Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut näyttää alipainoisina todella kärsiviltä, mutta toiset hyvinvoivilta?

Vierailija
19.01.2023 |

Esim. kun vertaa Jacinda Ardenia, 42v Uuden seellannin pääministeriä vaikka sanna Mariniin tai muihin hyvin hoikkiin muta melko hyvännäköisiin, miksi on näin? Monilla muilla olen huomannut saman. Toiset näyttää supermalleilta, toisilla taas naama roikkuu, jänteet ja luut tulee esiin, näyttää tosi pahalta. Eikä ikä ole se tekijä, 42 on vielä tosi nuori.
OUTOA

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan tähän hevosvertaus: hevosia on monella eri rakenteella ja kaikki ne ok. Mieti vaikka suomenhevosta ja arabialaista: jos suomenhevonen painaa keskiverto arabialaisen verran, on suomenhevonen nälkiintyneen ja kärsivän näköinen. Jos taas suomenhevosem paino on rodulle tyypillinen, se näyttää vahvalta ja sopusuhtaiselta. Ihmisiäkin on erirakenteella, mutta sitä ei saa sanoa vaan kaikille sovelletaan samaa painotaulukkoa.

Vierailija
2/29 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten vartalot ovat erilaisia. Toisilla paino jakautuu tasaisemmin vartaloon, eikä esimerkiksi pieni ylipaino näy heissä lainkaan. Toiset taas näyttävät saman pituisena ja painoisena selvästi ylipainoisilta. Sama pätee siellä painoindeksin toisessa päässä. Toisilla on vartalo luonnostaan tiimalasin mallinen, toisilla rasva kertyy vatsaan ja lanteille ja jotkut ovat luonnostaan androgyynimäisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähtökohta on kylläkin se, että kaikki alipainoiset näyttää kärsiviltä.

Ei niistä saa hyvännäköistä, vaikka kuinka kuvittelisi silmät kiinni.

Vierailija
4/29 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumiinrakenne tietenkin vaikuttaa ja se, minkä verran kehossa on lihasmassaa. Toisekseen on aivan eri olla päätyä alipainoon (ja pitää sitä yllä) huonoilla elämäntavoilla tai sairastumisella kuin terveellisillä ruualla, liikunnalla ja muutenkin hyvillä elämäntavoilla.

Vierailija
5/29 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samahan se on ylipainonkin kanssa. Enemmän taitaa olla kyse siitä, kuinka ihminen kantaa itsensä.

Vierailija
6/29 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä Jacinda Ardernkaan ole todellakaan mitenkään pahannäköinen. Hän saattaa olla vain "rypistyvämpää" sorttia, ja näyttäisi samalta isompikokoisenakin.

Vierailija
7/29 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samahan se on ylipainonkin kanssa. Enemmän taitaa olla kyse siitä, kuinka ihminen kantaa itsensä.

Paitsi että usea ylipainoinen voi näyttää seksikkäältä, kun kantaa ylpeästi kilonsa.

Laihoista ei valitettavasti pysty näin sanomaan.

Vierailija
8/29 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että usea ylipainoinen voi näyttää seksikkäältä, kun kantaa ylpeästi kilonsa.

Laihat nyt ovat seksikkäitä muutenkin, ei tarvitse mitenkään erityisesti kanniskella itseään.

Vierailija
9/29 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihat nyt ovat seksikkäitä muutenkin, ei tarvitse mitenkään erityisesti kanniskella itseään.

Heh, no nyt tuli päivän aivopieru! :D

Turhaan sä kipuilet tuota vastaan, fakta kun on, että laiha, rimpula nainen ei ole yhtään seksikäs.

Joo, kyllä jotkut tykkää lisäksi pikkupojistakin, niin niille tuollaiset on kyllä kuuminta hottia myös.

Mutta normaalit ihmiset eivät tykkää.

Vierailija
10/29 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievän ylipainon kanssa on sama. Olen ylipainoinen, mutta en näytä siltä.

Vaaka näyttää hurjia numeroita, mutta ihmiset ovat sitä mieltä ettei yhtään ole liikaa.

Lääkäri sanoi että "sulla on painavat luut".

Vierailija
11/29 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika outoa haukkua naisia taas ulkonäöstä, mutta muut arvot eivät tule esille? Miksi vain naisia haukutaan ulkonäöstä? Elämä muuttunut tähän ulkonäköön ja pinnallisiin arvoihin, mutta sisäisiä arvoja ei nähdä? Naisia on haukuttu kautta aikojen ym. Aikoinaan naiset lähetettiin  Seilin saarelle, jos mies kyllästyy, siihen riitti aikoinaan, jos mies vain sanoo, että nainen on hullu ym. Monet naiset kärsivät tästä aikoinaan. Ja sama asia jatkuu vieläkin, että naisen ulkonäköä arvostellaan ym. Eivät toki joudu enää saarelle. Mutta muoti maailma muuttunut niin kaupalliseksi, että naisen pitää näyttää aina nuorelta, ei saa olla ryppyjä edes, kun vanhenee? Minusta me kaikki saamme vanheta ja tulla ryppyjä ym. Muotimaailma keksinyt ns. "hyvän kaupallisuuden" ettei enää saa olla vanhan näköinen enää? Kun se vanhuus kuuluu ilman muuta elämiseen, rypyt ym. kuuluu elämään. Ja sisäinen kauneus ei toki ole enää markkinoiden kannalta hyvä arvo? 

Vierailija
12/29 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas tämä Uuden Seelannin pääministeri on kaunis nainen. Erityisesti ihailen hänen klassista, aina viimeisen päälle tyylikästä ja yksityiskohdilla huoliteltua pukeutumistaan. Myös Viron pääministerillä on samantyylisiä vaatteita.

Vierailija
13/29 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvojen luusto luo tuen kudoksille. Ardernilla on heikko alaleuka ja kapeat kasvot, joissa ns. valahtaminen näkyy helpommin. Myös UV-säteily vaikuttaa, tuolla Australia/Uusi-Seelanti -sektorilla rypistytään nopeammin kuin täällä pimeässä pohjolassa.

Vierailija
14/29 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on luonnostaan hoikkarakenteinen? Minä olen kahden kilon päässä alipainosta enkä näytä ollenkaan riutuneelta, kasvot on kiinteät ja rypyttömät ja näytän ikäistäni nuoremmalta. Olen aina ollut hoikka, ja laihana en pidä itseäni tässä painossa, kun takapuoli on pyöreä ja rinnatkin keskikokoiset (65D).

N42

Vierailija
15/29 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on luonnostaan hoikkarakenteinen? Minä olen kahden kilon päässä alipainosta enkä näytä ollenkaan riutuneelta, kasvot on kiinteät ja rypyttömät ja näytän ikäistäni nuoremmalta. Olen aina ollut hoikka, ja laihana en pidä itseäni tässä painossa, kun takapuoli on pyöreä ja rinnatkin keskikokoiset (65D).

N42

Kuva ois kiva. :P

Vierailija
16/29 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä ihminen näyttää laihanakin isommalta kuin kanssasisaret. Myös rasvan jakautuminen vaikuttaa. 

Vierailija
17/29 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumiinrakenne. Minä olen 158cm ja painaessani 67 kg kuulin valitusta siitä, kuinka laiha olen, posket uskomattoman lommolla jne. Nyt 78kg painavana olen todella sopusuhtainen. Olen siis todella roteva, 115cm hartiat esimerkiksi.

Vierailija
18/29 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että osaksi kyse on myös siitä, että laihempana tuntee olonsa paremmaksi, kun näkee muiden reaktiot ja miltä kuvista näyttää. 

Vierailija
19/29 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen (ihan mutu), että ihmisillä vaan on eri se ns. luontainen paino, mikä itselle on hyvä. Toiset on hoikempia kuin toiset.  Tämä ei ole mikään lihavuudenpuolustus, mutta esim. itse olen bmi 22 nainen ja jo bmi:ssä 21 näytän aika riutuneelta ja mulle huomautellaan, että olen liian laiha jne. Toinen taas voi olla bmi19, eikä näytä yhtään riutuneelta tai liian laihalta. Joku siinä on.

Siksi ärsyttää nämä yksinkertaiset palstajannut, ketkä on sitä mieltä, että kaikki naiset näyttää hyvältä vain bmi:ssä 19, kun oikeasti vain tietyt naiset näyttää hyvältä silloin. Itse asiassa mulla on ollut eniten vientiä sellaisina aikoina, kun olen ollut vähän pyöreämmässä kunnossa, siis tyyliin bmi 23,5, eli mulle vaan sopii paremmin se, etten ole ihan laiha ja menee vissiin oikeisiin paikkoihin rasva (mm. rintoihin ja kasvot on kauniimmat, kun on rasvaakin kropassa).

Vierailija
20/29 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että osaksi kyse on myös siitä, että laihempana tuntee olonsa paremmaksi, kun näkee muiden reaktiot ja miltä kuvista näyttää. 

Ei se ihan noinkaan yksinkertaista ole. Esim. mulla, jos laihdun, niin rinnoista tulee sellaiset roikkuvat nahkasäkit, naama näyttää ryppyiseltä ja riutuneelta. Ei se itsetuntoa hivele. Yleensä laihdun aina silloin, kun mulla menee jotenkin keskimääräistä huonommin tai on jotenkin keskimääräistä rankempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän