Mitkä meikit/kosmetiikat ostat halpiksina, missä taasen halpikset eivät riitä?
Otetaas tällainen kevyempi keskustelu näinä raskaina aikoina.
Kysymys otsikossa. Itselläni halpiksina menee saippuat, putsarit, dödöt, huulipunat ja sampoot muun muassa.
Enempi lompakkoa täytyy avata kun hankinnassa on hajuvedet, luomivärit, puuterit muun muassa. Luomiväreissä käytin aiemmin halpiksia, nehän ovat edullisimmaan lähes ilmaisia, mutta olen huomannut että väriä niistä ei lähde juurikaan, pigmenttiä on kalliimmissa selkeästi enemmän.
Huulipunissa taas en ole huomannut vastaavaa, kokeillut kalliimpiakin, mutta palannut halpiksiin.
Kommentit (15)
Halpiksina meikinpuhdistusvaahto, kynsilakat, kaikki kynät ja luomivärit. Kalliimpia hankintoja dödö, hajuvedet, puuteri, meikkivoide, peitevoide, ripsiväri.
Hiustuotteet ostan kaikki kampaamosta, tukka ohut ja suora.
Miten määritellään halpis? Mun käyttämät ihonhoitotuotteet ja shampoot (500 ml) maksaa n. 20 euroa per purkki, seerumit enemmän. Deodorantti saattaa olla joku muutaman euron hintainen.
Meikkivoide on kalliimpi, edulliset eivät näytä hyvältä. Luomivärit ovat kalliimpia, koska edulliset ovat yleensä hukkaostoksia, koska niiden pigmenttimäärät ovat olemattomat. Kaiken muun ostan vaihdellen eri hintaluokista. Eyliner on yleensä myös kalliimpi, koska on tietty lempikynä, joka toimii.
Voiteet ja seerumit ostan joko apteekista tai satunnaisesti esim. hulluila päiviltä alesta, en koskaan täydellä hinnalla. Näissä käsittääkseni on niin paljon ilmaa hinnassa, jos on kyseessä kallis merkki. Tuttu asiantuntija neuvoi, että apteekin tuotteissa on vastaavat ainesosat, pienempi hinta.
Vierailija kirjoitti:
Voiteet ja seerumit ostan joko apteekista tai satunnaisesti esim. hulluila päiviltä alesta, en koskaan täydellä hinnalla. Näissä käsittääkseni on niin paljon ilmaa hinnassa, jos on kyseessä kallis merkki. Tuttu asiantuntija neuvoi, että apteekin tuotteissa on vastaavat ainesosat, pienempi hinta.
Vastaavat ainesosat kuin missä? On outoa niputtaa apteekin tuotteet yhdeksi kategoriaksi, kun apteekeissa myydään todella laajalla skaalalla erilaisia tuotteita, todella yksinkertaisista perusvoiteista hajustettuihin silikonivoiteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Minkä merkkisiä tuotteita käytät? Itse olen laittanut merkille, että monet apteekkimerkit on lähes yhtä kalliita kuin ns. kalliit kosmetiikkamerkit.
Kaikki aikalailla halpista. Dödö oli ainut "kallis", jotain 15€ apteekista, mutta hiljattain uskaltauduin kokeilemaan taas halpista, Nivea 72h, ja se toimii yhtä hyvin.
Ostan halpiksina kynsilakat, puhdistustuotteet, puutteita, luomivärit, kulmavärit, poskipunat, hiuslakat, deodorantit. Näissä en ole huomannut oikein mitään eroa kalliimpiin.
Meikkivoide, shampoot ja hoitoaineet, huulipuna, rajauskynä, kasvojen kosteutustuotteet ostan kalliimmilta merkeiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä merkkisiä tuotteita käytät? Itse olen laittanut merkille, että monet apteekkimerkit on lähes yhtä kalliita kuin ns. kalliit kosmetiikkamerkit.
Perusvoiteita kuten Humektan ym. Ceralan, Eucerinin Aquaphor, Vichy ja La Roche-Posay. Kahta jälkimmäistäkin ostan alesta yleensä. Tämä tuttu, joka neuvoi käyttämään apteekkituotteita on kemisti, joka oli vertaillut inci-listoja. En muista mitkä voiteet oli vertailussa, minulle riitti neuvo olla tuhlaamatta rahojani.
Mä käytän alle 10 euron puuteria (Sokos Motionilta) ja hyvin on toiminut. Muuten käytän paljon mm. Lumenen tuotteita ja niitä on usein Cittarissa tarjouksessa. Mulla on onneksi ns. helppo iho, joten kasvot menevät kyllä ilman meikkiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusvoiteita kuten Humektan ym. Ceralan, Eucerinin Aquaphor, Vichy ja La Roche-Posay. Kahta jälkimmäistäkin ostan alesta yleensä. Tämä tuttu, joka neuvoi käyttämään apteekkituotteita on kemisti, joka oli vertaillut inci-listoja. En muista mitkä voiteet oli vertailussa, minulle riitti neuvo olla tuhlaamatta rahojani.
Mikset osta marketista vielä halvempia? Samat raaka-aineet on niissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen atoopikko. Halvoissa markettituotteissa on usein incissä jotakin, mikä ei sovi. Apteekkituotteet on varmuudella testattu ja humektania halvempaa saa hakea. Pirkan seerumia olen kyllä käyttänyt, se oli hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Ostan halpiksina kynsilakat, puhdistustuotteet, puutteita, luomivärit, kulmavärit, poskipunat, hiuslakat, deodorantit. Näissä en ole huomannut oikein mitään eroa kalliimpiin.
Meikkivoide, shampoot ja hoitoaineet, huulipuna, rajauskynä, kasvojen kosteutustuotteet ostan kalliimmilta merkeiltä.
Mielenkiinnosta onko noissa rajauskynissä niin paljon eroa, että kannattaa ostaa kalliimpi? Itse kuvittelisin että esim. puuterissa tai poskipunassa kalliimmassa tuotteessa voisi olla parempi koostumus tai väri mutta rajauskynän olettaisin olevan hyvin samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen atoopikko. Halvoissa markettituotteissa on usein incissä jotakin, mikä ei sovi. Apteekkituotteet on varmuudella testattu ja humektania halvempaa saa hakea. Pirkan seerumia olen kyllä käyttänyt, se oli hyvä.
Ihan samat säädökset koskee kaikkea kosmetiikkaa, myyntipaikalla ei ole merkitystä.
Halpis: kosteusvoide, shampoo, deo, huulikiilto, huultenrajaus ja Lumenen CC meikkivoiteen lasken halpikseksi.
Kallis; ripsiväri, luomiväri