Jos olen masentunut nyt 30-vuotiaana nuorena ja kauniina, miten masentunut olen sitten 60-vuotiaana vanhana ja ryppyisenä?
Kommentit (74)
Johtuuko masennuksesi pinnallisuudestasi?
Se voi hyvinkin olla, että vanhempana tuollaset asiat ei enää merkitse niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Näin 60-vuotiaana ei ole enää paineita olla nuori ja kaunis, ei myöskään enää uratoiveita. Hyvä puoliso on löytynyt ja taloudellinen asemakin hyvä. Ei mitään syytä masentua kunhan terveyttä riittää.
Ei minulla ole nytkään mitään paineita olla kaunis, minua on vain kiusattu koko ikäni koska olen hiljainen ja en jaksa yhteiskuntaa jossa pitää koko ajan suorittaa koska olen herkkä. Ja minulla on mieskin. Mutta ei ole miehen työ poistaa minun masennusta ja traumoja. En usko että taloudellinen tilanteeni tulee koskaan olemaan hyvä koska en jaksa käydä töissä.
et sinä kovin masentuneelta kuulosta, kun kuvittelet 30-vuotiaan olevan nuori ja kaunis. melko optimistinen ajatus
Et välttämättä ole lainkaan masentunut, jos hankit apua ongelmaasi. Jo silkka asennemuutos voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Johtuuko masennuksesi pinnallisuudestasi?
En, aattelin vaan kuitenkin olen nyt vielä SUHT terve ja nuoren näköinen, joten se edes vähän piristää. Mutta silti sairastan masennusta. En pääse joskus sämgystä ylös ja herään 15.00 päiviisin. Mietin,mitä sitten, kun olen reilusti yli 60, voi oolla sairauksia ja kasvotkin on valahtaneet...Voiko aivokemiat enää tästä muuttua, vai paheneeko vaan, onko aivoni tuhoutuneet masennuksesta?
Vierailija kirjoitti:
et sinä kovin masentuneelta kuulosta, kun kuvittelet 30-vuotiaan olevan nuori ja kaunis. melko optimistinen ajatus
Useimmat 30-vuotiaat ovat kyllä nuoria ja kauniita. Toki eivät kaikki, kuten esimerkiksi Erika Vikman.
Kolmekymppinen nainen ei ole nuori. M25
Olet silloin varmaan ihan helevetin masentunut. Nauti siis vielä, kun voit.
Vierailija kirjoitti:
25v mies on teini.
Kaikkein vaikeinta on juuri nuorena ja kauniina varsinkin jos ympärille sattuu lähes pelkästään piilokateellisia ihmisiä ja jos olet itse empaattinen. Miten nämä asiat liittyvät toisiinsa, se onkin sitten toinen juttu.
Vanhana ei masenna samat asiat kuin nuorena. Joten saatat hyvinkin olla oikein tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Noh, anteeksi. Itse tunnnen vielä itseni nuoreksi, koska aloitin elämään vasta tuossa 26-vuotiaana, eli tapasin mieheni, suoritin ammattikoulut, harrastin seksiä. Teini ikä ja ikävuodet 20-25 meni hämärässä masennuksen parissa tapellessa. Mutta nyt olen sairastunut uudelleen masennukseen.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti kaikki alle 40-vuotiaat on nuoria.
M22
Mistä masennuksesi joutuu? Oletko päässyt terapiaan? Pystytkö käymään töissä? Onko sinulla lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25v mies on teini.
Miksi suutuit? :D Kerroin vain faktan. :D Mene takaisin kouluun, niin tiedät milloin teini-ikä loppuu. :D Teet itsestäsi pellen, nainen! :D M25
6-kymppisenä elämä vasta alkaa, kun pääsee eläkkeelle ja voi tehdä ihan mitä itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä masennuksesi joutuu? Oletko päässyt terapiaan? Pystytkö käymään töissä? Onko sinulla lapsia?
Varmaan siitä että olen ylisuorittaja ja liian kiltti. En osaa sanoa ei. Kävin terapiassa jo vuodet 20-23, mutta en saanut apua. Terapia on raskasta ja traumaattista minulle en jaksaisi kokea sitä uudestan. Minut on myös kasvatettu häpeällä.
Masennuksella on tapana lieventyä ajan kanssa. Eli 60-vuotiaana sinulla voi hyvinkin olla vaikka lievä masennus tai masennus täysin parantunut.
Näin 60-vuotiaana ei ole enää paineita olla nuori ja kaunis, ei myöskään enää uratoiveita. Hyvä puoliso on löytynyt ja taloudellinen asemakin hyvä. Ei mitään syytä masentua kunhan terveyttä riittää.