Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukupuoli ei ole hakemusasia !

Vierailija
18.01.2023 |

https://yle.fi/a/74-20013367

Sukupuoli perustuu biologiaan. Kyseessä ei ole hakemusasia, jonka voisi hakemuksella muuttaa.

Hakemuksella ei voi myöskään järkkäillä pituutta lisää tai karistaa ikävuosia tai kiloja.

Kommentit (2856)

Vierailija
1301/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lesbot ja transmiehet siis ovat ilmeisesti tervetulleita naisten suihkutiloihin kaikkien mielestä.

Vierailija
1302/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yksi kirjoittaja on pitänyt tätä aihetta palstalla esillä yli kolme vuotta aamusta iltaan.

Lasketaanpa paljonko se tekee palkkatuloissa mediaania käyttäen: 3*12*2968.

Kirjoittaja on siis menettänyt 106 848 euron palkkatulot siinä ajassa, mikä on mennyt transaiheesta öyhöttämiseen.

Miltä tämä itse öyhöttäjästä tuntuu?"

Sinä et itse ole tainnut koskaan olla palkkatyössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin saadaan homot pois miesten puolelta? Kukaa ei pysty vastaamaan tähän. Ootte tekopyhiä.

Eli ongelma ei ole peniksen omistaja ja hänen kuvitellut ajatuksensa, vaan itse elin, joka on ilmeisesti sellaisenaan jotenkin uhkaava. Ei sitäkään tarvitse mitenkään seksualisoida.

Huoh, ihan oikeasti. Heidän ei tarvitse mitenkään seksuaalisoida kokemustaan. Miksi transiksi itseään kutsuvat leikkelevät sukupuolielimiään? Koska ne ovat osa ihmisen seksuaalisuutta. Penis on seksiin tarkoitettu, vulva myös. Ne ovat seksuaalisia osia ihmistä, ihminen on seksuaalinen olento. Tämä on niin aivokuollutta touhua

Vierailija
1304/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta lesbot ja transmiehet siis ovat ilmeisesti tervetulleita naisten suihkutiloihin kaikkien mielestä.

Ei ole olemassa transmiehiä. On naisia, jotka haluaisivat olla miehiä, mutteivät ole

Vierailija
1305/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on pulushakki?

Feminismi on pilannut naisten ja miesten mahdollisuudet tasapainoiseen elämään

Vierailija
1306/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin saadaan homot pois miesten puolelta? Kukaa ei pysty vastaamaan tähän. Ootte tekopyhiä.

Naisten ja lasten suojelemisessa ei ole mitään tekopyhää. Homot ovat miehiä, eivätkä siten lähtökohtaisesti fyysinen uhka toiselle miehelle.

Älä suotta tuhlaa suojelunhaluasi meihin, jotka emme sitä sinulta halua. Jos sen vaivan näkee, että sukupuolensa korjaa päästäkseen naisten saunaan, niin tervetuloa katsomaan. Hyllyvää makkaraa ja ryppyistä helttaa piisaa. Mennään yhdessä ylälauteelle jutustelemaan.

Vierailija
1307/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiä ja naisia, jotka tuntevat olevansa vastakkaista sukupuolta. Eli miehiä ja naisia, keillä on valitettavasti isoja ongelmia psyykensä kanssa.

Ja kaikkien muiden on sopeuduttava heidän vaatimuksiinsa. Ei toki niin päin, että heidän olisi sopeuduttava normaalien ihmisten sääntöihin.

Mistä kaikesta olet joutunut heidän takiaan luopumaan? Miten kaikin tavoin he jo ovat säännöillään elämääsi rajoittaneet?

Itsemäärittely muuttaa naiseuden jo käsitteellisellä tasolla. Transnainen on nainen, mutta oikea nainen on cissu, eli oman sukupuolensa alalaji. Transnainen merkitään siittämänsä lapsen äidiksi, mutta lapsen oikea äiti on synnyttäjä, sikiöhautomo ja lisääntymisalusta. Lesbonaisilta viedään oma määritelmä sisällyttämällä penikselliset lesbouden käsitteeseen.

Naisilta viedään oikeus biologisen sukupuolen mukaan rajattuihin tiloihin, järjestäytymiseen, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjoihin. Ei ihan pieni uhraus.

-eri

Tämä "eri" kirjoittaa aina saman viestin. Ei vaan voi itselleen mitään. :)

Ja sulla ei ole koskaan vasta-argumentteja, pelkkiä ad hominem -virheitä ja hymiöitä. Varmasti keljuttaa, kun joudut koko ajan yskimään jauhoja suusta :)

Tyttödikki ja kaasuvalotus UK Twitterissä luki penis pukkarissa hymiö jauhot naisvankien asuallahan tässä ollaan eikä kansalaisten tyttödikki minut on kaasuvalotettu apua mimä olen taisteluhelikopteri Timo Soini bff tiesittekö rttä Twitterissä nykyään sananvapaus hih hih no on on tyttödikki pukkari terffejä ei ole ei ole blokkeri blokkeri blokkeri juu ei olen kaasuvalotettu ja paras argumentti tämä fantasia peniksestä pukkarissa näin on jauhot pöllyää ja persut on mun kavereita.

Vierailija
1308/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten ja lasten suojelemisessa ei ole mitään tekopyhää. Homot ovat miehiä, eivätkä siten lähtökohtaisesti fyysinen uhka toiselle miehelle.

Älä suotta tuhlaa suojelunhaluasi meihin, jotka emme sitä sinulta halua. Jos sen vaivan näkee, että sukupuolensa korjaa päästäkseen naisten saunaan, niin tervetuloa katsomaan. Hyllyvää makkaraa ja ryppyistä helttaa piisaa. Mennään yhdessä ylälauteelle jutustelemaan.

Kyllä minä haluan suojelua. Sitä naiset ja lapset juuri tarvitsevat miehiltä. Teiniä saattaa vähän enemmän ahdistaa, kuin ikäihmistä. Mielestäni tässä pitäisi mennä heikoimman etu edellä - ei marginalisoitujen etu edellä, eli harhaisten (ja joissain tapauksissa silvottujen, eli itsetuhoisten) miesten etu edellä.

Vierailija
1309/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellista porukkaa, kun eivät itse uskalla laittaa hakemusta menemään. Ei saa sitten muutkaan.

Vierailija
1310/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt kun Jumalan enkelit tulivat Sodomaan, kuinka Loot nopeasti vei miehet turvaan kotiinsa, ettei kaupungin miehet ryhtyisi heihin. Kun sitten nämä tulivat viedäkseen vieraat väkisin saadakseen seksiä näiltä, Loot tarjosi heille tyttärensä, jotka  sitten käsittelyssä kuolivat.  Miten valtavan turtunut Lootin piti jo olla, ihan kaikkeen mitä ihmiset keksivät tehdä seksuaalisuuden alueella, että tämä kaikki tapahtui.  Kun synti saa vallan se vie ihmisyyden.

Tällä ei suoraan ole transihmisten kanssa tekemistä, mutta kun suostumme kaikkeen ja kaikenlaisiin, kuulemma 100 eri seksuaalisuuden lajiin jne, olemme jo aika pitkälle "aivopestyjä".

Joo, sinutkin on kaasuvalotettu.

Paremminkin Valo loistaa Kristuksen kasvoista ja valaisee totuuden.

Vierailija
1311/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on pulushakki?

Just se mitä sinä yllä teet eli "argumentointi, jossa toinen osapuoli toimii kuin kyyhkynen shakkilaudalla: se kaataa kaikki nappulat, tekee kakat laudalle, ylpeänä ilmoittaa voittaneensa ja jättää sotkun toisen osapuolen hoidettavaksi"...

Vierailija
1312/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt kun Jumalan enkelit tulivat Sodomaan, kuinka Loot nopeasti vei miehet turvaan kotiinsa, ettei kaupungin miehet ryhtyisi heihin. Kun sitten nämä tulivat viedäkseen vieraat väkisin saadakseen seksiä näiltä, Loot tarjosi heille tyttärensä, jotka  sitten käsittelyssä kuolivat.  Miten valtavan turtunut Lootin piti jo olla, ihan kaikkeen mitä ihmiset keksivät tehdä seksuaalisuuden alueella, että tämä kaikki tapahtui.  Kun synti saa vallan se vie ihmisyyden.

Tällä ei suoraan ole transihmisten kanssa tekemistä, mutta kun suostumme kaikkeen ja kaikenlaisiin, kuulemma 100 eri seksuaalisuuden lajiin jne, olemme jo aika pitkälle "aivopestyjä".

Joo, sinutkin on kaasuvalotettu.

Paremminkin Valo loistaa Kristuksen kasvoista ja valaisee totuuden.

Mielipide lesboista? Kaverin puolesta kyselen.

Vierailija
1313/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Toinen biologinen nainen ei ole naiselle niin suuri uhka, kuin biologinen mies on.

Vierailija
1315/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vilpitön kysymys, kun en ole missään perusteluihin törmännyt:

Mitä käytännön haittaa ns. vääräksi kokemastaan sukupuolimerkinnästä hetussa trans-henkilöille on? Jos joku täällä osaa vastata omasta tai tuttunsa puolesta.

Hankaloittaako se elämää muuten kuin oman ajatuksen tasolla?

Enkä ole puolesta enkä vastaan, ihan kiltisti ja asiallisesti tätä kysäisen.

Vierailija
1317/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iänkin pitää olla sen mukaan miksi itsensä tuntee. Muillakin kuin yhdellä ihmisryhmällä. Minä koen itseni 25 vuotiaaksi vaikka passin mukaan olen 50, minun pitää saada muuttaa se omalla ilmoituksella. Vieläpä suuremmalla syyllä kuin sukupuolen muutos koska ikä ei ole mikään biologisesti helposti määriteltävä ominaisuus.

Vierailija
1318/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin ajattelin, että kuka mies oikeasti muuttaisi vuodeksi (tai pidemmäksi aikaa) virallista sukupuoltaan valheellisesti vain siksi että pääsisi tirkistelemään naisten pukuhuoneeseen uimahallissa?

Miksi? Mitä hyötyä tai iloa sille miehelle siitä olisi?

Vierailija
1319/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on pulushakki?

Just se mitä sinä yllä teet eli "argumentointi, jossa toinen osapuoli toimii kuin kyyhkynen shakkilaudalla: se kaataa kaikki nappulat, tekee kakat laudalle, ylpeänä ilmoittaa voittaneensa ja jättää sotkun toisen osapuolen hoidettavaksi"...

Ahaa, kiitos tiedosta, uusi termi mulle. Miten argumentti siitä, että homojen olemista yhä heteroiden tiloissa vastaan ei ole käynnistetty protestia, koska ovat myös miehiä, sopii kuvaukseen pulushakista?

Ymmärrän kyllä, jos heteromies ei haluaisi homoja sinne, omista tunteistaan ja asenteistaan johtuen. En itse naisena koe lesboja ahdistavaksi, koska minua ei ahdista kaksi naista yhdessä, vaikken välttämättä ajattelekaan sen olevan luonnollista.

Mutta tämä ketju keskittyy siihen, mitä sukupuoli on - ja homot ovat miehiä, kuten heterotkin.

Jos haluatte käynnistää kampanjan heteromiesten oikeuksista omaan yksityisiin pukuhuonetiloihin, voitte tietenkin niin tehdä. Se olisi varmaankin joillekin viihdyttävää, trollit riemastuisivat, ja myös vähän surullista, koska kyse on teidän tunteista vs. heidän oikeus olla olemassa ja elää tavallista elämää. He ovat miehiä, jotka tuntevat erilaisia tunteita kuin toiset miehet. Transihmiset sen sijaan elävät eri todellisuudessa, kuin muut, ja vaativat muita osallistumaan heidän käsityksensä todellisuudesta, jossa he ovat jotain muuta, kuin miltä näyttävät. Eli ottamaan osaa heidän uskontoonsa.

Vierailija
1320/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin ajattelin, että kuka mies oikeasti muuttaisi vuodeksi (tai pidemmäksi aikaa) virallista sukupuoltaan valheellisesti vain siksi että pääsisi tirkistelemään naisten pukuhuoneeseen uimahallissa?

Miksi? Mitä hyötyä tai iloa sille miehelle siitä olisi?

Tyttödikki ja kaasuvalotus UK Twitterissä luki penis pukkarissa hymiö jauhot naisvankien asuallahan tässä ollaan eikä kansalaisten tyttödikki minut on kaasuvalotettu apua mimä olen taisteluhelikopteri Timo Soini bff tiesittekö rttä Twitterissä nykyään sananvapaus hih hih no on on tyttödikki pukkari terffejä ei ole ei ole blokkeri blokkeri blokkeri juu ei olen kaasuvalotettu ja paras argumentti tämä fantasia peniksestä pukkarissa näin on jauhot pöllyää ja persut on mun kavereita.

- eri