Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haloo ylläpito/" Osallistu lisääntymistalkoisiin" -mainos

16.11.2006 |

Hei,

lähinnä ylläpitoa huhuilen, minusta tämä yläbanderollissa pyörivä Kiinteistömaailman " Osallistu lisääntymistalkoisiin, lisääntykää ja täyttäkää asunnot" -mainos on aika asiaton tällä Lapsettomuus-palstalla. Saatan olla huumorintajuttomalla päällä ja pipo kireällä kuumeisen lapsen kanssa yön valvottuani, mutta uskon että aika moni muukin kokee mainoksen aika irvokkaana tällä palstalla!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yhtään huumorintajuton! Minun on tehnyt jo pitkään mieli laittaa Kiinteistömaailmalle palautetta ko. mainoksesta. En vaan viitsi, kun tiedän saavani selittelevän tai leipääntyneen vastauksen/ei vastausta ollenkaan. Nykyaikana mainostamisen kulttuuri tuntuu olevan se, että millä tahansa substanssiin kuulumattomalla (1. alaston nainen - autot, 2. lisääntyminen - asunnot , 3. vapaus, hassuttelu ja ' zero-elämä' - turhanpäiväinen kolajuoma jne...) saa mainostaa. Tällainen on kyseenalaista ja ilmettelen monesti kilpailuviraston puuttumattomuutta asiaan. En taida silti olla ainoa, joka ihmettelee markkinoinnin kikkoja.

Vierailija
2/22 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siellä vastine oli, että pitääkö sitä joka paikassa ottaa lapsettomien tunteita huomioon. Just sen tyyppistä keskustelua, josta ei tiedä itkiskö ihmisten tyhmyyden takia vai nauraisiko sille miten kapea alaista joittenkin ihmisten ajattelu on.

Itseäni myöskin suorastaan ¤/uttaa ko. mainos pyörimässä. Vielä nuo perhanan kani kuviot!!!

Mutta minkäs näille teet - kaupallinen saitti ja sitä paitsi, mehän ollaan vain häviävän pieni vähemmistö, jonka ostovoima ei edes riitä siihen että mielipiteitä otettaisiin huomioon. Ja saitin ylläpitäjä saatikka Kiinteistömaailma tuskin näinollen haluavat olla huomaavaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri puolivälissä aikeissa kirjoittaa Kiinteistömaailmalle palautetta tuosta mainosbannerista, ja taidan sen myös tehdä! Olkoon kuinka mainosrahoitteinen saitti tahansa, niin joku roti pitäisi olla! Tuskin lienee teknisesti mahdotonta, että tuo mainos pyörisi kyllä muualla, mutta ei esim. lapsettomuus-osiossa...

Vierailija
4/22 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otti päähän sunnuntain hesarin kansi pari viikkoa sitten mutta erityisesti täällä lapsettomuuspalstan yläosassa banneri on todella MAUTON. Voisiko sen ystävällisesti poistaa tältä palstalta, kiitos.

Vierailija
5/22 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen jo kommentit molemmille tahoille.

Vierailija
6/22 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin palautetta sekä Vauvan-ylläpidolle, Kiinteistömaailmalle että vielä Sanoma Magazines OY:lle. Vastenmielinen mainos! Meillekö niitä söpöjä vauvankuvia sitten pitäisi esittää että tajuaisimme ruveta lisääntymään?!? Kyllä kiehuttaa.

Vierailija
7/22 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin kampanja on aika mauton ja typerässä paikassa. Kävin katsomassa sivut kuitenkin tarkemmin, arvatkaa millä he yrittävät pestä kätensä todennäköisesti? Paikassa, jossa voi lähettää e-postikortin, sanotaan näin: " Tartuta vauvakuume otollisessa mielentilassa olevaan ystävääsi viereisellä sähköpostikortilla. ---

Muista, että lapsettomuus on monelle kipeä asia. Ethän lähetä tätä sähköpostikorttia lapsettomuudesta kärsivälle.

"

Itse sivustolla sitten sanotaan näin: " Suomen väestörakenne vanhenee ja veronmaksajista alkaa kohta olla huutava pula. Kiinteistömaailma haastaa koko Suomen kansan mukaan lisääntymistalkoisiin.

Jokainen, myös sinä, voit auttaa. Jos olet lisääntymisikäinen ja sinulla on jo pieniä lapsia, tee yksi ihastuttava taapero lisää.

Jos lapset ovat lentäneet pesästä, eikä lisääntyminen ole enää tapetilla, on aika muuttaa sopivankokoiseen kotiin ja luovuttaa liian isoksi käynyt ja turhanpäiten pölyä keräävä asuntosi tilanpuutteesta kärsivälle lapsiperheelle.

Ravintoloitsijat järjestäkööt enemmän iltamia sinkuille, joilla on haku päällä ¿ tositarkoituksella.

Viriilit nuoret miehet ja hedelmälliset naiset voivat luovuttaa sukusolujaan lapsettomuushoitoa tarvitseville.

Perheen pienimmät voisivat kerrankin antaa vanhempiensa telmiä rauhassa makuuhuoneessa.

Eduskunta voisi korottaa lapsilisiä ja kunnat päiväkotien toimintaedellytyksiä. Verokarhu voisi suhtautua lapsiperheisiin ja erityisesti ensiasunnon ostajiin huomattavasti lempeämmin."

(Kursiivit minun) Eipä ihan riitä ainakaan minun mielestäni. Vähän kuulostaa taas parikymppisten mainostoimistopojujen ideoimalta, ihan niin kuin tämä idioottimainen zero-kampanjakin.

Vierailija
8/22 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tuolla mainoksella on tarkoitettu pahoitettavan lapsettomien mieliä.

Jos joka paikassa pitäisi ajatella kaikkien mahdollisten mainoksia näkevien ihmisten tunteita, niin ei myöskään isänpäivä/äitienpäivälahjoja pitäisi mainostaa, koska kaikilla ei ole isää. Tai luistimia tai kävelysauvoja ei pitäisi mainostaa, koska kaikilla ei jalkoja tai ovat invalidisoituneet. Kyllä noistakin voi pahoittaa mielensä.

Ajatelkaa nyt vähän.

Vauva-lehti voisi toki miettiä, mitä mainoksia ottavat sivuilleen, se on kyllä totta. Mutta olen varma, ettei Kiinteistömaailmalla tullut mieleen, että Vauva-lehden sivuilla pyörii paljon myös lapsettomia ihmisiä. Mutta siitä olisi pitänyt Vauva-lehden sanoa Kiinteistömaailmalle ja varmastikaan sitä eivät ole tehneet (kunhan saavat mainostilaa myytyä).

Pauliina

Vierailija
9/22 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

kiitos kommenteista, aika moni tuntuu ajattelevan samalla tavalla, joten ilmeisesti ketutus ei siis johdu vain omasta tiukkapipoisuudestani. Aion laittaa Kiinteistömaailmaan palautetta minäkin. Joku raja markkinavoimillakin pitää olla...

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
10/22 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee nyt vähän vierestä, vaikka samaa mieltä tuosta kiinteistömaailman mainoksesta olenkin. Piti vaan päästä jakamaan kaikkien kanssa, miten mukavaa mainospostia sain tänään ihan omaan postiluukkuun. Nimeltämainitsematon yhtiö ei tietenkään voi tietää vauvahaaveistamme ja yrityksen vaikeudesta, mutta kyllä meinasin pyllylleni lentää, kun mainoksessa oli mukana ultraäänikuva (varmaan loppuraskauden ultra) niitattuna ja paperi oli vielä leikattu niin, että se näytti juuri siltä kuin olisi tullut suoraan ultrakoneesta. Siinä luki vielä kätilöopiston sairaala ja näytti ihan oikealta (no sitä se tietysti olikin...jonkun pikkuinen siinä kuvassa möllötti). Tulevia sukupolvia siinä mainoksessa pyydettiin ajattelemaan...mulla alkoi ajatukset pyöriä jossain ihan muualla...

Vierailija
11/22 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oikeutettua puuttua loukkaavaan mainontaan. Vuosittain tehdään suuri määrä kanteluita esimerkiksi naisia esineellistävästä mainonnasta. Jonkun mielestä voi olla katkerien feministien kitinää ettei tisseillä saisi myydä maalia (muistatte varmaan vielä sen " Panu-tyttö" kohun)- yleinen käsitys kuitenkin on etteivät nämä kaksi kuulu yhteen.

Olen itse joskus ollut mukana rakentamassa erilaisia kampanjoita, sitä helposti menee mukaan yleiseen innostukseen ja alkaa uskoa että joku todellisuudessa offensiivinen tai typerä idea on ihan maailman paras. Siinä tilanteessa on palvelus, että joku ulkopuolelta tulee ja huomauttaa ettei idea ollutkaan loistava. Yritykset yrittävät luoda positiivista imagoa, saada lisää asiakkaita ja enemmän fyrkkaa. Luulen, että palaute eri suuntiin vaikuttaa ihan oikeasti!

Mitä tulee sitten esimerkkiisi isistä tai kävelysauvoista, verrattava isäinpäivämainos olisi " Yksinhuoltaja! Hanki lapsellesi isä!" jolla myytäisiin uutta hienoa autoa. Mautonta se olisi sekin.

Vierailija
12/22 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida siis todellakaan olla tiukkapipoinen kun minua ei yksinkertaisesti loukkaa tuo mainos. Minusta se oli itse asiassa hauska. Taitaa olla päässäni pahasti vikaa, kun vertaa teidän toisten ajatuksiin.

Jos sattuisin työskentelemään mainosmaailmassa niin taitaisin olla just tuollainen kaamea mainosalan ihminen, joka ei kaikkia ihmisryhmiä ota huomioon. Koska se on mielestäni mahdotonta.

Miksei teitä vaivaa täällä palstalla pyörivät vaippamainokset tms? Anteeksi kun en ymmärrä, mutta en vaan osaa ajatella asiasta tuolla tavalla.

Hyvää viikonloppua kaikille ja yrittäkää vähän relatakin :-)

Pauliina

Vierailija
13/22 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaippamainos sanoo: osta vaippa. Ylhäällä pyörivä kirjamainos sanoo: saat kaksi kirjaa eurolla. Kiinteistömaailman mainos sanoo: osallistu lisääntymistalkoisiin - lisääntykää ja täyttäkää asunnot. Kiinteistömaailman mainos ei sano että osta kiva isompi asunto, vaan se sanoo että tehkää lapsia. Siis: isänpäivälahjamainos mainostaa että osta tästä isille tohvelit. Se ei mainosta että sinun tulisi hankkia isä, vaan isälle lahja. Samalla logiikalla taas Kiinteistömaailman mainos sanoo että sinun pitää hankkia isä. Ymmärrätkö nyt, mistä " vaahtoan" ? Äläkä viitsi noin alentuvaan sävyyn sanoa minulle mistä saan loukkaantua ja mistä en.

Vierailija
14/22 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa että ihmiset reagoivat ja aktiivisesti antavat palautetta. Mielipiteitä saa tietysti olla monia. Omasta mielestäni on kyllä myöskin todella epäasiallista, että lapsetomuuspalstalla mainostetaan isolla " lisääntykää ja täyttäkää asunnot" . Osoittaa täydellistä tahdittomuutta. Ja olen edellisen kirjoittajan kanssa samoilla linjoilla noista mainosten vertailusta.

Vierailija
15/22 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, kyse ei ollut siitä, että en ymmärtäisi tuskaa jota lapsettomuus tuo, koska olen itse siitä kärsinyt myös. Jotenkin en vaan osaa tuosta mainoksesta loukkaantua.

Yritin vaan sanoa, että kannattaako asiat ottaa niin vakavasti. Lapsettomuus potuttaa suunnattomasti, mutta jos joka asiassa joka asiaa liippaa, näkee punaista, niin elämä on aika paljon raskaampaa. Taisin käyttää vääriä sanakäänteitä kirjoittaessani, anteeksi jos jotakuta loukkasin niillä.

Tämä oli vain minun (ja näköjään ainoa laatuaan) mielipiteeni. Ikävää jos tähän pinoon ei eriävää mielipidettä mahdu.

Pauliina

Vierailija
16/22 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mainos on niin kammottava, että oli pakko laittaa kiinteistömaailmalle viestiä.

Kun kaksosemme keväällä syntyy ja kasvaa ja on aika vaihtaa isompaan asuntoon niin kyllä tiedän mitä firmaa EN käytä.

Lapsettomuuden tuska jää, vaikka raskaana olenkin lääketieteen ansioista (enkä minkään helv#¤in talkoiden!!)

T: Mette

Vierailija
17/22 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpsu: Karmeaa!!

Ajatelkaapa myös niitä, jotka ovat juuri menettäneet lapsensa tai saaneet keskemenon...

Vierailija
18/22 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vaan sanoa, että on muuten keskimääräistä onnistuneempi mainos, jos on onnistunut provosoimaan näin hyvin. Onko ikinä tullut mieleen, että joskus mainosten on tarkoitus myös provosoida. Kyllä se Panumaalikin taisi myydä ihan hyvin... ja eiköhän sitä naisetkin ostaneet.

Ja tietämättä kiinteistömaailman markkinointiajatuksia sen tarkemmin, niin olen 100-varma ettei tätä mainosta ole tarkoitettu loukkaamaan teitä syvästi. Muistakaa, että mainoksilla on aina kohderyhmänsä - kaikki mainokset eivät ole kaikille tarkoitettu. En minäkään lue esimerkiksi automainoksia.

Ja Pauliina oli muuten ihan oikeassa siinä, että joku voi loukkaantua isänpäivämainoksesta, jos oma isä on juuri kuollut. Ei ole isää enää eikä tule isää enää. Mielestäni asia ei juuri poikkea siitä, jos on saanut keskenmenon, menettänyt lapsensa tai ei lasta saa.

Sen enempää asiaan sekaantumatta. Yrittäkää jaksaa ajatustenne kanssa, ei kannata menettää yöuniaan tällaisen asian kanssa.

Vierailija
19/22 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä kukaan yöuniaan menetä!! Kunhan keskustellaan sydäntä lähellä olevasta asiasta.

T: Mette

Vierailija
20/22 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei luulisi teknisesti olevan mahdotonta ettei tuo mainos näkyisi tälle palstalle, vaikka varmasti muuten vauva-lehden mainokseksi sopisikin!

Itse en kovin osannut mainoksesta suuttua/ahdistua/hermostua, mutta toisaalta en sitä olisi huomannut ilman tätä keskustelua (onnistun yleensäkin helposti olemaan huomioimatta mainoksia) ja ymmärrän tosi hyvin että toisia se saattaa satuttaa!

Toisessa tilanteessa olisin vuonut sen kokea jopa loukkaavaksi, nyt on tässä lapsettomuudessa menossa jonkinlainen tasannevaihe, eikä ota niin herkästi itseensä mitään. Luultavasti kun hoidot jossain vaiheessa käynnistyvät, on taas herkemmillä.

Hyvä mielestäni käydä keskustelua aiheesta! :)