Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kannustan vajaa 3v tyttöäni omatoimisemmaksi?

Vierailija
16.11.2006 |

Esimerkiksi että söisi itse ruokansa. Osaa sen kyllä, mutta ei viitsi.

Että pukisi itse housut jalkaan. Osaa senkin mutta ei halua.

Miten kannustaa lasta tekemään asioita itse.

Jätin eilen lapsen syöttämättä ja hän oli koko päivän ilman ruokaa. En myöskään laittanut housuja lapselle, niin hän oli vaippa päällä koko päivän.

Yritin selittää lapselle, että jos et nyt pue päällesi emme voi lähteä ulos. Ja lapsi vaan sanoi, jos äiti ei pua, emme mene.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kerkee olla omatoiminen myöhemminkin!

Jos selkeästi haluaa ja kaipaa äidin apua, niin miksi et sitä pienelle antaisi?

Pakottamalla vain pahennat tilannetta. Hän huomaa, että " tämähän tuntuu olevan äidille kynnyskysymys ja samalla oivallinen kiristyskeino minulle" .

Ei taatusti pyydä sinua syöttämään enää koululaisena! Eikä pukemaan murkkuiässä!

Vierailija
2/4 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryhmä vie mukanaan :)

- 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim että hänen täytyy aina puolet ruuasta syödä itse ja sitten syötät loput. Tai että hän pukee housut, sinä autat paidat, hän laittaa yhden kengän, sinä toisen.

Kyllä lasta täytyy kannustaa myös omatoimisuuteen, ei se ole lapsuuden riistoa. Eihän tytölläsi ole mikään ns. vialla, siis ihan ystävällisesti kysyn, koska yleensä jo parivuotiaat HALUAVAT pukea itse, syödä itse jne.

Vaipastakin voisi yrittää harjotella pois.

Olisko teidän tapauksessa hyvä jos lapsi olisi vaikka päiväkodissa muutamana päivänä viikossa? Siellä varmaan rupeaisi itsestään kaikkia näitä edellä mainittuja tekemään.

Vierailija
4/4 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika oli todella laiska (ja osaltaan myös taitamaton) monessa asiassa, mutta parin kuukauden jälkeen on kotona ruvennut pukemaan kaiken itse ja muutenkin tullut paljon ns. taitavammaksi.