Mitä syitä voisi olla miksi ihminen istuu kaiket päivät tietokoneella eikä poistu koskaan kotoolta minnekkään? ruuatkin tilaa kotiin? en puhu vanhuksista vaan perusterveestä ihmisestä?
Kommentit (48)
Koronavastainen etätyöläinen & itsenäisesti ohjautuva suoriutuja. Eli mallikansalainen.
Asuu Suomessa joten ulkona ei ole mitään nähtävää tai koettavaa? Talvella paska ilma, kesällä prätkillä päristelijät tuskana takapuolessa. Ei kannata mennä koskaan ulos ollenkaan, paitsi ehkä kesäyönä joskus 3-4 maissa.
Mielenmaisema, jonka mukaan tuo on ihan ok
Tauti, väsy, vitutus, ihmisviha, tietskan kiinnostavuus, viehättynyt sentyylisestä rappiosta, hiljalleen lihonu niin ettei jaksa(minä), no siinä muutama.
Vahditko jotenkin toisten tekemisiä, vai miten olet tämän laittanut merkille?
Mene kysymään tuolta henkilöltä, jos asia vaivaa sinua.
Olen tuollainen. Teen etänä työt ja harrastukseni ovat sellaisia mitä harrastan kotona. Tulot ovat sen verran huonot, ettei rahaa jää huvitteluun, joten kotoa poistun aika harvoin mihinkään viihteelle. Ruoat tilaan kotiin koska inhoan ruokakaupassa käymistä.
Miksi oletat, että joku on perusterve jos ei ole vanhus?
T. Kotini vankina sairauden takia elävä 27v
Kuka hullu tuonne räntäsateeseen lähtee?
Minulla on ainakin niin paljon kirjallista etätyötä etten pääse täältä minnekään. Viimeksi kävin livenä kaupassa elokuussa. Tuoretta leipää tekisi mieli joskus.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa kotoolta?
Samaa kallukieltä kuin kotoonta ja takaanta. Myös keksityt sanat kuuluvat tähän ryhmään. Esim. kärmääminen, vehkaaminen, rysnääminen, härpääminen, kornaaminen, ölpääminen, jysnääminen, jankaaminen, korspaaminen, lanksaaminen, lääpääminen, tursaaminen ym. ym.
Luulen että poistuu välillä. Arvauksia: 1. Huono ankea ympäristö. 2. Säätila. 3. Kuukautiset tai kipeä. 4. Ilmansaaste ja astma, allergiat. 5. Meluisa ympäristö. 6. Talomassat ja kapea kulku niiden lomassa, ei aukioita tai luontoa. 7. Ei tunne tutuksi ympäristöään. Vaarallista porukkaa, likaista, sotkua, paljon huoltoajoa ja liikennettä. Ei tehty jalankulkijoille. 8. Jotain puuttuu ympäristöstä jotka se ihminen kaipaa. 9. Kylmyys, varusteiden puute. 10. Kaipaa läheistä /kumppania, ehkä kaukana tai ei ole. Rahan puute, huolia. 11. Jokin elämäntyyli. Etsii tietoa tai tekee projekteja. 12. Jokin muu syy.
Yrittäjä, opiskelija ja vuorotyöläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa kotoolta?
Samaa kallukieltä kuin kotoonta ja takaanta. Myös keksityt sanat kuuluvat tähän ryhmään. Esim. kärmääminen, vehkaaminen, rysnääminen, härpääminen, kornaaminen, ölpääminen, jysnääminen, jankaaminen, korspaaminen, lanksaaminen, lääpääminen, tursaaminen ym. ym.
Tiesitkö muuten että kaikki sanat ovat keksittyjä?
Mielenterveysongelmat. Itse pelkään poistua kotoa ja jopa roskien vienti on vaikeaa, koska en tahdo kohdata edes naapureita. Käyn kaupassa ruokaostoksilla kyllä.
Yksi eksäni oli tuollainen passiivinen koneella istuja, jota ei kiinnostanut oma hyvinvointi ja vaikka liikunta ollenkaan (siksi onkin eksä kun olisi jäänyt minun "vastuulleni" viedä häntä kävelyille jne.), teki etätöitäkin kotoa käsin.
Ruoan tilaaminen kotiin on mielestäni vain järkevää jos olosuhteet sen sallivat, mutta se taas ei ole että ollaan vain liikkumatta suurimman osan ajasta kuin hidasta kuolemaa tehden.
Ei kukaan jaksa mennä enää mihinkään ruokakauppaan kun ruoan voi tilata kotiin kätevästi. Se kassoille jonottaminen yms vie turhaa aikaa elämästä.
Miksi sieltä kotoa pitäisi poistua? Työt hoituu kätevästi etäällä ja loput saa tilattua kotiin.
Miksi laitat koko tekstin otsikkoon?