Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joita ei vanhemmiten kiinnosta enää yhtään mennä ns. kaupungille?

Vierailija
16.01.2023 |

Eli ei kiinnosta mennä kauppakeskuksiin, kahviloihin, ravintoloihin, leffaan, kävelemään kaupungille. Ei kiinnosta mennä ihmisjoukkoon, ei tapahtumiin. Jne. Vaan haluaa tehdä työt etätöinä ja vapaa-ajalla käydä lähinnä jossain metsässä kävelemässä, kaupaksi valitsee hiljaisimman pikkukaupan etäältä muusta tai tilaa verkosta ostokset. Ystäviä ja sukulaisia kyllä tykkää tavata, mutta vain jonkun kotona tai vaikka yhdessä sinne metsään kävelylle mennen.

Onko muita tällaisia kuin minä? Tai siis on varmasti, mutta mietin kuinka yleistä on. Ennen tykkäsin paljonkin viettää aikaa kaupungilla ja istua kahviloissa katselemassa ihmisiä, kierrellä isoissa kauppakeskuksissa jne. Asuinkin jonkin aikaa Helsingin keskustassa. Mutta nyt lähinnä ahdistaa tai inhottaa ajatus kaikesta tuollaisesta. Vantaalla asun nyt enkä ole moneen vuoteen käynyt missään, missä on paljon ihmisiä.
N41

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei Tavastia enää viisikymppisenä vedä samalla tavalla. Steissillä kyllä dallailen yhä päivittäin, kun asun tässä lähellä. Postitalon K-kauppa paras ruokakauppa lähistöllä. Olen myös syntynyt täällä.

Kyllä mä voisin Tavalle mennä vielä näin kuusikymppisenäkin. Jollekin yksittäiselle keikalle siis.

Vierailija
22/55 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikeastaan milloinkaan välittänyt mistään kauppakeskuksista tai paikoista missä on paljon ihmisiä.

Vanhemmiten aina vain vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä varmaan iän kanssa ole mitään tekemistä (omalta osaltani). Olen aina ollut tällainen, vanhemmiten vain sosiaalinen paine toimia "kuten muut" on vähentynyt.

Vierailija
24/55 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi miettiä miksi ItäHelsingissä ei voi enää liikkua normaalisti. En halua mennä metroon, en kauppakeskuksiin. Tätä voisi politiikot miettiä, että miksi näin on käynyt.

1/3 Helsingistä, jossa väki istuu sisällä.

Vierailija
25/55 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen samanlainen! Käyn keskustassa vain jos on joku asia, jota en saa toimitettua muuten ja niitä on nykyään todella vähän. Itselläni tämä kehitys alkoi jo ennen koronavuosia, mutta ne saivat aikaan sen että aika vähän on sellaista tapahtumaa, kulttuuririentoa, kahvilassa istumista tms. joka OIKEASTI kiinnostaa. Aiemmin olen käynyt paljonkin ja osa selvästi siksi, että joku on ollut MUST. Nyt viis veisaan kaikista muka-pakollisista ja teen vain sitä, mikä itsestä hyvältä tuntuu.

Vierailija
26/55 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnostanut kys. asiat edes nuorena.

Vierailija
27/55 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tylsä on sulla sitten elämä ollut.

Vierailija
28/55 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puistattaa ajatuskin lähteä keskustaan edes käymään.

Samoin, vaikka kyseessä pikkukaupungin pieni keskusta. Apteekit keskustassa, pitäs käydä muttei pysty.

Vierailija
29/55 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä on Helsingin keskusta? Mitä siellä on? Varmasti Euroopan epäkäytönnöllisin ja ahdistavin paikka. Niin kauan kuin keskustan alle ei saada louhittua tunnelia ja tehtyä sinne pysäköintitilaa, keskusta on tuollainen kävelykatujen ja autojonojen epäkäytönnöllinen yhdistelmä.

Liikenne rautatieaseman edestä pitäisi ohjata maan alle niin että Kaisaniemestä sukelletaan sisään ja Kampin keskuksen jälkeen vasta ylös, ja sama ristikkäiseen suuntaan Hietaniemeen päin.

Vaan kun vihreät halunneet hankaloittaa autoilua ilman ymmärrystä etteivät varakkaat ihmiset tule julkisilla shoppailemaan.

Ehdottomasti viihtyisyys lisääntyisi muttei vain vihertallustelijoiden ehdoilla.

Vierailija
30/55 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muakaan.

Vierailija
31/55 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, täällä. Käyn keskustassa alle 5 kertaa vuodessa.

Vierailija
32/55 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään. Ikää 41. Mutta, kaupungin keskustan pitää olla kaunis, en tykkää prisma-tyyppisissä paikoissa tehdä ostoksia. Toki tasapainoa kaipaan, asun kaupungin lähiössä, ja luontoon pääsee helposti.

Vierailija
33/55 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mikä on Helsingin keskusta? Mitä siellä on? Varmasti Euroopan epäkäytönnöllisin ja ahdistavin paikka. Niin kauan kuin keskustan alle ei saada louhittua tunnelia ja tehtyä sinne pysäköintitilaa, keskusta on tuollainen kävelykatujen ja autojonojen epäkäytönnöllinen yhdistelmä.

Liikenne rautatieaseman edestä pitäisi ohjata maan alle niin että Kaisaniemestä sukelletaan sisään ja Kampin keskuksen jälkeen vasta ylös, ja sama ristikkäiseen suuntaan Hietaniemeen päin.

Vaan kun vihreät halunneet hankaloittaa autoilua ilman ymmärrystä etteivät varakkaat ihmiset tule julkisilla shoppailemaan.

Ehdottomasti viihtyisyys lisääntyisi muttei vain vihertallustelijoiden ehdoilla.

Tuollahan on monta maanalaista pysäköintiluolaa, joissa on vaikka kuinka paljon tilaa esim. Espan päässä. Sinne vaan ajat. Tiedän kun olen ollut varakkaan ihmisen kyydissä pari kertaa.

Vierailija
34/55 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla (jossain, ei kaikissa paikoissa) on varmaan siistimpiä katuja, parempi säätila, turvallisia osia paikoin, kiva maisema, pikkuputiikki, ranta, kävelyteitä, ehkä siellä on helpompaa mennä. Suomessa saa miettiä tarkasti liikkeensä nykyään, myös ettei jää bussin oven väliin tai liukastu, hurjempia tyyppejä pitää kiertää. Säätila voi olla hankala.

Vierailija
35/55 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskalla ulos kuin aamulla. Silloin on itis vielä entisensä.

Täysin sama! Itikseen menen vain ennen puoltapäivää, en IKINÄ enää puolen päivä jälkeen. Oikeastaan tilaan mahdollisimman paljon netistä. Kaukana ollaan siitä, millaista Itiksessä oli 15 v sitten...

Niinkö? Kuljen tuosta läpi kerran parissa viikossa sukulaistani tapaamaan enkä kyllä kertaakaan ole ollut mitenkään peloissani.

Vierailija
36/55 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä M48 jolla samat fiilikset. Ei todellakaan innosta mikään kaupungin vilske ja ihmismassat. Tosin ei ole oikein koskaan innostanut, mutta kyllähän tässä työuran alkuaikoina oli hienoa kun pääsi kaveriporukalla kaupungille rellestämään. Sittemmin kaveriporukat ovat perheytyneet tahoilleen ja itsekin kaipaan lähinnä hiljaisuutta. Välillä jo roskapussin vieminen ahdistaa kun ympärillä on koko ajan jotain vilinää.

Vierailija
37/55 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Nuorempana myös matkustelin paljon muiden maiden kaupunkeihin ja keskustoihin. Nyt ei kiinnosta lähteä. Kotimaan patikointilomat ja mökkeily vain kiinnostaa.

Vierailija
38/55 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asutte kaupungissa? Kysyn, koska itse samanlainen ja aina kun pääsen, menen maalle. En ole vielä uskaltanut muuttaa, jos kaduttaisi.

Vierailija
39/55 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostais mutta ei tuonne vesisateeseen viitsi lähteä kun ei ole pakko.

En nyt vielä tässä 50+ iässä haluaisi kotiinkaan jäädä homehtumaan. Sen voi tehdä sitten vaikka 30 vuotta myöhemmin. Sillä varauksella tietysti, että elän yhtä pitkään kuin äitini.

Vierailija
40/55 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten sama, mutta en tykkää tehdä etätöitä, vaan menen mieluummin toimistolle ja pidän kodin kotina. Muualla ei tule oikeastaan käytyä ja inhoan nykyisin jopa ruokakaupoissa asiointia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi