Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä valehtelee jatkuvasti

Vierailija
17.01.2023 |

Onko tällaista ystävyyttä järkeä jatkaa. Ystävä puhuu ihan ristiin asioita. Valehtelee päin naamaa ja puhuu itseään pussiin. Tajuaa jäävänsä kiinni, mutta aina on jokin selitys valmiina.

Paras tapa päättää tämä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollainen "ystävä". Valehteli, manipuloi, juoruili. Joku persoonallisuushäiriö. Hankkiudu eroon.

Vierailija
2/26 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat vaan yhteyden pidon. Vetoat kiireisiin jne. Jos muu ei auta niin numero estoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä eibole ystävissä enkä edes tunne yhtään naista joka ei koskaan valehtele kun valhe se pieni valkoinen valhe on

Vierailija
4/26 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin persoonallisuushäiriö

Vierailija
5/26 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin valehtelet kun kutsut tuollaista ystävyydeksi.

Mutta lopuksi kysyt "paras tapa päättää tämä?" Jos siis tuossa kysyt neuvoa että kuinka tuon ystävyyden lopettaisit, niin vastaus/neuvo/ratkaisu on helppo: ei sinun tarvitse tehdä yhtään mitään. Ei sinun tarvitse tehdä mitään lopettaaksesi teidän ystävyyden - koska ei teidän välillä alunperinkään ole ystävyyttä.

Teidän välillänne ei ole yhtään mitään, joten mitään lopetettavaakaan ei ole.

Tai no, ehkä kuitenkin sittenkin: tuo teidän "ystävyytenne" on olemassa ainoastaan sinun mielikuvituksessasi, joten tuo "ystävyys" loppuu kun lakkaat kuvittelemasta asioita.

Kuvitelmissasi on tuollaisia ongelmia, muualla ei ole. Ihan itse ongelmasi kuvittelet joten ihan itse saat myös kuvitella ongelmillesi ratkaisun.

Vierailija
6/26 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mr-tapaukselta hankkiutui eroon ja katkaise kaikki yhteydenpito ASAP.

Vierailija
7/26 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?Valehtelee jatkuvasti?Sano se on moro ja näkemiin.

Vierailija
8/26 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten hän kehtaa jatkaa aina vain

Vierailija
9/26 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se valehtelee?

Vierailija
10/26 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älä ole ignorantti. Mitä sinä tältä palstalta tuota kyselet kun voit ihan itse ottaa selvää asioista!

Tuo "kehtaaminen" taitaa liittyä esim. häpeäntunteeseen ja ylpeydentunteeseen. Joten ratkaisu sinulle: opiskele neurologiaa. Koska neurologiset prosessithan ihmisen aivoihin tuollaisia tunteita tuottaa. Neurologiasta se riippuu että mitä tunteita ihmisellä kulloinkin on ja mitä tunteita ei ole. Kunhan neurologiaa opiskelet niin saat vastaukset ihmettelemiisi asioihin, niin eipähän sun tarvitse ihmetellä enää.

Jos et asioista ihan itse ota selvää niin joudut jatkossakin vaan ihmettelemään. Ole vaan jatkossakin ihmettelevä ignoramus jos niin haluat. Voit jatkossakin vain kummastella asioita ottamatta selvää mistään. Onpas kaikki aina tosi outoa kun ei tiedä mistään mitään.

Vierailija
11/26 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä ole ignorantti. Mitä sinä tältä palstalta tuota kyselet kun voit ihan itse ottaa selvää asioista!

Tuo "kehtaaminen" taitaa liittyä esim. häpeäntunteeseen ja ylpeydentunteeseen. Joten ratkaisu sinulle: opiskele neurologiaa. Koska neurologiset prosessithan ihmisen aivoihin tuollaisia tunteita tuottaa. Neurologiasta se riippuu että mitä tunteita ihmisellä kulloinkin on ja mitä tunteita ei ole. Kunhan neurologiaa opiskelet niin saat vastaukset ihmettelemiisi asioihin, niin eipähän sun tarvitse ihmetellä enää.

Jos et asioista ihan itse ota selvää niin joudut jatkossakin vaan ihmettelemään. Ole vaan jatkossakin ihmettelevä ignoramus jos niin haluat. Voit jatkossakin vain kummastella asioita ottamatta selvää mistään. Onpas kaikki aina tosi outoa kun ei tiedä mistään mitään.

Täh?

12/26 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran:

Ystävä: - Mä sain taas uuden seuralaisen Tinderis. (Yms. Valhetta)

Sinä: -Jaaha? Mä en nyt kuules taida uskoa.

Ystävä: -MITÄÄH?! Mähän oon puhunu totta aina!!

Sinä: -Niin, tarkoitat kai valetta? Koska mä en oo ainakaan nähny sitä sun uutta "luksusautoa" minkä sä kuulemma sait viime kuussa. (Eli viittaat johonkin aiemmista valheista)

Ystävä: -No luuletko että mä sitä Teslaa kaikille näyttelisin?!

Sinä: No, olishan sitä voinu ees kopioida netistä kuvan ja laittaa siihen Face-julkaisuun, niin olis tehny sun valheesta vähän enemmän vedenpitävän...

Ystävä: -Kuinka sä kehtaat?! Mä poistan sut Facen kaverilistalta, senkin haiseva limanen paskakasa!! (Ja muita solvauksia sekä uhkauksia)

Sinä: -No, koska sä taas valehtelet, niin enpä usko et sä noin teet.

Ystävä: -No ihan sama mä häivyn!! (Lähtee ovet paukkuen/päättää puhelun eikä koskaan enää palaa.)

Sen pituinen se! Tietenkinhän tämä oli vain kuvittelemani juttu, mutta kuitenkin: Tällaisissa tilanteissa, pysy rauhallisena kuin viilipytty.

Olen puhunut.

𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅

Vierailija
13/26 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvauksesi muistuttaa aviomiestäni, se on sietämättömämpää, olen alkanut apinoimaan häntä enkä pidä siitä.

Vierailija
14/26 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetat vaan yhteyden pidon. Vetoat kiireisiin jne. Jos muu ei auta niin numero estoon.

Miksi jättää totuus kertomatta? Miksei kertoisi suoraan mikä mättää, missä on ongelma. Ehkä suoraan asiasta sanominen voisi jopa herätellä tätä "ystävää". Jos AP toimisi kuten ehdotat, silloinhan hänkin olisi valehtelija.

Vierailija
15/26 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän tekee tuota myös muille, niin ei välttämättä tarvitse lyödä välejä kokonaan poikki, vaan siirtää hänet ns. tuttulistalle.

Jotkut ihmiset ovat patologisia valehtelijoisa, eivätkä mahda itselleen mitään. Voivat olla joskus ihan hauskaa seuraa, kunhan ei ota heitä liian vakavasti tai pidä heitä liian läheisinä.

Itse tuntenut yhden tuollaisen patologisen valehtelijan lapsuudesta asti. Kokonaisuudessaan enemmän hauska tapaus kuin harmillinen, johtuen juuri siitä, että ymmärsin aikaisessa vaiheessa asettaa hänet sopivaan lokeroon.

Se on selvää, ettei tuollaisia ystävinä kannata pitää.

Vierailija
16/26 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen kaveri, joka ei omasta mielestään valehtele, vaikka puhuu ihan ristiriitaisia. Pari kertaa olen näyttänyt viesteistä, että katso, tuossa sanot noin ja täällä myöhemmin näin. Silloin on ihan ihmeissään, eikä ymmärrä miten se on mahdollista. Eli niin kauan kuin on vain sana sanaa vastaan, on hänelläkin aina jokin selitys joka tilanteeseen. Mutta kun minulla on todisteet valehtelusta, niin menee ihan hiljaiseksi.

Hän kovasti vannoo, että haluaa muuttua. Tuo valehtelu on joko vanhemmilta opittua käytöstä tai sitten on itse persoonallisuushäiriöinen. Katselen tässä nyt, että mitä vaikutusta terapialla on, tervehtyykö käytös vai jatkuuko sama.

Vierailija
17/26 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maniat tulilla? Googleta nyt edes mitä sana neurologia tarkoittaa

Vierailija
18/26 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jättää totuus kertomatta? Miksei kertoisi suoraan mikä mättää, missä on ongelma. Ehkä suoraan asiasta sanominen voisi jopa herätellä tätä "ystävää". Jos AP toimisi kuten ehdotat, silloinhan hänkin olisi valehtelija.

Minä en ala persoonallisuushäiriöisiä kasvattamaan. Tuollaiset saattaa raivostua pahastikin kun tajuavat etteivät jutut mene läpi ja tulevat hylätyksi, itseään on fiksua suojata noin vaikeista mt-ongelmista kärsiviltä.

eri

Vierailija
19/26 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen kaveri, joka ei omasta mielestään valehtele, vaikka puhuu ihan ristiriitaisia. Pari kertaa olen näyttänyt viesteistä, että katso, tuossa sanot noin ja täällä myöhemmin näin. Silloin on ihan ihmeissään, eikä ymmärrä miten se on mahdollista. Eli niin kauan kuin on vain sana sanaa vastaan, on hänelläkin aina jokin selitys joka tilanteeseen. Mutta kun minulla on todisteet valehtelusta, niin menee ihan hiljaiseksi.

Hän kovasti vannoo, että haluaa muuttua. Tuo valehtelu on joko vanhemmilta opittua käytöstä tai sitten on itse persoonallisuushäiriöinen. Katselen tässä nyt, että mitä vaikutusta terapialla on, tervehtyykö käytös vai jatkuuko sama.

Narsistin lapsi voi olla valehtelija. Koska narsistille ei riitä mikään, lapsi oppii selviytymiskeinokseen valehtelun. Muuten voi saada selkään tai jatkuvaa huutoa, alistamista. Ikävä tapa ihmisellä, varsinkin jos ei ole päässyt aikuisena terapiaan ja eroon valehtelusta. Muttei kyllä täysin hänen vikansa vaan todellakin - selviytymiskeino. Tunnen usean narsistin lapsen ja tunnen enemmän myötätuntoa heitä kohtaan kun ärtymystä.

Vierailija
20/26 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi, että miten valehtelee niin esimerkiksi näin:

Hän kutsui minut ja kaksi muuta hänen kaveria luoksensa viettämään iltaa ja viime hetkellä perui , että ei hän pidäkään mitään illanistujaisia. Nämä kaksi muuta kutsuttua eivät sinänsä ole minun kavereita, mutta tunnemme ja seuraamme somessa toisiamme. Tämä Ystäväni ei ole somessa , joten hänhän ei tiennyt, että nuo kaverinsa laittaa some kuvia heidän illasta.

Mainitsin tälle "ystävälleni" , että olipas teillä mukavan näköinen ilta kun ystäväsi laitteli kuvia stooreihin.

Hän alkoi selittelemään, kuinka oli ajatellut ensin peruvansa nämä juhlat ja kun ehdin jo vastaamaan, että ok, ensi kerralla sitten, niin hän ei kuulemma enää halunnut vaivata minua , kun päätti sittenkin , että pitää illanistujaiset

Tässä vain yksi esimerkki...

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi