KOKOOMUSTA kannattava rikas vuoristoneuvos valittaa, että saa käteen VAIN 26 000€ KUUKAUDESSA!
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009332891.html
Tämä on yksi niitä, joka lähti veronmaksua karkuun Portugaliin kun laissa oli porsaanreikä joka myöhemmin tukittiin ja nyt valittaa, että SAA VAIN 26 000€/kk tekemättä mitään. Tuollaisia summia ei tavallinen niskalimassa töitä tekevä ihminen näe muuta kuin haaveissa.
Mitä mieltä olette tästä Kokoomuksen kannattaja joukosta?
Kommentit (712)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on jälleen hyvä esimerkki siitä, kuinka pihalla eliittimme on tavallisen ihmisen arjesta. Ei kukaan täyspäinen ihminen mene mediaan valittamaan, ettei saa kuukaudessa käteen kuin sen verran, mitä normaalia parempituloinen duunari saa koko vuotena. Vielä kehtaa nillittää siitä, kun hänen veropakolaisuutensa porsaanreijät tukittiin. Kuvitteliko se ihan tosissaan saavansa kansalta myötätuntoa "vaikeaan" tilanteeseensa???
Olisitko itse tyytyväinen maksaessa 56% veroja? Et olisi mutta tämän miehen pitäisi olla koska hän tienaa kuitenkin tosi paljon? Mikä logiikka?
Eihän hän oikeasti maksa senttiäkään veroa, vai onko työttömätkin mielestäsi veronmaksajia?
Hänen mielestään: "Ehdottomasti olen hyvätuloinen, mutta oli minkälaiset tulot tahansa, pidän sitä epäoikeudenmukaisena, jos mennään yli 50:n prosentin. Tässä on kyse siitä, että jos saat tonnin palkkaa, et saa siitä kuin 400 käteen. Onko se oikein?"
Se varmaan olisi sitten hänen mielestään oikein, että hänen bruttoeläke pienennettäisiin tonniin ja hän saisi siitä 1000€ käteen.
Eläke Ei ole tuki kuten työttömyyskorvaus on.
Ok, siis työttömyyskorvauksesta ei makseta veroa? Ja ansiosidonnaiseen päivärahaan ei vaikuta kuinka paljon on tehnyt työtä ja ansainnut?
Jostain syystä minun korvauksiin kuitenkin vaikuttivat työajan palkat ja veroakin joudun maksamaan! Ja veroprosenttikin on suurempi kuin saman suuruisilla palkkatuloilla.
Enkö minäkin ole veronmaksaja, kun olen tienannut tämän ansiosidonnaisen tekemällä työtä?
Vierailija kirjoitti:
Kommunistit vauhdissa:D Jos joku tienaa hyvin niin kaikki pitäisi sosialisoida pummeille. Ei ihme, että rikkaat muuttavat Suomesta pois. Onneksi kokoomus on suosituin puolue
Suomi on nämä rikkaatkin rikastuttanut ja saaneet ilmaisen koulutuksen yms. Mutta muuttakaa vaan kokoomuksen kannattajat muualle, jos siltä tuntuu. Ehkä löydätte paremman elämän jossain muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommunistit vauhdissa:D Jos joku tienaa hyvin niin kaikki pitäisi sosialisoida pummeille. Ei ihme, että rikkaat muuttavat Suomesta pois. Onneksi kokoomus on suosituin puolue
Suomi on nämä rikkaatkin rikastuttanut ja saaneet ilmaisen koulutuksen yms. Mutta muuttakaa vaan kokoomuksen kannattajat muualle, jos siltä tuntuu. Ehkä löydätte paremman elämän jossain muualla.
"9-vuotinen perusopetus maksoi vuonna 2020 keskimäärin 9 597 euroa"
Eli peruskoulu kuitattu tällä herralla 1/3 KUUKAUDEN veroilla....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei me tienataan tällä!
Jospa maksetaan kaikille eläkeläisille 60 000€/kk, jolloin saamme valtavat summat verotuloja!!!
Olen sitä mieltä, että kenenkään ei kuuluisi maksaa tuloistaan yli 50% veroa. Ei vaikka tienaisi mitä.
T. köyhä, 1624 e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei me tienataan tällä!
Jospa maksetaan kaikille eläkeläisille 60 000€/kk, jolloin saamme valtavat summat verotuloja!!!
ME ei makseta eläkeläisille (paitsi takuueläkkeen saajille). https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/tyoelakkeide…
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että kenenkään ei kuuluisi maksaa tuloistaan yli 50% veroa. Ei vaikka tienaisi mitä.
T. köyhä, 1624 e/kk.
minä taas olen sitä mieltä että kolmannes olisi hyvä katto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei me tienataan tällä!
Sinä tuskin maksat edes omaa osuuttasi julkishallinnon menoista, saati muiden kuluja.
Mielestäni progressiivinen verotus suomessa on reilu. Vaikka veroprosentti olisi yli 50%, mutta jos käteen jää kymmeniä tuhansia per kuukausi, niin kyllä sillä pitäisi toimeen tulla. Suomessa on nähty hyvääksi verottaa rikkailta enemmän. Olen samaa mieltä, että ne joilla on varaa, voivat maksaa yhteiseen pussiin enemmän.
Kuitenkin käteen jäävä summa ratkaisee ja sitä ongelmaa ei rikkailla suomessakaan ole. Ahneuksissaan vaan aina tahtoisivat enemmän ja enemmän.
Kokoomus oli hallituksessa kun raippavero ja solidaarisuusvero asetettiin. Miten jonkun mielestä kokoomus on vuorineuvosten puolella? Minusta jo yli muutaman tonnin eläke on ihan naurettavan iso mutta se on osa tätä eläkejärjestelmää että palkasta maksetaan eläkettä ja jos on päässyt miljoonatuloille niin on maksanut myös veroja ja eläkemaksuja aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni progressiivinen verotus suomessa on reilu. Vaikka veroprosentti olisi yli 50%, mutta jos käteen jää kymmeniä tuhansia per kuukausi, niin kyllä sillä pitäisi toimeen tulla. Suomessa on nähty hyvääksi verottaa rikkailta enemmän. Olen samaa mieltä, että ne joilla on varaa, voivat maksaa yhteiseen pussiin enemmän.
Kuitenkin käteen jäävä summa ratkaisee ja sitä ongelmaa ei rikkailla suomessakaan ole. Ahneuksissaan vaan aina tahtoisivat enemmän ja enemmän.
Ei todellakaan ole reilu. Kyllähän sillä tulee TOIMEEN, siitä ei ole kyse vaan kyse on siitä kuinka suuren osuuden sinun tuloistasi on oikein ryöstää muiden käytettäväksi ja yli puolet ei ole koskaan kohtuullista.
Kyllähän progressiivinen verotus on epäreilua ja raskasta niille, jotka ovat taistelleet itse itsensä hyville ansioille esimerkiksi kouluttautumalla vastuulliseen tehtävään, vaikkapa lääkäriksi. Demareille jos antaa vapaat kädet, tietää aina mistä ne löytää: taskuistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei me tienataan tällä!
ME ei makseta eläkeläisille (paitsi takuueläkkeen saajille). https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/tyoelakkeide…
Kyllä me maksetaan 80% kaikkien vanhuuseläkeloisten eläkkeestä.
Onhan tuo veropakolaisuus tyhmää,mutta onhan sekin älytöntä että palkasta jää 40%käteen.Joku kohtuus siihenkin.Megatuloilla toki varaa maksaakin veroja,mutta esim. 80k-200k tienaavat varsinkin on aika ikävässä tilanteessa.Jos on asunnot ja autot (mikä noilla tuloilla pitää saada viimeisenpäälle) niin ei jää ylimääräistä juurikaan.Kyllä työnteon pitää kannattaa ja jos ylenee uralla niin pitää siitä palkasta jäädä enemmän käteenkin.Isojen palkkojen verotuksessa olen kyllä Kokoomuuksen linjalla,vaikken muuten olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän progressiivinen verotus on epäreilua ja raskasta niille, jotka ovat taistelleet itse itsensä hyville ansioille esimerkiksi kouluttautumalla vastuulliseen tehtävään, vaikkapa lääkäriksi. Demareille jos antaa vapaat kädet, tietää aina mistä ne löytää: taskuistaan.
Minä olen esimerkiksi vähentänyt työn tekemistä ja jättänyt ylennyksiä ottamatta juurikin verotuksen takia. Ei ole mitään tolkkua enää kun minullakin jokaisesta lisäeurosta 60% menee kankkulan kaivoon. Ja minä en edes ole mikään ökypalkkalainen vaan palkka on karvan verran alle 6000 kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen esimerkiksi vähentänyt työn tekemistä ja jättänyt ylennyksiä ottamatta juurikin verotuksen takia. Ei ole mitään tolkkua enää kun minullakin jokaisesta lisäeurosta 60% menee kankkulan kaivoon. Ja minä en edes ole mikään ökypalkkalainen vaan palkka on karvan verran alle 6000 kuussa.
Vähän sama. Olisi pitänyt jotenkin päästä tuonne todella vihreälle oksalle jotta ylenemisestä olisi hyötyä. Sitten ei ole väliä miten suorittaa. Esimerkiksi tuo Sakari Tamminenhan ajoi Suomen Rautaruukin SSAB:n syliin ja nauroi koko matkan pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaas paljonko tuollaiset maksaa veroja loisijoille. Ei Uunot ymmärrä, mistä se raha sinne kotisohvalle tulee.
Suurin tulonlähde julkiselle sektorille on kaikkea muuta kuin Portugalissa loisivat vuorineuvokset. Nuo verot ovat sellaisia, jotka liittyvät Suomessa ostettuihin tuotteisiin (arvonlisävero) ja Suomessa tienattuihin palkkatuloihin (valtion tulovero, kunnallisvero). Niitä maksavat suurimmalta osalta aivan muut ihmiset kuin ne, jotka harrastavat veronkiertoa elämäntyökseen.
Kerrotko miksi annat ymmärtää että kyseinen henkilä harrastaa veronkiertoa? ja eiköhän henkilö joka maksaa jo tuloistaan 30 k€ veroja kuukaudessa maksa niitä veroja PALJON enemmän kuin pienituloinen maksaa vuodessa VAIKKA alvitkin huomioitaisiin. Ja itseasiassa todennäköisesti tämä henkilö maksaa paljon enemmän niitä alvejakin kuukausittain.
Hän elää yhteiskunnan tuella. Ymmärrätkö sitä? Vähän kuin hän olisi nyt peruspäivärahalla ja saisi 60 000e peruspäivärahaa kuukaudessa ja nyt valittaisi kun siitä maksaa isot verot. Ja sinä täällä intät ihan kuin hän tekisi jotain palvelusta antamalla takaisin osan veronmaksajilta ja rahastoilta saaduista rahoistaan. Hän ei tienaa mitään vaan saa eläkealmuja joista osan palauttaa takaisin.
Hän on kuule ne eläkemaksunsa maksanut aikanaan joista tuo eläke nyt maksetaan. Eli ihan omia rahojaan saa, joista sitten verokarhu nappaa reippaasti yli puolet.
No jo on. On se kumma kun minulle maksetaan pientä työeläkettä niin minä olen loiseläjä ja elän muiden rahoilla, mutta kun jollekin maksetaan kymmeniä kertoja enemmän sitä samaa rahaa niin nehän muuttuu sen henkilön rahoiksi! Miten paljon sitä järjestelmää pitää kupata, että tämä käänne tapahtuu?! Ihmeellistä kun minä en ole mikään veronmaksaja ja hän on sitten oikein pelastava enkeli!
Tämä! Olen myös huomannut joillain palstan miehillä samaa kokoomus mentaliteettiä, että köyhiä kyykytetään ja rikkaita suositaan. Vaikka eihän siinä järkeä ole, mutta tässäkin näkee vaan sen rahan palvonnan vaarat! Ei oo turhaan raamatussakin varoiteltu rikkauden vaaroista.
Normaali empaattinen ihminen sympatiseeraa vähävaraisia eikä oo kylmäkiskoinen.
No mono vähävarainen on ihan itse sössinyt asiansa omilla valinnoillaan, joten ei kauheasti jaksa kuunnella sitä vinkumista.
Terveydelliset tai älylliset haasteet saatika se mihin yhteiskuntaluokkaan syntyy ei ole oma valinta.
Suomessa kyllä pääsee ainakin keskituloiseksi jos yhtään viitsii yrittää. Ilmainen korkeakoulutus, jota monet duunariperheiden lapset eivät sitten edes hanki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei me tienataan tällä!
Sinä tuskin maksat edes omaa osuuttasi julkishallinnon menoista, saati muiden kuluja.
En maksamaan tällä hetkellä, mutta se ei ole keskustelun aihe. Tällä hetkellä saan ansiosidonnaista hieman yli 3 000€/kk, töissä ollessa varmasti maksoin osuuteni!
Silloin varmaan myös työeläkemaksuille asetetaan katto?