Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joita ei vanhemmiten kiinnosta enää yhtään mennä ns. kaupungille?

Vierailija
16.01.2023 |

Eli ei kiinnosta mennä kauppakeskuksiin, kahviloihin, ravintoloihin, leffaan, kävelemään kaupungille. Ei kiinnosta mennä ihmisjoukkoon, ei tapahtumiin. Jne. Vaan haluaa tehdä työt etätöinä ja vapaa-ajalla käydä lähinnä jossain metsässä kävelemässä, kaupaksi valitsee hiljaisimman pikkukaupan etäältä muusta tai tilaa verkosta ostokset. Ystäviä ja sukulaisia kyllä tykkää tavata, mutta vain jonkun kotona tai vaikka yhdessä sinne metsään kävelylle mennen.

Onko muita tällaisia kuin minä? Tai siis on varmasti, mutta mietin kuinka yleistä on. Ennen tykkäsin paljonkin viettää aikaa kaupungilla ja istua kahviloissa katselemassa ihmisiä, kierrellä isoissa kauppakeskuksissa jne. Asuinkin jonkin aikaa Helsingin keskustassa. Mutta nyt lähinnä ahdistaa tai inhottaa ajatus kaikesta tuollaisesta. Vantaalla asun nyt enkä ole moneen vuoteen käynyt missään, missä on paljon ihmisiä.
N41

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55 enkä ole vielä huomannut mitään tuollaista. Asun Helsingin keskustassa ja käyn todella paljon elokuvissa, museoissa, teatterissa yms. ja myös ravintoloissa ja kahviloissa. En siitä ihmispaljoudesta mitenkään nauti, mutta se on välttämätön paha minulle kun noihin paikkoihin haluan mennä. Ns. shoppailemassa en juuri kyllä käy, eli vaeltelemassa päämäärättömästi siltä varalta että tulee vastaan jotain kivaa. Päätän etukäteen mitä tarvitsen ja teen täsmäiskun. Aika paljon ostan netistäkin. 

Vierailija
42/55 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa edelleen käydä kaupungilla, mutta ei siellä jaksa viettää pitkiä aikoja kerrallaan. Monessa kaupassa samalla kertaa kiertäminen on väsyttävää. Paras osuus on aina se, kun saa vähän kävellä samalla ulkona ja katsella kaupunkia.

Mihinkään seisoskelutapahtumiin väkijoukkoihin en halua enää mennä, koska sellainen on tylsää. Kai se oli sitä nuorempanakin, mutta nyt vain tajuaa kunnolla, että ei edes kannata mennä.

44v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/55 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo 60+ ja omalla kohdallani kauppakeskusten viehätysvoima katosi joskus vuosituhannen vaihteessa. Uusia rakennetaan koko ajan, mutta samanlaisia ne on kaikki. Joskus muinoin oli ihan kiva käydä kauppakeskuksissa kahviloissa, mutta nekin tuppaavat olemaan nykyisin isojen ketjujen kahviloita. Samoin kuin kauppakeskuksissa olevat ravintolatkin. Helsingin keskustaankaan ei ole enää vuosiin huvittanut mennä. Olisihan Helsingissä vielä ihan hyviäkin kahviloita ja ravintoloita, mutta ei vaan nappaa enää. Eikä varsinkaan HSL:n viime elokuisen reittiuudistuksen jälkeen, kun viikonloppuisin en enää pääse yhdellä bussilla Helsingin keskustaan.

Ystäviä ja läheisiä tapaan kuten ap:kin eli kodeissa ja ulkoilemalla yhdessä. Etätöitä olen tehnyt jo 10 vuotta. Lähiökuppilassa käyn silloin tällöin joko lasillisella tai hakemassa take away -ruokaa. Joskus harvoin siskoni tai jonkun ystäväni kanssa siellä syömässä. Olen ihan tyytyväinen, kun yhä useamman asian voi hoitaa verkossa, puhelimitse tai digipalveluna. Esimerkkinä työterveyslääkärin kanssa asiointi. Olen viimeksi tavannut ko lekurin 2 vuotta sitten ja sairauksieni kontrollikäynnit ovat onnistuneet ihan hyvin etänäkin. 

Vierailija
44/55 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi asutte kaupungissa? Kysyn, koska itse samanlainen ja aina kun pääsen, menen maalle. En ole vielä uskaltanut muuttaa, jos kaduttaisi.

Asuminen on eri kuin loma.

Vierailija
45/55 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan ennen kaikkea vaatekaupoissa juoksemista, joten tilaan vaatteet netistä.

Syömässä käyn missään kodin ulkopuolella harvoin.

Teatteriin voisin mennä, jos siellä olisi hyvää katsottavaa.

Elokuviin en välitä mennä, katson netistä tai telkkarista ne ohjelmat mitkä kiinnostaa.

Vierailija
46/55 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. Ruokakaupassa käyn.

Vierailija
47/55 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin enemmän jos olisi parempi sää ja autolle löytyisi helposti parkkipaikkoja.

Vanhemmiten olen tullut mukavuudenhaluisemmaksi ja haluan liikkua omalla autolla niin kauan kuin voin.

Viihtyisiä kahviloita lisää ja elävää musiikkia. Joku pianonsoittaja jossakin nurkassa olisi kiva.

Vierailija
48/55 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioilla käynti on välttämätön paha. Elokuviinkin menen vasta sitten, kun leffa on pyörinyt niin kauan, että hätäisimmät ovat ehtineet jo nähdä.

Vierailija
49/55 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauha, tila ja luonto on mukavaa.

Kiire, häly, ruuhka ahdistaa.

Siksi muutinkin hki pois.

Nyt iso talo ja ihana piha, rauhallinen kunta ja okt alue. Nautin.

Hki on suomen huonoin asumisen laatu mutta myös kallein paikka asua. Eli en ihmettele että fiksut muuttavat nyt sieltä pois. Lisäriesana mm turvattomuus ja rikokset.

Vierailija
50/55 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lähes kaiken, kun hinnat  nostettiin.  Toisaalta myös  n. 8 kg. lähti.  Eikä rahaakaan ole mennyt juuri ollenkaan.

Vierailija
51/55 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia näihin aloituksiin pitää aina laittaa loppuun sukupuoli ja ikä? 😂😂😂😂 en tajua pointtia 😂😂😂🤦🏼 Kaikki tietävät sinun olevan naikk0nen, tämä on yhä edelleen vauvapalsta. Ikäsi ei kiinnosta ketään.

Vierailija
52/55 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten täsmälleen samaa mieltä aloittajan kanssa, mutta olen ollut tällainen jo nuoresta asti.

Vierailija
53/55 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia näihin aloituksiin pitää aina laittaa loppuun sukupuoli ja ikä? 😂😂😂😂 en tajua pointtia 😂😂😂🤦🏼 Kaikki tietävät sinun olevan naikk0nen, tämä on yhä edelleen vauvapalsta. Ikäsi ei kiinnosta ketään.

Mikähän sinuakin vaivaa?

Eiköhän ikä ole aloituksessa siksi, että aiheena on vanhemmiten ja ap varmaan halusi ilmaista tarkoittaako se vanhemmiten jo kolmekymppistä vai vaikka vasta kuusikymppistä.

Vierailija
54/55 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei kiinnosta. Ensi viikolla lento taas Milanoon, kauniita hyvin pukeutuneita ihmisiä, hyvää ruokaa, aperitiiville jne.

Vierailija
55/55 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauha, tila ja luonto on mukavaa. 

Kiire, häly, ruuhka ahdistaa.

Siksi muutinkin hki pois.

Nyt iso talo ja ihana piha, rauhallinen kunta ja okt alue. Nautin.

Hki on suomen huonoin asumisen laatu mutta myös kallein paikka asua. Eli en ihmettele että fiksut muuttavat nyt sieltä pois. Lisäriesana mm turvattomuus ja rikokset.

Perinteinen eliitti on hiljaa,  uuseliitti  ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi