naiseksi aika harteikas. Ai että jotenkin hävetti, kun yksi spurgu alkoi vislailemaan perääni ja huusi "hei tyttö, ootko uimari kun sulla on noin komeat hartiat". 😄
Mulle on muutama kaveri ja sisaruskin joskus sanonut, että kanssani on outoa kulkea kun "kaikki katsoo". En ollut aikaisemmin ajatellut koko asiaa, mutta olen alkanut sitten kiinnittämään asiaan huomiota ja joo, ei nyt sentään kaikki katso, mutta aika moni kyllä. Ja kääntävät sitten pään pois kun huomaavat, että huomasin.
Oletan olevani jotenkin karismaattinen sitten tai jotain, ainakin suvussani on useita karismaattisia henkilöitä ja minullekin on sanottu, että minulla on vahva aura/voimakas energia ja että olen jotenkin "näyttävä".
Tavallaan kyllä ikävä niitä aikoja kun kukaan ei ollut vielä sanonut minulle tuosta, enkä tiedostanut koko asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Oon 25 vuotias nainen ja kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta ja mulla on orastava päihdeongelma. Hitto että ahdisti kun sellainen pukumies tuijotti pitkään kaupassa ja tuli kaks kertaa samalle hyllylle ja vielä kassallakin katto. Tuli tosi likanen maanmatonen olo, sitä se varmaan katto et miten toi on noin resunen kun ite on nii fressi.
Saatoit muistuttaa jotain hänen tuttuaan eikä meinannut saada varmuutta asiasta. Tai ihan vaan joku mikälienuppivika jonka vuoksi tuijottelee. Alemmuudentunteeseen ei ole syytä.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku tuijottaa minua niin ajattelen, että olen niin upea ilmestys että toisen henki salpaantuu :)
Joo niin minäkin 🤭 että siinäs sitte ihailet 😅
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa mikä töllöttäviä ihmisiä vaivaa?? Joku ulkomaalainen kirjoitti aikoinaan lehtijutun kuinka suomessa töllötetään liikaa muualla se on epäkohteliasta.
Joo ei. Asuin ulkomailla eräässä maassa (Euroopassa), jossa ihmiset tuijottavat enemmän kuin koskaan Suomessa. Oikein mittailevat bussipysäkillä päästä jalkoihin. Typerä ulkomaalainen, ei tiedä mistä puhuu. Suomalaiset yleensä vilkaisevat kerran ja jatkavat matkaansa
En yhtään tiedä.
Muakin katsellaan vaikka mulla on punainen pellenenä päässä. Vai johtuuko se siitä että olen ihan h4lvetin itsevarma ja komea ja harhainen karvainen setämies,
Vierailija kirjoitti:
Minuakin aina toljotetaan ja hymyillään. Olen tehnyt sen johtopäätöksen, että olen jollain hassulla tavalla ruma. Siksi ihmiset on aina niin ystävällisiä ja vanhukset tulee juttelemaan, miehet hymyilee ja avaa ovia. Ne on ystävällisiä koska vaikutan varmaan ruman lisäksi jotenkin yksinkertaiselle reppanalle.
Jaa. On itseasiassa tutkittu juttu, että kauniille/ komeille ollaan kohteliaampia ja ystävällisempiä, kuin vähemmän kauniina/ komeina nähdyille.
Kun ajattelet ihmisten tuijottavan sinua, oletat kaikkien katseiden olevan tuijottamista. Kun lopetat tuon ajatusmallin niin tuijottajien määrä romahtaa.