Jos olen masentunut nyt 30-vuotiaana nuorena ja kauniina, miten masentunut olen sitten 60-vuotiaana vanhana ja ryppyisenä?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Näin 60-vuotiaana ei ole enää paineita olla nuori ja kaunis, ei myöskään enää uratoiveita. Hyvä puoliso on löytynyt ja taloudellinen asemakin hyvä. Ei mitään syytä masentua kunhan terveyttä riittää.
Kyllähän noilla amerikkalaisilla naisilla näyttää yhä olevan paineita tuossa iässä. Naamat kirurgisesti venytelty ja täynnä myrkkyä ja pakkelia niin näyttävät alle 30 vuotiailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppinen nainen ei ole nuori. M25
25v mies on teini.
Miksi suutuit? :D Kerroin vain faktan. :D Mene takaisin kouluun, niin tiedät milloin teini-ikä loppuu. :D Teet itsestäsi pellen, nainen! :D M25
Rauhotus nyt. En suuttunut :) Olen mies.
Jopas vaikutat katkeralta. :) Ja vielä päätit alkamaan larppaamaan miestä. :) M25
Vierailija kirjoitti:
Masennuksella on tapana lieventyä ajan kanssa. Eli 60-vuotiaana sinulla voi hyvinkin olla vaikka lievä masennus tai masennus täysin parantunut.
pelottaa että masennus tuhoaa aivoni ja sairastun dementiaan. t.,ap
Ap, mä olin pahasti masentunut kolmekymppisenä.
Nyt olen 60+ ja elämäni on paljon parempaa. Masennus on tiessään.
30 vuotias nainen alkaa olemaan jo ikäloppu, alkaa rypyt näkymään eikä ne ole enää niin kauniita kuin 20 vuotiaat naiset. Kyllä mä mieluummin sekstailen 20 vuotiaiden kanssa koska ne on kauniimpia kuin 30 vuotiaat.
M29
Kiva kuulla lohduttavia vastauksia.!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25v mies on teini.
Miksi suutuit? :D Kerroin vain faktan. :D Mene takaisin kouluun, niin tiedät milloin teini-ikä loppuu. :D Teet itsestäsi pellen, nainen! :D M25
Jopas vaikutat katkeralta. :) Ja vielä päätit alkamaan larppaamaan miestä. :) M25
Mees äitin kanssa lihapullia syömään poika :D Peukuttele samalla omia viestejäsi ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä masennuksesi joutuu? Oletko päässyt terapiaan? Pystytkö käymään töissä? Onko sinulla lapsia?
Varmaan siitä että olen ylisuorittaja ja liian kiltti. En osaa sanoa ei. Kävin terapiassa jo vuodet 20-23, mutta en saanut apua. Terapia on raskasta ja traumaattista minulle en jaksaisi kokea sitä uudestan. Minut on myös kasvatettu häpeällä.
Onko sinulla saman kokeneita ystäviä, joiden kanssa voisit puhua tästä? Ymmärtääkö puolisosi sinua?
Vierailija kirjoitti:
... Ei mitään syytä masentua kunhan terveyttä riittää.
Niin. Niinkuin masennus valitsisikin sen ihmisen ja ajan koska se iskeä. Vaikka tunnet olevasi sen ulkopuolella niin kyllä se suhunkin voi iskeä. Sangen idioottimaista ajatella, että vain hyvässä asemassa olevat ihmiset ei masennu. 80-luvulta moinen ajatustapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25v mies on teini.
Mees äitin kanssa lihapullia syömään poika :D Peukuttele samalla omia viestejäsi ;D
Vai että ei suuttunut... :D Anna minun nauraa! xD M25
Vierailija kirjoitti:
Näin 60-vuotiaana ei ole enää paineita olla nuori ja kaunis, ei myöskään enää uratoiveita. Hyvä puoliso on löytynyt ja taloudellinen asemakin hyvä. Ei mitään syytä masentua kunhan terveyttä riittää.
Jaa?
En kyllä koe noin. Haluan olla kaunis ja nuorekas, nuoreksi en voi muuttua toki. Haikailen kadotettua nuoruutta ja sitä, että kaikki mahdollisuudet eivät enää ole minulle auki. En silti masentunut ole, ihan tyytyväinen elämääni.
Vierailija kirjoitti:
30 vuotias nainen alkaa olemaan jo ikäloppu, alkaa rypyt näkymään eikä ne ole enää niin kauniita kuin 20 vuotiaat naiset. Kyllä mä mieluummin sekstailen 20 vuotiaiden kanssa koska ne on kauniimpia kuin 30 vuotiaat.
M29
Ap:llä on jo mies eikä hän antaisi ikinä seksiä kenellekään noin typerälle kuin sinä. Eikä moni muukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä masennuksesi joutuu? Oletko päässyt terapiaan? Pystytkö käymään töissä? Onko sinulla lapsia?
Varmaan siitä että olen ylisuorittaja ja liian kiltti. En osaa sanoa ei. Kävin terapiassa jo vuodet 20-23, mutta en saanut apua. Terapia on raskasta ja traumaattista minulle en jaksaisi kokea sitä uudestan. Minut on myös kasvatettu häpeällä.
Onko sinulla saman kokeneita ystäviä, joiden kanssa voisit puhua tästä? Ymmärtääkö puolisosi sinua?
Puoliso on paras ystävä ja hän onneksi ymmärtää. Ei silti poista tunnetta että aivot tuntuu olevan koko ajan "sumussa".
Luulen, että 40-50-vuoden iässä alkaa helpottaa. Silloin voi sanoa itselle, että paras elämä meni jo ja enää ei ole suurempia hauskuuksia eikä odotuksia edessä. Yllättävästi silloin päästääkin turhuuksista ja omaan napaan tuijottelusta irti, mikä auttaa keskittymään elämään nyt. Ja elämänilo, rohkeus, huumori tuleekin tilalle. 60-vuotiaana on vielä helpompaa, ja 70-vuotiaana ei turhia niuhota. Silloin voi vielä tehdä kaikkea, mitä haluaa: mennä festareille, kiroilla kun kakku palaa pohjaa, jutella tuiki tuntemattomille, kysyä poliittisissa seminaareissa yleisökysymyksiä, ostaa nahkajakun...jos on pitänyt vaan kunnostaan huolta. Kuolemaankin oppii silloin suhtautumaan järkevästi.
60-vuotias masentunut tässä. En ole trolli. Melkein yhtä lailla nytkin masentaa. Riittääkö eläkkeeni, sitten kun se joskus alkaa. Miksen jaksanut edetä työssä niin että olisin saanut parempaa palkkaa?
Ehkä masennus on helpottanut vähän, kun ei enää ole edessä niin monta työvuotta.
Tiedän myös kahdeksankymppisiä, joilla on masennuskausia. Kun he voivat paremmin, sitä ei heistä uskoisi.
Kaudet vaihtelevat. Päivä kerrallaan mennään.
Jos jotain positiivista, niin ainakaan itsellä ei ole ollut sellaisia fyysisiä vaivoja, joita monilla ikätovereilla on. Ei ole ollut korkeaa verenpainetta, nivelvaivoja yms.
Vierailija kirjoitti:
60-vuotias masentunut tässä. En ole trolli. Melkein yhtä lailla nytkin masentaa. Riittääkö eläkkeeni, sitten kun se joskus alkaa. Miksen jaksanut edetä työssä niin että olisin saanut parempaa palkkaa?
Ehkä masennus on helpottanut vähän, kun ei enää ole edessä niin monta työvuotta.
Tiedän myös kahdeksankymppisiä, joilla on masennuskausia. Kun he voivat paremmin, sitä ei heistä uskoisi.
Kaudet vaihtelevat. Päivä kerrallaan mennään.
Jos jotain positiivista, niin ainakaan itsellä ei ole ollut sellaisia fyysisiä vaivoja, joita monilla ikätovereilla on. Ei ole ollut korkeaa verenpainetta, nivelvaivoja yms.
Oletko ollut siis koko elämäsi masentunut? tai kausittain