Minkä kokoinen on mielestäsi iso kaksio?
Jos puhutaan isosta kaksiosta, montako neliömetriä siinä mielestäsi silloin on?
Kommentit (76)
Iso kaksio on 50-60m yli 60m ovat jo kolmioita.
Yli 55 neliötä on selkeästi tilava kaksio.
Vierailija kirjoitti:
Mulla 59m2 ja on kaiketi nykymittapuulla iso. Ja onkin tosi hyvän kokoinen
Minulla on ollut 60m2 kaksio ja se on suunnilleen minimikoko jolla asunnon saa toimivaksi kun halutaan joka huoneeseen sekä keittiöön ovet jotka pitävät äänet ja käryt siellä missä kuuluukin.
Siinä oli oikea makuuhuone johon mahtui parisängyn lisäksi vaatekaappi ja pieni työpöytä, oikea keittiö jossa oli tilaa pienelle pöydällekin ja oikea kylppäri johon sai täysikokoisen pesukoneen ja kuivausrummun sekä olohuone joka tuntui sinkun kalustuksella jopa väljältä.
Tilaa oli sen verran että jopa tyttöystävän muutettua sinne asumaan pysyttiin yhdessä se puoli vuotta että todettiin homman toimivan ja uskallettiin muuttaa yhdessä isompaan.
Vierailija kirjoitti:
Pieni kaksio alle 52 neliömetriä
Keskikokoinen kaksio 52-60 neliömetriä
Iso kaksio yli 60 neliömetriä
Pohja vaikuttaa paljon, mutta noin karkeasti miellän omassa päässäni näin.
Et selkeesti tiedä kaksioista mitään. Ei ole edes olemassa mitään yli 60m kaksioita ainakaan nykytuotannossa
Vierailija kirjoitti:
Iso kaksio on 50-60m yli 60m ovat jo kolmioita.
Ootpas sä ahtaissa koirankopeissa tottunut asumaan.
Jos joku sanoisi minulle asuvansa isossa kaksiossa, uskoisin sen olevan lähempänä 60 neliötä kuin 50 neliötä.
Vierailija kirjoitti:
Asuin aikoinaan kaksiossa jossa oli neliöitä 59. Se oli iso mielestäni.
Meillä on nykyisessä noin 60 myös. + sauna ja terassi ja varastot. Ei iso mutta sopiva. Asuin kerran asunnossa jossa oli isohko makkari ja keittiö ja tosi iso olohuone. Oli purettu pari väliseinää pois ja sadan nelliön kaksiohan se sitten oli.
Vierailija kirjoitti:
54 neliötä vähintään
Avokeittiöllä riittävä piti vielä sanoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et selkeesti tiedä kaksioista mitään. Ei ole edes olemassa mitään yli 60m kaksioita ainakaan nykytuotannossa
Hyvä huumori vastaus :D
Oikotie antaa kriteereillä 2h, valmistusvuosi vähintään 2000 ja tilavuus vähintään 60 neliötä, tuloksia 600 koko Suomessa. Olin juuri äskettäin yhtä 66 neliöistä uudehkoa kaksiota katsomassakin.
Näppituntumalta heitin tuon 52 neliötä, koska se vaikuttaa usein olevan se raja jonka alle keittiö on ängetty olohuoneen nurkkaan. Sellainen alkaa olemaan kyllä todella ahdas muulle kuin yksin asuvalle.
Meillä on 65 neliön kaksio, joka on nyt vuokrattuna ulos, mutta asuin siinä 10 vuotta. Ensin pari vuotta yksin, sitten viisi vuotta miehen kanssa ja lopuksi yhden lapsen kanssa vielä jonkin aikaa kolmistaan. Iso makuuhuone, iso olohuone, jonka vieressä keittiö (seinä purettu pois välistä). Kylpyhuone, erillinen vessa, iso eteinen ja vaatehuone. Todella hyvä asunto, luultavasti palaamme siihen asumaan sen jälkeen kun lapset muuttavat pois kotoa ja omakotitalo voidaan myydä.
Mä oon asunut 74m2 kaksiossa, kylppäri ja vessa erikseen. Se oli minusta suht tilava.
Asun 54m2 kaksiossa. Kylpyhuone voisi olla neliön suurempi ja vaatehuonekin olisi kiva. 60 m2:Iin nuo kaikki mahtuisi. Parveke on hyvä lisä pieneen asuntoon. Oma parveke n. 4 m2.
Minulla on 47m2 kaksio ilman saunaa. Tuntuu juuri sopivalta, eli isoksi kokisin varmaankin 55m2+
Vierailija kirjoitti:
Oleellisempaa ovat asunnon kuutiot.
Tämä!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleellisempaa ovat asunnon kuutiot.
Tämä!!!!!
30-luvun asunnossa oon asunut aiemmin monta vuotta ja neliöitä oli 60-65, oli vaatehuonetta ja muita tiloja, tuntui todella isolta, tuntui kun olisi ollut 100 neliöö, kun huonekorkeus oli melkein 4 metriä
Asuin 59-neliöisessä kaksiossa 1930-luvun talossa, se oli tilava.
Nykyisin varmaan hyvin harvoin rakennetaan tuon kokoisia kaksioita.
60 neliötä, jos ei saunaa. Olen joskus sellaisessa yksin asunut ja tuntui aika isolta.