Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukupuoli ei ole hakemusasia !

Vierailija
18.01.2023 |

https://yle.fi/a/74-20013367

Sukupuoli perustuu biologiaan. Kyseessä ei ole hakemusasia, jonka voisi hakemuksella muuttaa.

Hakemuksella ei voi myöskään järkkäillä pituutta lisää tai karistaa ikävuosia tai kiloja.

Kommentit (2856)

Vierailija
161/2856 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää ketjut on aina yhtä hauskoja. Aloitus on aina samanlainen, "Mies on mies ja sillä on pippeli, nainen on nainen ja sillä on pimppi. KUKAAN EI VOI MUUTA VÄITTÄÄ!!!!!!"

Sitten alkaa helvetillinen jankkaaminen sivutolkulla puolesta ja vastaan. Noin 1000 viestiä myöhemmin kukaan ei ole pisaraakaan viisaampi, kukaan ei ole muuttanut näkemystään, eikä edes järkevää keskustelua ole syntynyt. 

Mitä järkevää keskustelua?

Transaktivistit väittävät sukupuolen olevan jotain muuta kuin geenit, sukusolut ja sukuelimet, mutta eivät missään vaiheessa kerro, että mitä nämä sitten ovat. Joku epämääräinen viittaus johonkin sekavaan Naturen artikkeliin (joka ei vahvistanut yhtään mitään) ja muuten pelkkiä heittelyjä ilman todisteita ja loput jotain sukupuolitunnetta. Miten tästä saa mitään keskustelua, kun aktivisteilla ei ole mitään perusteita? Heidän argumentointinsa perustuu "ihmisoikeuksien" vaatimiselle ja vastapuolen vaientamiselle haukkumalla heitä transfoobisiksi.

Esittäkää niitä perusteluita, niin sitten keskustellaan. Ja vähän naurettavaa valittaa keskustelun puuttumisesta, kun joka kerta nämä viestiketjut aktivistien toimesta poistatetaan.

Juuri näin.

Aivan perustavanlaatuinen kysymys.  Miten voi olla, että päättäjät niin laajalti eivät kyseenalaista tätä? 

Vastaan itse: Hyvesignaointi, woketus menee kaiken yli, halutaan olla "oikealla" puolella, halutaan kuulua joukkoon, joka MUKA on suvaitsevainen ja tiedostava.

Se on silmien sulkemista todellisuudelta, totuusdenialismia.   Sananvapaus , mielipiteen ilmaisun vapaus, ne ovat hälyyttävällä tavalla rapautuneet. 

Toivottavasti tämä on ohimenevä ajanjakso ihmiskunnan historiassa.

Vierailija
162/2856 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä jos haluaa vaihtaa sukupuolta sit se elin pitää ottaa pois. Ei naisella voi olla pippeliä!

Ihannetapauksessahan tää olisi aina niin helppoa. Tämänhetkisellä lääketieteen ja kirurgian tasolla ei vaan osata tehdä kovin toimivia genitaaleja, ja ne on isoja ja riskialttiita leikkauksia. Sen takia kaikki ei lähde siihen, vaikka haluaisivatkin sen pippelin/pippelin pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/2856 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolen pitäisi voida (jos kerran "pakko" on) vaihtaa vain kerran elämässään.

Hmm, entä jos tajuaa, ettei oikeasti olekaan trans? Tämähän just ehkäisee sitä, ettei tehtäis peruuttamattomia päätöksiä ja muutoksia liian herkästi.

Vierailija
164/2856 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää.

Vierailija
165/2856 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolen pitäisi voida (jos kerran "pakko" on) vaihtaa vain kerran elämässään.

Hmm, entä jos tajuaa, ettei oikeasti olekaan trans? Tämähän just ehkäisee sitä, ettei tehtäis peruuttamattomia päätöksiä ja muutoksia liian herkästi.

Oikeus palata yhden kerran alkuperäiseen sukupuoleen?

Vierailija
166/2856 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mummot kitisee

Vierailija
167/2856 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää ketjut on aina yhtä hauskoja. Aloitus on aina samanlainen, "Mies on mies ja sillä on pippeli, nainen on nainen ja sillä on pimppi. KUKAAN EI VOI MUUTA VÄITTÄÄ!!!!!!"

Sitten alkaa helvetillinen jankkaaminen sivutolkulla puolesta ja vastaan. Noin 1000 viestiä myöhemmin kukaan ei ole pisaraakaan viisaampi, kukaan ei ole muuttanut näkemystään, eikä edes järkevää keskustelua ole syntynyt. 

Mitä järkevää keskustelua?

Transaktivistit väittävät sukupuolen olevan jotain muuta kuin geenit, sukusolut ja sukuelimet, mutta eivät missään vaiheessa kerro, että mitä nämä sitten ovat. Joku epämääräinen viittaus johonkin sekavaan Naturen artikkeliin (joka ei vahvistanut yhtään mitään) ja muuten pelkkiä heittelyjä ilman todisteita ja loput jotain sukupuolitunnetta. Miten tästä saa mitään keskustelua, kun aktivisteilla ei ole mitään perusteita? Heidän argumentointinsa perustuu "ihmisoikeuksien" vaatimiselle ja vastapuolen vaientamiselle haukkumalla heitä transfoobisiksi.

Esittäkää niitä perusteluita, niin sitten keskustellaan. Ja vähän naurettavaa valittaa keskustelun puuttumisesta, kun joka kerta nämä viestiketjut aktivistien toimesta poistatetaan.

Juuri näin.

Aivan perustavanlaatuinen kysymys.  Miten voi olla, että päättäjät niin laajalti eivät kyseenalaista tätä? 

Vastaan itse: Hyvesignaointi, woketus menee kaiken yli, halutaan olla "oikealla" puolella, halutaan kuulua joukkoon, joka MUKA on suvaitsevainen ja tiedostava.

Se on silmien sulkemista todellisuudelta, totuusdenialismia.   Sananvapaus , mielipiteen ilmaisun vapaus, ne ovat hälyyttävällä tavalla rapautuneet. 

Toivottavasti tämä on ohimenevä ajanjakso ihmiskunnan historiassa.

Sori, transsukupuolisia on aina ollut ja tulee aina olemaan tahdoit sinä sitä tai et.

Vierailija
168/2856 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoislääkäri voi pidentää jalkoja muutaman sentin, se on mahdollista. En tiedä onko tätä palvelua Suomessa, mutta ulkomailla on ja saattaa olla kallis ja aikaa vievä parannusaika.

Kiloja on mahdollista karistaa terveellisten elämäntapojen ja liikunnan avulla.

Biologisesti nykytiede ei voi alentaa ihmisen ikää. Leikkauksien ja pistoksien tai riskittömämpien vaihtoehtojen kuten meikkien, hiusten ja vaatteiden avulla ihmisestä voidaan saada nuorekkaampi.

Hakemus on yleensä ensimmäinen askel kohti tavoitetta.

Vierailija
169/2856 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta kaikki saisi vaihtaa sukupuoltaa ihan mielensä mukaan. Aivan sama minulle vaikka vaihtaisivat kymmenen kertaa edestakaisin.

Miksi ihmeessä se olisi minulta pois millään tavalla? Vaihtakoot jos siitä tulee jollekin hyvä mieli. Sehän on vain hyvä jos on vapaus olla onnellinen. Antaa toisten nauttia. Ei minun tarvitse siihen puuttua tai siitä välittää.

Vierailija
170/2856 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gender fluidina minulla on oikeus olla mitä sukupuolta haluan milloin tahansa.

Vierailija
171/2856 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voin määritellä itseni naiseksi, kokea naiseuteni ja nauttia täysinrinnoin uimahallin naistensaunan lempeistä löylyistä!

M36

Jep, mulla loppuu uimahallissa käyminen, jos samaan saunaan tunkee mies ilmoittamalla olevansa nainen.

Vierailija
172/2856 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voin määritellä itseni naiseksi, kokea naiseuteni ja nauttia täysinrinnoin uimahallin naistensaunan lempeistä löylyistä!

M36

Jep, mulla loppuu uimahallissa käyminen, jos samaan saunaan tunkee mies ilmoittamalla olevansa nainen.

Siihen sinulla on oikeus.

Vierailija
173/2856 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intersukupuolisetkin ovat naisia tai miehiä, jilla on sukupuolenkehityksessä ollut 'häiriö'. XXY-kromosominen  henkilö on mies. Englanissa käytetäänki intersukupuolisuudesta lyhennettä DSD eli disorders in sexual development. Tyypillisiä intersukupuolisuuden muotoja ovat klinefelter oireyhtymä miehillä ja turnerin syndrooma naisilla.

Heillä on ihan geneettinen status eikä ilmoitusasia.

Vierailija
174/2856 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

Siihen sinulla on oikeus.

Onneksi mulla on oma mökki ja ranta, ettei ole pakko halliin mennä, vaikka talvella se mukavaa onkin.

En ole varmaan ainoa nainen, joka ei halua saunoa miesten kanssa, paitsi oman mieheni.

Vierailija
175/2856 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä asia taas hallituksen listalla.Tärkeämpiäkin varmasti löytyy.

Vierailija
176/2856 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme eläkeläispariskunta ja juteltiin tuossa, että entä jos vaihdettaisiin hyvin vuoksi sukupuolia keskenämme vaikka pariksi vuodeksi.

Mekin mietittiin, mutta sitten tulee ongelmat.

Olen fyysisesti niin heikko, että en pysty tekemään esim metsätöitä ja mies sanoisi mulle, että ota nyt se moottorisaha ja mene harventamaan se kuusikko😅

Toiseen suuntaankin olisi ongelmia. Mies ei osaisi ommella vaatteita.

Vierailija
177/2856 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos too laki menee läpi niin olis hupaisaa kun jengi alkais vaihteleen ristiin rastiin sukupuolia. Aina parin viikon välein ilmoitusta sisään. 🤣🤣🤣 sielä oltais virastossa vähän ihmeissään.

Kalliiksi tulis maksaa uusia henkkareita, pankkikortteja jne. parin viikon välein 🤔

Poliisilaitoshan voisi alkaa myymään tukkuhintaan henkilökortteja eri henkilötunnuksin, nimin ja erilaisella pasikuvalla, voi sitten ottaa käsväskyyn mieleisensä kortin sen mukaan, oletko tänään Lyyli vai Leevi, Hannele vai Henkka jne.. 52 kortin pakka a' 100 eur. Pelaile sitten vaikka pasianssia, jos et muuta keksi.

Vierailija
178/2856 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten määrittelet sukupuolen?

Saat tietyt biologiset asiat syntyessäsi, kuten esimerkiksi kromosomit.

Näitä et voi muuttaa, eli olet koko elämäsi näiden määräämää sukupuolta, ihan sama mitä papereissa lukee tai mitä leikkauksia itsellesi teet.

Vierailija
179/2856 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi jokainen n-sana rekisteröi itsensä valkoiseksi ja käy jossain "Michael Jackson" valkaisussa.

Sitten heidänkin alkuperä pitää muuttaa ja peitellä, ettei vaan kukaan saa tietää, mitä he alunperin olivat.

Vierailija
180/2856 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt rarvitaan hakemus köyhille, tyhmille ja rumille jotta voivat hakea rikkaan, älykkään ja kauniin asemaan.

Minä koen olevani rikas ja köyhänä minua syrjitään, vaadin, että minut rekisteröidään rikkaaksi ja köyhä taustani hävitetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän