Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikunnan aloittaminen

Vierailija
17.01.2023 |

Miten ihan keltanokka voisi saada itsensä parempaan kuntoon. Olen itse nelikymppinen nainen ja liikunta ei ole ollut koskaan ensimmäisenä harrastuslistalla, lukuun ottamatta koiran ulkoilutusta. Välillä aina innostun kokeilemaan kaikenlaista, mutta tekeminen lopahtaa siihen, että kunto ei vaan riitä ja on ihan kamalaa kun tekemisen alussa väsähtää koko muukin elämä. En ole löytänyt mistään sellaista oikeasti järkevää ohjetta/ohjeita, mistä voisi lähteä ihan nollasta liikkeelle ja siitä sitten pikkuhiljaa edetä. Ja sekin olisi tärkeää, että kuntoa voisi kasvattaa kotona, sillä kuntosaleilla ei kaikki viihdy ja aikaakin säästyy. Olisi kiva, kun sitä voisi seurata ja edetä sen mukaan, eli uutta juttua tulisi vaikka sitten, kun on aika siirtyä tekemään lisää/uutta/kun keho alkaa tottua liikkumiseen. Netissä annetaan paljon suurpiirteistä tietoa ja pallo heitetään tavallaan lukijalle, että itse pitäisi osata soveltaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka personal trainer?

Vierailija
2/3 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt OKK-instituutin sivustoilla? Sieltä löytyy aiheesta enemmänkin 

https://ukkinstituutti.fi/liikkuminen/vinkkeja-liikkumiseen/miten-lahte…

Olen mukana vuoden pituisessa, sairaudestani johtuvassa elintapaohjauksessa ( suomenkielinen versio personal trainerille). Yksi neljännes liittyy liikuntaan. Haastattelu avasi kyllä silmäni, sillä selvisi että kävelen  enemmänkin kuin perustyypiltä edellytettäisiin. Tanssin kotona musiikin tahdissa harva se päivä, mutta pidin sitä vain hauskana ja ei- liikuntana. Ohjaaja sanoi, että kaikki mikä vetää pois istumasta on aina hyvä.  

Liikuntaan liittyy paljon syyllisyyttä ja herkästi haukkuu itseään kuin miettisi, että liikunko sittenkin edes jossakin lajissa. Siitä voi arvioida kuinka paljon pitäisi lisätä uusia haasteita viikottaisiin liikuntatarpeisiin.

Meistä kaikista ei ole HC-suorittajiksi räkä poskella, eikä myöskään kilpailemaan muiden kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsä tarvi mitään ohjeita, niissä on se aina ongelmana, että ihmisiä on moneen lähtöön... Niitä ohjeita on vaikka muille jakaa eri näkökulmista... Mä itse alotin niin että aloin käymään iltasin eka kävelyillä, totutin oman kroppani siihen, sitten aloin pikkuhiljaa hölkkäämään aina pätkiä siitä lenkistä.. Sitte se käänty ihan kunnon hölkäks kun kroppa alkoi vaatia kokoajan enemmän ja nytten juoksen pari 3 kertaa viikossa...

Sama meni treenaamisen kanssa. Aloin itse tekemään PERUSTEITA ensiksi, eli vatsoja, punnerruksia, kyykkyjä, vähän leukoja.. Ja siitä ajan kanssa aloin kehittymään ja kehittämään variaatioita. 

Tee sillee miten sust tuntuu hyvältä... Dumbbaa ne kaikki huuhaa "ohjeet" ja muu väkisin tekeminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi