Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin terveyskeskuksen päivystyksessä ja mietin, miksi ihmiset on niin kauheita ihmisprseitä?

Vierailija
18.01.2023 |

Onneksi ei kaikki, mutta jokaiseen päivään mahtuu muutama. Huudetaan ja riehutaan, käyttäydytään niinkuin maailman omistajat. Ei se mun päätettävissä ole, kuinka monta vastaanottoaikaa on annettavana tai millaisia palveluita talo ylipäänsä pystyy tarjoamaan. Aikuiset ihmiset, eikä mitään käytöstapoja. En voi käsittää. Eniten hämmästyttää joidenkin ylimielinen asenne hoitohenkilökuntaa kohtaan, ihan kuin oltaisiin alinta pohjasakkaa ja olemassa vain palvellaksemme ehdoitta. Ja kun eivät saa haluamaansa, alkaa haistattelu ja huutaminen. Mikä teitä vaivaa?

Enpä tiedä, kauanko tämmöistä sontaa jaksaa niskaansa ottaa.

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kauhea hetki kun ekaa kertaa elämässä tajuaa miten paljon löytyy id*ootteja. Näitä voi oppia kyllä käsittelemään (asiallisesti JA vttuilun ja huutamisen lopettaen) mutta paljon se vaatii. Kaikilla as.palvelua tekevillä pitäisi olla oikeus laadukkaseen ja jatkuvaan työnohjaukseen.

Vierailija
2/134 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siinä menee kaikilla hermo kipeenä juoksutetaan ympäriinsä ja sanotaan ei oota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai siinä menee kaikilla hermo kipeenä juoksutetaan ympäriinsä ja sanotaan ei oota.

Ja luuletko tosiaan, että se vastaanottotiskillä oleva ihminen on syypää siihen, että ei ole? Että kun sille raivoaa ja vttuilee, niin asiat järjestyy?

Vierailija
4/134 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaana jonottelin labraan melko pitkään ja ehdin tarkkailemaan monenlaisia ihmisiä ja ilmiöitä. Pahin oli vanha pyörätuolissa istuva starba, jota ilmeisesti viisikymppinen poika lykki. Jatkuvasti puhui inhottavasti pojalle ja määräili. Ota takki pois mun päältä, rähisi pojalle ja siinä vaiheessa mulkaisin äijää todella ilkeästi. Tajusi varmaan itsekin ja oli hiljaa sen jälkeen. Poikana olisin tuupannut ukon pyörätuolineen pitkään käytävään vauhdilla ja lähtenyt menemään omiin toimiin.

Vierailija
5/134 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen samaa puhelimessa, yksityisellä. Valtakunnan tasolla on kyllä huomattavia alueellisia eroja siinä, mistä asiakas kimpaantuu, meillä on paljon paikkakuntia jossa odotukset ovat hyvin matalat ja on ilo saada qika järjestettyä. Räyhääjät soittavat uudestaan rauhoituttuaan, meidän ei tarvitse kuunnella huutoa tai haukkumista. Systeemiä saa toki haukkua, siihen tekisi mieli yhtyäkin. Julkisella voikin, privaatissa vain pahoitellaan.

Vierailija
6/134 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja luuletko tosiaan, että se vastaanottotiskillä oleva ihminen on syypää siihen, että ei ole? Että kun sille raivoaa ja vttuilee, niin asiat järjestyy?

Joo, olen itsekin hoitaja. Kai sulla on esimies tai joku vastaa toiminnasta. Käsittämätöntä julkinen terveydenhuolto. Nyt minulla on hyvä terveysasema en kerro missä. Aiemmin oli kuin sirkus varmaan olet siellä töissä.

Vierailija
7/134 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen samaa puhelimessa, yksityisellä. Valtakunnan tasolla on kyllä huomattavia alueellisia eroja siinä, mistä asiakas kimpaantuu, meillä on paljon paikkakuntia jossa odotukset ovat hyvin matalat ja on ilo saada qika järjestettyä. Räyhääjät soittavat uudestaan rauhoituttuaan, meidän ei tarvitse kuunnella huutoa tai haukkumista. Systeemiä saa toki haukkua, siihen tekisi mieli yhtyäkin. Julkisella voikin, privaatissa vain pahoitellaan.

Miten olet jaksanut tuossa työssä? Oletteko saaneet jotain koulutusta tai apua siihen, miten käsitellä näitä ikäviä kohtaamisia kun niitä kumminkin tulee ihan päivittäin eteen?

En ajatellutkaan, että tämä on mitään ruusuilla tanssimista, mutta kyllä ihmisten käytös on ollut shokki.

t. aloittaja

Vierailija
8/134 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen itsekin hoitaja. Kai sulla on esimies tai joku vastaa toiminnasta. Käsittämätöntä julkinen terveydenhuolto. Nyt minulla on hyvä terveysasema en kerro missä. Aiemmin oli kuin sirkus varmaan olet siellä töissä.

Antakaa esimiehen tai asiasta vastaavan nimi ja puhelinnumero ja pyytäkää soittamaan hänelle valitukset.

Vierailija
9/134 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tietää, että mikään ei ole muuttunut.

Täällä terveyskeskuksen päivystys ei ole mitään muuta kuin rahastusautomaatti. Jos on minkäänlaista tutkittavaa vaivaa, eivät voi tehdä mitään muuta kuin käskeä mennä päivystykseen, koska eivät tee mitään tutkimuksia. Tästä ilosta kirjoittavat kuitenkin 20 euron maksun ja sitten maksat vielä päivystyksestä, jos sinne menet.

Nykyään odotan suoraan niin kauan, että voi mennä suorilta päivystykseen. Turha tuhlata aikaa ja hakea terveysasemalta 20 euron käyntimaksua.

Vierailija
10/134 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂 Nyt kerrot kyllä heti mistä löytyy v*ttumaisimmat ihmiset! Muitakin yksityiskohtia saa kertoa. Mistä Lapissa kimpaannutaan? Entä Savossa?

Vierailija
11/134 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olet jaksanut tuossa työssä? Oletteko saaneet jotain koulutusta tai apua siihen, miten käsitellä näitä ikäviä kohtaamisia kun niitä kumminkin tulee ihan päivittäin eteen?

En ajatellutkaan, että tämä on mitään ruusuilla tanssimista, mutta kyllä ihmisten käytös on ollut shokki.

t. aloittaja

Olen määräaikainen, sillä. Kesäkuukaudet omilla lomilla. 20 vuotta kentälläkin on auttanut, ei mene enää ihon alle. Korvaan se p on helpompi ottaa, kun ihmiselle ei ole kasvoja, se unohtuu 5 sekunnissa. Yleensä pistän luurit pienemmälle, juon teetä ja ajattelen omia asioitani, puhun vasta sitten muuta kuin "mm, joo" kun tulva on loppunut. Ihan raivohulluja on liikkeellä lähinnä joulun alla, nyt on taas ihan leppoisaa.

Ja, sitäpaitsi, mun,elämäni on ihan hyvää, eiväthän ne negistelijät pilaa kuin omaansa.

Vierailija
12/134 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂 Nyt kerrot kyllä heti mistä löytyy v*ttumaisimmat ihmiset! Muitakin yksityiskohtia saa kertoa. Mistä Lapissa kimpaannutaan? Entä Savossa?

Kyllä ne kiireisimmät ja aikojen puutteesta eniten harmistuvat ihmiset ovat pk-seudulta. Ilmeisesti siellä koskettaa eniten palvelutason romahdus, qsiat ovat joskus olleet paremmin ja ihmiset tottuneet hyvään. Heitä on myös vaikea saada liikkumaan paria kilometriä, siinä missä lappilainen ajaa 3,5 tuntia tutkimukseen, jota ei tehdä lähempänä. Itä-Suomi taas on täysin ok sen kanssa, ettei aikoja ole, heidät pystyy välillä yllättämään iloisesti.

Vierailija
13/134 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö niin että sama sakki räyhää myös baarissa, kadulla ja kaupassa... 🤨

Vierailija
14/134 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kys. ihminen, mutta samantyyppistä teen. Ystävällisimmät ja leppoisimmat on pohjoissavosta, sitten taas yllättävän äkkivääriä ihmisiä on lapissa ja pohjoispohjanmaalla. Pääkaupunkiseudun tyypit osaa myös käyttäytyä kohteliaasti hyvinkin pitkälle. Eteläsavossa sen sijaan asuu ihme vänkyröitä, heille kaikki ne paikat minne on yli 30 km, on liian kaukana ja täysin mahdotonta saavuttaa. 

Vierailija
15/134 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan väärässä ammatissa henkilö joka ei osaa muuta kuin vittuilla asiakkaille vauva palstalla! Mee ja perusta vaikka Only Fans!

Vierailija
16/134 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kun joku soittaa suutansa puhelimessa niin teen hänen asialleen niin vähän kuin vain voin.

Vierailija
17/134 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeänä ja sairaana ihminen ei ole kaikkein körsivällisimmillään. Käytöstavat pitäisi silti löytyä.

Vierailija
18/134 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan väärässä ammatissa henkilö joka ei osaa muuta kuin vittuilla asiakkaille vauva palstalla! Mee ja perusta vaikka Only Fans!

Mene ihmisprse pois.

Vierailija
19/134 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja luuletko sä että ullanlinnalainen lääkäri oli syypää naisensa kuolemaan?

Vierailija
20/134 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa esimiehen tai asiasta vastaavan nimi ja puhelinnumero ja pyytäkää soittamaan hänelle valitukset.

Niin ja mikään ei muutu koska esimies latelee liibalaabaa. Perseilijähoitajia suojellaan kun sille päälle satutaan. Tai jos kyse on resursseista niin ei hän millään soitolla mitään tee.

Olet ilmeisen nuori kun luulet että kannattaa tuhlata aikaa jonkun numeron antamiseen.