Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisikö sulla mielenkiinto, jos viestittely tapahtuisi aina monen tunnin viiveellä?

Vierailija
15.01.2023 |

Miten on?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestittelyssä on just parasta se kun voi vastata sitten kun on aikaa. Utelut katkaisee ikävästi askareet tai niihin ei edes pysty reagoimaan ( ei kuule, ajaa autoa, nukkuu, suihkussa jne.) Lisäksi puhelut sisältää melkoisen määrän jaarittelua joka viesteistä puuttuu.

Vierailija
22/39 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ihmisillä on nykyään puhelin kädessä koko ajan, joten ei menisi mulle läpi ettei ole ehtinyt lukea viestejä tai vastata.

Sinulla ehkä. Itse katson puhelimen kerran tai kaksi päivässä.

Kyllä näitä puhelinriippuvaisia on nykyään 9/10.

Varmasti teissä teineissä onkin. Meillä aikuisilla on useimmilla muutakin tekemistä. Perhettä, työtä, harrastuksia jne. 

Jätän eriävän mielipiteeni mitä tuolla kauppareissuilla nähnyt. Kovin on iäkkäitä teinejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei menisi. Parempi tosiaan, ettei toinen ole koko ajan kännykkä kourassa vastaamassa. 

Vierailija
24/39 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ihmisillä on nykyään puhelin kädessä koko ajan, joten ei menisi mulle läpi ettei ole ehtinyt lukea viestejä tai vastata.

Katopa joskus ihmisiä jossain bussissa, junassa, pysäkillä, lääkärin odotushuoneessa, missä vaan. Kaikki tuijottaa puhelintaan. Ihan. Koko. Ajan.

Vierailija
25/39 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on plussaa, ettei vastaa viesteihin heti. Silloin on ilmeisesti jotain muutakin elämään kuin se kännykkä. 

Vierailija
26/39 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan kauhean itsekäs, mutta en pidä sellaisesta että molemmat ollaan paikalla whatsapissa ja jutellaan koko ajan samalla kun tekee vaikka muita juttuja. Tai että vain istuisin sohvalla odottamassa että viestiini vastataan.

Vastailen viesteihin sitten kun olen muut jutut tehnyt ja on aikaa keskittyä hetkeksi näpyttelyyn, sitten alan taas tekemään jotain muuta. Uuvuttaa ajatuskin niistä jotka on kokoajan paikalla vastaamassa.

Näkisin mieluiten ystäviäni livenä ja silloin olen läsnä sen koko ajan kun nähdään.

Vierailija
27/39 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole, minulla saattaa mennä puoli päivää, ennekuin edes katson puhelinta, jos olen kotona. Jos olen seurassa, voi olla että vasta illalla katson puhelinta.

Sinulla ei varmaan ole lapsia, ainakaan kouluikäisiä, eikä tule, jos et ole tavoitettavissa kuin puolen päivän välein.

Vierailija
28/39 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menettäisin mielenkiintoni hyvin nopeasti, koska tulisi sellainen tunne, että toinen ei välitä, eikä kaipaa minua. Jos kaipaisi, katsoisi kyllä puhelintaan ja löytäisi muutaman minuutin aikaa vastaamiseen. Muutenkin tulisi tunne, että suhteemme ei ole interaktiivinen, vaan enemmän kuin kirjekavereiden, vastaa kun jaksaa.

Vierailija
29/39 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katopa joskus ihmisiä jossain bussissa, junassa, pysäkillä, lääkärin odotushuoneessa, missä vaan. Kaikki tuijottaa puhelintaan. Ihan. Koko. Ajan.

Saatan roikkua netissä lukemassa uutisia, mutta viestit luen rauhassa pari kertaa päivässä vain. 

Vierailija
30/39 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuilla ihmisillä on muutakin elämää kuten harrastukset, kotihommat ja tietenkin normaali työ, en minä lähtisi palavereissa kellekään viestittelemään.

Kotonakin katson kännyn vain 3-5 tunnin välein että onko joku viestittänyt.

Vierailija
31/39 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatan roikkua netissä lukemassa uutisia, mutta viestit luen rauhassa pari kertaa päivässä vain. 

Miksi ihmeessä?

Vierailija
32/39 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, bussissa, junassa, pysäkillä ja odotushuoneessa on sopivasti hetki aikaa katsoa tarvittavia juttuja puhelimelta. Sitten perille päästyä aikaa ei yleensä ole, kun pitää ehtiä tekemään muutakin. Vaikeeta tehdä muuta, jos vartin välein ottaisi puhelimen käteen.

Vierailija
33/39 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä?

No ei kai kukaan rupea mitään romanttisia viestejä kirjoittelemaan bussissa, junassa, pysäkillä, lääkärin odotushuoneessa? Eikö noihin viesteihin tarvitse keskittyä ollenkaan mitä kirjoittaa?

Vierailija
34/39 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä?

Haluan vastata rauhassa silloin, kun siltä tuntuu. Saatan katsoa näyttöön tulleen viestin, mutta jos ei ole mitään hengenhätää, niin en vastaa siihen välttämättä samantien. 

Vierailija
35/39 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksuilla ihmisillä on muutakin elämää kuten harrastukset, kotihommat ja tietenkin normaali työ, en minä lähtisi palavereissa kellekään viestittelemään.

Eikö teillä fiksuilla ihmisillä ole puhelimissanne mitään ääniä päällä? Niistä kuulee kun tulee viesti tai puhelu. Ei toki tarvitse samalla sekunnilla vastata, mutta voihan se viesti olla jostain akuutistakin asiasta. Ei ainakaan lasten ja teinien kanssa voi toimia niin, että katsoo viestit kolmen tunnin päästä.

Vierailija
36/39 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään nautiskella viesteistä ja se, että niitä ei tule solkenaan on oikeastaan kuumempaa kuin se, että toinen tykittää liikaa. En pidä kiirettä vastaamisen kanssa, mutta toki vastaan aina jossain vaiheessa. Pieni ikävä on ihan hyvä asia.

Vierailija
37/39 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla varattu ja ei kerkeä siksi viestitellä nopeasti. 

Vierailija
38/39 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä fiksuilla ihmisillä ole puhelimissanne mitään ääniä päällä? Niistä kuulee kun tulee viesti tai puhelu. Ei toki tarvitse samalla sekunnilla vastata, mutta voihan se viesti olla jostain akuutistakin asiasta. Ei ainakaan lasten ja teinien kanssa voi toimia niin, että katsoo viestit kolmen tunnin päästä.

Itselläni on viestit aina äänettömällä. En todellakaan vastaa heti, vaan vastaan viesteihin kerran pari päivässä. Lapset, teinit yms soittaa jos asia vaatii pikaista selvittelyä.

Vierailija
39/39 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näitä puhelinriippuvaisia on nykyään 9/10.

Aivan. Kuntosalilla kävellään "juoksu"matolla puhelin toisessa kädessä ja portaissa olen nähnyt parit lipat vedettävän, kun katse on puh.ssa eikä jaloissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän