Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä auttaa puolison kuorsausongelmaan?

Vierailija
15.01.2023 |

Mieheni kuorsaa ja se häiritsee minun nukkumista. Suhteemme alussa se ei ollut ongelma, mutta nyt se on vain pahentunut ajan saatossa. Olemme asuneet yhdessä nyt noin puoli vuotta. Olemme jo kokeilleet erilaisia ratkaisuja, kuten korkeampaa tyynyä, mutta se ei auttanut. Uniapneatestaus tehtiin, mutta se ei osoittanut mitään. Onko teillä jotain vinkkejä ja kokemuksia? Help!! Kiitos

Kommentit (1356)

Vierailija
1081/1356 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuorsauskiskot ovat toimineet meillä loistavasti! Hankimme sellaiset miehellemme pienen alkuhätiköinnin jälkeen, mutta nyt unenlaatu on parantunut huomattavasti ja kuorsaus on loppunut kokonaan. Kiskot olivat aluksi hieman hankalia, mutta sain ne helposti muokattua itselleni sopiviksi. Näistä kiskoista siis kyse https://tinyurl.com/vfxxh8kz ja mielestäni hinta-laatusuhde on hyvä. Suosittelen kokeilemaan kiskoja jos kärsit kuorsauksesta tai uniapneasta. Käyttökokemusta on nyt pari vuotta ja molempien unenlaatu on parantunut huomattavasti. Aamulla olo tuntuu myös molemmilla paljon pirteämmältä :) Kiskoja kannattaa kokeilla.

Suurkiitos!

Vierailija
1082/1356 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkuun nukkumaan huomenna töihi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1356 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla noin alhanen itsevarmuus ettet osaa pitää päätäs

Vierailija
1084/1356 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiskot, nenäteipit, suihkeet, uniapneatestit, kurkun laserointi. Mistään ei apua. Jyrinä niin kovaa, että kotoa ei löytynyt paikkaa, jossa olisin voinut kahden oven takana nukkua. 12 vuotta nukuin kuorsaajan vieressä max 3 h pätkissä. Avioero helpotti ongelman kanssa.

Vierailija
1085/1356 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon.

Vierailija
1086/1356 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä ongelmat.

Vierailija
1087/1356 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se rankkaa.

Vierailija
1088/1356 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan kuin yksi mun tuttu!

Vierailija
1089/1356 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä?

Vierailija
1090/1356 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon käyttänyt sellaisia metsurin kuulosuojaimia nukkuessani mieheni kanssa ja se on auttanut ainakin mua nukahtamaan. Kannattaa kokeilla siis oikeita kuulosuojaimia eikä mitään korvatulppia koska ainakaan mulla niistä ei ole apua yhtään.

Minkälaisia kuulosuojaimia suosittelet? Mitä itse käytät ja onko ne toimineet hyvin kuorsauksen vaimentamiseen?

Olen eri vastaaja, mutta nämä tulpat syvälle korvaan.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/7014293/3M-1100-korvatulpat-50-paria

Mulla ei tulpat vaimenna tarpeeksi. Ja sitten ne aina1 välillä tippuu korvista.

Et osaa käyttää edes korvatulppia.

Vierailija
1091/1356 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unitutkimus. On suurella todennäköisyydellä uniapnea. Siihen CPAP ja johan loppuu kuorsaus.

Melkein puolet ihmisistä kuorsaa, ja tästä puolikkaalla vain joka kymmenellä on uniapnea. Näin ainakin luin yhdestä tutkimusartikkelista.

Vierailija
1092/1356 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unitutkimus. On suurella todennäköisyydellä uniapnea. Siihen CPAP ja johan loppuu kuorsaus.

Melkein puolet ihmisistä kuorsaa, ja tästä puolikkaalla vain joka kymmenellä on uniapnea. Näin ainakin luin yhdestä tutkimusartikkelista.

siis joka kymmenennellä

Vierailija
1093/1356 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tungen hikisen vittun1 äijän naamalle.

Tilanne on win-win...sehän menee meillä aina yhdeksi nuss1miseksi.

Vierailija
1094/1356 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkkyä iltajuomaan niin johan hiljenee. 

Vierailija
1095/1356 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisten pitäisi mennä sohvalle tai toiseen huoneeseen, miksi se mies ei voi mennä? Korvatulpat tai kuulokkeet ei poista sitä ogelmaa mikä siitä kuorsauksesta ja uniabneasta syntyy, eli dementia. Ensin nainen nukkuu sohvalla, toisessa huoneesssa tai tulpat korvissa ja lopuksi huolehtii muistisairaasta miehestä vaikka on itse väsynyt vuosia huonosti nukuttuaan.

Ihmettelen terveydenhuoltoa miten vaikeaa sieltä on saada se uniapnea laite.

Mieheni kävi lääkärissä ja yhdeksi yöksi laitteen joka mittaa hengityskatkosia, mutta kun joka yö ei ole samanlainen. Hänelläkin vaihtelee joku yö voi olla parempi sitten taas muutaman minuutin välein minuutin katkoksia. Tämän hän kertoi myös lääkärille. Luulisi tulevan halvemmaksi se laite kuin se että dementoituu ja sairastuu muutenkin, sekä puolison terveys kärsi.

Vierailija
1096/1356 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnealaitteita saa ihan ostaa kaupasta, ei tarvitse terveydenhuollon lupaa siihen.

Ilmainenhan se ei ole, mutta sijoitus maksaa itsensä kyllä takaisin jos löytää itselleen sopivan maskin. Vireystila aivan erilainen kun on saanut 5+ tuntia kunnolla happea elimistöön yöllä.

Vierailija
1097/1356 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuristaminen.

Vierailija
1098/1356 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tuoda esiin sellaisen näkökulman, että ei ole pakko nukkua samassa huoneessa. On paljonkin pariskuntia, jotka syystä tai toisesta joutuvat nukkumaan erillään, eikä se ole millään tavoin merkki huonosta parisuhteesta. Itse joudun useimmiten nukkumaan eri huoneessa kuorsaavan mieheni takia (ei kuorsaa edes voimakkaasti, mutta olen herkkäuninen), mutta pötköttelemme sitten päivisin/iltaisin paljon yhdessä, jotta läheisyysvarastot pysyvät täynnä :)

Vierailija
1099/1356 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retinoli

Vierailija
1100/1356 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen!