Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätös tuli tehtyä. TÄMÄN luettuani EN halua enää kuulua kirkkoon!!

Vierailija
16.11.2006 |

Pappi käytti hyväksi apua hakenutta äitiä16.11.2006 06:58, päivitetty 16.11. 10:32

Janne Aaltonen Pappi jopa tartutti sukupuolitaudin hyväksikäyttämäänsä naiseen.

Seurakunnan kappalainen käytti seksuaalisesti hyväkseen synnytyksen jälkeisestä masennuksesta ja ahdistuksesta kärsinyttä äitiä.

Itäsuomalainen pastori tartutti uhriinsa myös sukupuolitaudin vajaan vuoden jatkuneiden yhdyntäkertojen aikana. 57-vuotias mies sai jatkaa kappalaisen virassaan aina viime lokakuuhun.

Käräjäoikeus tuomitsi kappalaisen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja virkavelvollisuuden rikkomisesta kuuden kuukauden ehdolliseen vankeusrangaistukseen. Pastori tuomittiin menettämään myös kappalaisen virkansa. Korvauksia ja oikeudenkäyntikuluja tuomittu määrättiin maksamaan yli 25 000 euroa.

Ahdistuksesta kärsinyt uhri kääntyi kappalaisen puoleen tammikuussa 2004 saadakseen sielunhoitoa ja keskustellakseen arkaluontoisista asioista. Kappalainen ryhtyi käyttämään tietoisesti naisen psyykkistä tilaa hyväkseen.

Oikeuden mukaan uhri tuli pian riippuvaiseksi pastorista. Riippuvuussuhdetta kappalainen vahvisti järjestämällä tapaamiset omassa kodissaan.

Kesällä 2004 kappalainen oli tapaamisissa ryhtynyt suutelemaan naista ja pyytänyt häntä makaamaan vierellään.

Yhdyntään kappalainen sai naisen taivuteltua lokakuussa 2004, vaikka oikeuden mukaan naiselta puuttui kyky itsenäiseen tahdonmuodostukseen. Niitä jatkui satunnaisesti juhannukseen 2005 asti, kunnes uhri sai ulkopuolista apua ja lopetti suhteen.

Uhrin henkinen tila oli heikko, minkä myös kappalainen tiesi. Nainen myös lähetti pastorille tuhansia tekstiviestejä. Lisäksi uhri osti kappalaiselle lahjoja.

lähde: http://www. iltasanomat. fi/uutiset/kotimaa/uutinen. asp?id=1270055

Miksi ihmeessä minun pitäisi omilla rahoillani ylläpitää läpimätää systeemiä, jossa lähimmäisen rakkaus ja empatia on täysin tuntemattomia käsitteitä?? Tuntuu että nykyään seurakunnista ei muita uutisia tulekaan kuin mielipuolista työpaikkakiusaamista tai seksuaalista hyväksikäyttöä.. Tämä nainen eroaa kirkosta NYT. Uskoa voin ilmaiseksikin.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemistä elävän uskon kanssa. Antikristuksen kirkko siitä on tullut. Jumalan sana on korvattu ihmisen omilla tulkinnoilla. Piispakin on puhdas antisemitisti, vaikka uudesti syntyneen kristityn tunnistaa juuri siitä, että hän siunaa Israelia ei kiroa sitä.

Näitä pastoriksi tekeytyviä muka-uskovaisia on luterilaisessa kirkossa aivan liikaa. Onneksi vielä uskoviakin löytyy, tosin he alkavat olla jo vähemmistössä. Kirkolla, joka harkitsee homojen siunaamista ei ole mitään tekemistä Jumalan sanan kanssa.

Itsekin uskoontulleena olen aikeissa erota ja liittyä johonkin herätyskristilliseen/vapaakirkolliseen seurakuntaan, koska siellä on elävä usko Jeesukseen Kristukseen ja Jumalaan.

Vierailija
2/48 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tekemistä elävän uskon kanssa. Antikristuksen kirkko siitä on tullut. Jumalan sana on korvattu ihmisen omilla tulkinnoilla. Piispakin on puhdas antisemitisti, vaikka uudesti syntyneen kristityn tunnistaa juuri siitä, että hän siunaa Israelia ei kiroa sitä.

Näitä pastoriksi tekeytyviä muka-uskovaisia on luterilaisessa kirkossa aivan liikaa. Onneksi vielä uskoviakin löytyy, tosin he alkavat olla jo vähemmistössä. Kirkolla, joka harkitsee homojen siunaamista ei ole mitään tekemistä Jumalan sanan kanssa.

Itsekin uskoontulleena olen aikeissa erota ja liittyä johonkin herätyskristilliseen/vapaakirkolliseen seurakuntaan, koska siellä on elävä usko Jeesukseen Kristukseen ja Jumalaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai minä heitä sitten ennen pidit?

Nyt seuraavaksi johdonmukaisuuden nimiin, ilmoita lastesi kouluun, hoitoon ja kerhoihin yms harrastuksiin, etteivät enää tule. Jossakin koulussa tai harrastuksessa on saattanut tapahtua josksu jotakin, mikä ei ole oikein. Samoin sano irti pankkiyhteytesi, katkaise lehtien tuleminen jne. Jossakin on saattanut olla jotakin mielestäsi väärää. Muuta myös sellaiseen maahan, jossa maksamillasi verorahoilla ei tehdä mitään arvojesi vastaista.

Vierailija
4/48 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 48, taidat olla iltavuorolainen, nimittäin samanlainen paasaus asiasta kuultiin jo aamulla..

Vierailija
5/48 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästyy ihan kiva summa rahaa ja voit itse päättää miten sen käytät. Et tue vääristynyttä oppia opettavaa hölynpölykirkkoa. Ei ihmisen tarvitse kuulua mihinkään uskonnolliseen yhteisöön ja silti voi olla hyvinkin uskonnollinen. Kirkolla emme tee mitään. Onneksi nyt on meneillään voimakas kirkostaeroamisen buumi. Toivottavasti saadaan vihdoin todellinen tasa-arvo kaikkien uskontojen kesken.

Joskus kyllä niin huvittaa kun uskovaiset riitelee milloin mistäkin asiasta, kaukana ovat Kristuksen opetuksista!

Vierailija
6/48 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy helposti eroakirkosta. fi sivujen kautta.

Vierailija
7/48 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis enää ole edes tapakristitty.

Vierailija
8/48 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä myöskään vie lapsiasi seurakunnan kerhoon tms.

Vierailija
9/48 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ethän sitten yritä kastaa lapsiasi kirkossa tai toivo hautajaisia kirkossa itsellesi

Älä myöskään vie lapsiasi seurakunnan kerhoon tms. "

Lapsia ei ole ja mun tuhkat saa ripotella taivaan tuuliin.

T. Se kirkosta eronnut

PS. Jos noi on ainuut syyt kuulua kirkkoon, niin hohhoijaa.

Vierailija
10/48 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme ehdittiin ikävä kyllä kastaa kun vielä kuuluimme kirkkoon. Mutta eivät ole olleet srk:n kerhoissa, eivätkä mene. Aikanaan minut tuhkataan ja tuhka ripotellaan vaikka metsään tai mihin vain, aivan sama mulle.

Vierailija
11/48 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai laittasin lapseni seurakunnan kerhoon? Enhän laita lapsiani mihinkään islamilaiseenkaan kerhoon? Minulle on muuten aivan sama mitä ruumiilleni tapahtuu kuoleman jälkeen, mutta toivon ettei ainakaan mitään hirveitä hautajaisia loitsuineen järjestetä, koska niihin menee rahaa ihan turhaan.

Vierailija
12/48 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan pakanakaan ole, päinvastoin. Uskon kyllä Jumalaan, mutta en halua että ne, jotka edustavat uskontoani, paljastuvat tuollaisiksi..ja useasti. Eikö teistä osa vieläkään ymmärrä, että jos opettaa Jumalan sanaa, pitäisi myös elää sen sanan mukaan?!

En ole itsekään mikään pyhimys. Käytän alkoholia, kiroilen, valehetlenkin jne. Mutta minulla on silti MORAALI jonka mukaan toimin. Minulla on toimiva omatunto joka sanoo mitä voin tehdä ja mitä en. Ja kyllä minun moraalini sanoo ettei heikoimpia saa hyväkseen käyttää eikä ketään tapeta tai petetä. Piste. Ja tämän verran odotan myös " esikuviltani" .

Seurakuntalaiset saavat puolestani olla ihan mitä tahansa. Ei se minulle kuulu. Mutta he, jotka johtavat tätä " laumaansa" , sietäisi olla edes suunnilleen Jumalan sanan mittaisia.

Vieläkö lisää rautalankaa???

Vierailija
13/48 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on omat mätäpaiseensa. sille vaan ei voi mitään . Sitten sinun ajatusmaailmalla varustettuna pitäisi lopettaa syömiset juomiset kaupasskäynit vaatteiden ostot jne.

Vierailija
14/48 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä käy sitten kaupassakaan, varmasti on joku takahikiän kauppias hyväksikäyttänyt asiakastaan.

Vierailija
15/48 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurattuani lähiseurakuntani toimintaa, papit itsekkäitä oman edun tavoittelijoita ja muutenkin huono henki koko hommassa.

Vierailija
16/48 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sinne saa mennä kirkonulkopuolisetkin ihmiset.

Vierailija
17/48 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksikö että saa käännytettyä seurakuntalaisiaan omalla esimerkillä pois Jumalan luota vai mikä on pointti??

Vierailija
18/48 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kieltämättä hulluahan se on, että saarnaa sanaa johon ei itse usko.

Vierailija
19/48 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenuskossani oletan että papit yms seurakuntalaiset elävät myös opetuksiensa mukaan! Ja kun ei tämä ole ainoa tai ensimmäinen tapaus. Vähän väliä tulee ilmi vastaavia tapauksia. Kirkollisveroillani minä rahoitan heidän toimintansa, hyväksyn hiljaisesti teot joita siellä tehdään.

Miksi maksaisin rahaa näille ihmisille, jotka ovat erityisen kaukana siitä mitä meille opetetaan? Taivaaseen pääsee ilman rahaakin.

ap

Vierailija
20/48 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttakaa tänne ;) pääsee vaikei kuuluiskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi