Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saataisiin nuoret innostumaan perhe-elämästä?

Vierailija
18.01.2023 |

Mitkä on keinot?

Kommentit (196)

Vierailija
121/196 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä nuorten pitäisi kiinnostua perhe-elämästä? Ei tarvitse. N. 50v.

Vierailija
122/196 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt, mutta Suomessa ei saa edes kunnollista terveydenhuoltoa ja teidän mielestä yhteiskunnan rahat pitäisi käyttää siihen, että saadaan lisää ihmisiä tähän ylikansoittuneeseen maailmaan? Ei lapsilisää pidä mielestäni korottaa, terveydenhuoltoon sitä rahaa tarvitaan. Nykymenolla sairauksia ei hoideta, koska ei ole rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/196 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin tuetaan työperäistä maa.hanmuu.ttoa kun synnytetään lisää ihmisiä maapallolle.

Vierailija
124/196 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmistamalla että lasten saaminen ei romahduta naisen uraa ja taloutta.

Tuo on huono keino. Eniten lapsia maailmassa syntyy niissä maissa missä naisten oikeudet ovat kaikkein huonoimmat. Mitä paremmat oikeudet, niin sitä vähemmän lapsia.

Onpa ylläri, että maissa, joissa naisilla ei ole mahdollisuus hankkia ehkäisyä tai kieltäytyä seksistä, on suurin syntyvyys.

Vierailija
125/196 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
126/196 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni perhe on nykyään niin suorituskeskeinen ja tylsä, ettei nuoria kiinnosta sellainen elämä. Minulla on lapsi, ja useampi kaverini on hämmästellyt kun on seuraillut meininkiämme, että voiko se  olla tuollaistakin - eli mukavaa ja rentoa. He ovat tottuneet näkemään jotain aivan muuta. 

Sen myötä sitten alkaneet miettimään, että voisihan sitä itsekin hankkia lapsen, jos sen kanssa voi olla kivaakin. Yksi kaveri sanoi suoraan, että mun lapseen tutustumisen myötä vasta alkoi haluta itselle lasta (oli silloin jo kolmikymppinen, ja tuon jälkeen tekivät miehensä kanssa lapsen, jonka kanssa elävät omalla tyylillään).

Tietysti jotkut eivät vain halua eikä kaikkien tarvitsekaan, mutta moni näkee niin ankeita esimerkkejä ympärillään tai ei näe lapsia ollenkaan muutoin kuin median negatiivisissa jutuissa perhe-elämästä, ja eipä se sitten ihme ole ettei sellaista haluta itselle. 

En minäkään haluaisi koskaan laps

Tämä!!

Vierailija
127/196 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsunnat koskemaan ihan kaikkia. Vaihtoehtona varusmiespalvelulle perheen perustaminen.

Vierailija
128/196 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulut ja tarhat kuntoon, en halua jälkikasvuani tuollaisiin oloihin.

Saataisiinpa edes ne tarhat takaisin. Nykyisiin varhaiskasvatuslaitoksiin ei lastaan laita erkkikään.

Juu ei. Itse olen nyt kotihoidontuella, eihän tällä rahalla juhlita, mutta en kestäisi ajatusta siitä että tuo 10 kk:n ikäinen pieni joutuisi sinne kaaoksen keskelle. Vähintään täytyy osata kävellä ja hyvä olis jos puhuisikin, sitten vasta hoitoon.

Eli saat yhteiskunnan maksamia perhe-etuuksia ja kehtaat valittaa niistä? Eli on varaa leikata vieläkin.

Vierailija
129/196 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimet pois.

Vierailija
130/196 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutta Suomessa ei saa edes kunnollista terveydenhuoltoa ja teidän mielestä yhteiskunnan rahat pitäisi käyttää siihen, että saadaan lisää ihmisiä tähän ylikansoittuneeseen maailmaan? Ei lapsilisää pidä mielestäni korottaa, terveydenhuoltoon sitä rahaa tarvitaan. Nykymenolla sairauksia ei hoideta, koska ei ole rahaa.

Itse olen kokenut että sekä opiskelijana ollessani että työssäkäyvänä terveydenhuolto toimii erinomaisesti. Opiskelijaterveydenhuolto toimii hyvin ja työterveysjärjestelmä on erittäin kätevä. Kun olin väliinputoaja, pääsin myös hoitamaan perusterveydenhuollolliset asiat nopeaan ja tehokkaasti, joten uskon että ongelmia esiintyy enemmän joillakin alueilla kuin toisilla.

Suurimmat vaikeudet hoitoon pääsyyn ovat vanhuksilla ja pitkäaikaissairailla, mikä on toki surullista ja toivoisi tämän parantuvan. Tällä hetkellä terveydenhuollollista panostusta näytetään tekevän eniten työikäiseen väestöön, mikä on monen maan strategia jonka toimivuudesta voi olla montaa mieltä.

Jäädessäni lopulta vanhempainvapaalle, olen iloinen siitä että terveydenhuolto toimii edelleen hyvin, mutta järkyttynyt siitä kuinka helskutin pienellä rahalla niitä lapsia pitäisi yrittää pitää hengissä. Ihan naurettavaa shaibaa taas naisia kohtaan (jotka miehiä useimmiten jäävät hoitovapaille). Jos jäisin vanhempainvapaakuukausien (noin 8) jälkeen kotiin hoitamaan vauvaa vielä pariksi kuukaudeksi, maksettaisiin siitä minulle ja vauvalle yhteensä 260e kuukaudessa(!). Yksikään mies ei suostuisi tuohon pelleilyyn, mutta perheellisiä naisia edustetaan politiikassa niin heikosti etteivät asiat lähiaikoina muutu.

Ärsyttää että valtio maksaa perheellemme moninkertaisesti mieluummin siitä että jätän pikkuvauvan jättipäiväkotiin hukattavaksi, kuin maksaisi minulle edes inhimillisen (vaikkakin pienemmän) summan siitä että hoitaisin vauvan taaperoikään saakka.

Tällä poliittisella nais- ja perhevihamielisellä politiikalla ei hyvinkään toimeentulevana tee mieli lapsia montaa hankkia!

Vierailija
131/196 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin tuetaan työperäistä maa.hanmuu.ttoa kun synnytetään lisää ihmisiä maapallolle.

Eli antaa muiden tehdä lapsia ja sitten meidän vastuulla vain elättää ne? Tiedät itsekin ettei tuo toimi.

Vierailija
132/196 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihmisiä kannustetaan lasten tekoon vasten tahtoa, kärsijänä on aina lapset. Seuraa rikkonaisia perheitä, katumusta, tragediaa, jne.

Mutta sillä ei ole joillekin merkitystä koska pitää saada tilastoissa luvut nousuun keinolla millä hyvänsä.

Vierailija
133/196 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistetaan naisten pillun jakelu siitäjän mälliämpäriksi, lääkärien oikeus naisen pilluun ja vauvoihin, ja lisäksi siittäjän oikeus "vanhemmuuteen" jos ei ole naimisissa naisen kanssa eli elätä tätä kuin kukkaa kämmenellään.

Elikkäs kohtu ja vauvat takaisin naisen omistukseen ihan oikeastikin, niin palaillaan sitten synnyttelyyn.

Vierailija
134/196 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulut ja tarhat kuntoon, en halua jälkikasvuani tuollaisiin oloihin.

Saataisiinpa edes ne tarhat takaisin. Nykyisiin varhaiskasvatuslaitoksiin ei lastaan laita erkkikään.

Juu ei. Itse olen nyt kotihoidontuella, eihän tällä rahalla juhlita, mutta en kestäisi ajatusta siitä että tuo 10 kk:n ikäinen pieni joutuisi sinne kaaoksen keskelle. Vähintään täytyy osata kävellä ja hyvä olis jos puhuisikin, sitten vasta hoitoon.

Eli saat yhteiskunnan maksamia perhe-etuuksia ja kehtaat valittaa niistä? Eli on varaa leikata vieläkin.

Päin vastoin, niitä pitäisi lisätä roimasti. Ihmisvauvojen laitostehtailu on sairasta.

Vierailija
135/196 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo terveydenhuoltosekoilu on?

Terveys tulee terveellisistä elintavoista, ei lääkäristä. Lääkemenot ja jakelijoiden oalkat valtion budjetissa 27mrd. Tuo raha jaetaan vaikka synnyttäville naisille lasten kasvatukseen niin kyllä niitä alkaa syntymään. Oma vika kun yritätte vaan r aiskata ja riistää heitä, ja rahat jaellaan kapitalistisioille ja psykoille. Minä ainakin pidän hedelmällisen kohtuni ja kintut visusti kiinni.

Vierailija
136/196 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni perhe on nykyään niin suorituskeskeinen ja tylsä, ettei nuoria kiinnosta sellainen elämä. Minulla on lapsi, ja useampi kaverini on hämmästellyt kun on seuraillut meininkiämme, että voiko se  olla tuollaistakin - eli mukavaa ja rentoa. He ovat tottuneet näkemään jotain aivan muuta. 

Sen myötä sitten alkaneet miettimään, että voisihan sitä itsekin hankkia lapsen, jos sen kanssa voi olla kivaakin. Yksi kaveri sanoi suoraan, että mun lapseen tutustumisen myötä vasta alkoi haluta itselle lasta (oli silloin jo kolmikymppinen, ja tuon jälkeen tekivät miehensä kanssa lapsen, jonka kanssa elävät omalla tyylillään).

Tietysti jotkut eivät vain halua eikä kaikkien tarvitsekaan, mutta moni näkee niin ankeita esimerkkejä ympärillään tai ei näe lapsia ollenkaan muutoin kuin median negatiivisissa jutuissa perhe-elämästä, ja eipä se sitten ihme ole ettei sellaista haluta its

Joo. Yksi lapsi joka sai aitoa äidin hoivaa, oli hiljainen ja tyytyväinen. Kommentoitiin oikein silmät pyöreinä miten kiltti ja ei voi tuon kiltimpi vauva olla.

Ei tarvitse rääkätä vauvoja tai yrittää kohdella heitä jonain tamagotseina jotka heitetään omaan sänkyyn nukkumaan kypsässä 1kk iässä. Luonto ei luo hirviövauvoja, vaan hirviövanhemmat.

Vierailija
137/196 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyvyys alkoi laskea jo 70-luvulla, mutta yhtäkkiä nykynuorison pitäisi ratkaista kyseinen ongelma? 

En yhtään ihmettele, että moni on nykyään vapaaehtoisesti lapseton. Ennen lapset meni ns sivussa, nykyään oletetaan että vanhemmat suorittaa vanhemmuutta peräsuolipitkänä 24/7 ja lapsen kasvattamisesta on tehty jotain rakettitiedettä. Ongelmalapsia on yhä enemmän, ketä kiinnostaa arki jonkun erityistapauksen kanssa, elämä on muutenkin tarpeeksi haastavaa. 

Vierailija
138/196 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitkään. Tämä orpon ja purran hallitus oli viimeinen pisara. Nykyinen talouspolitiikka on silkkaa petosta enkä aio auttaa tällaista systeemiä pysymään pystyssä. Olisinpa jäänyt itsekin syntymättä.

Vierailija
139/196 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon palkka työstä, millä kunnolla elää, ei niin, että tullaan vaan jotenkuten toimeen. Että voi olla jonkunlainen varmuudentunne että pystymme lapsia kasvattaman näin, että niillä on kaikki tarvitsemani olemassa. Lapsia ei ole järkevää hankkiaa, kun tiedät, että itsekin ei pärjää tai just ja just pärjää. 

Vierailija
140/196 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntyvyys alkoi laskea jo 70-luvulla, mutta yhtäkkiä nykynuorison pitäisi ratkaista kyseinen ongelma? 

En yhtään ihmettele, että moni on nykyään vapaaehtoisesti lapseton. Ennen lapset meni ns sivussa, nykyään oletetaan että vanhemmat suorittaa vanhemmuutta peräsuolipitkänä 24/7 ja lapsen kasvattamisesta on tehty jotain rakettitiedettä. Ongelmalapsia on yhä enemmän, ketä kiinnostaa arki jonkun erityistapauksen kanssa, elämä on muutenkin tarpeeksi haastavaa. 

Velaus on hieno asia ja velojen määrän kasvu on normaalia kun populaation älykkyys nousee. Lapsivapaat ihmiset ymmärtävät kuinka iso taakka vanhemmuus on,  käyvät itsereflektiota siitä, ja toteavat ettei se valinta sovi heille. Se on osoitus korkeasta älykkyydestä, moraalista ja hyvistä tunnetaidoista. Velat valitsevat syntymättömän lapsen edun ja asettavat sen etusijalle eivätkä itsekkäästi plöräytä lapsia maailmaan joihin eivät ole 100% sitoutuneita. 99% ei riitä.

Velat on nettomaksajia ja yhteiskunnan suunnalta voisi tulla edes pikkuisen kiitosta ja takaisinmaksua uhrauksista joita velat ovat tehneet Suomen talouden ja lapsiperheiden kulujen maksamiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi