Keitättekö kahvinne kahvipavuista vai juotteko ripulijauhekahvia?
Juon ainoastaan kahvipavuista valmistettua kahvia koska silloin se jauhetaan tuoreena juuri ennen juontia.
Tärkein kysymys kaupassa onkin är det vara för espresso eller café créme.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Mistä luulet esimerkiksi sen juhla mokan tehdyn?Myös kahvipavuista. Kaikilla ei ole myllyä kahvipapujen hienontamiseen.
Juhla mokka on ripulivettä. Vastajauhetussa kahvissa on sitä paitsi enemmän makua kuin myös antioksidantteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä luulet esimerkiksi sen juhla mokan tehdyn?Myös kahvipavuista. Kaikilla ei ole myllyä kahvipapujen hienontamiseen.
Juhla mokka on ripulivettä. Vastajauhetussa kahvissa on sitä paitsi enemmän makua kuin myös antioksidantteja.
Ripulit on housuissas. Juo sinä mitä haluat niin me muutkin teemme.
Nykyään jauhan pavuista, keitto tapahtuu mokkapannulla. Hieman kalliimmaksi se tulee kuin kultakatriinoiden juominen, mutta hyvä kahvi on itselleni niitä pieniä arjen iloja, mistä voi hieman maksaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei poista sitä tosiasiaa että kahvia sekin on kuin sun just jauhetut pavut.
Pavuista jauhan. Maku tosiaan on paljon parempi.
Vierailija kirjoitti:
Myllyt maksaa tosi vähän noin 40€ ylöspäin. Mulla 60€ sähkömylly ja pavuista tulee jauhettua joka aamu tuoreet kahvit.
Kyllä. Juomme 80% arabica ja 20% robusta papuja. Ovat todella hyviä. Tällä hetkellä kahvikupissa tuota testivoittajaa https://testaajat.com/parhaat-kahvipavut/ Myös ulkomaan reissuilta tuodaan kahvia papuina.
Vähän riippuu. En arkena ainakaan pavuista, koska herään niin paljon ennen muita ja jauhamiskone on kovaääninen. Minulla on kapselikeitin, pressopannu ja kahvinkeitin. Valmistan kahvia lähinnä fiiliksestä riippuen millon milläkin. Kiireessä usein tulee valittua kapselikeitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei poista sitä tosiasiaa että kahvia sekin on kuin sun just jauhetut pavut.
WT-porukka juo kahvia jauheesta. Kahvipapujen käyttö kertoo korkeasta status asemasta samalla tavalla kuin kivitalo on Aallon kylterin statussymboli.
Minä kyllä kasvatan itse kahvini ja sivettikissani. Oletteko te ihan sivistymättömiä?
Kyllä kannattaa jauhaa pavut itse ja juoda laadukasta kahvia eikä kurapaskaa. Ap on ihan oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kannattaa jauhaa pavut itse ja juoda laadukasta kahvia eikä kurapaskaa. Ap on ihan oikeassa.
Komppaan myös ap:ta. Juhlamokka närästää
Parhaimmat kahvini olen juonut Lapin erämaissa samoillessa, kun Olawi Perkiömäki keitti kunnon nokipannukahvit.
N67
Tavallisesta jauhetusta kahvista. En osta sellaista, jossa on ripulia seassa.
Hienoa, ap. Olet sitten niin kutsuttu parempi ihminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komppaan myös ap:ta. Juhlamokka närästää
Närästää sen takia, että se on vaaleapaahtoista ja jätetty liian laihaksi. Kokeile tummempia paahtoja, ne ei närästä. Kokemuksesta tuo.
Ripuli tulee siitä, että olet olevinaan viisauksissasi ladannut keittimen jo illalla valmiiksi. Siellä se vesi on muhinut säiliössä yön yli eli on liian lämmennyttä ja kerännyt bakteereja ym kivaa. Kokeile seuraavan kerran juuri hanasta otettua kylmää vettä.
Vierailija kirjoitti:
Ripuli tulee siitä, että olet olevinaan viisauksissasi ladannut keittimen jo illalla valmiiksi. Siellä se vesi on muhinut säiliössä yön yli eli on liian lämmennyttä ja kerännyt bakteereja ym kivaa. Kokeile seuraavan kerran juuri hanasta otettua kylmää vettä.
Hanavedessä ei kasva mikään 12h, koska siinä klooria.