Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukupuoli ei ole hakemusasia !

Vierailija
18.01.2023 |

https://yle.fi/a/74-20013367

Sukupuoli perustuu biologiaan. Kyseessä ei ole hakemusasia, jonka voisi hakemuksella muuttaa.

Hakemuksella ei voi myöskään järkkäillä pituutta lisää tai karistaa ikävuosia tai kiloja.

Kommentit (2856)

Vierailija
41/2856 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tällaisia faktoihin perustuvia ihmisten ominaisuuksia saa muutella mielensä mukaan, niin samalla logiikalla joku voi tuntea itsensä vanhukseksi ja vaatia eläkkeelle pääsyä ja "ikänsä" mukaista eläkettä.

Eläke kertyy työvuosista eikä iästä.

Minähän ne työvuodet ja eläkkeen suuruden tietenkin määrittelen. Sitten vaan kerron ne ilmoitusluotoisesti eläkeyhtiölle. Helppoa, siistiä ja yksinkertaista.

Taitaa olla työnantajat jotka ne määrittelevät.

Vierailija
42/2856 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoli on mielipide asia ja miehetkin voi synnyttää. Tätä on internaaliaalifeminismi vai mikä se Ohisalon ideaali nyt olikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/2856 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pipeliprinsessat ja piparikuninkaat. Welcome to Finland.

Ihanaa vapautta realiteeteista. Nyt kaikki vaan mukaan, lauletaas taas yhdessä jo tutuiksi käyneet mantrat sukupuolen moninaisuudesta ja sukupuolineutraaliuden taivaallisesta ihanuudesta kaikkien maallisten kurjuuksien ratkaisijana.

Vierailija
44/2856 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ilmoittautuu mieheksi, niin saako sitten mennä uimahallissa miesten pukuhuoneeseen?

Kun ketjuja lukee, tämä tuntuu olevan suurin huolen ja kiinnostuksen kohde. Mihin pukuhuoneeseen mennään?

Vierailija
45/2856 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pian on, oletko valmis translaki etenee. Minä (nainen) aion ilmoittaa väestörekisteriin, että olen huolestunut alapääni olomuodosta ja siitä, että miehet saavat enempi palkkaa kuin naiset, niin haluan muuttaa sukupuoltani mieheksi. Sehän on lain voimaanastuessa vain ilmoitusluonteinen seikka, ei kukaan minun housuihin kurkista. Luuri käteen ja simppelisti vehkeet vaihtoon, perun sen sitten, jos munapäänä ei ollutkaan hauskaa olla.

Mulla on ihan sama plääni.

Kauhee uho teillä on päällä, ja yksikään teistä ei tee lopulta asialle mitään. Mutta fantasioidahan saa, ei siinä mitään.

No, no sisko -vai velikö sä nyt olet- älä vedä hernettä nenään - vai bebaanko se nyt oli.

Vierailija
46/2856 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki voi olla mitä haluaa, mutta miksi pitää vouhottaa se ei hyvään johda. Vai onko se nyt muoti juttu ja hieno olla erilainen?

Vierailija
47/2856 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tällaisia faktoihin perustuvia ihmisten ominaisuuksia saa muutella mielensä mukaan, niin samalla logiikalla joku voi tuntea itsensä vanhukseksi ja vaatia eläkkeelle pääsyä ja "ikänsä" mukaista eläkettä.

Minähän ne työvuodet ja eläkkeen suuruden tietenkin määrittelen. Sitten vaan kerron ne ilmoitusluotoisesti eläkeyhtiölle. Helppoa, siistiä ja yksinkertaista.

Juuri näin. Pysyy totuudessa, niin kaikki on hyvin.

Vehlkeilijät ja valehtelijat näkevät joka asiassa vilunkia.

Vierailija
48/2856 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten määrittelet sukupuolen?

Katso dorka jalkoväliisi niin tiedät.

Vierailija
49/2856 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kun translaki uudistetaan pieneltä osin, niin te toopet ajattelette että ihan jokainen asia maailmassa on siis yhtäkkiä ilmoitusluontoinen asia. Oukei.

Vierailija
50/2856 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevää kun kesällä olen nainen kesämekossa ja talvella mies villakangastakissa 👍

Vierailija
51/2856 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

XY = mies, XX= nainen. Vieläkin joillekin epäselvää !

Entäs XXY?

Kromosomihäiriöinen mies.

Vierailija
52/2856 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pian on, oletko valmis translaki etenee. Minä (nainen) aion ilmoittaa väestörekisteriin, että olen huolestunut alapääni olomuodosta ja siitä, että miehet saavat enempi palkkaa kuin naiset, niin haluan muuttaa sukupuoltani mieheksi. Sehän on lain voimaanastuessa vain ilmoitusluonteinen seikka, ei kukaan minun housuihin kurkista. Luuri käteen ja simppelisti vehkeet vaihtoon, perun sen sitten, jos munapäänä ei ollutkaan hauskaa olla.

