Joulukuussa inssiin....
Muita tuloillaan inssiin joulukuussa?
Pakko alkaa jättää tuo lokakuun inssipino taakse ja siirtyä uuteen..tarkoitus oli mennä suoraan IVF-jonoon, muttta lääkäri sai " ylipuhuttua" vielä yhden IUI:n eli 4. kerta lähtee käyntiin laskujeni mukaan n.6.12. joten inssi olisi sitten todennäköisimmin juuri ennen joulua..
Näillä siis mennään ja odotellaan uutta hoitoa alkavaksi..
Hyvissä ajoin liikkeellä olevana, muita mukaan kuulutteleva,
-Wiener-
Kommentit (68)
Moikka Naksu ja tervetuloa " remmiin" ..
Meillä lääkkeinä aina ollut Puregon ja Pregnyl ja niiden hinta on ollut/hoito 110 ¿ - siinä laskettu pois Kelan osuus, yliopistonapteekin sivuilla on aika hyvä laskuri mistä näkee mitä joutuu mistäkin maksamaan - ei tämä onneksi kalleimmasta päästä tämä hoito ole.
Meidän esikoinen sai alkunsa ekasta inssistä - joten sinunkin kannattaa olla toiveikas :) tämän pikkukakkosen yritykseen meneekin sitten kauemmin - mutta onneksi lääkäri on antanut hyvät odotukset tälle viimeiselle hoidolle.
Tänään kävin labrakokeissa ja niiden tuloksia sitten odotellaan ensi viikolla ja tosiaan sitten odotellaan vain pistosten aloitusta...
toivottavasti saamme pinoon paljon plussia :)
-W-
Meillähän on täällä tällanen yksityispalsta, heh! ;) Ei vaan, toivottavasti tää pino tästä kasvaa ku joulukuu lähestyy...
Joo, kyllä toiveet on korkeella nyt ton inssin suhteen. Sitä tässä pelkäänkin että kuinkahan kova romahdus se sitten on, jos ei heti tärppää... Pitäis vaan osata asennoitua oikein, mutta vaikeeta se on!
Eipä nuo lääkkeet nyt kovin pahan hintaisia ole, tollasen summan nyt maksaa mennen tullen jos sillä vaan raskaaksi tulee! Toivottavasti tuleva inssi jää teillä toistaseks viimeiseksi, kurjaa kun antaa vaan odottaa itseään se pikkuinen.
Mä oon tässä nyt mietiskelly noitten lääkeiden vaikutusta ja tarkoitusta. Jotenkin kummastuttaa että tollasia kuitenkin määrätään vaikka verikokeissa kaikki arvot on olleet kohdallaan. Enkä sitten siinä onnen huumassa (kun ssg:ssä todettiin että röörit on auki) tajunnu mitään kysellä, otin vaan reseptit onnellisena vastaan. Kai niistä sitten kuitenkin apua on kun niitä määrättiin...
No, pysytäänpäs linjoilla, voit varautua sitten inssin lähestyessä valtavaan hysteriaan tältä suunnalta! :) Nyt jo menee perhoset masussa kun vaan ajattelenkin!!!
..mullakaan ei ole todettu mitään häiriöitä tai muita, mutta uskon että lääkityksen kanssa saatetaan selittämättömissä tapaukissa edesautaa onnistumista...eli uskon vakaasti että lääkkeillä on postiivinen vaikutus...nyt ei vaan millään jaksaisi odottaa näitä muutamia viikkoja :) Jouluna sitten piinaillaan - :) mulla näet laskujen mukaan olisi siis inssi n. 18.12.
Saadaankohan me pian tänne muitakin :)
-W-
(Heh, moi Naksu!)
Täälläkin odotellaan kärsimättömänä ihka ensimmäistä inssiä. Jahka tuo seuraava kierto alkaisi, niin pääsisin popsimaan clomeja. Arvioisin, että inssini on siinä 11.-12.12. (mun tuurilla osuu kyllä viikonloppuun 9.-10.12. jolloin inssi siirtyisi seuraavaan kiertoon). Jänskättää!
Niin, taustasta sen verran, että yritystä takana 05/05 lähtien. Ssg tehty, torvet on auki, muutkin arvot kohdillaan. Miehellä vähän alentunut normaalien simppojen määrä, mutta ihan ok-tavaraa kuitenkin. Eli lukeudutaan kai selittämättömiin.
T. Jessica
No onhan tänne jo saatu " väkeä" , moikka vaan Jessis! Mehän kuljetaan ihan käsi kädessä pinosta pinoon! :) Laskeskeli tossa että sinne vkolle 50 meilläkin todnäk se inssi ajoittuu, jos kaikki menee ok. Mä vaan kans pahoin pelkään että meillä se ovis on just sillon viikonloppuna - ois niiiin mun tuuria! ;) No, eipä auta jossittelu, sittenpä nähdään...
Hui, ajatelkaas tytöt, meillä saattaapi olla maailman mukavin uuden vuoden aloitus!! Voi kun ois ihanaa, ei vois parempaa toivoa! Muistuupa tässä väkisinkin mieleeni eräs " ystävä" , joka sai viime uutena vuotena testiinsä sen plussan...
Osaattekos muuten sanoa mitä tarkoittaa kun mulla oli ultrassa munasolut sisäkkäin? Oon sitäkin tässä nyt kummastellut kun en tullut lekurilta kysyneeksi... Ja mitenköhän on sellaisen jutun laita, kun molemmissa ultrissa mulla on siis ollut 2 suunnilleen yhtä isoa munista, että kuinkakohan on kaksosraskauden laita? ;) Mähän alan ihan ahneeks, hih! Ei kun oikeesti oon tuota nyt miettinyt, meillä on nimittäin suvussa kaksosia niin senkin takia... Kuinkas tuo periytyy, mun isukilla on kaksoisveli ja tuolla kaksoisveljellä on kaksoset? Onkos tietoa?
No, nyt taas turinat sikseen! Palaillaan!
Pitääpä nostaa pinoa ettei ihan kokonaan katoa! Eikö tosissaan ole muita joilla on inssi suunnitteilla joulukuulle? Kumma juttu, luulis että jo ois enemmän ihmisiä tässä kasassa...
No, eipä kummempia kuin odottelua, mutta omituinen kierto on taas kyseessä! Tai no, ainahan nää mun kierrot taitaa olla outoja... Kuitenkin, nyt on siis menossa kp23/25-28 ja kolmas päivä kun on jo tuhrutellut. Eli jo kp20 alkoi tuhruttelu, mikä on kyllä tosi aikaisin... Tosi tosi vaaleaa tuhrua, mutta kuitenkin. Ärsyttävää, alkais sit kunnolla ni päästäis asiaan! ;)
Mutta palaillaan ja hyvää pikkujoulua!
tänään siis kp2. huomenna pitäisi saada aika aamusella varatuksi 0-ultraan ja samalla olisi tarkoitus aloittaa piikittely. nyt annos joka päivä 150ky. jos nyt päästäisiin inssiin asti, kun lokakuulta asti olen pettyneenä poistunut pinosta.
mulla kävi lauantai-aamuna etiäinen, että meneppäs apteekkiin tilaamaan mneopurit, koska kohta alkaa... ja niinhän ne sitten alkoivatkin. onneksi edelliseltä kerralta jäänyt 8lagenullaa käyttämättä, koska vasta tiistaina lääkkeet apteekissa. ja onneksi tämä kelan omavastuuosuus on täyttynyt ja näin ollen lääkkeet ovat vain sen 1,50¿ loota. samalla tilasin orgalutranitkin, niitä kuitenkin tarvitaan.
ja mulla tänään ultra klo 12:30. toivottavasti nyt kaikki menisi kuin oppikirjasta. laskeskelin, että jos inssi olisi kp14, niin se olisi 8.12. antaas nähä kuin eukon käy.
Kiva että eksyit " joukkoomme" , eiköhän tää pino kohta herää! ;) Täytyy sanoa että sun kirjoitus oli mulle täyttä hepreaa, meillä kun vasta eka inssi tulossa.. =) Eli nuo lääkkeet sun muut oli aivan vieraita - mutta hyvä että teillä on kunnon tropit tukemassa inssiä! Ja toivottavasti ultrassa näkyi se, mitä pitikin ja homma menis eteenpäin!!!!!
No Helinä, miten ultra meni? Pääsettekö inssiin suunnitelmien mukaan?
Vielä odotellaan hoidon aloitusta - viikon päästä pitäisi menkkojen alkaa ja sitten hommiin :)
Sain viime viikolla Lugesteronit tiputteluun - saas nähä auttaako ;)
Mukaan vaan kaikki joulukuiset pinoilemaan - kohtahan se joulukuukin on :)
-W-
Eli nyt on kp2 ja ultraan aika varattuna, huomenna aloitan ihkaensimmäistä kertaa clomien napostelun. Saas nähdä millaiset oireet niistä paukahtaa, kun oon ymmärtäny että voivat pistää aivan sekaisin pään! ;)
Mutta näillä mennään, toivon vaan kovasti että se inssi nyt viimein saatais tehtyä, kyllä sitä on jo odotettukin!!!
Ja hyvää joulukuun alkua, eka luukku on avattu,nam! :D
Mikäs kumma tätä pinoa nyt vaivaa?! Onko kaikki " innsiläiset" jo joululomalla ja vauva-aikeet unhotettu vai mikäköös on...? No, mä pidän itsekseni tätä pinoa pystyssä, jospa joku vaikka vahingossa lukis! ;)
On mulla ihan oikee kysymyskin =): Eli millaisia kokemuksia/onko kokemuksia clomeista (en muista wienerin lääkkeitä...)? Voiko kamalan kovat " kuumat aallot" johtua niistä? Tän päivän on ollut ihan sellaisia polttavia tuulahduksia, varsinkin kasvoissa. Ja eilen illalla kun menin nukkumaan niin tosi kova polte kävi poskilla... Mietinpä vaan että oisko clomeista johtuvaa vai joko mulla alkaa vaihdevuodet... =)
Eipä muuta, tulkaahan nyt sankoin joukoin rupattelemaan!!!
Hei!
Putosin perjantaina marraskuisista ja pyrin sitten saman tien tänne joulukuisiin. Tänään pitää taas soittaa klinikalle ja sopia uusista ultra- ja inssiajoista. Huomenna kp5 alkavat taas piikittelyt (Puregon 50 iu) ja inssi on joskus ensi viikolla, ehkä keskiviikkona. Kuten jo totesinkin tuolla marraskuisissa alan olla jo melko pessimistinen näihin inssi-touhuihin, vaikka tämä tuleva onkin vasta meidän kolmas yrityksemme. Yksi inssi kuitenkin ehditään vielä tehdä ennen joulua, joten menköön. Tammikuussa olisi tarkoitus siirtyä IVF:ään.
Joten, hei vaan kaikille ja mukavaa että ei tarvitse yksin piinailla! Porukassa se on paljon mukavampaa... :o)
...ja minäkin taas täälä :) Mukavaa saada lisää porukkaa..
Mulla siis Naksu - lääkkeinä aina ollut Puregon ja Pregnyl - en yhtään tiedä clomien sivuvaikutuksista. Sain siis tähän kiertoon Luget avuksi tiputteluun ja on kyllä auttanut tosi hyvin - ihanaa ettei " vuoda" ihan koko kiertoa ja josko kp yksi olisi sitten selkeämmin erottuva - keskiviikkona pitäisi olla kp 1 ja sitten sunnuntaina Puregonia 50 IU - menkkakivut alkaneet eilen - eli selkä ihan pirun kipeä - eli kohta siis kunnolla vauhtiin :)
-W-
Soitin lääkärille ja sovittiin tuleva marssijärjestys:
Huomenna alkaa puregon-piikitys. Perjantaina (kp8) on jo ultra! Normaalisti minulla on ollut ultra kp10, mutta nyt se osuu viikonlopulle. Kp 11 voi olla jo myöhäistä, joten siksi ultrataan jo näin aikaisin. Munis on aikaisimmilla kerroilla kasvanut tosi nopeasti, joten toivottavasti siellä tälläkin kertaa on jo jotain mitä mittailla. Sunnuntaina kp 10 pistän jo varmaan Pregnylin ja ehkä tiistaina inssi mikäli mennään vanhan totutun kaavan mukaan. Eli vautia on niin että heikompaa jo heikottaa... :o) Saas nähdä saanko taas Pregnylistä pahoinvoinnin oireita, kuten viime kierrossa. Ellotusta oli inssistä kuukautisten alkuun, varsinkin kun pistin Pregnyliä vielä pariin otteeseen puolikkaat annokset estämään turhuttelua. Toimi tosi hyvin. :o)
Eilen alkoi kuukautiset - tasan sinä päivnä kuin pitikin - soitin jo polille aamulla ja ip saan sitten hoito" kartan" - varmaankin sunnuntaina eli kp5 alkaa Puregonit. Toivottavasti eivät keksi, etten saa vastaanottoaikaa ensi torstaille tai perjantaille - kerrran aikaisemminkin on käynyt niin, etten mahdu aikataulujensa puitteissa sinne- julkisen kirojha :(. Odotellaan siis iltapäivään :) Jos hyvin käy niin inssi on ma/ti 18. tai 19.12.
Mitenkäs muilla?
-W-
Ehdinkin jo avautua tuolla Ensikoissa, mutta pidetään tämäkin pino ajantasalla; Clomit on popsittu, ja tänään ultrassa (nyt kp12) hyvä 14-15 mm rakkula kehittymässä. Jos kaikki menee hyvin, pääsen inssiin maanantaina 11.12. Jos taas ovis tulee liian aikaisin, esim. lauantaina, niin turvaudumme tässä kierrossa kotikonsteihin.
Tsemppiä kaikille joulukuun inssiläisille!
Jessica
Heti alkuun: Hienoa Jessis että kaikki hyvin, me päästäänkin sitten todnäk molemmat maanantaina inssiin! =)
Useampia follikkeleita oli, tosin osa niin pieniä että eivät ehdi kypsyä... Limis oli kovin heikko, siihen sain tueksi vielä menopurin, jota pistelen tänään ja huomenna. Kysymys: ohjeen mukaan pistos pitää laittaa klo 21, mutta voinko laittaa vielä kympin jälkeen? Onko tietoa? Töissä en ala itseäni pistelemään ja lääkkeitä miksailemaan! :) Pregnylin pistän lauantai-iltana ja inssi siis tosiaan jo maanantaina, kp12.
Tässä tämä lyhykäisyydessään, limiksen huonosta jamasta huolimatta olen hyvin hyvin iloinen! Eiköhän näillä tropeilla jotain luulisi tapahtuvan! ;)
Kaikille huiskutuksia, nyt pitää mennä!
Oonkin siis jo odotellu että kuka rohkea aloittaa joulukuun inssipinon että voin siihen sitten osallistua! Eli meillä ois tarkoitus tehdä eka inssi tosiaan joulukuun puolella, mikäli kaikki menee hyvin. Clomit ja luget on inssin tukena... Tässä elellään siis vielä kierron puolivälin aikoja, ssg oli alkuviikosta. Odottelua siis vaan mutta paljon iloisempaa ja rauhallisempaa odottelua kuin aikoihin! ;)
Pitääkin muuten kysyä että onko sulla/teillä tietoa noiden lääkkeiden hinnasta? Tietää mihin varautua sitten...
Toivottavasti pino tästä kasvamaan!