Miksi ihmiset tuijottaa mua? Mikä minussa on, että ne vaan toljottaa :O
Opiskelupaikassa huomasin, että yksi vanhempi naisopettaja vain toljotti ja jäi kiinni katsomisesta monta kertaa. Rautatieasemalla ihmiset tuijottaa. Joo olen pitkä mutta hei, en ole varmasti tämän valtakunnan pisin kuitenkaan 177cm.
Kertoka amulle nyt arvon toljottajat. Minkälaisia ihmisiä käännytte katsomaan ja tuijottamaan ja miksi?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin aina toljotetaan ja hymyillään. Olen tehnyt sen johtopäätöksen, että olen jollain hassulla tavalla ruma. Siksi ihmiset on aina niin ystävällisiä ja vanhukset tulee juttelemaan, miehet hymyilee ja avaa ovia. Ne on ystävällisiä koska vaikutan varmaan ruman lisäksi jotenkin yksinkertaiselle reppanalle.
Ei johdu siitä, sulla on huono itseluottamus. Tuollainen johtuu siitä, että sinua pidetään jostakin syystä turvallisena lähestyä.
Ottaisin kohteliaisuutena. Sinussa on jotakin, mistä ihmiset pitävät.
Jos joku tuijottaa minua niin ajattelen, että olen niin upea ilmestys että toisen henki salpaantuu :)
Tilaa itsellesi netistä paita, jossa on teksti: "MITÄ VTTUA SÄ TUIJOTAT???"
Ehkä vaan luulet, että tuijottavat. Jos olet todella kaunis niin ehkä siksi katselevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tuijotatte ja töllötätte, koska jos ette sitä tekisi, ette huomaisi muittenkaan niin tekevän.
Huomaatko jos sinua seurataan pimeällä kujalla, vai kieltäydytkö huomaamasta? Ihmisen ei ole hyvä tukahduttaa vaistojaan. Vaistoihin kuuluu myös havainnointi siitä, kuinka joku joskus tarkkailee. Sen huomaaminen voi äärimmäisessä tilanteessa jopa pelastaa hengen.
Joo mietin kans, että tuijotanko minä sitten ihmisiä niin, että ne sen takia toljottaa takaisin. Mutta ei, kun siis saatan huomata vaikka sivusilmällä että jonkun pää vaan kääntyy ja kääntyy ja sitten jää siihen. Ja kun vilkaisen, että mitähän se kattoo niin jep, minua :O
Vierailija kirjoitti:
Minuakin aina toljotetaan ja hymyillään. Olen tehnyt sen johtopäätöksen, että olen jollain hassulla tavalla ruma. Siksi ihmiset on aina niin ystävällisiä ja vanhukset tulee juttelemaan, miehet hymyilee ja avaa ovia. Ne on ystävällisiä koska vaikutan varmaan ruman lisäksi jotenkin yksinkertaiselle reppanalle.
Jos miehet hymyilee ja ovia avaa, kuvittelisin sinun olevan viehättävä.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa mikä töllöttäviä ihmisiä vaivaa?? Joku ulkomaalainen kirjoitti aikoinaan lehtijutun kuinka suomessa töllötetään liikaa muualla se on epäkohteliasta.
Kiinalaiset ovat kyllä vielä pahempia tuijottajia.
Mutta jäin kyllä kerran katsomaan yhtä nuorta tyttöä paikallisjunassa kun se istu siinä ja harjasi hiuksiaan ja asetteli vaatteitaan ja oli jotenkin niin huolellinen siinä hommassa ja oli myös ihan nätti. Mietin, että mihinkähän se on menossa.
Tää tuntemus, että ihmiset tuijottaa voi olla myös sairauden oire. Jos koet katseen hetkellisen pysähdyksen suhun tuijotukseksi..niin ei tule olemaan helppoa. En jaksa normiarjessa paljon kiinnostua katsooko joku minua vai ei... Harvemmin haen itse ihmisten katsekontaktia jossakin aamubussissa tai kaupassa kulkiessa, on vähän muutakin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Tämän haluaisin tietää, että mikä minussa on hassua ja omituista??
No, esimerkiksi se pituutesi... Oletko noin muuten isokokoinen, voimailija tai ylipainoinen? Kookkaat naiset useimmiten herättävät huomiota. Vai oletko aivan nollakoon mallimitoissa? Sekin kääntää päitä.
Sitä näkee, mitä haluaa nähdä. Kiinnität huomiota muihin, joten huomaat jokaisen pienen vilkauksenkin.
Harvalla ihan oikeasti kiinnostaa muut kuin itsensä eikä täten muiden touhuja tule edes rekisteröityä...
Jos eivät erota oletko mies vai nainen. Tosin opettajasi näki naamasi. Puhutko itseksesi?
Vierailija kirjoitti:
Harva oikeasti tuijottamalla tuijottaa. On normaalia katsella ympäristön ihmisiä, mutta huonoitsetuntoiset ottaa sen toljottamisena.
Vainoharhaista se on jo, jos luulee että kaikki toljottaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse tuijotatte ja töllötätte, koska jos ette sitä tekisi, ette huomaisi muittenkaan niin tekevän.
Kyllä tuijottamisen huomaa. Vilkuilu ja tuijotus on eri asioita.
Ihan syrjäsilmällä voi huomata jos joku on kääntynyt sinuun päin. Ja kun sitten itse vilkaisee, niin tuijottaja on jähmettynyt paikoilleen. Vilkaiset uudelleen ja tuijottaja on edelleen samassa asennossa ja ilmeessä.
Tuijottaminen on rumaa. Kyllä monen pitäisi sen jo tietää.
Minuakin tuijotetaan, koen sen hiukan kiusallisena.
Ihmiset kyllä antavat positiivista palautetta, kuten kauniit silmät tai hieno tyyli. Mutta silti se tuntuu vähän epämukavalta, itse vältän tuijottamista. Vilkaista voi, mutta pitkään katsominen on jo epäkohteliasta.
Tee jotain hassua. Jos tuijottaja ei reagoi mitenkään, hän ei oikeasti katso sinua, vaan ainoastaan sinne suuntaan, missä olet. Tai silmät ovat vain pysähtyneet sinuun, mutta ajatukset ovat muualla.
Mua ärsyttää niin tuijottavat lapset... Siis sellaset oikein möllöttävät.. pidän heitä vähän yksinkertaisina. Suu auki ja silmät lasittuneina.
Huomion kiinnittää jos jollain on hyvin itselleen sopivat vaatteet, hiukset, värit, tyyli kokonaisuutena. Myös jos tyyli on erikoinen. Saatat olla myös muutenkin hyvännäköinen tai sitten erikoisen näköinen. Joka tapauksessa kokonaisuutesi on varmaan jotain tapaa huomion herättävä. Talvella siihen ei edes tarvita erityisen paljon kun kaikki näyttää harmaalta.
Huomaatko jos sinua seurataan pimeällä kujalla, vai kieltäydytkö huomaamasta? Ihmisen ei ole hyvä tukahduttaa vaistojaan. Vaistoihin kuuluu myös havainnointi siitä, kuinka joku joskus tarkkailee. Sen huomaaminen voi äärimmäisessä tilanteessa jopa pelastaa hengen.