Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulukuussa inssiin....

16.11.2006 |

Muita tuloillaan inssiin joulukuussa?

Pakko alkaa jättää tuo lokakuun inssipino taakse ja siirtyä uuteen..tarkoitus oli mennä suoraan IVF-jonoon, muttta lääkäri sai " ylipuhuttua" vielä yhden IUI:n eli 4. kerta lähtee käyntiin laskujeni mukaan n.6.12. joten inssi olisi sitten todennäköisimmin juuri ennen joulua..

Näillä siis mennään ja odotellaan uutta hoitoa alkavaksi..

Hyvissä ajoin liikkeellä olevana, muita mukaan kuulutteleva,

-Wiener-

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksuli; mä en kyllä millään näe, että toi tunti olis mikään kovin " kohtalokas" juttu. Sinuna pistelisin vaan ihan iloisena vasta kotona. Harmi että limis oli liian ohut! Muistatko kuinka ohut se oli? Mulla oli 6 mm tänään, ja lekuri vaikutti siihen tosi tyytyväiseltä. Oiskohan greippimehun ansiota, kun olen sitä litkinyt nyt joka pvä kp1 alkaen.

J.

Vierailija
22/68 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään iltapäivänä ultraan. Vasta kolme puregon-piikkiä takana (pistän iltapäivisin) ja kp8 menossa, joten vähän jännittää mitä sieltä löytyy näin aikaisessa vaiheessa. Aikaisemmilla kerroilla on ultrattu kp10 ja silloin jo on aina ollut isot munikset (19-22mm), mutta nyt tuo kp10 osuu ikävästi sunnuntaille. Inssi on luultavasti / ehkä ensi viikolla tiistaina jos vanhaan kaavaan on uskomista. Tosiaan, vähän jännittää mitä sieltä nyt löytyy... viime kerralla lääkäri höpisi jotain nopeasti toiminnasta kun oli kp10 yksi 19 millinen ja toinen 15-16 millinen muhimassa. :o)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti jännättiin, että saadaanko aikaa väli-ultraan ja onneksi se onnistui - ensi perjantaina tsekkaus ja sitten varmaan taas tiedetään lisää - meinasi siis jäädä väliin tämäkin kuukausi(polilla tosi täyttä) sitten olisikin kyllä raivonnut ja kunnolla sairaalalle ;)

Tsemppiä kaikille ja Yavannalle (sori jos meni väärin)onnea ultraan! Hyvä että sait kuitenkin ajan vaikka onkin aikaisinn.

-W-

Vierailija
24/68 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessis: Joo, mä sitte vielä soitin sille hoitsulle ja kysyin tuosta piikittämisestä... Menopurin kanssa ei tarvii olla niin tarkka, se oli tuo Pregnyl joka pitäis pistää just siihen tiettyyn aikaan. Joten piikin tuikkasin eilen nahkaan, sen jälkeen kun olin ensin kunnolla sössinyt sen sekoittelun kanssa! =) Mun limis oli tosiaan aivan onneton, se oli varmaan joku 1-2mm... Toivon vaan nyt kovasti, että toi Menopur siihen auttais, vaikka vaikea se on uskoa että pari piikkiä siihen tehoais... Mutta hei, me mennään yhtä aikaa inssiin, jeeee!

Yavanna: Sullapas onkin jo ajoissa komeet munikset! Minkäs kokoisia ne mahtaakaan olla sitten kun irtoavat - jättiläisiä kuitenkin! ;) Tsemppiä ultraan nyt, eiköhän siellä kaikki ole niin kuin pitää! Tuuhan sitten heti kertomaan miten meni!

Wiener: No hyvä että sait ajan! Ymmärrän kyllä täysin että ois menny hermot jos ois tollasen takia mennyt sivu suun! Mutta onneks näin!

Sitten vielä vähän tarkemmin tuosta eilisestä... Eli mulla oli tosiaan kaiken kaikkiaan 4 munista siellä kasvamassa, yks 14mm (muistaakseni), yks vähän pienempi ja sitten kaks 11mm. Noi kaks ei kuulemma kyllä ehdi tuohon maanantaille kypsymään, mutta eiköhän kahdellakin pärjätä - mikäli siis se limis on kunnossa! Ja eilenhän oli kp8, että kyllä ne munikset ehtii vielä maanantaiksi kasvaa! =) Menopurit sain tosiaan eiliseks ja täks illaks ja huomenna sitten pistelen Pregnylin masuun. Eipä tullut mulle mikään kevyt hoito, niinku alkuun kuvittelin. Alkukierto clomeja (jotka mokomat pilasivat mun limiksen, murrr!), sitten menopur, sitten pregnyl, inssi ja loppukierto lugeja. Huhhuh! Mutta näillä mennään, toivon vaan enemmän kuin mitään että tää ei ois turhaa vaan oikeesti tuloksena ois maailman paras joululahja!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
25/68 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa taas pinoa ennen kuin se tippuu tokalle sivulle...

Jessikselle tulin toivottamaan onnea huomiseen inssiin, toivotaan että meillä molemmilla menis putkeen! Mulla tosin on sellanen olo, että ovis ois jo näillä hetkillä, ellei sitten oo jo ollu... =(

Onko totta että meitä joulukuisia inssiin menijöitä on vaan 5?!

ON: Irrotuspiikin pistin siis eilen ja nyt on masu kyllä kipeä... Tosi kosketusarka tuo pistoskohta, mutta niinhän se lääkäri mua siitä varoittikin. Huomenna on jo kp12, mikä tuntuu kyllä turkasen myöhäiseltä mun mielestä... Normisti kun se ovis on jo kp10 paikkeilla. Mutta siis mitenköhän noiden menopurien kanssa, kun ne niitä muniksia kanssa kypsyttelee niin estääkö vielä sen irtoamisen - onko kellään tietoa? Ja kuinka pian pregnylin piston jälkeen on irtoaminen odotettavissa? Kysymyksiä vilisee päässä jatkuvasti, kuten huomaa! =)

Nyt pitää lähteä jouluostoksille, mies jo äreänä tuolla huutelee!

Vierailija
26/68 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantain ultra meni hyvin. Ultrassa näkyi 2kpl 13mm munasoluja kp8. Aika hurjaa! Onneksi kohdun limakalvot pysyvät kuitenkin kuulemma hyvin tahdissa mukana. Lääkärin mukaan nyt alkuviikosta munikset ovat suunnilleen 18-20 millisiä. :o) Eli vaikuttaa siltä että kummatkin kasvavat tasatahtiin ja toivottavasti irtoavatkin yhtä aikaa. Lisää onnistumisprosenttia. :o)

Tällä kertaa lääkäri päättikin toimia hieman toisella tavalla kuin viime kerroilla. Joudun tekemään päivittäin ovistestin ja bongaamaan ovulaation, minkä jälkeen tuikkaan Pregnylin 5000ui omaa LH-piikkiä tukemaan ja tästä seuraavana päivänä inssi. Eli munikset annetaan irrota itsekseen. Minusta tämä on vähän hankalaa ja koko ajan varpaillaan olemista. Tänään ovistesti näytti vain hennon haamun, joten piti soittaa klinikalle ja perua huominen " haamu" aika inssiin ja siirtää se keskiviikolle. Jos huomennakaan ei ole + ovistestissä niin taas sitä aikaa siirretään. Blääh! Jos ovis osuu torstaille niin missaan työpaikan virkistyspäivän reissun Hankoon. :o( Ei mahda mitään. Toivottavasti testi siis näyttää reilua plussaa huomenna!!!

Vierailija
27/68 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yavanna: Ymmärrän tuskastumisen ovistestailuun, mä en kans voi sietää sitä touhua!! Ja kun tuntuu että aina ovat kuitenkin niin tulkinnanvaraisia ne viivat... Mutta toivotaan että se nyt sieltä pian löytyy (kyllähän nyt pitäis olla pian kun munikset jo noin hyvän kokoisia) ja homma etenee!

No niin, nyt on sitten parin tunnin päästä totuuden hetket. Illalla oli kyllä kovia kouraisuja masussa, joten kuvittelin oviksen olleen jo silloin. Mutta nyt ne tuntemukset vaan jatkuvat ja lisäksi nyt on ne menkkatuntemukset (jotka olen yhdistänyt aina ovulaatioon), joten voipi olla että onkin vasta hollilla tuo ovis - toivotaan niin! Pitäkäähän peukkuja lähestulkoon hysteeriselle naksulle, tuun sitten kertomaan miten meni!

Ja onnea vielä Jessikselle samaan koitokseen! Tuuhan infoomaan meitä!

Vierailija
28/68 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikoissa jo kävinkin tuulettelemassa, mutta pitäähän teitäkin infota kun lupasin! =)

Inssi ohi, limis loistava, 3 follikkelia ja " ovisnesteet" näkyi, joten tänään ne sieltä irtoaa. Itse asiassa oli 4 follikkelia, mutta 3 hyvän kokoista, 1 vähän pienempi. Miehen tavara oli huippuluokkaa myös. Joten voitte varmaan kuvitella että toiveet on korkealla!

Huomenna alkaa lugekuuri ja jouluna onkin sitten piinaa!!!!

Täältäkin vielä kysyn, että onko huomenna sitten pp1 (vai jo tänään)?

Vierailija
29/68 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hienoja " tuloksia" sulla inssin ajoituksen suhteen!!! Nyt vaan tsemppiä piinailuun. ja paljon plussasäteitä.

Meitsillä vasta tänään toinen pistospäivä - eli hitaahkosti etenee ;)

Odottavan aika on todella pitkä,

-W-

Vierailija
30/68 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieläkään plussaa ovistestissä! Viiva oli kyllä jo eilistä huomattavasti tummempi, mutta ei läheskään yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Jotain edistystä siis. Näyttää pahasti siltä että torstain työreissu menee sivu suun jos se plussa rapsahtaa huomenna siihen testiin. :o( Olen nyt yrittänyt koko aamun soittaa klinikalle, mutta koko ajan on puhelinvastaaja päällä. ARG!!! Inssiaika pitää TAAS siirtää...!!!

Sorry tytöt tämä vuodatus... ottaa vähän pattiin...

Vierailija
31/68 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mukana tuolla marraskuun inssiläisten pinossa, vaikka silloin hoitona oli hormonipiikittely ja ultrat ilman inseminaatiota. Tässä kuussa päädyimme inseminaatioon ja se olikin jo eilen. Lääkkeenä piikittelin Menopuria 32,5 iu per päivä, tarkoitus olisi ollut antaa 7 pistosta, mutta unohdin yhden ja pistokset jäivät kuuteen. Munis kypsyi onneksi kaikesta sähläilyistäni huolimatta ja lauantai-iltana pistin pregnylin ja inssi oli eilen (kp 15). Ovis oli jo ehtinyt tapahtua, mutta tuntemusten perusteella se tapahtui onneksi vasta vähän aikaa ennen inssiä.

Meillä yritystä takana 05/05 lähtien ja taustalla pco molemmissa munasarjoissa. Miehen simpat testattiin noin vuosi sitten, jolloin tulos oli erinomainen, nopeasti liikkuvien osuus oli 58 % ja hitaasti liikkuvien osuus 9 %. Eilen paljastuikin, että nuo osuudet olivat vaihtuneet täysin, nopeasti liikkui vain 8 % ja hitaasti reilu 50 % ! Onko kenelläkään kokemusta siitä, kuinka siittiöiden laatu ja määrä voi noin vaihdella?

Meillä on vielä sellainen lisäongelma, että mies ei halua inseminaatiota, työllä ja tuskalla sain " ylipuhuttua" miehen tähän yritykseen ja vasta päivää ennen sovittua inssiaikaa hän kertoi suostuvansa toimenpiteeseen. Tällä hatkellä hän on taas sitä mieltä, että " luomusti" mennään, eli minuun pumpataan hormonit oviksen aikaan saamiseksi, mutta inssiä ei tehdä. Tuntuu aika turhauttavalta.

Anteeksi tämä vuodatus, se piti jonnekin päästä vuodattamaan. Onneksi gynen mukaan kaikki meni kohdalleen, limis oli hyvä ja samoin ajoitus, joten voi olla että murehdin aivan turhaan tulevia inssejä.

Naksu kyselit clomien sivuvaikutuksista, minulla niistä tuli myös kasvojen kuumotusta. Muniksia niillä kypsyi liian paljon (5), minkä vuoksi siirryimme suoraan piikittelyyn.

Vierailija
32/68 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitähän onkin jo monta, joilla inssi ollut eilen! Mullakin inssi meni eilen (kp16) oikein mallikkaasti (tehtiin Clomikiertoon), ja ovis osui vielä samalle päivälle. Eli toiveet on korkealla! Ja kokemuksena oli ihan ok, pelkäsin että olisi sattunut enemmän (kun aukiolotutkimus oli mulle tosi kivulias).

Yavannalla oli tosi hyvän kokoiset munikset jo kp8! Kärsivällisyyttä sinulle - toivottavasti saat ajan siirrettyä ja inssin vielä tähän kiertoon : )

Poppylle moi - Lupaavalta kuulosti sinunkin inssisi! Meillä myös yritystä 05/05 alkaen.

Eiköhän me oteta tähän joulukuun inssipinoon plussat kaikille joululahjaksi (tai Wienerillä muistaakseni inssi vähän myöhemmin, niin sulle sitten uudenvuoden lahja) bd bd bd

Heh, tänään on pp1 ja nyt jo kuulostelen kaikkia nippaisuja ym. tuntemuksia masussa. Tuntuu ihan erilaiselta kuin normaalikierrossa oviksen jälkeen (joo, kyseessä on mun eka inssini)!

Tsemppiä koko porukalle!

Jessica

Vierailija
33/68 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukkuja nyt sitten vain Poppy ja Naksu piinailuun! bd bd bd bd bd

Harmittaa sinun puolestasi Poppy että miehesi on niin " pitkin hampain" mukana hoidoissa. Ehkä hän kauhistelee hoitojen kalleutta(?). Toivottavasti teille kuitenkin tulee tärppi piakkoin niin ettei vauvan saanti pitkity. Kauanko teillä on yritystä takana? Meillä mies taas on mukana ja tukena kaikin keinoin. Välillä oikein nauran kippurassa kun hän pitää ennen inssipäivää leikkimielisen " puhuttelun" simpoille tyyliin " vauhtia siimahäntiin!!, " uikaa niin että munanjohtimet vinkuu!" , " puskii!!" jne... huumori ennen kaikkea.. :o) :o) :o)

Vierailija
34/68 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry... ei ollut tarkoitus jättää sinua ilman bd bd bd peukkuja! :o) Onnea siis sinullekin piinikseen ja plussatuulia, kuten täällä on tapana sanoa. :o)

Kiitos, yritän malttaa mieleni vaikka ärsyttääkin tämä varpaillaan olo. Inssi aika siirtyi ilman ongelmia torstaille, joten siltä osin kaikki on ok. Jos huomennakaan ei ole ovista luvassa, niin alkaa tulla ongelmia. Rupeaa viikko loppumaan kesken. Mutta luulisi sen piakkoin koittavan, kun muniksetkin ovat jo varmaan aikamoiset. Viimeisen puregonin pistin sunnuntaina.

Vierailija
35/68 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiener: Kiitos tsemppauksesta, kuinkakohan tämän kaks viikko kestää? Vaan eiköhän tuo aika tässä kulu, samaten sulla ihan kohta taas tositoimet käynnissä! =) Alku vaan tuntuu aina matelevan...

Yavanna: Voi höh miten huono tuuri! Missä se sun ovis nyt oikeen on??! Toivottavasti huomenna sitten löytyis, pidän kovasti peukkuja! bd bd

Poppy: Jee, kivaa kun tulee lisää porukkaa! Meitähän on tosiaan monta jo ihan samoissa menevää, jouluna jännätään! Kurjaa kun sun mies ei oikeen lämpene inssiajatukselle, mutta josko se siitä sitten kuitenkin...

Jessis: Mä en ihan vielä " sillä mielellä" kroppaa mietiskele, mutta kaikki nippaisut kyllä rekisteröin! ;) Lähinnä nyt oon saanu päähäni että auts, kovasti vihloo, onkohan ovis sittenkin vasta tänää, apua!!! Mutta eiköhän se nyt ois ihan ok vaikka näin oiskin, tosiaan 27 miljoonaa nopeeta kaveria sinne kerran laitettiin uimaan... Vähän muuten varmaan mietityttää jouluna kun haluis nähdä muiden " jouluisten piinailijoiden" testitulokset, mutta en varmaan kyllä pääse koneelle ku vasta tapaninpäivän iltana... =(

ON: pp1! =) Hih, kivaa laittaa kerrankin noin, toivottavasti myös viimeistä kertaa (ainakin ensikkopinossa :D )! Lugejen hinta yllätti, 60 kpl maksoi 60¿:a ja kun noita pitää laittaa se 3/pvä. Noh, pieni summahan tuo on, mutta yllätti vaan... Selostetta lukiessa yllätti myös se, että mikäli plussa tulee, pitää lugeja jatkaa raskausviikoille 9-11 asti! Hui, niin pitkään koko ajan jotain valuu housuihin, yäks! No, mutta eipä pidä mennä asioiden edelle! Ja sitä paitsi oisin vaikka pissit housussa koko raskauden ajan jos vaan tärppäis, ei haittais! =) Heh!

Nyt jatkan taas lapasten tekoa, jokohan ne tänään valmistuis...

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
36/68 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas testattiin ovulaatiota... negaa. Soitto klinikalle, minkä jälkeen pikainen käynti ultrassa tarkistamassa tilanne. Munikset ovat edelleen tiukasti paikoillaan. Toinen on 20mm ja toinen 16, joten eivät olekaan kasvaneet tasatahtia kuten uumoiltiin. Lääkäri ihmetteli sitä etteivät ole irronneet. Tiukassa tuntuvat olevan. No, myöhään tänään illalla pitää pistää Pregnyl ja perjantaina inssiin. Vihdoinkin! Helpottava tieto. Tämä panttaaminen alkaa vain käydä meidän kummankin hermoille. Tekisi mieli, mutta ei niin ei. Viikonloppuna saa sitten peuhata niin paljon kuin huvittaa. :o)

Naksu... keskustelin lääkärini kanssa noista lugeista, kun minulla on tuota tiputtelutaipumusta. Hän ei suositellut niitä minulle, vaan määräsi kaksi puolikasta Pregnyl annosta pistettäviksi kierron loppupuolella inssi jälkeen. Viime kuussa se ainakin toimi hyvin, ei tuhrua. Mitä eroa Pregnylillä ja lugeilla on? Eivätkö ne ole periaatteessa samaa tavaraa?

Vierailija
37/68 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas ovat sitkeitä muniksia!! Toivottavasti Pregnyl saa ne irtoomaan!

Hmmm, enpäs tiedä tuosta Pregnyl-Luge -asiasta... En oo aiemmin kuullu että pregnylia pistettäis loppukierrossa, mutta kaitpa ne sitten on samaa tavaraa jos näin kerta sanoi. Mä kyllä oonkin ihan untuvikko näissä hoitojutuissa kun vasta eka inssi oli... Oon vaan tosiaan kuullu tuota pregnylia käytettävän vaan tohon irrotukseen... Sanoiko se lääkäri miks ei suosittele lugeja? Kovin yleistä niiden käyttö tuntuu täällä l-palstalla olevan, siks vaan mietin...

No, nyt pitää rientää töihin, myöhästyn kohta! Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

naksu pp2 =)

Vierailija
38/68 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä miksi lääkärini kirjoittaa minulle mieluummin pregnyliä kuin lugeja. Hän sanoi että luget ovat kalliita ja pregnyl on huomattavasti halvempaa. Ihan kiva että ajattelee asiakkaansa kukkaroa. :o) Pregnyl on ainakin helpompi käyttää kuin luget. Viime kierrossa pistin puolikkaan (2500 iu) pregnylin kp16 (=pp4) ja kp20 (=pp8) " ruoskimaan" munasarjoja, niin että hormonitasot eivät laske liian nopeasti. Ilmeisesti tuo pregnyl vain stimuloi munasoluja tuottamaan lisää keltarauhashormonia, kun taas luget OVAT sitä keltarauhashorminia(???). Ehkä...

Vierailija
39/68 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea huomiseen inssiin Yavanna!

Täällä ei ole vielä tuntemuksia suuntaan tai toiseen inssin jäljiltä, ellei alkavaa flunssaa lueta oireeksi...Taitaa olla vielä liian aikaista. Milloin teitä muita, joilla oli inssi nyt maanantaina (Naksulla taisi ainakin olla?) kehoitettiin testaamaan? Mulla testipäiväksi tulisi tapaninpäivä. Siihen saakka saa jännäillä.

Naksu taisit kysellä mistä lähtien meillä on yritystä takana, yritys aloitettiin 05/05 ja nyt oli siis ensimmäinen varsinainen inssi. Mieheni on kyllä ollut mahtava tuki tässä vauvaprojektissa, molemmat ollaan oltu täysillä mukana ja tuettu vuoroin toisiamme. Nyt ongelmaksi on tullut se, että mies ei haluaisi turvautua insiin kun on sitä mieltä, että " kotikonstein" saatu lapsi olisi jotenkin parempi. Minä en jaksa hänen näkemystään ymmärtää, sillä minusta lapsi on tärkeämpi kuin se miten se on tehty, varsinkin kun inssi ei edes ole läheskään sieltä monimutkaisemmasta päästä hoitomuotoja. Täytyy nyt vaan alkaa puhumaan miehelle järkeä päähän! Lisäksi mies kokee siemennesteen toimittamisen inssiä varten kauhean vaikeana asiana. Onko muilla ollut vastaavia tilanteita? Miten miehenne ovat suhtautuneet asiaan?

Vierailija
40/68 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että miehesi kokee " purkittamisen" hankalana. No, ei se varmasti hauskaa ole!! :o( Meikäläisen mies ei tunnu olevan moksiskaan asiasta. Kun se kerran on pakko tehdä, niin se myös tehdään. Outoa se kuulemma on, mutta pelkällä tahdonvoimalla se sujuu. Hän on kahdeksalta aamulla klinikalla ja jo puoli yhdeksän aikaan työpöytänsä ääressä, joten ei siinä kauan nokka tuhise! (Onneksi kotona on eri tahti! ;o) ) Hän ajattelee että kun kerran minä selviän kaikesta piikittämisestä ja ronkkimisesta, niin kyllä hän selviää tästä omasta osuudestaan.