Kauhee uho teillä on päällä, ja yksikään teistä ei tee lopulta asialle mitään. Mutta fantasioidahan saa, ei siinä mitään.

No, no sisko -vai velikö sä nyt olet- älä vedä hernettä nenään - vai bebaanko se nyt oli.

Hernettä nenään? Ihmettelen ihan tyynesti teidän typeriä juttujanne.

Vierailija
53/2856 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

XY = mies, XX= nainen. Vieläkin joillekin epäselvää !

Myös muita komboja on, esim lapsettomuustutkimuksissa voi löytyä. Ei luonto ole niin binäärinen kuin fantasioissasi kuvittelet. Suosittelen perehtymistä biologiaan, esim. Nature-lehti julkaissut aiheesta kattavan artikkelin. JOS välttämättä haluat tulkita sukupuolta jonkin selkeästi havaittavan asian perusteella, tarkastele sukusolujen kokoa. Eipä sillä, sekään ei tee autuaaksi, kas, kun eiväthän kaikki ihmiset tuota sukusoluja lainkaan! Ja sukupuoli se heilläkin on.

Henkisesti tasapainoista ihmistä, joka on sukupuolestaan ja seksuaalisuudestaan varma, ei mitenkään voi näin kovasti harmittaa vähemmistöjen ihmisoikeudet. Toivottavasti jonain päivänä voit paremmin eikä elämäsi ole näin kurjaa ja kiukuttavaa.

Sukupuoli on vahvasti binaarinen ilmiö lähes kaikilla suvullisesti lisääntyvillä lajeilla. Myös jotkut tutkijat sekoittavat ideologiahuuruisessa fantasiamaailmassaan intersukupuolisuuden tilat sukupuolen varsinaiseen määritelmään, joka palautuu ensisijaisesti sukusoluihin ja niiden tuotantoa määrittäviin mekanismeihin,  jotka taas johtavat erittäin vakaasti tiettyihin primaarisiin ja sekundaarisiin sukupuoliominaisuuksiin. Se että luonnossa esiintyy harvinaisia anomalioita myös kaikkein vakaimpien ominaisuuksien suhteen ei mullista niiden määritelmiä yhtään millään tasolla. Ihmisoikeudet ovat aivan eri asia - jos koetaan että ihmisellä on ihmisoikeus identifioitua vaikka koiraksi, niin näin voidaan sopia  ihmisten tai niin sanottujen ihmisoletettujen kesken. Katsos ihmisoikeudet ovat sopimuksellisia instituutioita, eivät luonnontieteellisiä faktoja. Transaktivistien puheissa transsukupuolisten emotionaaliset tarpeet ja poliittisesti luodut ihmisoikeudet sotkeutuvat iloisesti tieteellisiin "faktoihin" nonbinaarisesta sukupuolijärjestelmästä, jolloin heidän retoriikkansa alkaa vaikuttaa älyllisesti jälkeenjääneeltä.  Ja kun poliittiset argumentit vaikuttavat heikkolahjaisten tuottamilta, niin se ei herätä kovin suurta luottamusta lainsäädäntöprosessia kohtaan.

Vierailija
54/2856 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koskee niin pientä porukkaa että mulle on aivan sama koko laki. Ei hetkauta mitenkään ja varmasti siinä on myös jotain hyviäkin asioita ja tarpeen uudistaa.

Vierailija
55/2856 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöksyt kinttuun ja kurkistus jalkojen väliin. Jos siinäkään vaiheessa järki ei puhu, niin sukupuolikohdassa laitetaan rasti ruutuun: pöljä.

Kyllä minä tiedän, mitä pöksyistäni löytyy, mutta mitä se valtiolle kuuluu?

Vierailija
56/2856 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sellaista kulkuetta missä liputetaan sen puolesta että on hetero? Jos löytyy niin voisin mennä mukaan.

Vierailija
57/2856 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Katso dorka jalkoväliisi niin tiedät."

Eiköhän se ole muutakin kuin jalkojen väli. Kannattaa varovasti ottaa kantaa jos ei ole oikein perillä asioista.

Vierailija
58/2856 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hernettä nenään? Ihmettelen ihan tyynesti teidän typeriä juttujanne.

Teepä se. Pukusuoli on monisyinen asia. Vai oliko se sukupuoli.

Vierailija
59/2856 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Katso dorka jalkoväliisi niin tiedät."

Eiköhän se ole muutakin kuin jalkojen väli. Kannattaa varovasti ottaa kantaa jos ei ole oikein perillä asioista.

Mitä muuta se on? Ihan rehellisesti kiinnostaa kuulla sun mielipide.

Vierailija
60/2856 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko sellaista kulkuetta missä liputetaan sen puolesta että on hetero? "

On joskus ollut, mutta ei ollut osallistujia. Joskus on vaan lähdettävä pois siitä koneen äärestä jos haluaa edistää omaa asiaansa.