Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stressistä fyysisiä oireita...

Ressissä
15.01.2023 |

Onko muilla kokemuksia stressin fyysisistä oireista? Mulla on ollu nyt monta kuukautta kova stressi/ylivireystila ja fyysisiä oireita on paljon. Mulla on tehty labroja ja kuvantamisia, joten fyysiset syyt on lääkäreiden mielestä poissuljettu. Raudanpuute ainoa mikä diagnosoitu, mutta sen aiheuttamaksi lääkärit ei usko mitään näistä vaan stressin piikkiin laitetaan.
Mun oireita: väsymys, huonovointisuus/pahoinvointi, heikotus, ruokahaluttomuus, lihas-ja nivelkivut, huimaus, välillä vatsa sekaisin, sykkeen nousua herkästi, hartiat jumissa ja selkä kipeä.
Mitä oireita teillä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli sydämen hakkaamista, unettomuutta, keskittymiskyvyttömyyttä ja jatkuvasti ylivirittynyt olo. Keho kävi ylikierroksilla.

Vierailija
2/25 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain stressistä psykoosin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisiä stressin oireita. Ihan samoja itselläkin. Tosi kuormittaviin tilanteisiin kannattaa olla lääkitys eli esim itse käytän välillä beetasalpaajia ja rauhoittavaa.

Vierailija
4/25 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sykkeen nousu, verenpaineen nousu, sellainen "pakene tai kuole"-tila kehossa koko ajan. Vaikeus nukahtaa, unettomuus, aamuyön heräily klo 3-4 aikaan, painajaiset. Nämä jatkuneet jo vuosia, työterveyslääkäriltä saa aina vain uusia lääkkeita ja yhden kerran kaksi päivää sairaslomaa. Kai tämä on keski-ikäisen naisen uusi normaali, pitää vaan selvitä ja jaksaa. Vaikea tilanne töissä jatkunut jo vuosia, eikä loppua näy. Lähin työkaveri on saikuttaja, ja teen viikkoja kerrallaan kahden ihmisen töitä ja esimiehen mielestä tämä on ihan ok. Kahdeksan tunnin työpäivä ei riitä mihintään ja työmatkoihin kuluu kolme tuntia päivässä työpäivän päälle.

Vierailija
5/25 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itämainen lääketiede ja joogit ovat vuosituhansien ajan tienneet, että vartalo ja mieli ovat yhteydessä toisiinsa. Jos jokin kehon energiakeskus (chakra) on tukossa se manifestoituu fyysisenä oireena tuolla alueella. Opettele aukaisemaan chakrat niin myös fyysiset oireet lievittyvät. Esim jos stressi liittyy rahaan ja toimeentuloon on ongelmia juurichakrassa.

https://www.mindbodygreen.com/articles/signs-of-chakra-imbalance

Vierailija
6/25 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on just rauhoittavia tarvittaessa, mutta vaan pari kertaa oon niihin turvautunu. Jotenki huono mentaliteetti, että kyllä tämä tästä ja pitää vaan jaksaa.

On kyllä niin moninaisia oireita mitä stressi voi saaha aikaan.

Miten muut ootte saanu mielen ja kehon rauhoitettua?

Vierailija
7/25 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää saadaa kortisolia alas eli stressihormoonia erinäiset hengitys harjoitukset auttaa ja elämän hidastaminen. Ota enemmän aikaa itselle ja rauhoittumiseen, liika kiire joka paikkaan vaan varsinkin tällä hetkellä kun pahimpana niin lisää vain sitä entisestään.

Vierailija
8/25 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sudän hakkaa levossa kun miettii mitä kaikkea pitäisi tehdä. Korvat soi ja vatsaoireita myös. Pitäisi vaan jotenkin saada muutettua tilannetta niin että itse ei ole se joka aina joustaa ja tekee ja keneltä vaaditaan.

Vierailija
9/25 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan ja kaikkea parasta rauhoittumiseen.

Vierailija
10/25 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotta sitten alkoi infektiokierre. Olen n viikon flunssaton ja monta viikkoa flunssassa. Sydämen lisälyöntejä, kiihtynyt pulssi, unettomuus, migreeniä, lihasjumeja, parantumaton yskä, ylivireys, unohtelu.

En saa mitään lääkkeitä.

Vierailija
11/25 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sudän hakkaa levossa kun miettii mitä kaikkea pitäisi tehdä. Korvat soi ja vatsaoireita myös. Pitäisi vaan jotenkin saada muutettua tilannetta niin että itse ei ole se joka aina joustaa ja tekee ja keneltä vaaditaan.

Kannattaa yrittää mieltä rauhoittaa, koska sieltä ne ahdistukset myös tulevat. Eli koita löytää rauha jos sulla on kiireinen arki näin muuten. Pieni meditaatio tai hengitys harjoitus sessio vaikka johonkin väliin ja lepoa ja rauhaa näin muutenkin enemmän pahimmasta yli pääsemiseen.

Vierailija
12/25 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 vuotta sitten alkoi infektiokierre. Olen n viikon flunssaton ja monta viikkoa flunssassa. Sydämen lisälyöntejä, kiihtynyt pulssi, unettomuus, migreeniä, lihasjumeja, parantumaton yskä, ylivireys, unohtelu.

En saa mitään lääkkeitä.

Meinaatko että nuo kaikki oireet tulee pelkästään stressistä?

Vierailija
13/25 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levottomia ja pelottavia unia.

Ei mielenrauhaa.

Vatsa sekaisin ja ruoka ei samalla lailla maistu.

Väsynyt olo, eikä jaksa keskittyä.

Vähän tuntui rinnassa.

Näitä kaikkia koin kun viimeksi oli stressiä, eikä se stressi kokonaan vielä ole itsestäni kaikonnut.

Vierailija
14/25 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla oireilla mulla long covid.

Vierailija
15/25 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mielenrauhaa.

Vähän tuntui rinnassa.

Näitä kaikkia koin kun viimeksi oli stressiä, eikä se stressi kokonaan vielä ole itsestäni kaikonnut.

Voisko tässä olla muitakin syy aiheuttajia kuin stressi? Kannattaa varmaan tutkia tarkemmin vielä juurisyitä. Mistä arvaat, että johtuu juuri kaikkia stressistä nämä oireet?

Vierailija
16/25 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli sama tilanne ja menetin yhtäkkiä kuuloni toisesta korvasta lähes kokonaan. Ottakaa ihmiset stressi vakavasti. Se aiheuttaa oikeasti peruuttamattomia vaurioita. Vatsan oireet toinen mitä ei kannata väheksyä vaan kannattaa tehdä kaikkensa että tilanne normalisoituisi. Epätasapainossa oleva suolisto vaikuttaa niin moneen asiaan.

Vierailija
17/25 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitysvaikeudet, säikähtely, korkea syke, hikoilu, vatsan turpoaminen, heikkous, väsähtäminen, näköhäiriöt, painajaiset, keho ei enää toimi normaalisti. Ilmeisesti stressistä johtuu, en kyllä tiedä mikä se stressi on.

Vierailija
18/25 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käytännössä krooninen stressi ja samat oireet lukuunottamatta ruokahalua joka pysynyt samana. Olen sosiaalisesti eristynyt ja ulkona työelämästä.

Vierailija
19/25 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mielenrauhaa.

Vähän tuntui rinnassa.

Voisko tässä olla muitakin syy aiheuttajia kuin stressi? Kannattaa varmaan tutkia tarkemmin vielä juurisyitä. Mistä arvaat, että johtuu juuri kaikkia stressistä nämä oireet?

Ihan hemmetinmoinen ahdistus oli muutama päivä sitten. Enää en ole niin ahdistunut ja voin paremmin. Silloin kun olin paniikissa niin ne oireet olivat vain sen ajan. Olin myös hyvin äkäinenkin silloin. Kun sain sitä mielenrauhaa enemmän niin sitä seuraavana yönäkin tuli älyrannekkeen mukaan nukuttua 11h 45min.

Vierailija
20/25 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hengitysvaikeudet, säikähtely, korkea syke, hikoilu, vatsan turpoaminen, heikkous, väsähtäminen, näköhäiriöt, painajaiset, keho ei enää toimi normaalisti. Ilmeisesti stressistä johtuu, en kyllä tiedä mikä se stressi on.

Kaikkea parasta. Toivotaan, että helpottaa ajan saatossa. Kaikkia meitä koetellaan aina välillä. Elämä ei ole aina helppoa. Kaikkea parasta kuntoutumiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi