Sähkön hinta nyt 0,8c/kWh
Kommentit (67)
Minä veikkaan, että ne yli 1 euroa/kWh sähkön hintoja povanneet ekonomistit omistavat paljon sähköyhtiöiden osakkeita, ja ne heidän "ennusteet" olivat oikeasti heidän toiveuniaan.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen pissikset eivät ole saaneet aikaan mitään tässäkään asiassa vaikka kohta pääkanisteri tulee jauho päissään julistamaan että sähkökriisi on voitettu hallituksen punikki pissisten toimin.
Höpöhöpö. Nyt ollaan paniikissa siitä, kun sähkö on "liian halpaa". Se se vasta katastrofi onkin.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen pissikset eivät ole saaneet aikaan mitään tässäkään asiassa vaikka kohta pääkanisteri tulee jauho päissään julistamaan että sähkökriisi on voitettu hallituksen punikki pissisten toimin.
Huutonaurua... pesut ovat etunenässä olleet vaatimassa että hallituksen täytyy puuttua markkinatalouteen ja asettaa hintakattoja yms mistä on vain haittaa.
Nyt täällä persut sitten valittavat punikeista.... heidän sosialismi on varmaan sitä kuuluisaa parempaa sosialismia.
Meidän taloyhtiö teki määräaikaisen sopimuksen 42cnt/kWh. Kyllä ketuttaa. Meillä siis taloyhtiösähkö eli ei itse voida päättää sopimusta. Uusi kämppä etsinnässä, onnea vuokranantajalle uuden vuokralaisen etsintään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olis kyllä hyvä sauma mennä saunaan, imuroida ja käyttää höyrymoppia :-D Ja uuniin jotkut isommat ruokasatsit tulemaan, että viikolla voi sitten vaan lämmitellä mikrossa kalliimmalla sähköllä.
No eipä se viikollakaan tule kovin korkealle nousemaan, joten miksi vaivautua.
No eipä nousekkaan kun vajaan 10snt. Mitäs pienistä (jos ei itse maksaja)
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloyhtiö teki määräaikaisen sopimuksen 42cnt/kWh. Kyllä ketuttaa. Meillä siis taloyhtiösähkö eli ei itse voida päättää sopimusta. Uusi kämppä etsinnässä, onnea vuokranantajalle uuden vuokralaisen etsintään.
Tätä olen myös pelännyt kun edellisvuoden oli isännöitsijä kiinnittänyt 11,5snt. (OP)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olis kyllä hyvä sauma mennä saunaan, imuroida ja käyttää höyrymoppia :-D Ja uuniin jotkut isommat ruokasatsit tulemaan, että viikolla voi sitten vaan lämmitellä mikrossa kalliimmalla sähköllä.
No eipä nousekkaan kun vajaan 10snt. Mitäs pienistä (jos ei itse maksaja)
Huomennakin keskihinta 7,70c/kWh ja fiksu lämmittää yöllä ja illalla niin keskihinta jää 5c/kWh tienoille. Eli todella halpaa.
Mutku Putin, mutku Ukrainan sota. Onko rauha tullut Ukrainaan kun sähkön korkea hintakin oli Putinin syy? Silloinhan sähkön alhainen hinta on hänen ansiotaan.
Ja mä luulin että oma 4c on halpa :O
Toistaiseksi voimassa oleva Oma voimasta 49 snt/kilowatti, yö ja viikonloput muutaman sentin halvempaa.
Laskut järkyttäviä olleet viime kuukaudet.
Vierailija kirjoitti:
Toistaiseksi voimassa oleva Oma voimasta 49 snt/kilowatti, yö ja viikonloput muutaman sentin halvempaa.
Eihän se haittaa jos on massia tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tätä pörssisähkön hintaa kytätessä tulee halpojen hintojen kohdalla vähän sama efekti kuin jos on kaupassa -30% laputettua ruokaa. Tulee hinku käyttää alennukset hyödyksi!
Mies menikin jo saunaan.
Meillä on tullut iso säästö sähkölaskuun, kun lakattiin pitämästä hetivalmista kiuasta valmiustilassa. Nyt kytätään sähkönhintaa ja laitetaan kiukaan sulakkeet päälle, kun päästään halvalla. Jonkinlaista kansanhupia tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenna on kalleimmillaan 10 sentin pinnassa. Kyllä viikonloppuna on edelleen halvin sähkö, myös päivisin.
Vierailija kirjoitti:
Vai ettei se sähkö koskaan tule enää olemaan niin halpaa kuin ennen, toitotti asiantuntijat Lintilää myöten.
Ai sä meinaat, ettei se ikinä nouse tuosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se haittaa jos on massia tarpeeksi.
No mutta hölmöä maksaa tismalleen samasta tuotteesta paljon enemmän kun halvemmallakin saa. Erotuksen voi vaikkaa lahjoittaa puutteenalaisille, ei sähköyhtiölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai ettei se sähkö koskaan tule enää olemaan niin halpaa kuin ennen, toitotti asiantuntijat Lintilää myöten.
Talven pakkaset tais olla tässä, OL3 rupeaa ehkä toimimaan maaliskuussa, tuulta tulee lisää ja ranskalaisetkin saavat ehkä ruosteiset ritsansa rassattua kondikseen ensi talveksi. Niin ja LNG:tä piisaa.
Palataan taas purnaamaan korkeista siirtohinnoista!
Mä valitan Carunan perusmaksusta: 30€/kk, vaikka sähköä ei siirtyisi lainkaan.
Vuodessa 360€ vaikka sähkö olisi käännetty pois omasta katkaisijasta.
Ovelasti uudelleenkytkentä maksaa muutaman satasen, vaikka mittari etäluettava, etäohjattava. Eli ei hyödytä katkaista sopimusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talven pakkaset tais olla tässä, OL3 rupeaa ehkä toimimaan maaliskuussa, tuulta tulee lisää ja ranskalaisetkin saavat ehkä ruosteiset ritsansa rassattua kondikseen ensi talveksi. Niin ja LNG:tä piisaa.
Helmikuu on kylmin kuukausi joten tuskin oli tässä.
Harmittaa kyllä tosi paljon kun haksahdin ottamaan määräaikaisen sopimuksen. 30 centtiä kWh. Olin kilpailuttanut kesällä ja ehdin olla välillä pörssisähkösopimuksella. Mutta sitten tuli se kaikki julkisuuden älämölö siitä miten korkeaksi pörssisähköhinta nousee ja miten onnekkaimpia ovat ne, joilla on kiinteähintainen sopimus, niin kun uusi sähköyhtiö oikein pontevasti markkinoi niin haksahdin. Harmittaa kyllä valtavasti, olisi pitänyt pysyä pörssisähkössä.
Minulla oli viime viikolla tullut Oomin lasku alle 20€. Asun kaksiossa.