Minkä kokoinen on mielestäsi iso kaksio?
Jos puhutaan isosta kaksiosta, montako neliömetriä siinä mielestäsi silloin on?
Kommentit (76)
Minulla on 60 neliötä. Erillinen keittiö, vaatehuone, iso kylppäri. Olohuonekin yli 20 neliötä. Erittäin mukava yksinasujalle.
Opiskelijana asuin 60 neliöisessä kaksiossa. Kyllä se yksin asuessa oli ihan sopivan kokoinen.
kiinteistön välittäjä kirjoitti:
37 neliötä. Sisustus ja värimaailma vaikuttavat todella paljon. Toki myös järkevä pohjaratkaisu.
Hui.
Asuntoni on yhtiöjärjestyksen mukaan 2 huonetta ja keittiö + palvelijan huone 67 neliötä. Isoko?
Kaksiot ovat minusta tyypillisesti 35-55 m2. Eli Alle 35 m2 on pieni kaksio (enemmin väljä yksiö) ja yli 55 m2 on suuri kaksio.
90-100 neliötä. Olen asunut sellaisessa kaksikymmentä vuotta sitten.
Oleellisempaa ovat asunnon kuutiot.
Väärä kysymys.
Asumisväljyys sen ratkaisee.
pienikin kaksio tuntuu isolta jos siiinä asuu yksin.
isompikin kaksio voi tuntua pieneltä jos siinä asuu 2-4 ihmistä.
Oon asunut 42-48 neliön kaksioissa. Iso olisi varmaankin 60 neliötä.
Pieni 35-45, keskikokoinen 45-60, iso +60
Varmaan joku 80 m2 rupeaa olemaan iso kaksio. Asun talossa, ja meillä on pohjakerroksessa olohuone, ruokasali, keittiö, eteinen ja vessa. Käytännössä kaksio siis ja neliöitä kerroksessa on 147, josta portaat vie noin neljä neliötä.
Mulla on 65 m2, ja tämä on erittäin tilava. On pieni vaatehuonekin ja todella paljon kaappitilaa.
Minusta 43 neliöä tuntuu yllättävän tilavalta, kun ei ole saunaa ja eteisessä ei ole hukkaneliöitä. Varmaankin riippuu todella paljon pohjapiirroksesta.
Entinen asuntoni oli 58 neliöinen kaksio. Oli tilava yhdelle. Myin sen sitten, kun miehen kanssa päätettiin muuttaa yhteen. Kahdelle ja sittemmin lasten synnyttyä ei olisi tuntunut enää tilavalta.
Siis täh? Onko täällä ihmiset oikeasti sitä mieltä että joku 35 neliöinen on oikea kaksio vain sillä että kylpytilojen lisäksi on kaksi erillistä huonetta? Itse joskus asuin noin 30 neliön asunnossa, missä oli erillinen hyvin pieni makuuhuone ja parvekekin, mutta kyllä se minulle oli yksiö,kun kokonaisneliöt oli noin pienet.
Tällä hetkellä asun noin 40 neliön asunnossa, joka oman määritelmäni mukaan on minikaksio, jossa onneksi pohja on supertoimiva ja löytyy parveke sekä sauna. Tämän vuoksi yksin asuvalle toimii hyvin, kahdelle olisi kyllä pidemmän päälle vähän ahdasta.
Minulle iso/väljä kaksio olisi joku 60-70 ja yli 80 neliötä suorastaan jo ruhtinaallinen.
Mulla on 60 neliöinen 2h+k ja pidän tätä jo isona.
Päälle 60 neliötä on jo iso kaksio. Kaveri asui aikanaan 80 neliöisessä kaksiossa, siinä oli jo kokoa.
nelisentoista centtiä