Elämä välillä raskasta
Olen pitkään jo tuntenut semmosta ulkopuolisuutta ja yksinäisyyttäkin. Ei ole oikein ketään elämässä kun perhe ja sukulaiset ei hirveesti pidä yhteyttä. Olen sinkku ja en löydä parisuhdetta siis mies olen. EI oo yhtään oikein kavereita ja ystäviäkään. Tuntuu välillä ettei jaksa, kaikilla on omat piirit ja parisuhteet ja kiireet. En tiedä mitä vois tehdä asialle. Ite käyn vaan töissä ja yritän jaksaa yksin vaikka välillä on tosi vaikeeta. Kai se vain pitää jaksaa sitten eteenpäin. Mites muilla?
Kommentit (36)
Tuntuu että ihmisiin ei nykyään tutustu missään. mitä voisi tehdä asialle ettei olisi niin yksinäinen?
Mistä voisi saada kavereita tai jopa parisuhteen elämään?
Onpa ihmiset hiljaisia kun ei kukaa kirjota mitään. No antaa olla.
Kai sitä ihminen sekoaa kun on liian yksinäinen tai hajottaa päivät liikaa ja ei tunnu olevan kun ongelmia elämässä, normaalit ihmiset niillä on kavereita ja saa kumppaneita-
Mut on vähä niinku unohdettu ja kukaan ei ees halua tutustua muhun. Oon ulkopuolinen ja voin huonosti.
Sä tarvitset harrastuksia, saa ajan kulumaan ja mahdollisesti löytää seuraa.
Harrastuksissa ja erilaisissa opinnoissa yleensä tutustuu samanmielisiin ku itse.
Aloita harrastus tai jotain opintoja esim avoimessa, niin saat uusia kavereita, ystäviä tai jopa puolison.
Tsemppiä!
Lemmikkieläimet ovat myös hyviä seuraksi, ei tarvitse olla ikinä yksin.
Kerrot että on hiljaista kun perhe ja sukulaiset eivät pidä yhteyttä. Pidätkö itse yhteyttä heihin? Entä ystäviin? Oletko se tyyppi, joka luo positiivista ilmapiiriä ympärilleen vai oletko valittaja tai tuppisuu?
Muista, että ihmissuhteet perustuvat vastavuoroisuuteen. Kutsu joku ystävä vaikka luoksesi kylään! Keitä iltateetä ja tarjoa voilepiä.
En tiedä... joskus mietin itteni tappamista.
Voi sua Allu.
Sen sijaan että kirjoitat tänne tuhat ja sata samanlaista valitusta, lähde ulos sieltä mökistäsi. Liity erilaisiin harrastuspiireihin, joissa tutustut uusiin ihmisiin. Heidän kauttaan taas uusiin. Yksin kotona kököttämällä tai nettiä tuijottamalla et varmasti löydä seuraa.
Tuntuu että ihmiset vihaa minua ei halua olla missään tekemisissä.
Harrastuksista ei välttämättä tule kavereita omaan elämään, mutta pääsisit harrastusten ajaksi pois tuosta kotona olemisen kuplastasi ja se olisi hyvä ensimmäinen muutos.
Koiran hankinta voisi olla hyvä juttu. Mutta joutuisi olemaan paljon yksin kun olet töissä ja asut yksin. Joten en suosittele.
Voisitko alkaa käymään kuntosalilla ? Tai vaikka ihan ohjatussa ryhmässä ? Sellaseen on helppo mennä yksinkin.
Entäs vapaaehtoistyö ?Mikä sinua kiinnostaa, mitä ennen olet harrastanut tai mitä haluaisit alkaa harrastaa ?
Kyllä mä käyn välillä ulkona mutta jotenki ihmiset välttää mua olen huomannut sen.
Vierailija kirjoitti:
Koiran hankinta voisi olla hyvä juttu. Mutta joutuisi olemaan paljon yksin kun olet töissä ja asut yksin. Joten en suosittele.
Voisitko alkaa käymään kuntosalilla ? Tai vaikka ihan ohjatussa ryhmässä ? Sellaseen on helppo mennä yksinkin.
Entäs vapaaehtoistyö ?Mikä sinua kiinnostaa, mitä ennen olet harrastanut tai mitä haluaisit alkaa harrastaa ?
Kissa on hyvä lemmikki, pärjää hyvin yksin töiden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Susta vaan tuntuu siltä. Ihmiset nykyään on todella sulkeutuneita, spontaanisti tuskin kukaan puhuu vieraille ihmisille, ei edes leikkipuistossa tahdo saada juttuseuraa muiden lasten vanhemmista.
Nykyään kanssakäyminen painottuu todella paljon someen.
Tuntuu et mun mielenterveys on menny pahasti sekasin tän yksinolemisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Susta vaan tuntuu siltä. Ihmiset nykyään on todella sulkeutuneita, spontaanisti tuskin kukaan puhuu vieraille ihmisille, ei edes leikkipuistossa tahdo saada juttuseuraa muiden lasten vanhemmista.
Nykyään kanssakäyminen painottuu todella paljon someen.
Mä en taas käytä somea oon erilainen mies, harvoin käyn ees facebookissa.
Olen varmasti kyllästynyt itseeni ja omaan elämääni ja kaipaisin jotain muutoksia. Sairastan myös masennusta.